Venttiilin varren jatkaminen
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Venttiilin varren jatkaminen
Eli, tähän on tietääkseni olemassa joku kaava millä sen jatkon pituus voidaan laskea.
Kysymys kuuluu, minkälainen tämä kaava on?
EDIT: Voortin OHC-koneesta kyse. En tiedä taas mitä ajattelin kun kirjotin tota. :/
Kysymys kuuluu, minkälainen tämä kaava on?
EDIT: Voortin OHC-koneesta kyse. En tiedä taas mitä ajattelin kun kirjotin tota. :/
Viimeksi muokannut olafu, Su Helmikuu 8. 21:53:43 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen #606
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
miksi niitä pitää jatkaa?
jos ajattelit saada lisää nostoa, niin silloin niitä yleensä pitää lyhentää.
kaikki tietenkin riippuu seuraajasta, nokan perusympyrästä ja venttiilin pään korkeudesta suhteessa edellämainittuihin.
kaavat saa heittää mäkeen, tässä hommassa mittaillaan/tarkastellaan liukupinnalla pysymistä. ja joka venttiiliä joutuu lyhentään erimäärän, koska kaikki istukat tuskin ovat samalla korkeudella palotilaan nähden yms...
jos ajattelit saada lisää nostoa, niin silloin niitä yleensä pitää lyhentää.
kaikki tietenkin riippuu seuraajasta, nokan perusympyrästä ja venttiilin pään korkeudesta suhteessa edellämainittuihin.
kaavat saa heittää mäkeen, tässä hommassa mittaillaan/tarkastellaan liukupinnalla pysymistä. ja joka venttiiliä joutuu lyhentään erimäärän, koska kaikki istukat tuskin ovat samalla korkeudella palotilaan nähden yms...
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
-
- Viestit: 99
- Liittynyt: To Tammikuu 29. 22:47:55 2004
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
Voipas ja kyllä kestää. Mulla jatkettiin OHC:n venoja sentin verran ja hyvin se kesti monta kuukautta jonka ko. kansi oli paikallaan. Nykyään se on yhdessä harrasterata-autossa ja toimii se siinäkin. Jatkaminen tietysti jotta saatiin rajun nokan kanssa kulmat kohdalleen.
Quot homines, tot sententiae
* * *
Cadillac Seville STS 4.9 V8
Ford Capri III 2.6 V6
Ford Fiesta IV 1.3i
* * *
Cadillac Seville STS 4.9 V8
Ford Capri III 2.6 V6
Ford Fiesta IV 1.3i
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
no niin tätä odotinkin
taisitte kuitenkin jatkaa venttiili jousen lukon ylä puolelta
vai?
siihen kohtaan ei taida tulla liikaa voimia jotka rasittais vartta.
jos pitää venoja muuttaa niin pitemmän etsiminen ja lyhennys/kavennus/sovitus on varmasti järkevämpi vaihtoehto
on aika uskallista laittaa hitsattu vena 10000egen moottoriin.

taisitte kuitenkin jatkaa venttiili jousen lukon ylä puolelta
vai?
siihen kohtaan ei taida tulla liikaa voimia jotka rasittais vartta.
jos pitää venoja muuttaa niin pitemmän etsiminen ja lyhennys/kavennus/sovitus on varmasti järkevämpi vaihtoehto
on aika uskallista laittaa hitsattu vena 10000egen moottoriin.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002


-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Kaikkea oon kuullut tuolta rintamalta mutta tuo oli kyllä noteearaus no.1SHR kirjoitti:pakko kertoa vastaava jokkisrytäys juttu, eräs jokkiskuski hitsasi männänrenkaita jotta sai HALVALLA ja nopeesti koneen nippuun ja mikä kaikkein kauheinta toi tarina on TOSI
![]()

Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Juttuja on jokkispiireistä kuulunut kyllä... Joku kuulemma hitsannut kannen lohkoonkin joskus
Hurjia juttuja...
Tuo kannattaa tarkistaa: http://users.evtek.fi/~timohjt/KCohje.gif

Tuo kannattaa tarkistaa: http://users.evtek.fi/~timohjt/KCohje.gif
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
joo samaa juttua oon kuullut mäkin.jallu kirjoitti:Juttuja on jokkispiireistä kuulunut kyllä... Joku kuulemma hitsannut kannen lohkoonkin joskusHurjia juttuja...
paljon voi hitsaamalla tehdä muttei venttiileitä jatkaminen kuulosta kovinkaan fiksulta, kun saadaan venttiileitä johon saa ne venttiilijousen lukkojen urat koneistettua siihen kohtaan missä ne kuuluu olla. tietysti kovahitsauksella tai muulla vastaavalla saadaan aikaiseksi niin kova hitsi että se kestää venttiilin lukkojen yläpuolella.