CVH:n kansi purettu, miltä näyttää?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 830
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 13:33:14 2003
- Paikkakunta: Joensuu
CVH:n kansi purettu, miltä näyttää?
Tarvittas vähän kokeneemman silmäystä näihin, eli CVH:ita purkaneet tai muuten tutkineet, näyttääkö toi nokka ja nuo nostajat miten kuluneilta? Kuvat on sitten melkoisen isoja. Peräisin siis 1.4:sta.
Nokka
Lisää nokkaa
Kokonaiskuva
Nostin
Kuvista tietty voi olla vaikea sanoa. Nokka-akselin nokissa näkyy pieniä kuoppia, siis sellaista pientä rosoisuutta mikä ei sormin tunnu. Muuten siinä ei minun silmiin mitä suurempia kulumia sattunut. Se kone mistä noi irroitin, pitäisi olla noin 160tkm ajettu, täyttä varmuutta ei ole.
Nostajissa taas on jokaisessa samalla tavalla tummunut pää ja hyvin pieni kuoppa siinä pinnassa mikä osuu nokkaan, mutta eikös niissä ole se kuoppa ihan uudesta asti?
Sillä tätä kyselen, että tällä hetkellä on yksi joutilas kone mihin noi voisin laittaa.
Nokka
Lisää nokkaa
Kokonaiskuva
Nostin
Kuvista tietty voi olla vaikea sanoa. Nokka-akselin nokissa näkyy pieniä kuoppia, siis sellaista pientä rosoisuutta mikä ei sormin tunnu. Muuten siinä ei minun silmiin mitä suurempia kulumia sattunut. Se kone mistä noi irroitin, pitäisi olla noin 160tkm ajettu, täyttä varmuutta ei ole.
Nostajissa taas on jokaisessa samalla tavalla tummunut pää ja hyvin pieni kuoppa siinä pinnassa mikä osuu nokkaan, mutta eikös niissä ole se kuoppa ihan uudesta asti?
Sillä tätä kyselen, että tällä hetkellä on yksi joutilas kone mihin noi voisin laittaa.
Viimeksi muokannut nestori, La Maaliskuu 13. 19:57:02 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 115
- Liittynyt: Pe Joulukuu 26. 16:19:15 2003
- Paikkakunta: kärkölä
Re: CVH:n kansi purettu, miltä näyttää?
tosi nätti sukka.nestori kirjoitti:Tarvittas vähän kokeneemman silmäystä näihin, eli CVH:ita purkaneet tai muuten tutkineet, näyttääkö toi nokka ja nuo nostajat miten kuluneilta? Kuvat on sitten melkoisen isoja.
Nokka
Lisää nokkaa
Kokonaiskuva
Nostin
Kuvista tietty voi olla vaikea sanoa. Nokka-akselin nokissa näkyy pieniä kuoppia, siis sellaista pientä rosoisuutta mikä ei sormin tunnu. Muuten siinä ei minun silmiin mitä suurempia kulumia sattunut. Se kone mistä noi irroitin, pitäisi olla noin 160tkm ajettu, täyttä varmuutta ei ole.
Nostajissa taas on jokaisessa samalla tavalla tummunut pää ja hyvin pieni kuoppa siinä pinnassa mikä osuu nokkaan, mutta eikös niissä ole se kuoppa ihan uudesta asti?
Sillä tätä kyselen, että tällä hetkellä on yksi joutilas kone mihin noi voisin laittaa.
kylhän tuo jonkun verran kuluneelta näyttäs.
jäsen#179
-
- Viestit: 830
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 13:33:14 2003
- Paikkakunta: Joensuu
Re: CVH:n kansi purettu, miltä näyttää?
Juu, niksipirkkaa: älä heitä talven aikana kuluvia sukkia roskikseen vaan säästä ne öljy/pesuräteiksi.hezzi kirjoitti: tosi nätti sukka.
kylhän tuo jonkun verran kuluneelta näyttäs.
-
- Viestit: 830
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 13:33:14 2003
- Paikkakunta: Joensuu
Pistin noi nostajat pöydälle riviin ja näköjään imu ja pakopuolella oli molemmissa sama juttu, 1. pytyn nostajat oli "pisimmät" ja 4. pytyn taas korkeintaan noin millin lyhyemmät kuin 1. pytyn. Kakkosen ja kolmosen asettui siihen väliin. Työntömittaa ei oo tähän hätään saatu hankittua että saisi noi nokan nostot mitattua. Ilmeisesti nuo sitten on kuitenkin ihan ok kunnossa.
-
- Viestit: 830
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 13:33:14 2003
- Paikkakunta: Joensuu
Luultavasti 160tkm ajettu on nuo.
Nuo ois menossa ~200tkm ajettuun koneeseen, mikä raksutti jo selvästi ventiilikoneistosta, ja veto loppuu jo jonnekkin 4000-4500rpm paikkeille. Se kone jää ylimääräiseksi ja laitetaan luultavasti menemään eteenpäin, niin en viitsi siihen enää uutta nokkaa/nostajia ostaa.
Nuo ois menossa ~200tkm ajettuun koneeseen, mikä raksutti jo selvästi ventiilikoneistosta, ja veto loppuu jo jonnekkin 4000-4500rpm paikkeille. Se kone jää ylimääräiseksi ja laitetaan luultavasti menemään eteenpäin, niin en viitsi siihen enää uutta nokkaa/nostajia ostaa.
-
- Viestit: 173
- Liittynyt: To Huhtikuu 3. 14:42:27 2003
- Paikkakunta: Jyväskylä
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
-
- Viestit: 640
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001
No jos nostajan pohja on kulunut kuopalle niin ne on kyllä romutavaraa, sen pohjan kuuluu olla suora. Nokasta on kuvien perusteella vaikea sanoa mutta nuo pienet kuopat nokan pinnassa viittaa siihen että sekin on paremmin verkonpainoksi sopiva. 160tkm ajettu CVH:n nokka+nostajat on 99% varmasti loppuunajettu.
Vihellys Ja Pauke - Virityspaja
-
- Viestit: 830
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 13:33:14 2003
- Paikkakunta: Joensuu
Hmm, juu, pitää vielä verrata tuon toiseen koneen hipleisiin noita kunhan saan sen purettua, sitten katsoa että lähenkö vesilintuja metättämään näillä... Kone ei ole ollut itellä käynnissä.
Ei kai noihin nokkiin mitään "virallista" vaihtoväliä ole vaikka kulutusosia cvh:n tapauksessa ovatkin
Mutta kiitoksia näistä, eiköhän tämä ala sitten olla selvä!
Ei kai noihin nokkiin mitään "virallista" vaihtoväliä ole vaikka kulutusosia cvh:n tapauksessa ovatkin

Mutta kiitoksia näistä, eiköhän tämä ala sitten olla selvä!
-
- Ylläpitäjä
Saanee tuota epäillä, onhan noilla cvh säksättimillä ajettu yli 300 tkm ilman nokan ja nostimien vaihtoa. Moottorin äänestäkään ei voinut sanoa onko sillä ajettu 100 vai 300 tkm. Mutta yksilöitähän nuo autot on ja öljyllä/öljyn vaihdolla on varmasti suuri merkitys ko. koneessa. Venttiilinvarren kumithan noissa myllyissä tahtoo mennä jo 100tkm jälkeen...Ilpo kirjoitti:160tkm ajettu CVH:n nokka+nostajat on 99% varmasti loppuunajettu.
Viimeksi muokannut mikanu, Su Maaliskuu 14. 20:50:00 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 830
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 13:33:14 2003
- Paikkakunta: Joensuu
Juup, isäukolla on kanssa 1.4cvh ja käy ja kukkuu ihmeen nätisti ja hiljaa 200tkm ajetuksi cvh:ksi. Ja vetää ihan eri malliin kuin tuo oma ~200tkm ajettu.. Tietty erot voi johtua vaikka mistä. Talvella vaihtoi siihen mobilin täyssynteettiset öljyt ja tuntui hiljenevän taas pykällä.
EDIT: tarkennetaas vielä noi nostimen kuoppia, eli niitä ei suoraan katsomalla erota siitä päädystä, mutta jos käyttää sitä päätyä peilinä niin näkee että se heijastus ei ole tasainen...
EDIT: tarkennetaas vielä noi nostimen kuoppia, eli niitä ei suoraan katsomalla erota siitä päädystä, mutta jos käyttää sitä päätyä peilinä niin näkee että se heijastus ei ole tasainen...

-
- Viestit: 847
- Liittynyt: Ma Toukokuu 6. 23:18:44 2002
-
- Viestit: 830
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 13:33:14 2003
- Paikkakunta: Joensuu
-
- Viestit: 830
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 13:33:14 2003
- Paikkakunta: Joensuu
Tuolta mun "purkupäiväkirjasta" kun kattelet niin saattaa vähän selkeytyä noitten sijainti http://koti.mbnet.fi/ryynma/ Sieltä MUUT -> cvh:n räpellystä.kittycat kirjoitti:Kyselläänpä taas tyhmiä![]()
Missä toi nokka ja nostin on ja mitä ne tekee??
Ja tuosta varmaan selkiytyy noitten toiminta. Eli kuvan keskellä sininen pyörivä osa on nokka-akseli mikä "ohjaa" venttiilileitä kiinni ja auki nostajien välityksellä. Kuvassa tosin ei ne nostajat näy. Huonosti selitetty mutta tuolta toki löytyy tarkemmat ja monipuolisemmat selitykset englanniks.
http://auto.howstuffworks.com/engine3.htm
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
Mulla olis samanmoinen projekti tässä käsillä, eli 1.6 cvh on purettuna tallissa. Ongelmia ilmeni vasta tänään kun pitäis toi nokka-akseli saada irti. Olen jakopäässä olevan lukituslevyn poistanut ja stefan, mutta nokka-akseli ei tule ulos kuin ensimmäistä nokkaa myöten. Lähteekö ian vaan kylmästi voimaa käyttämällä vetämällä vai onko tuolla vielä jokin stoppari esteenä? Koneesta muuten selvisi sen verran, että männät ja sylinterit ovat hyvässä kunnossa kuten myös venttiilit ja kansi kokonaisuudessaan. Nyt vaan tuon nokan kunto pitäisi saada selville ja sen jälkeen kansi kylpyyn, ja putsauksen jälkeen kaikki kiinni takasin. Ongelmana oli siis kohtalainen öljyn kulutus, johon venttilivarren kumit paljastuivat syyksi. Eli siis jos joku voisi avittaa tuossa nokan poistossa niin olis aika jees
kuvia remontista saataapi tulla vaihe vaiheelta pian, kunhan saan uudet sivut toimimaan 


-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 3171
- Liittynyt: To Joulukuu 6. 23:12:04 2001
- Paikkakunta: Vantaa
Stefa on "huulitiiviste" joka pitää öljyn koneessa, ei sen ulkopuolella. Stefa on ulkonäöltään pyöreä. Koneeseen tuleva puoli on se puoli, jossa on jousi sisällä. Jos stefan laittaa väärin päin (menee niin päin helpommin koloonsa) niin öljyt ei pysy siellä missä pitäisi.kittycat kirjoitti:Noooo mikäs se stefa sitten on ja mitä se tekee?
Mondeo 2002 ST220
Persaukiset ajaa dieselillä!
Persaukiset ajaa dieselillä!

-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Kun täällä tuota CVH tietäjääkin liikkuu niin laitan tähän samaan aiheeseen muutaman kyssärin.
Tuosta cabriosta on tarkoitus kansi kunnostaa ja tässä onkin tullut selväksi että kunnostukseen tulee:
Nokkasarja uusiksi ( vakio nokka ja uudet nostajat )
Uudet keinujen mutterit
Uudet kannenpultit
Yläpään tiivistesarja vakiokannentiivisteellä ( originaalina )
Mutta mitenkäs noi keinut?
Hieman niissä näkyy kulumaa, onko ne yleensä vaihtokamaa 180tkm ajetussa koneessa vai vaihdetaanko nekin aina? Kustannus on luokkaa1 2 euroa/kappale.
Mitäs muuta huomioonotettavaa ( venojen kunto selviää kun otan kannen irti )
Ja kyseessä -91 1.6 EFI CVH
Tuosta cabriosta on tarkoitus kansi kunnostaa ja tässä onkin tullut selväksi että kunnostukseen tulee:
Nokkasarja uusiksi ( vakio nokka ja uudet nostajat )
Uudet keinujen mutterit
Uudet kannenpultit
Yläpään tiivistesarja vakiokannentiivisteellä ( originaalina )
Mutta mitenkäs noi keinut?
Hieman niissä näkyy kulumaa, onko ne yleensä vaihtokamaa 180tkm ajetussa koneessa vai vaihdetaanko nekin aina? Kustannus on luokkaa1 2 euroa/kappale.
Mitäs muuta huomioonotettavaa ( venojen kunto selviää kun otan kannen irti )
Ja kyseessä -91 1.6 EFI CVH
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015