ABS vika

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

ABS vika

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Ti Helmikuu 3. 20:19:12 2004

Kysäistään täältä vielä jos jollakin olis tullu eteen.

Eli ABS:t ei toimi. Valo palaa jatkuvasti aina kun virta on päällä. Tarkistettuja/kokeiltuja on seuraavat:
-kaikki releet mitattu kojelaudan alta + sulakeboksista yksi
-kaikki sulakkeet mitattu
-kojelaudan alta löytyi pari diodia, ehjät
-anturit mitattu boxin moninapaliittimeltä -> OK
-kokeiltu toisella boxilla -> ei vaikutusta
-pumppu pyörii
-kaikki pyörät lukkiutuu
-nestetaso OK

Vika ilmaantui kun auto oli seissyt yön yli, eli illalla kaikki OK, aamulla valo jäi palamaan. Tarkistamatta on vielä johtosarja ja hydrauliyksikkö. Onko jollakin vinkkejä mitä vielä pitäis tsekata? Autohan on toi allekirjoituksessa oleva.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

rspete
Viestit: 2060
Liittynyt: Ti Tammikuu 27. 17:16:48 2004
Paikkakunta: Orimattila/Mallusjoki

Viesti Kirjoittaja rspete » Ti Helmikuu 3. 21:48:37 2004

Oletko ilmannut jarruja, kuulin että vois johtua siitä kun jarrujärjestelmässä on ilmaa.
Jäsen 623


Granada Coupe -72 V8 Projekti
Taunus -77 2.0 DOHC
Toyota corolla farmari -00. 1.6 autom.

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Ti Helmikuu 3. 21:56:59 2004

Ei ole ilmattu. Tuskin sinne ilmaa yön aikana on päässyt ja kun jarrut ja poljin muuten tuntuu normaalilta. Täytyy kyllä toikin tarkistaa kun loppuviikosta ehtii taas syventyä asiaan.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

2002rs
Viestit: 226
Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 21:01:50 2003
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2002rs » Ti Helmikuu 3. 22:21:15 2004

joo mulla aivan sama ongelma 95- escossa!! :?

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Ti Helmikuu 3. 22:47:07 2004

anturit jäässä? :? :?:
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

2002rs
Viestit: 226
Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 21:01:50 2003
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2002rs » Ti Helmikuu 3. 22:57:23 2004

fomoco3 kirjoitti:anturit jäässä? :? :?:
mulla tuli toi vika kesällä, mut nyt pitäis rueta laittaa kuntoon!
kaikki tunnistimet oon jo käynny läpi jarrut on ilmattu, palat vaihdettu :? jotain en vaan oo huomannu! :roll:

scorpio4x4
Viestit: 252
Liittynyt: To Joulukuu 18. 20:16:46 2003
Paikkakunta: Suomen hollanti

Viesti Kirjoittaja scorpio4x4 » Ti Helmikuu 3. 23:12:00 2004

Vaikka boxilta näyttäs anturit olevan ok ni tutkipa anturien liittimet... joskus kun käytin ed. 4wd scorpparii fordin huollossa ni vika löyty liittimien huonosta kontaktista. Toinen mahd. vois olla
ABS:n paineanturi.
#636
Mitsu L200 Intense Magnum TCL -07
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -03
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -00
Oonkohan oikeessa kerhossa jäsenenä?????? Noo, taivaspaikka on jo ansaittu ;)

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ti Helmikuu 3. 23:23:38 2004

eikö noissa ole mitään itsediagnostiikkaa/vikakoodeja jos kerran merkkivalokin on?

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ke Helmikuu 4. 7:51:01 2004

Ettei nyt lumi / jää rikkonut ois rikkonut yhtä anturia?

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Ke Helmikuu 4. 11:36:57 2004

Joo täytyy käydä anturit ja liitokset läpi. Jäässä ne tuskin on koska auto on ollut välillä lämpimässä tallissa parikin päivää ja vika ilmaantui jo syksyllä. Jos siellä olis paskaa tai jäätä, käsittääkseni valo sammuis ensin ja kun lähtee liikkeelle, valo syttyy, koska anturi ei saa signaalia. Hydrauliyksikössähän on jotain magneettiventtileitä, voisko joku olla jumissa?

Yks asia joka epäilyttää on turbotimeri. Se tekee välillä sen, että kun auton sammuttaa, se pätkäisee ja kierrokset käy korkealla. Nyt en ole timeria käyttänyt, mutta kun se tuon teki, ABS valo syttyi aina sen jälkeen hetkeksi. Ettei olis silloin menny jotain rikki.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

*TH*
Viestit: 18
Liittynyt: Pe Tammikuu 2. 22:02:14 2004
Paikkakunta: KOUVOLA

Viesti Kirjoittaja *TH* » Ke Helmikuu 4. 21:41:43 2004

joskus ollut vikana vain huono kosketus anturin pinnalta. eli anturit pois ja puhdistaa. riittää että yhdessä anturissa vikaa/ kosketushäiriö niin abs kytkeytyy pois (tosin talvella paljon hauskempi ajaa ilman abs:ia ,omassa ollut 3 vuotta kytkettynä pois)
SIERRA COSW 4X4 85/91 *MYYTY*
SIERRA 2.0 i dohc 4x4 -90
SIERRA 2.0 i dohc stw -89
ESCORT mk2 TBO (projekti)
opel vectra
Mazda 626 2.0i 16v 4ws
Opel rekord -74 V8+aut *MYYTY*
Rellu vm -52
suzukit : rg250 + pe250

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Pe Huhtikuu 2. 22:38:15 2004

No niin, vika on löytynyt ja päivän jarrujen kanssa puuhasteltuani on jo korjattukin (sopivasti näin kesäkelejä varten :) ). Syynä oli venttiiliyksikkö joka on hydraulimötikän kyljessä ja johon tulee se muistaakseni 7 johtoinen moninapaliitin ja jonka alapuolelta lähtee jarruputket. Kolmeen viimeiseen nastaan oli yhteys poikki. Vaihdoin kuitenkin koko hydraulimötikän.

Kiitokset vinkeistä, erityiskiitos SHR:lle ja Popille osien lainaamisesta ja The:lle edullisista varaosista.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

2002rs
Viestit: 226
Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 21:01:50 2003
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2002rs » Pe Huhtikuu 2. 23:30:52 2004

Turbo_IS kirjoitti:No niin, vika on löytynyt ja päivän jarrujen kanssa puuhasteltuani on jo korjattukin (sopivasti näin kesäkelejä varten :) ). Syynä oli venttiiliyksikkö joka on hydraulimötikän kyljessä ja johon tulee se muistaakseni 7 johtoinen moninapaliitin ja jonka alapuolelta lähtee jarruputket. Kolmeen viimeiseen nastaan oli yhteys poikki. Vaihdoin kuitenkin koko hydraulimötikän.

Kiitokset vinkeistä, erityiskiitos SHR:lle ja Popille osien lainaamisesta ja The:lle edullisista varaosista.
oliko kallis mötikkä?? mulla varmaan sama vika! :?

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » La Huhtikuu 3. 8:00:39 2004

Olikohan se Fordilla jotain reilu 4000€ :shock: . Käytettynä saattaa saada hiukan halvemmalla...
Escortissa on varmaan erilainen systeemi, siitä saattaa saada vikakoodejakin ulos. Kannattaa varmaan käydä piuhan päässä, jos siellä varmistuis tarkka vika.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

Vastaa Viestiin