OHC:stä...

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

OHC:stä...

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » To Heinäkuu 22. 10:40:52 2004

Hakua kokeilin muttei löytynyt...

Tarkoitus olisi tehrä hieman piristetty 2.0 ohc motti mutta kysymyksiä syntyy aikalailla...

Ensinnäkin tarttis tietää 1.6 ja 2.0 venttiilien koot ja palotilan tilavuudet...
Sitten mietityttää että kumman kansi virtaa paremmin?
2l kannessa imuvena isompi mutta tarkoitankin nyt enemmän virtausta kanavien suhteen...

Eli kumpaa kantta olette käyttäneet kevyessä virityksessä..?
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

Tähtisilmä
Viestit: 436
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
Paikkakunta: Pohjois Savo

Viesti Kirjoittaja Tähtisilmä » To Heinäkuu 22. 14:15:15 2004

Kevyt viritys???? :P

( 300 ast. nokka, isommat kaasarit, peltisarjat, ruttu 11 ) vakio 2.0 kannella päädyt n. 140hp. 1.6 kannella ehkä hieman vähemmän. Järkevyys riippuu mitä sulta tallista löytyy.
S a a b & F o r d

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Pe Heinäkuu 23. 9:26:28 2004

Nyt on tallissa 1.6 kansi ja muutama nokka(vakioita)
Imuvena olikin sama eli 42 mutta pako pienempi 34.2 kun 2litusessa 36mm...eli pakovena ja kanavat alkavat 1.6 kannessa ahdistaa ilman kunnon porttausta ja venttiilin muotoilua...

Koneessa paikoillaan 2 tonnisen vakikansi ja peltisarja...
Tallin hyllylle olisi tarkoitus hankkia piakkoin tuplat..mikäli saan yhteyden erääseen klupilaiseen niin eiköhän sekin järjesty...

Nyt olisi aikaa ruuvailla tehoja lisää kun auto on muutenkin nostettu remontti pukeille...

Mutta vielä mielipiteitä/kokemuksia kumman kannen käyttö olisi kannattavampaa! :!:
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Pe Heinäkuu 23. 9:32:46 2004

Imuventtiili 1600
Pituus mm 113 +-0,4
Venttiilin lautasen halkaisija mm... 42 +-0,2

Imuventtiili 2000
Pituus mm 111,15
Venttiilin lautasen halkaisija mm... 42 +-0,2


Pakoventtiili 1600
Pituus mm 112,55 +-0,5
Venttiilin lautasen halkaisija mm... 34,00...34,40

Pakoventtiili 2000
Pituus mm 110,6 +-0,45
Venttiilin lautasen halkaisija mm... 35,80...36,20
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

potsi
Viestit: 125
Liittynyt: Ma Maaliskuu 31. 6:29:45 2003

Viesti Kirjoittaja potsi » Pe Heinäkuu 23. 10:26:21 2004

fomoco3 kirjoitti: Mutta vielä mielipiteitä/kokemuksia kumman kannen käyttö olisi kannattavampaa! :!:
1.6 minä tekisin.
Jäsen 488

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Pe Heinäkuu 23. 11:18:38 2004

Kukaan ei sano mitä saa maksaa, yleensä täällä pitäisi virittää ilmaiseksi. Jos pitää virittää "ilmaiseksi" kannattaa tehdä omilla 2.0 osilla, ensin perusmoottori kuntoon sitten nokka/pakosarja/puristuksia 10.5 tyyliin, päästään 150hv tasolle. Jos saa yhtään maksaa ja halutaan edes vähän kulkua kannattaa tehdä kevytviritys 180hv eli vaatii porttausta ja enemmän jousta ja nokkaa. Jos halutaan oikeesti kulkua yli 200hv, kannattaa tehdä 1.6 kannesta koska venttiilit vaihtuu ja työstämistä on jokatapauksessa sekä saa puristukset ja palotilan työstövaraa kaupanpäälle.

Vastaa Viestiin