mikä vialLa????!!!!!
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
mikä vialLa????!!!!!
elikkäs auto on tollanen mk4 esco...tehty tekniikan vaihto,ja johtosarjan vaihto toisesta ajokuntoisesta autosta!muuten pelaa mutta ei prkl.pyäritä starttia millään,virta kyllä tulee ja herätejohto on kiinni!!?!kun yrttää käynnistää niin.,,,napsutti vain solenoidia eikä pyärittänyt paikalla olessaan!!?irti ollessaan kyl pyärii!!!MIKÄ VIALLA??!!
_________________
ahdin määrä tahdin!!
_________________
ahdin määrä tahdin!!
Viimeksi muokannut TulBOsliperi, Ma Toukokuu 24. 22:30:09 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1509
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 687
- Liittynyt: Su Lokakuu 6. 17:44:16 2002
- Paikkakunta: Lahti
-
- Viestit: 1509
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001
Mittari vie "hiukan" vähemmän virtaa kuin startti.TulBOsliperi kirjoitti:mut se on kumma juttu kun kerta mittarilla mittaa niin tulee kaikki mitä akuski on..ni en mä silloin usko jot kaapeli ois viallinen!?
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
kytke apuvirta kaapeli akun miinuksesta startin runkoon ja kokeile.
jos ei auta, kytke toinen apuvirtakaapeli akun plussasta startin plussaan.
jos ei auta, kytke vielä kolmas lisäjohto akun plussasta startin herätin napaan.
jos ei vieläkään auta, soita pappi/manaaja paikalle.
jos sekään ei auta, kävele kaatopaikalle ja vedä ranteet auki, elämä ei ole sinua varten...
jos ei auta, kytke toinen apuvirtakaapeli akun plussasta startin plussaan.
jos ei auta, kytke vielä kolmas lisäjohto akun plussasta startin herätin napaan.
jos ei vieläkään auta, soita pappi/manaaja paikalle.
jos sekään ei auta, kävele kaatopaikalle ja vedä ranteet auki, elämä ei ole sinua varten...
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1509
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001
Oletko mitannut tosiaan virtaa? Tuskin, jos niin paljonko otti kun starttasit? Olet mitannut jännitettä.TulBOsliperi kirjoitti:kyl sen nyt jumaliste mittaril näkee paljonko tulee virtaa vai ei ja paljonko!!!!!
Kerron esimerkin:
Työkaverilla on automaatti Transit jossa oli starttivaikeuksia. Osti uuden akun, ei auttanut. Aikansa kun yritti, ihmetteli kun koneesta laatikkoon menevä metallinen öljyputki alkoi hehkua punaisena. Tutki maajohdon joka menee akulta koneeseen, se oli toisesta päästä lähes poikki. Johto uusix ja auto lähti kuin palmun alta, eikä öljyputkikaan enää hehkunut.

Viimeksi muokannut Turbo_IS, Ti Toukokuu 25. 0:45:54 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
-
- Viestit: 26
- Liittynyt: La Elokuu 30. 22:15:49 2003
Töissä ihmeteltiin kerran ku trukin lämmityslaitteen puhallin ei toiminu. Mittarilla ja virtakynällä kattomalla kyllä tuli virtaa mutta puhallin ei vaan pyörinyt. Vika oli katkaisijassa, sen verran meni virtaa läpi että lamppu sytty mutta ei johtanu niin paljon että puhallin ois jaksanu pyöriä.TulBOsliperi kirjoitti:kyl sen nyt jumaliste mittaril näkee paljonko tulee virtaa vai ei ja paljonko!!!!!
Eli sama hommahan se on jos esim. kaapelissa on vain muutama säie jälellä?
-
- Viestit: 470
- Liittynyt: Ke Elokuu 13. 22:31:04 2003
Mul oli aikonaan tällanen ongelma:
Samaa teki kuin sulla ja kokeilin kahta eri starttia. Ei startannu aina, vaikka akku ja kaapelit oli kaikki uusia. Heräte virtaa tuli aina mut ei jostainsyystä jaksanu vetää starttia vauhtiin, kuiteski yritti vaivanloisesti. Tämän jälkeen samaa alko tapahtuun silleen et kesti ainoastaan kerran startata ja toisella taas sama mykistys. Tuntu välil et käpy palaa, mut loppujen lopuksi syy löyty hälyistä??
Alko vetään ajonestoo päälle ajonki aikana joskus, mut en tiedä syytä.. Poistin ajoneston testi ajaksi useasti ja vika häipyi?? Joku ulkoinen voima varmaan ohjasi pirssini toimintaa... 
Samaa teki kuin sulla ja kokeilin kahta eri starttia. Ei startannu aina, vaikka akku ja kaapelit oli kaikki uusia. Heräte virtaa tuli aina mut ei jostainsyystä jaksanu vetää starttia vauhtiin, kuiteski yritti vaivanloisesti. Tämän jälkeen samaa alko tapahtuun silleen et kesti ainoastaan kerran startata ja toisella taas sama mykistys. Tuntu välil et käpy palaa, mut loppujen lopuksi syy löyty hälyistä??


-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
Saman teki escorttini...sain toimimaan aina kun käytin akun navan irti ja häly "nollasi" itsensä...oli jotenkin väärin asennettu se häly...pehkos69 kirjoitti:Mul oli aikonaan tällanen ongelma:
Samaa teki kuin sulla ja kokeilin kahta eri starttia. Ei startannu aina, vaikka akku ja kaapelit oli kaikki uusia. Heräte virtaa tuli aina mut ei jostainsyystä jaksanu vetää starttia vauhtiin, kuiteski yritti vaivanloisesti. Tämän jälkeen samaa alko tapahtuun silleen et kesti ainoastaan kerran startata ja toisella taas sama mykistys. Tuntu välil et käpy palaa, mut loppujen lopuksi syy löyty hälyistä??Alko vetään ajonestoo päälle ajonki aikana joskus, mut en tiedä syytä.. Poistin ajoneston testi ajaksi useasti ja vika häipyi?? Joku ulkoinen voima varmaan ohjasi pirssini toimintaa...

-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
meneekö sulla maadoitus akusta runkoon ja rungosta koneeseen vai akusta suoraan koneeseenTulBOsliperi kirjoitti:kylläh..pitää viälä huamenissa tarkistel johdot...vaik kyl ne ok on!
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Ylläpitäjä
Kun neuvoa kysyt ota vastaukset nöyränä vastaan äläkä jänkää sillä äkkii loppuu neuvojat muuten.TulBOsliperi kirjoitti:kyl sen nyt jumaliste mittaril näkee paljonko tulee virtaa vai ei ja paljonko!!!!!
Ei olis eka karta kun kaapelit on mitattu mutta ovat esim vain yhden säikeen varassa. Näin oli itsellä puolan ja laturin kanssa ja katkos oli teippauksen sisällä.
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
ckolli nyt ainakin muistaa kuinka joskus starttiongelmiin on väännetty rautalangasta ohjeistusta. Vitonen vetoo että kone ei saa maita. 

Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 347
- Liittynyt: Ke Toukokuu 14. 9:25:32 2003
- Paikkakunta: ylöjärvi
tarkasta ja putsaa napaharjalla akun napojen ja kenkien välistä.
oletko koettanut mitata startin navoista jännitettä samalla kun starttaat?
tarkasta solenoidin "pohjasta" nastat mitkä kytkee plussaa starttiin.
Edit: voit tietysti esim. ruuvarilla kytkemällä ohittaa solenoidin jolloin pois-suljet sen että solenoidin "pohjassa" olevat kytkentänastat olisivat rikki.
oletko koettanut mitata startin navoista jännitettä samalla kun starttaat?
tarkasta solenoidin "pohjasta" nastat mitkä kytkee plussaa starttiin.
Edit: voit tietysti esim. ruuvarilla kytkemällä ohittaa solenoidin jolloin pois-suljet sen että solenoidin "pohjassa" olevat kytkentänastat olisivat rikki.
jäsen-numero 419
escort cosworth -95
ei haittaa vaikka cossu leviää,voinhan aina soittaa escortserviceen.
escort cosworth -95
ei haittaa vaikka cossu leviää,voinhan aina soittaa escortserviceen.
-
- Viestit: 592
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002
Vaihda startin johdoissa oleva mahdollinen sulake. Sulake voi näyttää ehjältä ja lepotilassa olla mukamas ok, mutta kun tarvitaan löylyä ei sulakkeesta menekään tarpeeksi tavaraa läpi. Nykyään ne on niin halpis kamaa.
Kun suoritat noi Brendan kolme ekaa kokeilua niin kyllähän sen syyllisen pitäisi löytyä.
Kun suoritat noi Brendan kolme ekaa kokeilua niin kyllähän sen syyllisen pitäisi löytyä.
#736
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
joo ihan starttilla....vaihdoih sen toisen starttimoottorin sihee joka oli siinä alunperin ollutkin...startista korjattiin solenoidilta menevä virta johto jo ennemmin..eikä siltikään toiminut..ja nyt kun laitoin kiinni ni rupes toimaamaa...tais olla vähän ylempien voimien käsis..
no..joo..mut pää asiahan oli et rupes toimaamaan.. 


-
- Viestit: 275
- Liittynyt: To Marraskuu 28. 13:34:33 2002
- Paikkakunta: Laihia
-
- Ylläpitäjä
Eli johtovika mutta ei kehdata tunnustaaTulBOsliperi kirjoitti:joo ihan starttilla....vaihdoih sen toisen starttimoottorin sihee joka oli siinä alunperin ollutkin...startista korjattiin solenoidilta menevä virta johto jo ennemmin..eikä siltikään toiminut..ja nyt kun laitoin kiinni ni rupes toimaamaa...tais olla vähän ylempien voimien käsis..no..joo..mut pää asiahan oli et rupes toimaamaan..

Pääasia että toimii.
-
- Ylläpitäjä
"eli johto vika" voi vittu...ei ollut johto vika!!koita nyt uskoa!!!ckolli kirjoitti:Eli johtovika mutta ei kehdata tunnustaaTulBOsliperi kirjoitti:joo ihan starttilla....vaihdoih sen toisen starttimoottorin sihee joka oli siinä alunperin ollutkin...startista korjattiin solenoidilta menevä virta johto jo ennemmin..eikä siltikään toiminut..ja nyt kun laitoin kiinni ni rupes toimaamaa...tais olla vähän ylempien voimien käsis..no..joo..mut pää asiahan oli et rupes toimaamaan..
Pääasia että toimii.
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
No onhan se herranjumala JOHTO millä se sähkö menee siitä solenoidin perseestä sinne moottorin sisälle? Onhan?TulBOsliperi kirjoitti:"eli johto vika" voi vittu...ei ollut johto vika!!koita nyt uskoa!!!
Nojoo, omiin kokemuksiin: Parilitranen OHC sierra starttas kun tyhjällä akulla vaikka oli uus akku ja laturi oli ollu yön puskemassa virtaa. No, aikani räpellettyäni konehuoneessa samalla kun yritin startata, poltin käteni koneen korvan kiinnityspultissa.
Summa summarum:
Maajohto meni koneenkorvan päähän sen ison mutterin alle millä se tulee siihen kumijumpulaan kiinni. Itse korva koneessa kiinni neljällä 8mm pultilla. Jostain syystä ainoastaan yhden pultin kautta kulki virta, muut oli maalaamisen takia eristäytyneitä lohkon metallipinnoista. On se ihme ettei se maali mene rikki kun tommosen pultin kiristää... No... koneen korvan ja lohkon välissä oli kuitenkin myös paksu maalikerros.
Jäsen #606
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Puhu omasta puolestas. Perkele. Totuus on just se mitä Cosesc sano, älä intä vastaan.TulBOsliperi kirjoitti:sun nyt on turha ruveta puhumaan mtn.!
Edit: Siistitty.
Viimeksi muokannut olafu, Ti Toukokuu 25. 18:47:07 2004. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Jäsen #606
-
- Ylläpitäjä
Panehan poika nyt ne arvot ja arvostukset järjestykseen.TulBOsliperi kirjoitti:sun nyt on turha ruveta puhumaan mtn.!
Kun ja jos sitä apua haluat saat kyllä sitä mutta ole nöyrä äläkä missään nimessä ylimielinen.
Olen seurannut tätä topiccia paljoa kommentoimatta paitsi loppuvaiheessa.
Cosesc on henkilö joka ei itseään esille paljoa tuo mutta hänellä onpaljon paljon tiettoa.
Ongelma poistui ilm kun tarkastit piuhat uudestaan, rivien välistä osataan kyllä lukea
