Venttiilin varren jatkaminen

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Venttiilin varren jatkaminen

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Helmikuu 8. 15:03:10 2004

Eli, tähän on tietääkseni olemassa joku kaava millä sen jatkon pituus voidaan laskea.

Kysymys kuuluu, minkälainen tämä kaava on?
EDIT: Voortin OHC-koneesta kyse. En tiedä taas mitä ajattelin kun kirjotin tota. :/
Viimeksi muokannut olafu, Su Helmikuu 8. 21:53:43 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen #606

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Su Helmikuu 8. 20:29:39 2004

Riippuu paljon siitä onko kyseessä auto vai raktori,moottori mallista ymmm.. muista oleellisista tiedoista.

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ma Helmikuu 9. 3:23:49 2004

miksi niitä pitää jatkaa?

jos ajattelit saada lisää nostoa, niin silloin niitä yleensä pitää lyhentää.
kaikki tietenkin riippuu seuraajasta, nokan perusympyrästä ja venttiilin pään korkeudesta suhteessa edellämainittuihin.
kaavat saa heittää mäkeen, tässä hommassa mittaillaan/tarkastellaan liukupinnalla pysymistä. ja joka venttiiliä joutuu lyhentään erimäärän, koska kaikki istukat tuskin ovat samalla korkeudella palotilaan nähden yms...

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ma Helmikuu 9. 9:11:30 2004

venttiilin vartta ei voi jatkaa hitsaamalla
,ei tuu kestämään
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

musicman
Viestit: 99
Liittynyt: To Tammikuu 29. 22:47:55 2004
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musicman » Ma Helmikuu 9. 9:19:38 2004

Voipas ja kyllä kestää. Mulla jatkettiin OHC:n venoja sentin verran ja hyvin se kesti monta kuukautta jonka ko. kansi oli paikallaan. Nykyään se on yhdessä harrasterata-autossa ja toimii se siinäkin. Jatkaminen tietysti jotta saatiin rajun nokan kanssa kulmat kohdalleen.
Quot homines, tot sententiae
* * *
Cadillac Seville STS 4.9 V8
Ford Capri III 2.6 V6
Ford Fiesta IV 1.3i

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ma Helmikuu 9. 9:43:42 2004

no niin tätä odotinkin :D

taisitte kuitenkin jatkaa venttiili jousen lukon ylä puolelta
vai?
siihen kohtaan ei taida tulla liikaa voimia jotka rasittais vartta.
jos pitää venoja muuttaa niin pitemmän etsiminen ja lyhennys/kavennus/sovitus on varmasti järkevämpi vaihtoehto

on aika uskallista laittaa hitsattu vena 10000egen moottoriin.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ma Helmikuu 9. 11:42:00 2004

:lol: pakko kertoa vastaava jokkisrytäys juttu, eräs jokkiskuski hitsasi männänrenkaita jotta sai HALVALLA ja nopeesti koneen nippuun ja mikä kaikkein kauheinta toi tarina on TOSI :shock: Sanoisin näille venttiilin hitsaajille että kannattaa vähän syventyä aiheeseen sillä kaikkiin ongelmiin on ratkaisu ja se ei ole hitsi. Toki on tässä jutussa yksi positiivinen asia, joku on tajunnu katsoa että seuraaja ottaa retskuun kiinni, liian usein näkee seuraajan hakkaamia retskuja, huh.

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ma Helmikuu 9. 12:10:42 2004

SHR kirjoitti::lol: pakko kertoa vastaava jokkisrytäys juttu, eräs jokkiskuski hitsasi männänrenkaita jotta sai HALVALLA ja nopeesti koneen nippuun ja mikä kaikkein kauheinta toi tarina on TOSI :shock:
Kaikkea oon kuullut tuolta rintamalta mutta tuo oli kyllä noteearaus no.1 :shock:
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ma Helmikuu 9. 12:39:05 2004

Juttuja on jokkispiireistä kuulunut kyllä... Joku kuulemma hitsannut kannen lohkoonkin joskus :shock: Hurjia juttuja...

Tuo kannattaa tarkistaa: http://users.evtek.fi/~timohjt/KCohje.gif
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ti Helmikuu 10. 0:20:46 2004

jallu kirjoitti:Juttuja on jokkispiireistä kuulunut kyllä... Joku kuulemma hitsannut kannen lohkoonkin joskus :shock: Hurjia juttuja...
joo samaa juttua oon kuullut mäkin.

paljon voi hitsaamalla tehdä muttei venttiileitä jatkaminen kuulosta kovinkaan fiksulta, kun saadaan venttiileitä johon saa ne venttiilijousen lukkojen urat koneistettua siihen kohtaan missä ne kuuluu olla. tietysti kovahitsauksella tai muulla vastaavalla saadaan aikaiseksi niin kova hitsi että se kestää venttiilin lukkojen yläpuolella.

Vastaa Viestiin