Turbot sarjaankytkettynä

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Turbot sarjaankytkettynä

Viesti Kirjoittaja northwest » Su Elokuu 1. 22:57:40 2004

Kun täällä foorumissa välillä pohditaan erilaisia turbosysteemejä niin töissä tuli vastaan V12 moottori(CAT 934hv/1650 rmin 8) ) jossa on neljä ahdinta :!: ,kytkettynä kahden pareihin.Toinen ahdin on normaalisti pakosarjan yhteydessä,siitä pakokaasut menee toiseen ahtimeen joka on moottorin takana.Tämä taaempi ahdin painaa ilmaa etummaiseen,eli esiahtaa sitä :shock: .Ulkoisesti ahtimet ovat samanlaiset.
Mikä lie syy tälläiseen ratkaisuun?

Ps.Takana olevat kaksi ahdinta tuuppaavat pakokaasut yhdyskappaleeseen josta lähtee n.30cm pakoputki,tollaiseen tunausputkenpää tarvii tehdä jo 200l öljytynnyristä :D
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

hawkki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja hawkki » Su Elokuu 1. 23:49:45 2004

kait se turbon imuilman tiheys vaikuttaa siihen mikä on ahdetun ilman tiheys ? Eli jos turbo tuottaa +1bar niin 2 semmosta turboa sarjassa saa sen 2bar tuotettua painetta...

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » Ma Elokuu 2. 0:41:30 2004

nii.. eikös tässä "Tappaja Mossessakin" ole sarjassa jotenki että pienempi ahdin alakierroksilla ja isompi tulee mukaan ylempänä.. vai miten helvetti se nyt olikaan..
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

tk
Viestit: 273
Liittynyt: La Joulukuu 8. 15:54:14 2001
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja tk » Ma Elokuu 2. 0:42:53 2004

tuommonen viritys löyty täältä työpaikalta,valmistaja Perkins
kuva1
kuva2
kuva3
kuva4
kuva5
ja Catepillari 2 turbolla
kuva6
kuva7
#20 | Escort RS Cosworth | Capri Mk1 2.0i (rojekti)

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Elokuu 2. 0:53:51 2004

Samalla periaatteella toimii myös lähes kaikki suihkumoottorit.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ma Elokuu 2. 1:59:31 2004

laze666 kirjoitti:nii.. eikös tässä "Tappaja Mossessakin" ole sarjassa jotenki että pienempi ahdin alakierroksilla ja isompi tulee mukaan ylempänä.. vai miten helvetti se nyt olikaan..
Pienempi ahtaa isompaa...

EDIT:

Tästä hyötynä on pitkä tasainen vetoalue.
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ma Elokuu 2. 10:28:58 2004

Ahtopaineet voi olla kanssa niin kovat ettei ne synny yhdellä turbolla tai hyötysuhde laskee liian alas.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ma Elokuu 2. 11:23:29 2004

tk kirjoitti:tuommonen viritys löyty täältä työpaikalta,valmistaja Perkins
kuva1
kuva2
kuva3
kuva4
kuva5
Mukavan kokoinen holsetti :shock:
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

a.l
Viestit: 847
Liittynyt: Ma Toukokuu 6. 23:18:44 2002

Viesti Kirjoittaja a.l » Ma Elokuu 2. 16:23:58 2004

Näissä vr:n dieseli vetureissa on kanssa aika kivan kokoset turbot.

Jahman
Viestit: 1269
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
Paikkakunta: Suomen Turku

Viesti Kirjoittaja Jahman » Ma Elokuu 2. 17:20:57 2004

JesseT kirjoitti:Samalla periaatteella toimii myös lähes kaikki suihkumoottorit.
Huonosti sit toimii sun "suihkumoottoris" ;)

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ma Elokuu 2. 18:47:15 2004

Jahman kirjoitti:
JesseT kirjoitti:Samalla periaatteella toimii myös lähes kaikki suihkumoottorit.
Huonosti sit toimii sun "suihkumoottoris" ;)
Olis NASA:lla hiljasta kun tää lauma vietäs sinne vähän työharjotteluun :)

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ma Elokuu 2. 18:56:16 2004

Pienempi ahtaa isompaa...
tuo alkaa kuulostaan jo keski-iän ylittäneen suomalaisen avioparin sänkypuuhilta...

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » Ma Elokuu 2. 19:39:50 2004

Brenda kirjoitti:
Pienempi ahtaa isompaa...
tuo alkaa kuulostaan jo keski-iän ylittäneen suomalaisen avioparin sänkypuuhilta...
:D :D :D :D :D
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Elokuu 3. 0:25:56 2004

Jahman kirjoitti:
JesseT kirjoitti:Samalla periaatteella toimii myös lähes kaikki suihkumoottorit.
Huonosti sit toimii sun "suihkumoottoris" ;)
Innolla odotan lisäperusteluja :D
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Jahman
Viestit: 1269
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
Paikkakunta: Suomen Turku

Viesti Kirjoittaja Jahman » Ti Elokuu 3. 16:53:45 2004

JesseT kirjoitti:
Jahman kirjoitti:
JesseT kirjoitti:Samalla periaatteella toimii myös lähes kaikki suihkumoottorit.
Huonosti sit toimii sun "suihkumoottoris" ;)
Innolla odotan lisäperusteluja :D
En katsonut laiskuuttani tota hässäkkää tarpeeks tarkkaan, mut nyt katoin. Voihan tuosta periaatteellisia yhteneväisyyksiä löytää, kuten sanoit :)

Vastaa Viestiin