Painelaakeri
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
Painelaakeri
voisko joku alan expertti viisaampana sanoa että miksi mk4 rst escossa menee painelaakeri n. 2000km jälkeen.Tietääkseni vielä on vaihdettu "kunnon" laakeri ettei mitn tarvikeosaa.
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Re: Painelaakeri
Motonet kytkin tai vaijeri / säätöpalan vaihtotarve...Lunatic kirjoitti:voisko joku alan expertti viisaampana sanoa että miksi mk4 rst escossa menee painelaakeri n. 2000km jälkeen.Tietääkseni vielä on vaihdettu "kunnon" laakeri ettei mitn tarvikeosaa.
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Viestit: 1241
- Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
- Paikkakunta: Salocon Valley #584
- Viesti:
Re: Painelaakeri
PaziZ kertoo asiantuntijana sitten millainen on Motonet kytkin ja vaijeri? Ja mikä niissä nimen omaan aiheuttaa tuollaista? Tietääkseni ei kyseisessä puljussa ole mitään tuon merkkistä osaa myynnissä, mutta minä en olekkaan asiantuntija.PasiZ kirjoitti:Motonet kytkin tai vaijeri / säätöpalan vaihtotarve...Lunatic kirjoitti:voisko joku alan expertti viisaampana sanoa että miksi mk4 rst escossa menee painelaakeri n. 2000km jälkeen.Tietääkseni vielä on vaihdettu "kunnon" laakeri ettei mitn tarvikeosaa.
Ps. Mites toimii ne Motonet ohjausyksikkö ja muut Cossun sähkövermeet


- Toyota Corolla 1.4 D4D -06
Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
Chevrolet K1500 4x4 pick-up
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Re: Painelaakeri
Tarvikekytkimiä riittävästi pois vaihtaneena olen moisen huomannut, ettei asetelmien mitat aina ole samat kuin alkuperäisen. Pyydän anteeksi, jos jotain sattui tuo sana "motonet", yritän korvata sen vastedes "king kong" varaosalla...Hartza kirjoitti:PaziZ kertoo asiantuntijana sitten millainen on Motonet kytkin ja vaijeri? Ja mikä niissä nimen omaan aiheuttaa tuollaista? Tietääkseni ei kyseisessä puljussa ole mitään tuon merkkistä osaa myynnissä, mutta minä en olekkaan asiantuntija.PasiZ kirjoitti:Motonet kytkin tai vaijeri / säätöpalan vaihtotarve...Lunatic kirjoitti:voisko joku alan expertti viisaampana sanoa että miksi mk4 rst escossa menee painelaakeri n. 2000km jälkeen.Tietääkseni vielä on vaihdettu "kunnon" laakeri ettei mitn tarvikeosaa.
Ps. Mites toimii ne Motonet ohjausyksikkö ja muut Cossun sähkövermeetVarmaan ei enää ole 200 heppaa Sierrassa
Jos vaijeri on ryytynyt, saattaa laakeri jäädä kantamaan.
Ja edelleen sierrassa on yli 200 heppaa, jos tuota baa-xxx:ää tarkoitit, siinä on myös hiontapohjaa + lasikuitua, mutta jokapaikassa ei pintamaalia.
Ihmestelen että mikä ohjausyksikkö??
Ja kyllä ne motonetin "cossun" siis fiiatin sähkövermeet toimivat hyvin (jakajan kannella ja pyörijällä en ole kuullut motonetista (auts, taas tuo sana) ostettuna olevan tehoa alentavaa vaikutusta (ainakaan en itse tätä ole todennut, enkä vetolappua nähnyt, jossa moinen toteen kävisi.
EDIT:
jälkeenpäin katsottuna tuo asiayhteys vaijeriin ratkesi, eli tarkoitin kahta eri asiaa. En tarvikevaijeria vaan huonoa vaijeria...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Viestit: 1241
- Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
- Paikkakunta: Salocon Valley #584
- Viesti:
Re: Painelaakeri
Ai sä oot automekaanikko, anteeksi, en tiennyt... Voisko noi mitat johtua siitä, että kytkin on 15 v sitten asennettu, ja valmistaja on vaikka muuttanut mallia? Onhän niissä useasti eri valmistajien välillä eroa, mutta kuka tietää mitkä mitat on "parhaat" Tiedät varmaan asiantuntiana kuka valmistaa Fordin alkuperäisset kytkimet?PasiZ kirjoitti:
Tarvikekytkimiä riittävästi pois vaihtaneena olen moisen huomannut, ettei asetelmien mitat aina ole samat kuin alkuperäisen. Pyydän anteeksi, jos jotain sattui tuo sana "motonet", yritän korvata sen vastedes "king kong" varaosalla...
Kutsu muita osia kuin Fordin alkuperäisiä osia tarvikeosiksi, niin ketään ei loukkaannu

Ja edelleen sierrassa on yli 200 heppaa, jos tuota baa-xxx:ää tarkoitit, siinä on myös hiontapohjaa + lasikuitua, mutta jokapaikassa ei pintamaalia.
Ihmestelen että mikä ohjausyksikkö??
Ja kyllä ne motonetin "cossun" siis fiiatin sähkövermeet toimivat hyvin (jakajan kannella ja pyörijällä en ole kuullut motonetista (auts, taas tuo sana) ostettuna olevan tehoa alentavaa vaikutusta (ainakaan en itse tätä ole todennut, enkä vetolappua nähnyt, jossa moinen toteen kävisi.
No hyvä juttu, että sentään jotain sinäkin uskallat sieltä ostaa... Käyppäs nyt äkkiä pankittämässä sitten kun saat Sierran maalattua, ei sitä koskaan tiedä

Se on mielenkiintoista, että muista auton varaosaliikkeistä saa Esim.Gatesin, Contitecin, Daycon yms. jakopäänhihnoja, mutta Motnetista saa vaan Motonetin hihnoja. Ovat vaan jostain syystä saman merkkisiä? Mistä moinen?
- Toyota Corolla 1.4 D4D -06
Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
Chevrolet K1500 4x4 pick-up
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Re: Painelaakeri
Ei, jossei kyseinen cvh 1,6 kytkytin ole maannut tarvikeliikkeessä 15 vuotta. Mittasin asetelma paikallaan painelaakerin kosketuspinnasta vauhtipyörän pintaan, eroa motorcraftiin 3mm (siis uuteen, ettei tarvitse tästäkin n...ia pilkkua).Hartza kirjoitti:Voisko noi mitat johtua siitä, että kytkin on 15 v sitten asennettu, ja valmistaja on vaikka muuttanut mallia?
valitettavasti en muista varmaksi kys. tarvikeosan merkkiä, eli jätän arvailuksi, jottei ammuta.
Ainoa pointti oli se, että motorcraftin kytkytin on aina toiminut moitteetta...
Pitäisi varmaankin lopettaa tälläinen paskanjauhanta ja tehdä jotain kehittävää.
Motonetista saa myös laatukamaa, mutta esim. QH:n (vai mikä olikaan) jarrupalat laitoin viime talvena mersuun, ja kappas kummaa, levyt kuluivat, palat ei. Remsan palat toimi hienosti (ostin nekin motonetista).
En tarkoittanut mitään pahaa motonetille, vaan yritin kohdistaa piikkini ala-arvoisten autonosien valmistajille. Pyydän anteeksi kaikilta, joilla palkokasvi kys. nimisanasta meni imusarjaan.
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line