Kaksi tulppaa kerralla pimeäksi.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Kaksi tulppaa kerralla pimeäksi.
Ostin uudet NGK tulpat sierran koneeseen, 2.0 lievästi viritetty tuplilla & nokalla, ja ei juuri paljoa käytetty noilla tulpilla (tallista ulos ja takasin sisälle). 2 ja 4 tulpat päätti sanoa sopimuksensa irti.
Kone kävi normaalisti kun sain sen talliin sisälle, eli jäähtyessään rivahtanu ilmeisesti.
Mitkäs tulpat tohon kannattas laittaa? Nyt oli NGK:n APR6FS. Kantta laskettu 0.7mm ja nokkana on KentCams FR34 (Lievä ruiskunokka, 263 astetta).
Kone kävi normaalisti kun sain sen talliin sisälle, eli jäähtyessään rivahtanu ilmeisesti.
Mitkäs tulpat tohon kannattas laittaa? Nyt oli NGK:n APR6FS. Kantta laskettu 0.7mm ja nokkana on KentCams FR34 (Lievä ruiskunokka, 263 astetta).
Jäsen #606
-
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
Re: Kaksi tulppaa kerralla pimeäksi.
Älä laita NGKn tulppia,ei kestä...mullakin paloi ja murtu porsliinit ainakin 8kpl kunnes ostin motorcraftin...ja samoilla on siitä asti menty...
Ei tunnu kestävän varsinkaan tyhjäkäyntiä nuo NGKn tulpat..

Ei tunnu kestävän varsinkaan tyhjäkäyntiä nuo NGKn tulpat..

-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
Ei se siitä tulpan valmistajasta kiinni ole, vaan siitä että tulppa on oikea _kyseiseen_ moottoriin. Jos jäähdyttyään kuolivat niin todennäköisesti lämpöarvo liian kylmä tai kone käy alakierroksilla liian rikkaalla, jolloin tulppa ei pysy puhtaana ja "pimenee" jäähdyttyään. Ts. tulppaan kertyy eristävä nokikerros, eikä kipuna enää hyppää.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
-
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
Aivan...mutta mulla ne motorcraftit ovat vastaavat kuin ne (paskat)NGKt...eli arvot samatrazorass kirjoitti:Ei se siitä tulpan valmistajasta kiinni ole, vaan siitä että tulppa on oikea _kyseiseen_ moottoriin. Jos jäähdyttyään kuolivat niin todennäköisesti lämpöarvo liian kylmä tai kone käy alakierroksilla liian rikkaalla, jolloin tulppa ei pysy puhtaana ja "pimenee" jäähdyttyään. Ts. tulppaan kertyy eristävä nokikerros, eikä kipuna enää hyppää.
-
- Viestit: 99
- Liittynyt: To Tammikuu 29. 22:47:55 2004
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
Ja omassa Taunuksessa empiirisesti tutkittua: NGK:t kuoli normaalia nopeammin + joka kerta niistä meni posliini poikki irrotettaessa. Motorcrafteilla ei mitään ongelmia. Ja kyseessä siis vakiokone ja vastaavan lämpöarvon tulpat.
Quot homines, tot sententiae
* * *
Cadillac Seville STS 4.9 V8
Ford Capri III 2.6 V6
Ford Fiesta IV 1.3i
* * *
Cadillac Seville STS 4.9 V8
Ford Capri III 2.6 V6
Ford Fiesta IV 1.3i
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Sieltä ainakinolafu kirjoitti:Fordiltakos noita Motorcrafteja saa?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 347
- Liittynyt: Ke Toukokuu 14. 9:25:32 2003
- Paikkakunta: ylöjärvi
mullakin on ollut ongelmia noiden nokitulppien kanssa tosin vain yammu kelkassa ja moottoripyörässä.
vian aiheutti liian kylmä tulppa ja pakkanen.
erikoisinta hommassa oli että vaikka kuinka putsaili tulppaa (tinnerillä , tiivisteenirrottajalla, rätillä ym,) ei tulpat lähteny toimimaan, kunnes pistin kokeeks tuon polttoöljylämpöpuhaltimen kuumaan liekkiin ja tulppa kävi punasena niin taas toimi kuten uusi. en tosin suosittele kellekkään ettei vaikka käydessä irtoo tulpasta kärki.
vian aiheutti liian kylmä tulppa ja pakkanen.
erikoisinta hommassa oli että vaikka kuinka putsaili tulppaa (tinnerillä , tiivisteenirrottajalla, rätillä ym,) ei tulpat lähteny toimimaan, kunnes pistin kokeeks tuon polttoöljylämpöpuhaltimen kuumaan liekkiin ja tulppa kävi punasena niin taas toimi kuten uusi. en tosin suosittele kellekkään ettei vaikka käydessä irtoo tulpasta kärki.
jäsen-numero 419
escort cosworth -95
ei haittaa vaikka cossu leviää,voinhan aina soittaa escortserviceen.
escort cosworth -95
ei haittaa vaikka cossu leviää,voinhan aina soittaa escortserviceen.
-
- Viestit: 59
- Liittynyt: Su Maaliskuu 2. 11:33:29 2003
- Paikkakunta: Tammisaari
- Viesti:
Kokeilkaa mieluummin hiekkapuhaltaa varovasti puhtaaksi noesta esim.billtema mallisella hiekkapuhaltimella jossa sopiva tutti/hiekankierrätys, ettei roiski silmille.jarkkoscosworth kirjoitti:mullakin on ollut ongelmia noiden nokitulppien kanssa tosin vain yammu kelkassa ja moottoripyörässä.
vian aiheutti liian kylmä tulppa ja pakkanen.
erikoisinta hommassa oli että vaikka kuinka putsaili tulppaa (tinnerillä , tiivisteenirrottajalla, rätillä ym,) ei tulpat lähteny toimimaan, kunnes pistin kokeeks tuon polttoöljylämpöpuhaltimen kuumaan liekkiin ja tulppa kävi punasena niin taas toimi kuten uusi. en tosin suosittele kellekkään ettei vaikka käydessä irtoo tulpasta kärki.
Sierra Cosworth 4x4 -91 R.N/A
Escort RS Cosworth -92
Escort RS Cosworth -92
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Kokeilkaa mieluummin laittaa ne laitteet kuntoon, esim seos kokoalueella, nokka-kansi kombinaatio, sytkä jne. Meilläpäin ei ongelmia tulppien kanssa, kilpurissa käytin NGK A8F tai A7F eli lyhyt keskielektrodi, 8 on kylmempi, eikä menny pimeeksi. Posliini rikotaan paskoilla biltema hylsyillä vinoon ja liian tiukkaan vääntämällä, kartiota ei väännetä hampaat irvessä 

-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
Nimenomaan. Yleensä kun tulppa lakkaa toimimasta haukutaan tulppaa vaikka vika on lähes aina moottorissa tai käyttäjässä. SHR ei olisi voinut asiaa paremmin ilmaista. 

Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Noinhan se on, mutta turboautoissa tuo tulpan kæyttøalue on harvinaisen laaja. Kun ajelee 2000rpm kørettylyæ matalapuristeisella koneella, niin pitæisi olla læmmin tulppa ja sitten kun ahdot iskee peliin, niin pitæisikin olla todella kylmæ tulppa. Ei kannata liikaa kørøtellæ vaan aina vælillæ pitææ antaa koneelle happea, niin tulpatkin puhdistuu. Talvella jos taas tykkææ ajella muutenkin pienemmillæ paineilla niin voi kæyttææ kuumempaa tulppaa, niin vælttyy ongelmilta.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Ainoa tähän mennessä mulla ollut tulppaongelma on kossussa, mulla on champion c59c joista menee yksi pimeeksi kerran kesässä ja tekee sen juuri jäähtyessään, ajat talliin toimii ja aamulla pimee, syytä en tiedä. Epäilen turhan rikasta alapään seosta sille tulpalle, vakiot toimii moitteetta.
Ai niin oli mulla pikkulikkana ongelmia pappatunturin nokipiikin kanssa, nuukana poikana käytin jotain öljyä mitä halvalla tai tallinhyllystä löytyi ja piikkiä teki, vaihdoin virallisiin 2t öljyihin ja jo alkoi pappa kulkea tietenkin säätäen dellorto virityskaasuttimen niin että kiertää puhtaasti ruskealla tulpalla ja aivan ylhäällä "pärähtää" ja tietenkin saapas bensassa
Ai niin oli mulla pikkulikkana ongelmia pappatunturin nokipiikin kanssa, nuukana poikana käytin jotain öljyä mitä halvalla tai tallinhyllystä löytyi ja piikkiä teki, vaihdoin virallisiin 2t öljyihin ja jo alkoi pappa kulkea tietenkin säätäen dellorto virityskaasuttimen niin että kiertää puhtaasti ruskealla tulpalla ja aivan ylhäällä "pärähtää" ja tietenkin saapas bensassa

-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Makuasia sanoi pässi kun muni**n nuoli. Omia kokemuksia (EI muni*n nuolemisesta):
Cossu; Championit ynnä muut aiheuttaneet juuri samoja ongelmia kuin SHR kertoi. En vaan suostu ymmärtämään miksi pitäisi laittaa alkuperäistä (4x4) huonompi tulppa vaikka Autoracingin "raamattu" näin suosittelee. Motorcraft 092P toimii n.350hv viritasolle saakka ja sitten otetaan 061. Kärkiväliä ei tarvitse laittaa alle 0,65mm.
NGK:ta menee pimeäksi kiivasta tahtia vaikka säädöt olisivat kohdillaan. Edes "pitkä kipinä" ei yleensä saa niitä henkiin. Roskiin.
Ajoin kilpuria (A-ryhmä Cosw., 3Bar, harmaat jne) 092P:llä, toimi muuten OK siinäkin, ainoastaan jatkuvat kylmäkäynnistykset tallilla saivat nekin tukkoon. Tuolla ed.main. hiekkapuhaltimella sain nekin aina kuntoon.
Nykyisessä kilpurissa (mk2 RS2) on seokset mitäsattuu -luokassa (vielä) ja syö tulppia; NGK:t laakista vainaita, Biltemat (
-> jiipee toi siirtotulpiksi) kesti paljon paremmin. Jopa kisassa on toimineet perinteiset OHC:n Motorcraft 32 ja 22 moitteetta.
Cossu; Championit ynnä muut aiheuttaneet juuri samoja ongelmia kuin SHR kertoi. En vaan suostu ymmärtämään miksi pitäisi laittaa alkuperäistä (4x4) huonompi tulppa vaikka Autoracingin "raamattu" näin suosittelee. Motorcraft 092P toimii n.350hv viritasolle saakka ja sitten otetaan 061. Kärkiväliä ei tarvitse laittaa alle 0,65mm.
NGK:ta menee pimeäksi kiivasta tahtia vaikka säädöt olisivat kohdillaan. Edes "pitkä kipinä" ei yleensä saa niitä henkiin. Roskiin.
Ajoin kilpuria (A-ryhmä Cosw., 3Bar, harmaat jne) 092P:llä, toimi muuten OK siinäkin, ainoastaan jatkuvat kylmäkäynnistykset tallilla saivat nekin tukkoon. Tuolla ed.main. hiekkapuhaltimella sain nekin aina kuntoon.
Nykyisessä kilpurissa (mk2 RS2) on seokset mitäsattuu -luokassa (vielä) ja syö tulppia; NGK:t laakista vainaita, Biltemat (

Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe