1.8 Zetec käyntiongelmako?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Peke
Ylläpitäjä

1.8 Zetec käyntiongelmako?

Viesti Kirjoittaja Peke » Pe Tammikuu 30. 15:39:21 2004

Mulla on tollanen -98 Escort 1.8 GT. Ja kysyisin,että onko vika vai ominaisuus kun vaihtaa niin kierrokset ikäänkuin jää päälle eivätkä laske kovinkaan nopeasti,hetken päästä kylläkin kun pitää kytkintä pohjassa.
Ja joskus vaikka kone on jo lämmin niin kierrokset jäävät noin 2000 kunnes sammuttaa ja käynnistää uudelleen tätä se ei tee aina lähinnä silloin kun lähtee heti liikkeelle eikä anna koneen lämmetä vähän aikaa.
Mutta keirrosten "hidas" lasku kylläkin. Onko tyhjäkaynti suutin jos on niin missäpäin se sijaitsee 1.8 zetecissä?
Kiitos etukäteen

Hitto tää tais tulla väärää paikkaan.Piti mennä tonne tekniikka osioon..

JJR
Viestit: 183
Liittynyt: Ma Huhtikuu 7. 21:55:21 2003
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJR » Pe Tammikuu 30. 17:33:51 2004

Mulla oli/on vokuksessa samaa ongelmaa. Aikasemmin oli pahempi, virityksen jälkeen parani hieman.
En sit tiedä mistä johtuu mokoma..
Samoin isukin ST200 mondeo tekee mielestäni samaa..
taitaa olla foordien ominaisuus ja huhu kertoo et liittyy päästöihin jotenkin...
Fordissa kaikki osat on kuluvia. :P

Ari
Viestit: 614
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 12:19:39 2001
Paikkakunta: Helsinki

käyntiongelma

Viesti Kirjoittaja Ari » La Tammikuu 31. 0:25:12 2004

Todenäköisesti tyhjäkäyntivena likainen.Kaasuläppäkotelosta löytyy.

GreBe
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja GreBe » La Tammikuu 31. 16:35:44 2004

Tyhjäkäyntiventtiilihän se jumittaa. Tavallinen vika tai paremminkin ominaisuus. Erittäin ilkeässä paikassa imusarjan alapuolella, mutta pystyy juuri ja juuri vaihtamaan ilman imusarjan irroittamista. Puhdistaminen voi auttaa, mutta ei välttämättä kovin pitkäksi aikaa. Uuden hinta taitaa pyöriä 100e paikkeilla.

JJR
Viestit: 183
Liittynyt: Ma Huhtikuu 7. 21:55:21 2003
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJR » La Tammikuu 31. 17:27:26 2004

Ja sit kun sen uuden vaihtaminenkaan ei kait välttämäti auta. kun mulla nimenomaan teki tota uutena ja sit vanhetessaan parani...
Fordissa kaikki osat on kuluvia. :P

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Ma Helmikuu 2. 10:05:00 2004

täältä:

http://www.btinternet.com/~madmole/Reference/Idle.html

löytyy liki kaikki mitä zetecille voi tehdä.

Peke
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Peke » Ti Helmikuu 3. 16:29:41 2004

Juu kiitoksia. Ei kai tässä sit muuta kun sukellus konehuoneeseen!

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » To Helmikuu 5. 23:10:34 2004

Otin pahimmilla pakkasilla sierrasta ton tyhjäkäyntivenan johdon irti ja ruuvasin kaasuläppää karvan verran raollensa. En kyllä kehota moista purkkaviritystä tekeen :) En o vielä selvittäny onko vaikuttaako kulutukseen jotenkin, epäilisin että saattas vähän lisätä. Alko tyhjäkäynti oleen semmosta että käy kus viittii ja joskus jäi pompotteleen 1500 ja 2000r väliin.

Ei tehny tota kun kovilla pakkasilla, nyt on taas johto kiinni, läppä normaalisti ja toimii moitteetta.

Syttypiuhat pitäs uusia kus kerkii, sais yhden vian aiheuttajan ainakin poissuljettua; nykii välillä omituisesti pikkukierroksilla ja joskus tyhjäkäynniltä sammuilee, voi olla että olis jotain muutakin...

Sierra 2.0i DOHC
Jäsen #606

Vastaa Viestiin