Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
northwest
- Viestit: 1322
- Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
- Paikkakunta: Tampere
Viesti
Kirjoittaja northwest » Ti Huhtikuu 27. 7:01:01 2004
Tässä huollon lähestyessä mietityttää minkälaiset erot on vaihteistoöljyissä,työkaverini on käyttänyt omassa hiacessaan aina automaattiöljyä(normaalivaihteistossa) koska on pelaa talvella paremmin(hänen mukaan).Mutta onko kellään tietoa minkälaiset erot on muuten ominaisuuksien puolesta?Toiset haukkuu taas synteettisiä

,nämä japanialaiset traktorit(lavavehkeet ja maasturit) tuntuu olevan tarkkoja laatikosta muutenkin

Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
-
samiharju
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja samiharju » Ti Huhtikuu 27. 8:47:19 2004
laatikkokohtainen juttu mitä pitää käyttää, esim. mt75 laatikkoon AFT (Automatiuc Transmission Fluid).
AFT on koostumukseltaan ihan erilaista kun muut. se on tavallaan notkeampaa.
-
Hessu
- Viestit: 1284
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
- Paikkakunta: Sastamala
Viesti
Kirjoittaja Hessu » Ti Huhtikuu 27. 11:24:16 2004
ATF on siis hydrauliikkanestettä eikä varsinaista voiteluöljyä. Viskositeetti on huimasti pienempi kuin vaihteistoöljyissä. Ainakaan sitä ei voi käyttää hypoidipyörästöissä koska korkean pintapaineen siedon tekevä EP-lisäaineistus yleensä puuttuu. Juurikin kuluneiden synkrojen kanssa sitä kuulee joskus käytettävän.
Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar
-
Arto65FB
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja Arto65FB » Ke Huhtikuu 28. 11:18:55 2004
Kannattaa katsoa vaihteistokohtaisesti, esim. Cossun T5-lootan pitää laittaa ATF:ää eikä manuaalilaatikkoöljyä.
Jos on pronssisynkat, niin mieluummin GL-4 kuin GL-5 öljyä.
-
northwest
- Viestit: 1322
- Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
- Paikkakunta: Tampere
Viesti
Kirjoittaja northwest » Ke Huhtikuu 28. 14:55:28 2004
Joo,ton oon kuullut että jos on pronssiosia laatikossa niin GL-5:ttä ei sais laittaa.No vielä olen kahden vaiheilla että kumpaa laittaa,talvisin kangertaa sen verran pykälät työmatkalla(2.5km) että houkuttelis kokeilla automaattiöljyä.(nyt synteettiset 75W-90)Luulisi niidenkin kestävän hammaspyörien pintapainetta koska onhan automaatissakin rattaita...
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.