Kiihtyvyysmittarit

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

jiivee

Kiihtyvyysmittarit

Viesti Kirjoittaja jiivee » Pe Elokuu 6. 11:35:42 2004

Kiinnostaisi tuollainen Race Technologyn ac-22. Onko jollain kenties kokemuksia siitä? Siihen ilmeisesti syötetään auton massa, ilmanvastuskerroin ja vierintävastuskertoimen. Mistäs helvetistä mä kiskon sirpan vierintävastuskertoimen?
Onko muita vastaavia laitteita? Siis sellaisia missä ei tarvitse asentaa minkään sortin antureita.
Tässä ac-22:ssa pystyy itte päättämään mitä laite mittaa. Pystyykö G-tech Prossa päättämään.

SLEI

Re: Kiihtyvyysmittarit

Viesti Kirjoittaja SLEI » Pe Elokuu 6. 12:20:38 2004

jiivee kirjoitti:Kiinnostaisi tuollainen Race Technologyn ac-22. Onko jollain kenties kokemuksia siitä? Siihen ilmeisesti syötetään auton massa, ilmanvastuskerroin ja vierintävastuskertoimen. Mistäs helvetistä mä kiskon sirpan vierintävastuskertoimen?
Onko muita vastaavia laitteita? Siis sellaisia missä ei tarvitse asentaa minkään sortin antureita.
Tässä ac-22:ssa pystyy itte päättämään mitä laite mittaa. Pystyykö G-tech Prossa päättämään.
Eikös ne vierintävastukset kalibroida ajamalla jotain nopeutta ja päästämällä sitten auto rullaamaan.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Tinde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde » Pe Elokuu 6. 18:55:42 2004

Juu mullon tommonen, tai siis ap-22 jossa datasiirto mahdollisuus tietsikkaan joka on todella hyvä toiminto, arvoja syötetään juurikin noi mainitut ja lisäksi eräänlainen alustan jäykkyyttä kuvaava arvo.
Ilmanvastus ja vierintävastus saadaan juurikin mittaamalla aika joka kuluu kun rullataan esim nopeudesta 90-->80 ja 25-15. Nopeudet voi olla muitakin mutta noita suuruusluokkia. Valmistajan sivuilla on muuten laskuri niille. Olen ollut tyytyväine kyseiseen aparaattiin, on osoittautunut tarkaksi kunhan alkuarvot ovat kohdallaan.

Vastaa Viestiin