onko kukaan parannellut ohc is.n imusarjaa?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

onko kukaan parannellut ohc is.n imusarjaa?

Viesti Kirjoittaja adh » Ma Huhtikuu 19. 21:26:40 2004

Olis suunnitteilla tehdä avarampi imusarja ruisku ohariin. onko kukaan tehny vastaavaa hommaa? ajatuksena oli hyödyntää alkuperäisestä imusarjasta laippa ja imuputket. eli täytyis tehdä avarampi pömpeli putkien päälle, johon sitten sais isomman läpän. imusarja tulee turbo käyttöön. lähinnä kiinnostais et minkälaisen kotelon tekis putkien päälle ja minkä kokoinen kaasuläppä olis järkevä parinsadan tehoille? niin ja onko kukaan soveltanu turbo saabin tai volvon ruiskua?

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Re: onko kukaan parannellut ohc is.n imusarjaa?

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ma Huhtikuu 19. 22:04:52 2004

adh kirjoitti:Olis suunnitteilla tehdä avarampi imusarja ruisku ohariin. onko kukaan tehny vastaavaa hommaa? ajatuksena oli hyödyntää alkuperäisestä imusarjasta laippa ja imuputket. eli täytyis tehdä avarampi pömpeli putkien päälle, johon sitten sais isomman läpän. imusarja tulee turbo käyttöön. lähinnä kiinnostais et minkälaisen kotelon tekis putkien päälle ja minkä kokoinen kaasuläppä olis järkevä parinsadan tehoille? niin ja onko kukaan soveltanu turbo saabin tai volvon ruiskua?
orkkisläppä toimii hienosti parinsadan tehoille... Ittellä ainakin

Turha ruveta sitä satsia muokkaamaan, pistä rahas ennemmin kanteen...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » Ma Huhtikuu 19. 22:59:35 2004

eipä siihen menis oikeestaan kun aikaa,olutta ja läpän hinta.

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » Ti Huhtikuu 20. 6:59:50 2004

200 tehoilla ei tarvista tehdä avarampaa imusarjaa,riittää ihan hyvin orkkiskin samoin kaasuläppä riittävä.mielestäni noilla tehoilla sen läpän hintaki menee turhaan.

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » Ti Huhtikuu 20. 18:03:03 2004

mites ilmamäärämittari? jostain isosta bemarista vai?

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ti Huhtikuu 20. 18:25:23 2004

Kun vähän haet niin näitä IS + turbo juttuja löytyy ja monta.
Cossun 56mm läppä sopii IS-imusarjaan ja eiköhän se riitä 400hv maastoon ja se 52mm IS-läppäkin aika pitkälle ellei jopa loppuun asti.
Jos laittaa Cossun läpän sitten on helpompi laittaa Cossun ruisku, kun toteaa ettei saanut sitä IS-ruiskua toimimaan kunnolla turbon kanssa kuten ei monet muutkaan.
Ruiskuimusarjassa on isot kanavat ei niitä suurennella tarvitse, siistiä voisi, mutta siihen tarvittaisiin Extrudehone-laitteet.

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » Ti Huhtikuu 20. 22:58:17 2004

Just sain tehtyä is sarjaan 70mm läpälle laipan ja te sanotte että sillei tee mitään :shock: kiitti vaa...

No joo... kuulemma on 270hv penkitetty is läpällä että kyllähän se ihan hyvin hönkää...
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ke Huhtikuu 21. 5:54:12 2004

AkiS kirjoitti:Just sain tehtyä is sarjaan 70mm läpälle laipan ja te sanotte että sillei tee mitään :shock: kiitti vaa...

No joo... kuulemma on 270hv penkitetty is läpällä että kyllähän se ihan hyvin hönkää...
Aivan kingi läppä ja koska esim. 5.0L Porsche V8 koneesta irtoaa 320hv 65mm läpällä(Stanu vapari) niin toi sun n. 15% suurempi pinta-alainen tuottaa siis vähintään 360hv jo vaparina ja sitten siihen ahdot päälle. Toivottavasti olet mitoittanut alakerran kestämään noin julmia tehoja :wink:
52mm läpästäkin menee jo aika paljon ilmaa läpi, kun se paineistetaan ja eikös ne WRC autotkin joudu Imemään ilmansa 32 tai 38mm reiän läpi?

Walderama
Viestit: 423
Liittynyt: Ti Joulukuu 25. 0:35:12 2001

Viesti Kirjoittaja Walderama » Ke Huhtikuu 21. 16:50:22 2004

Koteloa muokkaamalla saa ainakin ahtoputken tulo kulmaa muutettua.Originelliin putki tulee turhan mutkalle korkean sijaintinsa takia.Kotelon muodolla voidaan ohjata myös ilmaa paremmin sylkyille kuin suoralla putkella ja tasata näin paineita ja virtauksia.
Myös ulkonäkö ja tekemisen ilo on useasti innoittajana,vaikka originaalikin on varmasti toimiva.
Heikosta lompakosta kärsii koko harrastus.
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Huhtikuu 21. 20:56:02 2004

Kun nyt pohdiskellaan näitä läpän kokoja, niin mietitään hetki, puolitosissaan :wink: , koko ilmankiertoa koneessa: Ahtimeen sisään (reikä 2l yleensä noin 42-50mm), ulos ahtimesta n. 30-40mm (!) reiästä, 40-60mm sisähalk. letkua välijäähdyttimeen, sieltä samanlaista letkua pitkin kaasuläpälle, koko 50-65mm, ja sitten esim kuten cossussa voi olla vielä nielu joka on 2wd:ssä n.2/3 65mm:stä. Mikä on sitten oikea tarve...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ke Huhtikuu 21. 21:02:02 2004

Lisäksi kun vielä mietitään paljonko cooleri matkalla ahdistaa (cosesc voi kertoa faktaa) voidaan kai todeta, ettei pelkällä kaasuläpällä saatukaan sataa lisähevosta.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

musicman
Viestit: 99
Liittynyt: To Tammikuu 29. 22:47:55 2004
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Re: onko kukaan parannellut ohc is.n imusarjaa?

Viesti Kirjoittaja musicman » Ke Huhtikuu 21. 23:20:25 2004

PasiZ kirjoitti: orkkisläppä toimii hienosti parinsadan tehoille... Ittellä ainakin
Onko sulla sellainenkin Sierra missä noin paljon tehoa on? :D :D
Quot homines, tot sententiae
* * *
Cadillac Seville STS 4.9 V8
Ford Capri III 2.6 V6
Ford Fiesta IV 1.3i

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » To Huhtikuu 22. 0:00:35 2004

njoo kyl sillä ainaki kuus heppaa lisä tehoo tulee. 8) Sattu ihan puoli vahingossa käsiin niin olihan se siihen tunattava sitten...

On mulla joku VDO:n 65millinen läppäkin mut siinä on vähä enemmän tunattavaa... Laitan sen myyntiin jos jotakuta kiinnostaa, sisältää sähkösen tyhjäkäynti tsydeemin ja pulttijako 92mm...
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

Vastaa Viestiin