OHC dekkikorkeus

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

OHC dekkikorkeus

Viesti Kirjoittaja razorass » Ke Helmikuu 4. 16:53:45 2004

Paljonko vakiokorkuisesta 205 lohkosta uskaltaa höylätä dekistä turvallisesti pois?
Vakio kanget + Mahlen vakio valumännät. Luulisi että parikymppiä menee heittämällä. Tarkoitus ei ole hipoa männällä kantta, vain hiukan parantaa "quench" efektiä. Eli saada seos puristettua mahdollisimman täydellisesti palotilaan eikä polttaa sitä sylinterissä. Kamat on kaikki koneistamossa, joten kasaaminen ja mittaaminen ovat pois suljettu vaihtoehto.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

Jahman
Viestit: 1269
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
Paikkakunta: Suomen Turku

Viesti Kirjoittaja Jahman » Ke Helmikuu 4. 20:12:07 2004

Vakiokorkeutta on täällä kyselty jo ainakin 2 kertaa, eikä kukaan ole tähänmennessä osannut vastata :) Sinunkin on tiedettävä onko joku jo plaanannut lohkosi, joten mittaaminen on se ainoa varma konsti.

koiste7
Viestit: 72
Liittynyt: La Elokuu 23. 17:45:30 2003
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja koiste7 » Ke Helmikuu 4. 20:48:11 2004

3mm ainakin !
Ford Explorer -91
Ford Tudor -39
Chevrolet Stylemaster Coupe -48

TVR
Viestit: 1498
Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Dekkikorkeus

Viesti Kirjoittaja TVR » Ke Helmikuu 4. 22:10:44 2004

Mittaa lohko runkolaakeripukin katkospinnasta kansi tasoon esim. isolla työntömitalla (oletettavasti siellä koneistamolla on semmonen) jos mitta on vaikka 205.8mm siitä alat vähentää iskunpituus jaettuna 2= 38,50mm kiertokanki alasilmän keskeltä yläsilmän keskelle 127mm männän lakikorkeus tapin keskeltä laenpäälle 40mm jäljelle jäi 0.3mm mäntä tasopinnan alle! Kannentiivisteen paksuus 1.2mm puristuneena (riippuu tiivisteestä) Kärsis laskee 0.7mm lohkoa silloin kannen ja männän väliin jäis 0.8mm sen alle ei kannata mennä nakutus riskin kasvaessa! Tässä suuntaa antava ohje mitä itse olen käyttänyt, kaikki osat kannattaa mitata nuo mitat jota heitin olivat "arvioita"! Mikäli mittaustaito ja kalusto antaa mahdollisuuden voi mitata ihan sadasosien tarkkuudellakin tosin sitten kannattaa jo huomioida osien lämpölaajeneminen.

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » Ke Helmikuu 4. 22:15:43 2004

Lohko on vakio korkeudessa, en olisi muuten koko asiaa kysynyt. Sama se, kasaan sitä sen verran että saan mitattua männänlaen ykk ja dekkitason eron.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ke Helmikuu 4. 22:26:34 2004

Jokainen yksilö on mitattava, ei kukaan voi sanoa paljonko voit ottaa. Yksi hyvä tyyli on laittaa 1 ja 4 sylinterin mäntä kiinni (kevyt käsi momentti riittää) ja kääntää kone ykk:hon ja mitata esim. työntömitan selkää ja rakotulkkia apuna käyttäen tapin suuntaisesti missä mennään. 0.2 mm yli tason on hyvin yleinen mitta johon dekataan, pahvi huomioiden männän ja kannen väliin tulisi jäädä 0.8-1mm.

TVR
Viestit: 1498
Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Dekkikorkeus

Viesti Kirjoittaja TVR » Ke Helmikuu 4. 23:23:03 2004

Yhden sylinterin kasaaminen on ihan helppo homma ota vaikka männänrenkaat pois niin vielä helpompaa! Mutta miten tossa aiemmin selitin niin sun ei tartte kasata sitä konetta jos mittaat kaikki osat ja suoritat laskutoimituksen! Minäkin olen huomannut että tuntuu olevan aina nuo koneitten osat olevan "yksilöitä" ainakin lohkot niiden korkeus vaihtelee!

Seppo
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Joulukuu 24. 14:11:31 2001

Viesti Kirjoittaja Seppo » To Helmikuu 5. 0:34:28 2004

Motorsport/SVO-katalogi antaa 71-74 vuosimallin 2.0 OHC:lle Crankshaft Center Line to Deck-mitaksi 8.146" eli 206.91 mm. Sitä en tiedä, päteekö tuo mitta uudemmissa 205-lohkoissa, mutta luulisin, että on sama.
Jäsen #72
Keep the Legend Alive

Jahman
Viestit: 1269
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
Paikkakunta: Suomen Turku

Viesti Kirjoittaja Jahman » To Helmikuu 5. 1:04:18 2004

Oman lohkoni korkeus runkolinjan keskiöstä deckiin oli 207.37 ja männät deckas n. 0.4 mm.....

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » To Helmikuu 5. 9:21:52 2004

Lohkosta lähtee 0.2mm, eipähän tarvitse niin järjettömästi kaivaa palotilaa isommaksi kannesta. Perjantaina saan kampuran ja vauhtipyörän tasapainotuksesta ja viikonloppuna pääsee varmaan jo kasaamaan niin näkee mikä se lopullinen dekkikorkeus on.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

Vastaa Viestiin