Haltechin tietäjät/tuntijat.

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

venom
Viestit: 35
Liittynyt: Ma Joulukuu 15. 5:46:36 2003
Paikkakunta: Helsinki

Haltechin tietäjät/tuntijat.

Viesti Kirjoittaja venom » Ke Kesäkuu 2. 8:42:34 2004

RS turboon tulossa Haltechin E6X, jakajasytytyksellä. Käytän jakajan omaa HALL anturia, mikähän asteluku pitäisi laittaa ohjelmoinnissa kohtaan Trigger in angle BTDC. sehän on siis aste, jonka sytytys myöhästyy kun triggeri antaa pulssin. Ei olisi mitään ongelmaa jos kampiakselille laittaisi anturit, silloin sen voisi mitata helposti.. Mutta mitenkäs nyt kun käytetään jakajan triggeriä..??

SiipiCozzu
Viestit: 618
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
Paikkakunta: Satakunta

Re: Haltechin tietäjät/tuntijat.

Viesti Kirjoittaja SiipiCozzu » Ke Kesäkuu 2. 10:44:31 2004

venom kirjoitti:sehän on siis aste, jonka sytytys myöhästyy kun triggeri antaa pulssin. Ei olisi mitään ongelmaa jos kampiakselille laittaisi anturit, silloin sen voisi mitata helposti.. Mutta mitenkäs nyt kun käytetään jakajan triggeriä..??
Ei, kaikki ennakot säädetään sytytyskartasta. Se on kulma EYKK kun trigger lipaisee. Ja kyllähän sen voit helposti mitata, jos vaan jakohihna on paikalla, mutta muista, että jakajalta tarvitaan kaksi pulssia/kierros.

venom
Viestit: 35
Liittynyt: Ma Joulukuu 15. 5:46:36 2003
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja venom » Ke Kesäkuu 2. 10:55:13 2004

joo siis tätä juuri tarkoitin, sori huono artikulointi.. Mitataanko kulma laittamalla kampiakselille astelevy ja sitten kääntämällä katsotaan aste jolloin triggeri liipaisee?

Vastaa Viestiin