missä voisi olla vika?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

JPoulu
Viestit: 191
Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 18:50:55 2003
Paikkakunta: Kokkola-(Oulu)

missä voisi olla vika?

Viesti Kirjoittaja JPoulu » Ma Maaliskuu 8. 17:29:11 2004

seuraavanlainen ongelma.. escorttini kone ei käy oikein..vaihdoin viime perjantaina venttiilin nostimet jonka jälkeen sunnuntaina kone alkoi pätkiin. Eli viat on seuraavat, tasa kaasulla ajaessa auto nykii koko ajan ja kuuluu säklätys. Vaihdoin eilen bensa suodattimen muttei mitään eroa ollut käynttin. Tänään vaihdoin virranjakajan kannen sekä pyörijän ei auttanut sekään. Missähän voisi olla syy moiseen käyntiin?

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Ma Maaliskuu 8. 17:38:46 2004

Zetec vai CVH, vai OHC vai :?

JPoulu
Viestit: 191
Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 18:50:55 2003
Paikkakunta: Kokkola-(Oulu)

Viesti Kirjoittaja JPoulu » Ma Maaliskuu 8. 17:42:24 2004

Cvh 1.6, mk4..ei turboa :(

pylvis
Viestit: 687
Liittynyt: Su Lokakuu 6. 17:44:16 2002
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja pylvis » Ma Maaliskuu 8. 17:44:04 2004

ooto tarkastanut ettei nostaja jää kantamaan ja venttiili auki
#415
vapari on vaihtoehto
on mielivajaa kun fordilla-ajaa
http://www.speedimports.net/

J0NI
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja J0NI » Ma Maaliskuu 8. 18:59:30 2004

ohan ne mutterit väännettu kunnolla kii?

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » Ma Maaliskuu 8. 19:00:18 2004

Vaihdoitko nokan samalla ?

Jos et, niin suosittelen tarkistamaan nostajat. Tai kannattaa ne kattoo vaikka olisit vaihtanutkin.

Entä onko kaikki sylinterit käynnissä mukana ??

Kun itse vaihdoin nostajat niin ei kauaa menny kun ei käyny kuin kolmella ja mieletöntä meteliä piti määrän jakaja kun polkas kaasun pohjaan.

Oli yksi imu puolen nostajista kulunut "puhki" joten ei venttiili auennut jne.
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ma Maaliskuu 8. 19:02:52 2004

Laitas paperi pakoputkea vasten tyhjäkäynnillä. Jos imee kiinni välillä sopii epäillä että vena (t) kantaa.

Hartsa
Viestit: 141
Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 13:12:30 2003

Viesti Kirjoittaja Hartsa » Ma Maaliskuu 8. 20:46:58 2004

Kannattaa tosiaan tarkistaa noi nostajat varsinkin jos vaihdoit ne vanhalle nokalle. Itselläni aikoinaan painui nopeasti osa nostimista kupille ja taisi yksi revetä. Kaupassa ihmeteltiin yhdessä myyjän kanssa hajonneita uusia nostimia ja uudet tilalle. Sama uudestaan ja seuraavaksi uudet nostajat+nokka.

Hartsa

JPoulu
Viestit: 191
Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 18:50:55 2003
Paikkakunta: Kokkola-(Oulu)

Viesti Kirjoittaja JPoulu » Ma Maaliskuu 8. 22:01:27 2004

Pitää huomenna mennä töiden jälkeen kurkistaan venttiilin kopan alle ja tarkistaa ne nostimet miltä näyttää.

JPoulu
Viestit: 191
Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 18:50:55 2003
Paikkakunta: Kokkola-(Oulu)

Viesti Kirjoittaja JPoulu » Ke Maaliskuu 10. 22:14:20 2004

Vika löytyi.. Nelospytyn imupuolen nostin oli kulunut noin 2-3mm ja nokassa oli jälkiä melko paljon. Eli nokka remppa edessä, jos laitas vähän kireämmän nokan..?

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » Ke Maaliskuu 10. 22:31:21 2004

CVH:n ei KOSKAAN vaihdeta pelkkiä nostajia, voit heittää ne nostajat ja nokan roskiin ja hakea uuden setin kaupasta. Tyyppivikana tuo syö nokkaa ja siten myös nostimia, ja vanhalle (vaikka se olevinas ois kuinka hyvä) nokalle uudet nostimet asennettaessa tehdään romurautaa heti kun kone käy. Takuu niistä nostimista meni heti umpeen kun pistit ne vanhan nokan kanssa paikalleen.

TÄMÄ kuuluisi myyjänkin tietää kun asiakas tulee pelkkiä nostimia kysymään.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

JPoulu
Viestit: 191
Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 18:50:55 2003
Paikkakunta: Kokkola-(Oulu)

Viesti Kirjoittaja JPoulu » Ke Maaliskuu 10. 22:33:50 2004

Kaikki pitää opetella kantapään kautta sekä lompakon..

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Maaliskuu 10. 22:39:14 2004

Ja uusi nokka ja nostajat ajetaan luonnollisesti sisään mukana tulleiden ohjeiden mukaisesti, eikä sitten millään vanhoilla öljyillä.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » Ke Maaliskuu 10. 23:36:07 2004

Itse kun vaihdoin nuo nostajat, niin yksi niistä kului todellakin testi ajelun aikana. Aika nopeasti se vanha nokka nuita syö.

Noh, ei muutakun varikolle ja varaosalootasta vanha nostaja tilalle ja taas mennään.

Ei oo vielä muut kulahtanut samanlailla vaikka kilsoja on tullu reilusti.

Nooh, jokatapauksessa tulee jossain vaiheessa uutta nokkaa kun teen ainakin melkein täysremontin siihen koneeseen.
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *

JPoulu
Viestit: 191
Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 18:50:55 2003
Paikkakunta: Kokkola-(Oulu)

Viesti Kirjoittaja JPoulu » To Maaliskuu 11. 17:30:30 2004

Nokka laitettiin tilaukseen..tulis äkkiä niin sais koneen kuntoon..

Vastaa Viestiin