maadoitus sarja
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 154
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
- Viesti:
maadoitus sarja
onkos kellään kokemusta kyseisistä sarjoista.? itse tekemää tai ostamaa.?
tossahan on toi mitä on eri lehdissä jo hehkuteltu:
http://www.sunautomobile.com/hgs_pro.htm
eikös tuollaisen voisi periaattes tehdä itsekin.. ostaa vain virtakaapelia.? tietystikkään laatu ei ole samaa mutta onhan itse tehty.. ja todennäköisesti halvempi ja suurinpiirtei yhtä toimiva järjestelmä.?
tossahan on toi mitä on eri lehdissä jo hehkuteltu:
http://www.sunautomobile.com/hgs_pro.htm
eikös tuollaisen voisi periaattes tehdä itsekin.. ostaa vain virtakaapelia.? tietystikkään laatu ei ole samaa mutta onhan itse tehty.. ja todennäköisesti halvempi ja suurinpiirtei yhtä toimiva järjestelmä.?
• http://wili.1g.fi •
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Re: maadoitus sarja
Kunnon maakaapelia vaan ja hyvät liittimet, liitokset juotoksilla niin kyllä toimii.wili kirjoitti:onkos kellään kokemusta kyseisistä sarjoista.? itse tekemää tai ostamaa.?
tossahan on toi mitä on eri lehdissä jo hehkuteltu:
http://www.sunautomobile.com/hgs_pro.htm
eikös tuollaisen voisi periaattes tehdä itsekin.. ostaa vain virtakaapelia.? tietystikkään laatu ei ole samaa mutta onhan itse tehty.. ja todennäköisesti halvempi ja suurinpiirtei yhtä toimiva järjestelmä.?
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Totta on, että kupari ja alumiini johtaa reilusti paremmin sähköä kuin teräs, mutta pirusti tulee "kaapeleille" neliöitä, kun käytetään koko auton koria johtoina. Jollekkin ECUlle ehkä voi oman maan vetää, mutta ei taida paljon muualle maksaa vaivaa, akusta iso maakaapeli ja sitten pitää maadoituspisteet kondiksessa muualla.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Ylläpitäjä
Re: maadoitus sarja
http://www.sunautomobile.com/hgs_pro.htm
Just oli uusimmassa Spinneri lehdessä testi missä asensi nuo johdot vakio focus 1,8 16v zetekkiin. ja penkitti, niin teho kasvoi alkuperäiseen verrattuna 3,9 Kw eli (+4,4 %). Ja vääntö 2,6 Nm eli (+1,5%)....
Just oli uusimmassa Spinneri lehdessä testi missä asensi nuo johdot vakio focus 1,8 16v zetekkiin. ja penkitti, niin teho kasvoi alkuperäiseen verrattuna 3,9 Kw eli (+4,4 %). Ja vääntö 2,6 Nm eli (+1,5%)....
-
- Viestit: 154
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
- Viesti:
Re: maadoitus sarja
tossaha toi makeN lukee.. juuri kyseistä lehteä luin.. ja gti magazinessakin ollut juttua.. muun muassa siinä kärpässilmä toyotassa oli tämä sarja:wili kirjoitti: tossahan on toi mitä on eri lehdissä jo hehkuteltu:
http://www.sunautomobile.com/hgs_pro.htm
http://arospeed.com/product_info.php?cP ... 2f1022abdb
mutta lähinnä henkilökohtasia kokemuksia oma valmiste sarjoista sekä myytävien sarjojen eroista tee-se-itse malleihin..
• http://wili.1g.fi •
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •
-
- Viestit: 1289
- Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002
Re: maadoitus sarja
Pistää tuplana niin teho nousee 8,8%makeN kirjoitti:http://www.sunautomobile.com/hgs_pro.htm
Just oli uusimmassa Spinneri lehdessä testi missä asensi nuo johdot vakio focus 1,8 16v zetekkiin. ja penkitti, niin teho kasvoi alkuperäiseen verrattuna 3,9 Kw eli (+4,4 %). Ja vääntö 2,6 Nm eli (+1,5%)....

-
- Viestit: 918
- Liittynyt: To Marraskuu 14. 10:28:56 2002
- Paikkakunta: Jämsä
Kummelia lainatakseni: "ei noilla vielä kuuhun mennä..."makeN Lähetetty: 21 Kes 2004 22:55 Viestin aihe: Re: maadoitus sarja
--------------------------------------------------------------------------------
http://www.sunautomobile.com/hgs_pro.htm
Just oli uusimmassa Spinneri lehdessä testi missä asensi nuo johdot vakio focus 1,8 16v zetekkiin. ja penkitti, niin teho kasvoi alkuperäiseen verrattuna 3,9 Kw eli (+4,4 %). Ja vääntö 2,6 Nm eli (+1,5%)....
Taitaa olla vakioautossa yhtä hyödyllistä kuin vapaavirtaussuotimen laitto...

jäsen # 315
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Mulle tuli omatekosen maakaapelin ansiosta ainakin 50 heppaa cossuun lisätehoa
Alkuperäinen maakaapeli ei maadottanut jostain syystä kunnolla ,vaikka koitin liitoksia putsailla ymm. Rupesi startatessa ottamaan maata boxin maapiuhasta ,ja poltti sen lopulta. Kipinä oli mitä sattuu. Silti akun miinuksesta lohkon kylkeen mittaamalla oli vastus olematon
10 neliön poppivehje kaapelia startin ruuvin alle akun miinuksesta lopetti kaikki ongelmat.

Alkuperäinen maakaapeli ei maadottanut jostain syystä kunnolla ,vaikka koitin liitoksia putsailla ymm. Rupesi startatessa ottamaan maata boxin maapiuhasta ,ja poltti sen lopulta. Kipinä oli mitä sattuu. Silti akun miinuksesta lohkon kylkeen mittaamalla oli vastus olematon

10 neliön poppivehje kaapelia startin ruuvin alle akun miinuksesta lopetti kaikki ongelmat.
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Re: maadoitus sarja
Ensin penkitettiin ja sitten uudet johdot kiinni ja mitään muuta säätämättä oli 3.9kW enemmän? Ihmetyttää mutta täytyy kai uskoa jos oikein lehdessä niin on kirjoitettumakeN kirjoitti:http://www.sunautomobile.com/hgs_pro.htm
Just oli uusimmassa Spinneri lehdessä testi missä asensi nuo johdot vakio focus 1,8 16v zetekkiin. ja penkitti, niin teho kasvoi alkuperäiseen verrattuna 3,9 Kw eli (+4,4 %). Ja vääntö 2,6 Nm eli (+1,5%)....

4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
-
- Ylläpitäjä
Juuri näin!SLEI kirjoitti:Totta on, että kupari ja alumiini johtaa reilusti paremmin sähköä kuin teräs, mutta pirusti tulee "kaapeleille" neliöitä, kun käytetään koko auton koria johtoina. Jollekkin ECUlle ehkä voi oman maan vetää, mutta ei taida paljon muualle maksaa vaivaa, akusta iso maakaapeli ja sitten pitää maadoituspisteet kondiksessa muualla.
Hifistit on asia erikseen. Pitää vetää kullitetuilla piuhoilla ja liittimillä kaikki ettei se pimpparauta väärin pärähdä.
-
- Viestit: 154
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
- Viesti:
arvasin että tää tähän menis.......
ei ku mäkin vaan ihan mielenkiinnosta katselin.. ja tuli mieleen että tohon paskarotteloo pistäs vähä lisää materiaalia konehuoneen puolelle..
ei ny
ei mua tossa noi hevoset niin kiinnosta.. lähinnä ton kulutuksen tippuminen ja muutenkin.. ei kait siinä mitään silti menetä jos parinkympin kupari johdot itse sinne tekee.? jos siitä apua on..
ei ku mäkin vaan ihan mielenkiinnosta katselin.. ja tuli mieleen että tohon paskarotteloo pistäs vähä lisää materiaalia konehuoneen puolelle..

ei mua tossa noi hevoset niin kiinnosta.. lähinnä ton kulutuksen tippuminen ja muutenkin.. ei kait siinä mitään silti menetä jos parinkympin kupari johdot itse sinne tekee.? jos siitä apua on..
• http://wili.1g.fi •
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •
-
- Ylläpitäjä
Ei se mihkään sen kummemmin "menny".wili kirjoitti:arvasin että tää tähän menis.......
ei ku mäkin vaan ihan mielenkiinnosta katselin.. ja tuli mieleen että tohon paskarotteloo pistäs vähä lisää materiaalia konehuoneen puolelle..ei ny
ei mua tossa noi hevoset niin kiinnosta.. lähinnä ton kulutuksen tippuminen ja muutenkin.. ei kait siinä mitään silti menetä jos parinkympin kupari johdot itse sinne tekee.? jos siitä apua on..
Näin vain asiat on. Maadotukset kuntoon normaaleilla konsteilla ja loppu on hifistelyä.
Jokainen tekee niinkuin itse haluaa eli jos sitä painoa haluu niin 32 neliön kuprulla kaikki maadottamaan. Hifit mieluiten 120 neliön ja kullitetulla

-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Maadoitukset ja johdot pitää olla kunnossa, että auto käy ja käynnistyy, mutta kannattaa ensin tarkistaa, että "paskarottelon" kaikki maapisteet on kondiksessa ennen kuin ostaa mitään kymmenien tai satojen eurojen kaapeleita. Maapiuhat on yleensä korista lohkoon ja akusta koriin aika ohkasia, kupari maksaa ja jos auto ei juuri ole rullannut tehtaalta niin maapisteet on ruosteessa. Ruoste ei johda sähköä eikä alumiinioksidi ja Abikot esim. on yleensä pinnoitettu alumiinilla.wili kirjoitti:arvasin että tää tähän menis.......
ei ku mäkin vaan ihan mielenkiinnosta katselin.. ja tuli mieleen että tohon pistäs vähä lisää materiaalia konehuoneen puolelle..ei ny
ei mua tossa noi hevoset niin kiinnosta.. lähinnä ton kulutuksen tippuminen ja muutenkin.. ei kait siinä mitään silti menetä jos parinkympin kupari johdot itse sinne tekee.? jos siitä apua on..
Sekin kannattaa huomioida, kun johtoja rakentelee, että jos käyttää vaikka kullattuja hifi-nippeleitä niin se epäjalompi vastapuoli hapettuu nopeammin.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 748
- Liittynyt: To Elokuu 22. 18:53:13 2002
sitten kun onn dynotettu
5 vedon keskiarvo vakiona
ja
5 vedon keskiarvo "tuning-osalla" varustettuna,
samassa jarrupenkissä samalla autolla samana päivänä,
saa vasta todellisen eron
(muistakaa VM jarrupenkkien testin erot samalla penkillä ja penkin valmistajan virhemarginaali)
yleensä noissa mainoksissa ja puffi-jutuissa otetaan kylmästi huonoin ja paras, ja painetaan lehteen että teho nousi +5%
(en tiedä onko tässä tapauksessa niin)
5 vedon keskiarvo vakiona
ja
5 vedon keskiarvo "tuning-osalla" varustettuna,
samassa jarrupenkissä samalla autolla samana päivänä,
saa vasta todellisen eron
(muistakaa VM jarrupenkkien testin erot samalla penkillä ja penkin valmistajan virhemarginaali)
yleensä noissa mainoksissa ja puffi-jutuissa otetaan kylmästi huonoin ja paras, ja painetaan lehteen että teho nousi +5%

(en tiedä onko tässä tapauksessa niin)