vihreet suuttimet

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

vihreet suuttimet

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » Pe Helmikuu 6. 19:01:50 2004

eli miten varmaksi tunnistaa onko irrallaan olevat suuttimet juuri nämä vihreet,kuulemma jotain vihreetä runko-osassa pitäs olla ja toinen tunnistus olis jonkinlainen numerosarja.varsinki tää numerosarja kiinnosta,koska esson baarissa kuulin et toi väri ei välttämättä täsmää.kertokaahan viisaammat miten toi menee. :oops:

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Pe Helmikuu 6. 19:05:47 2004

vielä kerran.
boshin suuttimissa väri kertoo suuttimen laadun
mitä tummempi sen laadukkaampi ( voi olla reikä määrä erojakin sitä en tiiä)
tämä tieto on koulu ajoilta bosh friikiltä kokkolasta.numero sarja alkaa
0 280 150 .....
jos kyseessä on boshin suutin
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » Pe Helmikuu 6. 19:11:18 2004

sierra friikki kirjoitti:vielä kerran.
boshin suuttimissa väri kertoo suuttimen laadun
mitä tummempi sen laadukkaampi ( voi olla reikä määrä erojakin sitä en tiiä)
tämä tieto on koulu ajoilta bosh friikiltä kokkolasta.numero sarja alkaa
0 280 150 .....
jos kyseessä on boshin suutin
kertooko toi alku 0 280 150 juuri sen ja lopulla ei väliä,kiinnostaa vaan kun oon ostamassa tollasia vihreitä suuttimia olis kiva olla varma et ostaa oikeita.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Pe Helmikuu 6. 19:19:53 2004

0 280 150 803 on vihreät joita on cossuissa käytetty
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

koiste7
Viestit: 72
Liittynyt: La Elokuu 23. 17:45:30 2003
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja koiste7 » Pe Helmikuu 6. 19:22:19 2004

tossa suuttimien tuottoja.

http://www.co.jyu.fi/~rax/suutin.htm
Ford Explorer -91
Ford Tudor -39
Chevrolet Stylemaster Coupe -48

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » Pe Helmikuu 6. 19:24:58 2004

siipicossu kirjoitti:0 280 150 803 on vihreät joita on cossuissa käytetty
löytyykö toi kokonaisuudessaan tosta suuttimesta vai on siinä vain toi loppuosa 803,jotenkin muistelen kuulleeni taas tuolla essolla et olis vaan toi loppu.

koiste7
Viestit: 72
Liittynyt: La Elokuu 23. 17:45:30 2003
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja koiste7 » Pe Helmikuu 6. 19:26:23 2004

koko nro sarja !
Ford Explorer -91
Ford Tudor -39
Chevrolet Stylemaster Coupe -48

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » Pe Helmikuu 6. 19:31:32 2004

joo kiitoksia nopeista vastauksista,täytyy huomenna olla tarkkana ton numerosarjan kanssa 8)

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » La Helmikuu 7. 19:51:16 2004

koiste7 kirjoitti:tossa suuttimien tuottoja.

http://www.co.jyu.fi/~rax/suutin.htm
joo ei ollu 803 loppuset :cry: vaan 0 280150743,eli onko tämmöset tuosta listasta päätellen jossain 134cm3/min ja 214cm3/min väliltä,milasiin tehoihin tollaset suuttimet riittäis.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » La Helmikuu 7. 20:13:41 2004

192 cc
16 ohmia
38 hp/suutin

eli noin puolet siitä mitä 803:set
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » La Helmikuu 7. 20:34:08 2004

siipicossu kirjoitti:192 cc
16 ohmia
38 hp/suutin

eli noin puolet siitä mitä 803:set
Olisko pissityksen makua ilmassa?
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » La Helmikuu 7. 20:47:52 2004

sierra friikki kirjoitti:vielä kerran.
boshin suuttimissa väri kertoo suuttimen laadun
mitä tummempi sen laadukkaampi ( voi olla reikä määrä erojakin sitä en tiiä)
tämä tieto on koulu ajoilta bosh friikiltä kokkolasta.numero sarja alkaa
0 280 150 .....
jos kyseessä on boshin suutin
Bosch-friikille tuli ongelma: itsellä ollut kertaalleen -803 suutinsarjoja 3 (x4) yhtäaikaa tiskillä ja kaikki sarjat erisävyisiä keskenään....
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » La Helmikuu 7. 20:55:33 2004

jjs

Oliko ne eri numerosarjoilla myös?
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » La Helmikuu 7. 21:13:16 2004

siipicossu kirjoitti:192 cc
16 ohmia
38 hp/suutin

eli noin puolet siitä mitä 803:set
eli riittäskö tommoset sitten vaan 152 hp asti,sehän ei oo mitään,mites kuis paljon bensan paineella on merkitystä vai onko toi max tuotto/teho?

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » La Helmikuu 7. 21:17:10 2004

ukormi kirjoitti:jjs

Oliko ne eri numerosarjoilla myös?
Tuparijuomat vaikuttaa jo? :lol: Avainkohta -803.....
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » La Helmikuu 7. 21:20:32 2004

jjs kirjoitti:
ukormi kirjoitti:jjs

Oliko ne eri numerosarjoilla myös?
Tuparijuomat vaikuttaa jo? :lol: Avainkohta -803.....
rs11 kirjoitti:
"joo ei ollu 803 loppuset vaan 0 280150743,eli onko tämmöset tuosta listasta päätellen jossain 134cm3/min ja 214cm3/min väliltä,milasiin tehoihin tollaset suuttimet riittäis."

Jep jep jep... Mutta kun olivat eri sarjanumerolla kuin tuo 803..

Mutta siis eivät edes olleet "erisävyvihreät"

Siis väärinymmärrys puolin jos toisin näistä "tuparijuomista" riippumatta :lol:
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » La Helmikuu 7. 21:31:33 2004

ukormi kirjoitti:
jjs kirjoitti:
ukormi kirjoitti:jjs

Oliko ne eri numerosarjoilla myös?
Tuparijuomat vaikuttaa jo? :lol: Avainkohta -803.....
rs11 kirjoitti:
"joo ei ollu 803 loppuset vaan 0 280150743,eli onko tämmöset tuosta listasta päätellen jossain 134cm3/min ja 214cm3/min väliltä,milasiin tehoihin tollaset suuttimet riittäis."

Jep jep jep... Mutta kun olivat eri sarjanumerolla kuin tuo 803..

Mutta siis eivät edes olleet "erisävyvihreät"

Siis väärinymmärrys puolin jos toisin näistä "tuparijuomista" riippumatta :lol:
nyt hyppäs yli hilseen :shock: eli vääntäskö joku rautalangasta tyhmemmälle :lol:

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » La Helmikuu 7. 21:43:39 2004

rd11

Puolittain sisäpiirijuttuja fiksun (jjs) ja hönön ( minä) valillä..


Kyllä asia tästä selviää :D
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » La Helmikuu 7. 21:44:14 2004

Pistetääs selvennys omasta kommentista: sierra perv.. eiku friikki :wink: kirjoitti että "mitä tummempi sävy, sen laadukkaampi suutin"; johon vastailin että mulla on ollut hanskassa 12 suutinta eli kolme 4 pyttyisen sarjaa (3x4) ja kaikki samalla nrosarjalla -803 mutta kaikki sarjat keskenään eri sävyisen vihreitä, vaaleahkosta tummaan.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » La Helmikuu 7. 21:44:45 2004

jjs kirjoitti:
sierra friikki kirjoitti:vielä kerran.
boshin suuttimissa väri kertoo suuttimen laadun
mitä tummempi sen laadukkaampi ( voi olla reikä määrä erojakin sitä en tiiä)
tämä tieto on koulu ajoilta bosh friikiltä kokkolasta.numero sarja alkaa
0 280 150 .....
jos kyseessä on boshin suutin
Bosch-friikille tuli ongelma: itsellä ollut kertaalleen -803 suutinsarjoja 3 (x4) yhtäaikaa tiskillä ja kaikki sarjat erisävyisiä keskenään....
nyt en ihan ymmärtänyt mitä tarkoitit
mutta jos kerron mitä ymmärsin.
on mahdollista että suuttimia on eri värisiä vaikka 803 loppuisia.
itse on nähnyt kaupassa
.280 150 403 suuttimia
keltaisia harmaita ja mustia.
myyjä sanoi että mustia ei ole mulla varaa ostaa...olikohan ne kalliita?
maksoiko se puurasia liikaa sitten missä ne oli :D
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » La Helmikuu 7. 21:53:00 2004

mut ilmeisesti toi -803 on se taikasana joka sanoo minkäkokonen siitin on väristä huolimatta?eipä taida tommosilla -743 loppusilla kovin korkkeelle tehojen suhteen päästä?

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » La Helmikuu 7. 21:54:20 2004

Numerosarja ratkaisee loppupeleissä homman aina.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » La Helmikuu 7. 22:00:10 2004

mutua
luulen että numerosta ei voi pätellä virtausta
se on vain luku
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » La Helmikuu 7. 22:02:55 2004

sierra friikki kirjoitti:mutua
luulen että numerosta ei voi pätellä virtausta
se on vain luku
No mitä mulla on noista tietoa niin toi luku määrää aina sen miten paljon läpi virtaa ainetta tietyllä paineella. Johonkinhan noiden suuttimien speksit on asetettava ja se on toi luku. Se mitä virtaa ylipaineella on eri juttu. ..
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » La Helmikuu 7. 22:26:42 2004

rs11 kirjoitti:
siipicossu kirjoitti:192 cc
16 ohmia
38 hp/suutin

eli noin puolet siitä mitä 803:set
eli riittäskö tommoset sitten vaan 152 hp asti,sehän ei oo mitään,mites kuis paljon bensan paineella on merkitystä vai onko toi max tuotto/teho?
Vaikuttaa se bensanpaineen nosto jonkin verran mutta ei sitä älyttömästi voi nostaa . En tiedä millä paineella tuo on ilmoitettu (3 bar???)
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » Su Helmikuu 8. 8:19:40 2004

hmmm... täytyy kokeilla nostaa bensan paine 3,5bar ja katsoo mitä sanoo ja on mulla tossa kyllä lisäsuutin säädettävällä paineventtiilillä päälle lähtevä jos kakku loppuu ahtojen noustessa.onko noi pienemmät 715 loppuset minkä auton orkkikset?

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » Su Helmikuu 8. 8:33:57 2004

Muistaakseni bosch ilmoittaa 2,8bar paineilla tuotot mitatuiksi.

Stg2 lastulla ja vihreet suuttimet 3,8bar b-paineet.

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » Su Helmikuu 8. 8:49:46 2004

ckolli kirjoitti:Muistaakseni bosch ilmoittaa 2,8bar paineilla tuotot mitatuiksi.

Stg2 lastulla ja vihreet suuttimet 3,8bar b-paineet.
eli vois laittaa esim.tuon 3,8 bar paineeksi.millasia tehoja cosan pitäs potkia tolla lastulla ja suuttimilla,tokihan siihen vaikuttaa paljon mitä muuta on tehty,mutta jos auto muuten orkkis.

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » Su Helmikuu 8. 9:17:24 2004

Riippuu ahdoista. 250-300hv.
Portattu kansi .63 portattu pakopesä ym 350hv.

EK
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja EK » Su Helmikuu 8. 12:52:31 2004

rs11 kirjoitti:hmmm... täytyy kokeilla nostaa bensan paine 3,5bar ja katsoo mitä sanoo ja on mulla tossa kyllä lisäsuutin säädettävällä paineventtiilillä päälle lähtevä jos kakku loppuu ahtojen noustessa.onko noi pienemmät 715 loppuset minkä auton orkkikset?
-715 BMW E30 316i, 318i, 325i
-743 Sierra iS, Scorpio

Yamppa
Viestit: 113
Liittynyt: Ke Marraskuu 20. 11:28:49 2002
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Yamppa » Ma Helmikuu 9. 21:09:09 2004

Milläs muuten tietää moniko ohmiset suuttimet on?

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ma Helmikuu 9. 22:11:21 2004

Helpointa on varmaan mitata yleismittarilla
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ma Helmikuu 9. 22:13:47 2004

hmmmm helpoin keino on varmaan mittaamalla
ylismittari,kaksi johtoa ,ohmi alue (se kellon kuva)(omega siis)
ja sit luet näytöstä mitä numeroita on lukemana.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Vastaa Viestiin