Octane adjust.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 244
- Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
- Paikkakunta: Tampere
Octane adjust.
Tää sivuaa pikkusen tuota aikasemmin alottamaani ruiskuboksin johto aihetta mut ajattelin kuitenki alottaa kokonaan uuen.
Löysin siis pyöreän liittimen johon tulee kolme johtoa boksin navoilta nro 23,24,5. Haynesin kirjasta katoin että se on Octane adjust or idle adjust, mutta ei sano mitää meikäläiselle.
Liitin oli teipattu piiloon mutta johot oli boksille kunnossa.
Mitä virkaa tuo toimittaa?
Löysin siis pyöreän liittimen johon tulee kolme johtoa boksin navoilta nro 23,24,5. Haynesin kirjasta katoin että se on Octane adjust or idle adjust, mutta ei sano mitää meikäläiselle.
Liitin oli teipattu piiloon mutta johot oli boksille kunnossa.
Mitä virkaa tuo toimittaa?
#764
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Muutttaa ilmeisesti sytytystä riippuen käyttääkö 95 vai 98 bensaa.
Millä se muutetaan ja miten sitä en tiedä
Millä se muutetaan ja miten sitä en tiedä
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 1509
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001
Liittimen eri nastoja kytkemällä yhteen, saadaan sytytystä myöhästettyä muistaakseni 2, 4 tai 6 astetta. Juuri tuon lyijyttömän bensan takia.
Edit:
Joo, toi mitä muistin olikin L1 boxin ohje. OHC EFI kuten Popi alla sanoo.
Edit:
Joo, toi mitä muistin olikin L1 boxin ohje. OHC EFI kuten Popi alla sanoo.
Viimeksi muokannut Turbo_IS, La Huhtikuu 24. 22:05:48 2004. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
-
- Viestit: 5538
- Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
- Paikkakunta: Keski-Uusimaa
- Viesti:
Taisi kyllä olla maihin kytkemällä ei toisiinsa.Turbo_IS kirjoitti:Liittimen eri nastoja kytkemällä yhteen, saadaan sytytystä myöhästettyä muistaakseni 2, 4 tai 6 astetta. Juuri tuon lyijyttömän bensan takia.
2 ja 4 astetta saa myöhästettyä sytkää ja 6 kun pistää molemmat maihin.
Kolmannen maadottamalla saa tyhjäkäyntiä nostettua 75 rpm.
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto...
ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja

Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja

-
- Ylläpitäjä
Joo, taisi olla jotenkin näin (kaivoin searchilla vanhoja juttua):
---
Kytkentäkaaviossa ne näkyvät merkinnällä 'octane adjust or idle adjust'; johtoja on punainen, sininen ja keltainen, ja ne löytyvät todennäköisesti jostakin puolan lähettyviltä. Näistähän oli puhetta jo keväällä, kun rakentelin tuota omaa autoa..
Alunperin systeemi on järjestelmässä ilmeisesti siksi, että voidaan käyttää alhaisemman oktaaniluvun polttoaineita ilman, että jakajaan täytyy fyysisesti kajota.
Ideana on siis maittaa johtoja, jolloin sytkä säätyy myöhäisemmälle alla olevan taulukon mukaan:
sininen johto maissa: 4 astetta
punainen johto: 2 "
kummatkin punainen ja sininen: 6 "
Keltaisen johdon maittamalla saa tyhjäkäyntikierroksia nostettua 75 rpm.
---
Eli juuri niin kuin Popi tuossa yllä kertoi.
---
Kytkentäkaaviossa ne näkyvät merkinnällä 'octane adjust or idle adjust'; johtoja on punainen, sininen ja keltainen, ja ne löytyvät todennäköisesti jostakin puolan lähettyviltä. Näistähän oli puhetta jo keväällä, kun rakentelin tuota omaa autoa..
Alunperin systeemi on järjestelmässä ilmeisesti siksi, että voidaan käyttää alhaisemman oktaaniluvun polttoaineita ilman, että jakajaan täytyy fyysisesti kajota.
Ideana on siis maittaa johtoja, jolloin sytkä säätyy myöhäisemmälle alla olevan taulukon mukaan:
sininen johto maissa: 4 astetta
punainen johto: 2 "
kummatkin punainen ja sininen: 6 "
Keltaisen johdon maittamalla saa tyhjäkäyntikierroksia nostettua 75 rpm.
---
Eli juuri niin kuin Popi tuossa yllä kertoi.
-
- Viestit: 5538
- Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
- Paikkakunta: Keski-Uusimaa
- Viesti:
Mutta noi värit kantsii tarkistaa ennenkuin alkaa kytkeä.
Keltainen taisi olla aina tuo tyhjäkäynnin nosto, mutta muistelin, jotta exässäni (-85) ja nykyisessä (-87/88) nuo sytkän myöhästykset oli joko toisinpäin tai ihan eri väriset. Haynes on tallilla, joten ei voi tarkistaa nyt.
Keltainen taisi olla aina tuo tyhjäkäynnin nosto, mutta muistelin, jotta exässäni (-85) ja nykyisessä (-87/88) nuo sytkän myöhästykset oli joko toisinpäin tai ihan eri väriset. Haynes on tallilla, joten ei voi tarkistaa nyt.
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto...
ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja

Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja

-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Re: Octane adjust.
Ratsastetaan aiheella:
Sierra 2.0 DOHC kaasarimalli, jossa nyt kiinni ruiskumallin perusmoottori, siis kaasarilla edelleen. Ongelmana on jälkikäynti kuumana.. Se kestää 10-20 sekuntia joka ikinen sammutuskerta. Seoksia jo säätelin rikkaammalle, enää ei nypyytä maantieajossa yhtään.
Oktaanivalitsin, liitin kolminapainen? löytynee puolan vierestä tulpattuna? kuinka etenen..
Sierra 2.0 DOHC kaasarimalli, jossa nyt kiinni ruiskumallin perusmoottori, siis kaasarilla edelleen. Ongelmana on jälkikäynti kuumana.. Se kestää 10-20 sekuntia joka ikinen sammutuskerta. Seoksia jo säätelin rikkaammalle, enää ei nypyytä maantieajossa yhtään.
Oktaanivalitsin, liitin kolminapainen? löytynee puolan vierestä tulpattuna? kuinka etenen..

-
- Viestit: 1987
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
- Paikkakunta: Tampere / Isojoki
Re: Octane adjust.
Ootko kokeillu ohjeen mukaan jo? Värit pitäisi olla samat.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.