Lambda-anturi vs. katalysaattori

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

PMI
Viestit: 28
Liittynyt: Ma Kesäkuu 9. 23:08:20 2003
Paikkakunta: NOKIA
Viesti:

Lambda-anturi vs. katalysaattori

Viesti Kirjoittaja PMI » Pe Huhtikuu 2. 17:39:53 2004

Eli kun autossa on CO-pitoisuus 0.55 (0.50)joutokäynnillä, ja 0.45 (0.30) yli 2000/min.
Toisessa mittauksessa 0.54%(800/min) pakoputken päästä, ja 0.50% jostain letkusta moottoritilassa.
En ole asiantuntija mutta voisiko kyseessä olla joku muu vika kuin viallinen katalysaattori. Aiheuttaisiko viallinen lambda-anturi tälläistä ?

nm. tietämätön

cossy
Viestit: 1313
Liittynyt: Ti Elokuu 6. 18:47:45 2002
Paikkakunta: pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja cossy » La Huhtikuu 3. 20:34:48 2004

Eli vika voi löytyä todella tuosta lambda anturista. Koita kuumentaa lambda pillillä. Omani antoi tuon toimenpiteen jälkeen hyväksyttävät arvot.

rstLate
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja rstLate » La Huhtikuu 3. 20:37:43 2004

no eikös ois helpompi vaihtaa koko Lamda-anturi? jos se kerta on rikki...

cossy
Viestit: 1313
Liittynyt: Ti Elokuu 6. 18:47:45 2002
Paikkakunta: pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja cossy » La Huhtikuu 3. 20:49:38 2004

selvii vaan halvemmalla tolla konstilla(jos kyseessä on cossu).

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » La Huhtikuu 3. 20:53:48 2004

cossy kirjoitti:selvii vaan halvemmalla tolla konstilla(jos kyseessä on cossu).
Lambda on yksi anturi muiden joukossa ja jos se antaa virheellistä tietoa boxille niin kyllä se on uusittava. Saattaa tehdä muutakin hallaa kuin pelkästään hylsyn katsastuksessa.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

rstLate
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja rstLate » La Huhtikuu 3. 21:10:06 2004

onkos Noihon Cossuihin sit Jotenkin Erilainen tuo Lamda Anturi kuin näihin "normi" Autoihin??

no samapa tuo mulle, mutta voipi mennä Katti paskaks kun viallinen Lamda anturi.

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Su Huhtikuu 4. 1:26:25 2004

no jos oikein ymmärsin, niin tuossa on mitattu sama co-arvo ennen ja jälkeen katalysaattorin (mikäli se konehuoneen mittaus on pakoputkesta :?: ). niin eikö homma silloin ole selvä, katissa ei tapahdu puhdistusta.
paljonko HC ja jäännöshappi olivat?

PMI
Viestit: 28
Liittynyt: Ma Kesäkuu 9. 23:08:20 2003
Paikkakunta: NOKIA
Viesti:

Arvot

Viesti Kirjoittaja PMI » Su Huhtikuu 4. 10:51:22 2004

TAULUKKO
Tässä arvoja...
Alemman taulukon [CO 0.50] arvot on auton konetilan jostain letkusta (kuitenkin ennen katalysaattoria).

Edit by ukormi
Ei suoria kuvalinkkejä foorumiin.

PMI
Viestit: 28
Liittynyt: Ma Kesäkuu 9. 23:08:20 2003
Paikkakunta: NOKIA
Viesti:

Katalysaattori

Viesti Kirjoittaja PMI » Pe Huhtikuu 9. 1:14:54 2004

Katalysaattori paskana :(

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Pe Huhtikuu 9. 15:10:32 2004

lamdapa rikki.
katti toimii vaan co arvon ollessa 0.65 eli lamda 1
0.5 cota se ei kykene puhdistamaan
kokeileppa uudella lamdalla tai laita viisari käyttöinen mittari(yleismittari)
kiinni signaali piuhaan lamdaan ja kato miten se liikkuu.jos se ei liiku niin ruisku antaa liian rikasta tai liian laihaa seosta.
Viimeksi muokannut sierra friikki, Ti Elokuu 31. 14:19:33 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Pe Huhtikuu 9. 15:10:52 2004

lamdapa rikki.
katti toimii vaan co arvon ollessa 0.65 eli lamda 1
0.5 cota se ei kykene puhdistamaan
kokeileppa uudella lamdalla tai laita viisari käyttöinen mittari(yleismittari)
kiinni signaali piuhaan lamdaan ja kato miten se liikkuu.jos se ei liiku niin ruisku antaa liian rikasta tai liian laihaa seosta.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Vastaa Viestiin