Is sierran bensahommista yms... ja sytkästä...

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Hoppamiäs
Viestit: 318
Liittynyt: Ma Joulukuu 30. 22:03:27 2002
Paikkakunta: Ruovesi/ Tampere

Is sierran bensahommista yms... ja sytkästä...

Viesti Kirjoittaja Hoppamiäs » Ke Kesäkuu 2. 22:35:36 2004

Eli kyseessä ohc koneinen tekniikan vaihto sierra vm.-88 efi ruiskulla. Ruiskukamppeet, moottorin johtosarja, ohjausboksi ja sylinterikansi on otettu -85 scorpiosta. Piristetty vielä säädettävällä nokkapyörällä, vapaavirtaus putsarilla ja peltisarjalla+2"putkistolla.Bensanpaineet säädetty 2,7 bar , bensalinjat uusittu, bensansuodatin vaihdettu kuten myös tulpat ,ennakko 12 astetta. Eli kaiken järjen :roll: mukaan pitäis olla jonkin verran pirteempi kuin kaasarilla joka autossa oli ennen. Vaan kun ei mene ihan niinkään hyvin kuin ennen.Alavääntöö ja kaasuun vastaavuutta tuli kyllä lisää mutta korkeemmilla kierroksilla ei niin kovasti puhtia ole eikä kulku puolikaan ole samaa kuin ennen. Kokeilin vakionokkapyörälläkin mutta huononi vaan eli nokankin ajoitus olis kohdallaan. Johtosarjan liitokset putsasin/korjasin asennusvaihessa eli niissäkään ei pitäis vikaa olla. Suuttimet on vihreät. Ja jännä ilmiö, rajoitin tulee vastaan jo n.5900 r/min kun kaasarihiluilla menoa hillittiin vasta 6500 r/min kohdalla.

Oon kovasti kiitollinen jos joku viittii vastata/kysellä lisätietoja
kun rupee itteltä vähä ideat loppuun :?
Viimeksi muokannut Hoppamiäs, Pe Kesäkuu 11. 14:38:29 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
# 684
Cortina Mk2 -68 1600 de luxe
Escort Mk1 -73 2,0
Escort Mk1 -74 1300 sport projekti
Audi A4 -03 1,9TDI Quattro

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Re: Is sierran bensahommista yms...

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » To Kesäkuu 3. 0:02:55 2004

Hoppamiäs kirjoitti:Eli kyseessä ohc koneinen tekniikan vaihto sierra vm.-88 efi ruiskulla. Ruiskukamppeet, moottorin johtosarja, ohjausboksi ja sylinterikansi on otettu -85 scorpiosta. Piristetty vielä säädettävällä nokkapyörällä, vapaavirtaus putsarilla ja peltisarjalla+2"putkistolla.Bensanpaineet säädetty 2,7 bar , bensalinjat uusittu, bensansuodatin vaihdettu kuten myös tulpat ,ennakko 12 astetta. Eli kaiken järjen :roll: mukaan pitäis olla jonkin verran pirteempi kuin kaasarilla joka autossa oli ennen. Vaan kun ei mene ihan niinkään hyvin kuin ennen.Alavääntöö ja kaasuun vastaavuutta tuli kyllä lisää mutta korkeemmilla kierroksilla ei niin kovasti puhtia ole eikä kulku puolikaan ole samaa kuin ennen. Kokeilin vakionokkapyörälläkin mutta huononi vaan eli nokankin ajoitus olis kohdallaan. Johtosarjan liitokset putsasin/korjasin asennusvaihessa eli niissäkään ei pitäis vikaa olla. Suuttimet on vihreät. Ja jännä ilmiö, rajoitin tulee vastaan jo n.5900 r/min kun kaasarihiluilla menoa hillittiin vasta 6500 r/min kohdalla.

Oon kovasti kiitollinen jos joku viittii vastata/kysellä lisätietoja
kun rupee itteltä vähä ideat loppuun :?
No sen voi sanoa yhden is:n kyydissä istuneena ja ajaneenakin ettei se vakiona ole mikään tykki verrattaessa vakio kaasari mopoon,mutta kyllä siitä pitäisi potkua lähtä renkaat vinkuen...rajotin tulee vastaan n.6500rpm...
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

GYRUS
Viestit: 730
Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 20:23:21 2002
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja GYRUS » To Kesäkuu 3. 12:02:04 2004

rajoittimen vastaan tulo näköjään riippuu yksilöstä... mun is:ssä n.6250rpm ja lastulla moottori itse rajoittaa n.6700rpm
Ford Sierra Sedan 2.0i
Plymouth Duster -70

Hoppamiäs
Viestit: 318
Liittynyt: Ma Joulukuu 30. 22:03:27 2002
Paikkakunta: Ruovesi/ Tampere

Viesti Kirjoittaja Hoppamiäs » To Kesäkuu 3. 18:03:44 2004

Kyllä mullakin tossa vertailukohde oli vakio -88 is sierra. Aika samanlailla se tuntu menevän. Täytyy vielä tutkia virranjakajaa, kansi ja pyörijä ei ollu kovin hyvässä vireessä...
# 684
Cortina Mk2 -68 1600 de luxe
Escort Mk1 -73 2,0
Escort Mk1 -74 1300 sport projekti
Audi A4 -03 1,9TDI Quattro

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » To Kesäkuu 3. 18:15:13 2004

Kyllä kaverin iiässä ainakin meni niin maan perkeleesti veesarikahkeeseen verrattuna...tiedä sitten mitä ex, (nais) omistaja oli sinne viritelly. :roll:


Edit :

Niin ja kyllähän sitä dynotettiinkin...melkein 150 hevosta väitti jarru. Ja tämä tapahtui ammattikoululla joten siitä tarkkuudesta en niin menis vannomaan. :P
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *

Colognevsa
Viestit: 593
Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
Paikkakunta: VAASA

Viesti Kirjoittaja Colognevsa » La Kesäkuu 5. 4:29:06 2004

Vakiokuntoisen IS:n pitäis piirtää vielä kakkosella helposti jonkun matkaa... Ja renkaina 16" 205...ja jotain

Newis
Viestit: 399
Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 10:14:43 2002

Viesti Kirjoittaja Newis » La Kesäkuu 5. 10:39:41 2004

Älkää siihen kierroslukumittarin viisariin luottako aina. Itselläni heittää semmoset 300-500rpm rajottimen kohdalla tai sitten kierroslukuanturi ei enää kauheen hyvin ole mukana kevennetyn vauhtipyörän jälkeen.

Rajoitin säädetty SMT6:n mukaan, joka on hieman tarkempi.

Kyllä varmaankin sen 1.3 litrasen vaparinkin saa piirtää, jos laittaa tarpeeks huonot renkaat tai sellaiset, että todellinen renkaan kosketus on tienpintaan vain 10% :) (viittaan taka-akselin pyörien kulmiin)

Rahnu
Viestit: 454
Liittynyt: La Joulukuu 22. 21:23:38 2001
Paikkakunta: lappeen Ranta

Viesti Kirjoittaja Rahnu » La Kesäkuu 5. 11:13:34 2004

Colognevsa kirjoitti:Vakiokuntoisen IS:n pitäis piirtää vielä kakkosella helposti jonkun matkaa... Ja renkaina 16" 205...ja jotain

No kyllä piteli hyvinki hiljasta ton piirtämisen kanssa sillon kun tuo oma huussi oli vielä ihan tavan taunus.. Eikä se nyt muutenkaan järin ihmeellinen esitys vakiona ole,ahtimen kun laittaa ja riittävästi painetta niin alkaa jo jotenki kestää muun liikenteen mukana :) Miulla rajotin taitaa olla just jotain 6200-6300..
Mondeo 2.0 Tdci Limited -07
Mondeo 1.8 Ghia -02
Escort mk4 2.3 b230 Super-Rock

Hoppamiäs
Viestit: 318
Liittynyt: Ma Joulukuu 30. 22:03:27 2002
Paikkakunta: Ruovesi/ Tampere

Viesti Kirjoittaja Hoppamiäs » Su Kesäkuu 6. 16:23:52 2004

Ja sitten viä kysymys: onko tää rajotin systeemi virranjakajan pyörijässä(eli joku keskipakosysteemi) vai onko se jotenkin boksin kautta? jakajana on se pitkäjalkanen is:n oma jakaja... Kyllähän se ny jonkun verran sutii (renkaat 205/50/16) mutta en sitä ny kyllä viä piirtämiseks sanois :wink:
# 684
Cortina Mk2 -68 1600 de luxe
Escort Mk1 -73 2,0
Escort Mk1 -74 1300 sport projekti
Audi A4 -03 1,9TDI Quattro

Newis
Viestit: 399
Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 10:14:43 2002

Viesti Kirjoittaja Newis » Su Kesäkuu 6. 21:33:52 2004

Hoppamiäs kirjoitti:Ja sitten viä kysymys: onko tää rajotin systeemi virranjakajan pyörijässä(eli joku keskipakosysteemi) vai onko se jotenkin boksin kautta? jakajana on se pitkäjalkanen is:n oma jakaja... Kyllähän se ny jonkun verran sutii (renkaat 205/50/16) mutta en sitä ny kyllä viä piirtämiseks sanois :wink:
Rajoitin on boksissa ja se katkaisee bensansyötön, joka on kyllä vaarallista.

musicman
Viestit: 99
Liittynyt: To Tammikuu 29. 22:47:55 2004
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musicman » Ma Kesäkuu 7. 9:31:45 2004

Iiässä ei tosiaankaan ole mikään tykki, mutta pääasia on silti, että se eroaa käytökseltään kaasarikoneesta kuin yö ja päivä. Eli jos eroa ei ole havaittavissa, on jossain jotain vikaa.

Ja kyllä se piirtää :)
Quot homines, tot sententiae
* * *
Cadillac Seville STS 4.9 V8
Ford Capri III 2.6 V6
Ford Fiesta IV 1.3i

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ma Kesäkuu 7. 12:21:01 2004

musicman kirjoitti:Ja kyllä se piirtää :)
Jos ei muuta niin öljyvanaa :)
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

FordEscort
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja FordEscort » Ma Kesäkuu 7. 17:07:22 2004

Tänä kesänä pitäisi päästä koittamaan miten se vanhakoppasessa piirtää, vai piirtääkö 8) ja ens kesänä sitten piirtoa oikein ahkerasti :shock:

musicman
Viestit: 99
Liittynyt: To Tammikuu 29. 22:47:55 2004
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musicman » Ti Kesäkuu 8. 9:18:26 2004

PasiZ kirjoitti:
Jos ei muuta niin öljyvanaa :)
Niin, sinähän sen tiedät. ;)
Quot homines, tot sententiae
* * *
Cadillac Seville STS 4.9 V8
Ford Capri III 2.6 V6
Ford Fiesta IV 1.3i

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ti Kesäkuu 8. 9:21:06 2004

musicman kirjoitti:
PasiZ kirjoitti:
Jos ei muuta niin öljyvanaa :)
Niin, sinähän sen tiedät. ;)
Paljon piiloteltu totuus on fordin patentoimaton moottorin ulkopuolinen voitelu, joka moottoritienopeuksissa toimii myös alustamassauksena ;)

Harmi ettei tuo raaseri ole vielä öljyjään ulos päästellyt... Vedet on tulleet ulos kyllä useasti...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Colognevsa
Viestit: 593
Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
Paikkakunta: VAASA

Viesti Kirjoittaja Colognevsa » Pe Kesäkuu 11. 2:35:08 2004

Rahnu kirjoitti:
Colognevsa kirjoitti:Vakiokuntoisen IS:n pitäis piirtää vielä kakkosella helposti jonkun matkaa... Ja renkaina 16" 205...ja jotain

No kyllä piteli hyvinki hiljasta ton piirtämisen kanssa sillon kun tuo oma huussi oli vielä ihan tavan taunus.. Eikä se nyt muutenkaan järin ihmeellinen esitys vakiona ole,ahtimen kun laittaa ja riittävästi painetta niin alkaa jo jotenki kestää muun liikenteen mukana :) Miulla rajotin taitaa olla just jotain 6200-6300..
Täs ei tarkoitettu kylläkään kahdella renkaalla :D

Hoppamiäs
Viestit: 318
Liittynyt: Ma Joulukuu 30. 22:03:27 2002
Paikkakunta: Ruovesi/ Tampere

Viesti Kirjoittaja Hoppamiäs » Pe Kesäkuu 11. 14:36:58 2004

Auto on samainen sierra 2.0 ohc efi ruiskulla. Ja sitten tällästä ilmiöö: Säädin sytkän kirjan mukaan eli ennakkoo 12 astetta. Probleemi on että samalla tyhjäkäynti nousi n.1100r/min eikä siitä laske.Kuinka sen sais laskettua tonne n. 900r/min?(Eli että sais ton leimalle)Kaasuläppä on täysin kiinni eli siellä ei säätövaraa ole ja lisäilmaluisti toimii (tekee edestakasen liikkeen kun pistää virrat päälle..?) ja on puhdistettu... Jos ennakkoa kääntää pienemmälle tyhjäkäynti tietenkin laskee mutta sitten rupee nykimään kiihdytettäessä... Eli viisaammat antakaa vinkkiä. Ja kuinka paljon tohon kannattais ennakkoo laittaa?
# 684
Cortina Mk2 -68 1600 de luxe
Escort Mk1 -73 2,0
Escort Mk1 -74 1300 sport projekti
Audi A4 -03 1,9TDI Quattro

pehkos69
Viestit: 470
Liittynyt: Ke Elokuu 13. 22:31:04 2003

Viesti Kirjoittaja pehkos69 » Pe Kesäkuu 11. 15:20:07 2004

Ootko kokeillu pyöräyttää sitä kiekkoa ilmamassamittarilta napsausta suuntaan tai toiseen? josko sit laskis tyhjäkäynti niinpaljon et sitä joutus jo läpältä isontaan?

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Pe Kesäkuu 11. 15:31:30 2004

pehkos69 kirjoitti:Ootko kokeillu pyöräyttää sitä kiekkoa ilmamassamittarilta napsausta suuntaan tai toiseen? josko sit laskis tyhjäkäynti niinpaljon et sitä joutus jo läpältä isontaan?
Mulla on turbolla perusennakkona 16 (boksi on siis is:n)...

Eikä läpästä saa tyhjäkäyntiä isontaa...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Hoppamiäs
Viestit: 318
Liittynyt: Ma Joulukuu 30. 22:03:27 2002
Paikkakunta: Ruovesi/ Tampere

Viesti Kirjoittaja Hoppamiäs » Pe Kesäkuu 11. 15:35:25 2004

No en oo viä koittanu. Täytyy käydä kokeileen saatuja vinkkejä :)
# 684
Cortina Mk2 -68 1600 de luxe
Escort Mk1 -73 2,0
Escort Mk1 -74 1300 sport projekti
Audi A4 -03 1,9TDI Quattro

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Pe Kesäkuu 11. 15:42:05 2004

Hoppamiäs kirjoitti:No en oo viä koittanu. Täytyy käydä kokeileen saatuja vinkkejä :)
Se MAF:in kiekko säätää avautumisjousta, eli suurin vaikutus on yläpäässä, jos siitä menee säätämään (johtuen siitä että on progressiivinen, koska jousi on kiristyvää tyyppiä).

Itsellä se ei vaikuta tyhjäkäyntialueeseen mitään...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

TuneGi
Ylläpitäjä

Re:

Viesti Kirjoittaja TuneGi » Ma Kesäkuu 14. 10:48:10 2004

Mulla taas 2.0i DOHC ja tehty kanssa lievää piristystä, eli peltisarja, katti poistettu ja isompi putkisto ja vaparisuodatin. Jotenkin tuntuu, että kävisi liian laihalla tai bensapaineet ei kohdillaan. Tulppien kärjet oli valkoiset, kun ne juuri vaihdoin. Miten kotikonstein saa rikkaammalle ruiskuvehkeessä seoksia?

Vastaa Viestiin