OHC:stä...
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
OHC:stä...
Hakua kokeilin muttei löytynyt...
Tarkoitus olisi tehrä hieman piristetty 2.0 ohc motti mutta kysymyksiä syntyy aikalailla...
Ensinnäkin tarttis tietää 1.6 ja 2.0 venttiilien koot ja palotilan tilavuudet...
Sitten mietityttää että kumman kansi virtaa paremmin?
2l kannessa imuvena isompi mutta tarkoitankin nyt enemmän virtausta kanavien suhteen...
Eli kumpaa kantta olette käyttäneet kevyessä virityksessä..?
Tarkoitus olisi tehrä hieman piristetty 2.0 ohc motti mutta kysymyksiä syntyy aikalailla...
Ensinnäkin tarttis tietää 1.6 ja 2.0 venttiilien koot ja palotilan tilavuudet...
Sitten mietityttää että kumman kansi virtaa paremmin?
2l kannessa imuvena isompi mutta tarkoitankin nyt enemmän virtausta kanavien suhteen...
Eli kumpaa kantta olette käyttäneet kevyessä virityksessä..?
-
- Viestit: 436
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
- Paikkakunta: Pohjois Savo
-
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
Nyt on tallissa 1.6 kansi ja muutama nokka(vakioita)
Imuvena olikin sama eli 42 mutta pako pienempi 34.2 kun 2litusessa 36mm...eli pakovena ja kanavat alkavat 1.6 kannessa ahdistaa ilman kunnon porttausta ja venttiilin muotoilua...
Koneessa paikoillaan 2 tonnisen vakikansi ja peltisarja...
Tallin hyllylle olisi tarkoitus hankkia piakkoin tuplat..mikäli saan yhteyden erääseen klupilaiseen niin eiköhän sekin järjesty...
Nyt olisi aikaa ruuvailla tehoja lisää kun auto on muutenkin nostettu remontti pukeille...
Mutta vielä mielipiteitä/kokemuksia kumman kannen käyttö olisi kannattavampaa!
Imuvena olikin sama eli 42 mutta pako pienempi 34.2 kun 2litusessa 36mm...eli pakovena ja kanavat alkavat 1.6 kannessa ahdistaa ilman kunnon porttausta ja venttiilin muotoilua...
Koneessa paikoillaan 2 tonnisen vakikansi ja peltisarja...
Tallin hyllylle olisi tarkoitus hankkia piakkoin tuplat..mikäli saan yhteyden erääseen klupilaiseen niin eiköhän sekin järjesty...
Nyt olisi aikaa ruuvailla tehoja lisää kun auto on muutenkin nostettu remontti pukeille...
Mutta vielä mielipiteitä/kokemuksia kumman kannen käyttö olisi kannattavampaa!

-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Imuventtiili 1600
Pituus mm 113 +-0,4
Venttiilin lautasen halkaisija mm... 42 +-0,2
Imuventtiili 2000
Pituus mm 111,15
Venttiilin lautasen halkaisija mm... 42 +-0,2
Pakoventtiili 1600
Pituus mm 112,55 +-0,5
Venttiilin lautasen halkaisija mm... 34,00...34,40
Pakoventtiili 2000
Pituus mm 110,6 +-0,45
Venttiilin lautasen halkaisija mm... 35,80...36,20
Pituus mm 113 +-0,4
Venttiilin lautasen halkaisija mm... 42 +-0,2
Imuventtiili 2000
Pituus mm 111,15
Venttiilin lautasen halkaisija mm... 42 +-0,2
Pakoventtiili 1600
Pituus mm 112,55 +-0,5
Venttiilin lautasen halkaisija mm... 34,00...34,40
Pakoventtiili 2000
Pituus mm 110,6 +-0,45
Venttiilin lautasen halkaisija mm... 35,80...36,20
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Kukaan ei sano mitä saa maksaa, yleensä täällä pitäisi virittää ilmaiseksi. Jos pitää virittää "ilmaiseksi" kannattaa tehdä omilla 2.0 osilla, ensin perusmoottori kuntoon sitten nokka/pakosarja/puristuksia 10.5 tyyliin, päästään 150hv tasolle. Jos saa yhtään maksaa ja halutaan edes vähän kulkua kannattaa tehdä kevytviritys 180hv eli vaatii porttausta ja enemmän jousta ja nokkaa. Jos halutaan oikeesti kulkua yli 200hv, kannattaa tehdä 1.6 kannesta koska venttiilit vaihtuu ja työstämistä on jokatapauksessa sekä saa puristukset ja palotilan työstövaraa kaupanpäälle.