Is sierran (ohc) kaasuläpän asentotunnistimesta...

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Hoppamiäs
Viestit: 318
Liittynyt: Ma Joulukuu 30. 22:03:27 2002
Paikkakunta: Ruovesi/ Tampere

Is sierran (ohc) kaasuläpän asentotunnistimesta...

Viesti Kirjoittaja Hoppamiäs » Ma Elokuu 30. 19:13:46 2004

Eli kysyn ennenkuin puran mitään. Auto sierra 2.0is ja ohc koneella: kuuluuko kaasuläpän asentotunnistimesta kuulua sellanen pieni naksaus just vähän ennen kun läppä menee kiinni? :roll: kääntelin meinaan käsin kaasuläppää eikä sieltä mitään kuulu...? vaikuttaako se tyhjäkäyntiin jos tunnistin ei pelaa?
# 684
Cortina Mk2 -68 1600 de luxe
Escort Mk1 -73 2,0
Escort Mk1 -74 1300 sport projekti
Audi A4 -03 1,9TDI Quattro

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Elokuu 30. 20:45:51 2004

Ei sieltä mitään saa kuulua. Jossain ooppeleissa ainakin on semmonen katkasija siellä jossain kohden, mutta mulla ei ainakaan o IS-ruiskun tunnistimissa ollu mitään semmosta. Ihan potikka se mun mielestä vaan on.
Jäsen #606

nova
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja nova » Ma Elokuu 30. 21:20:24 2004

Ei pidä kuulua mitään ääniä, mittaa vaikka yleismittarilla, että käyrä on tasainen anturia käännettäessä. Anturi saattaa tosin olla silti tositilanteessa viallinen, vaikka mittauksessa keittiön pöydän ääressä kuinka näyttäisi hyvältä, viallisuus aiheuttaa pätkimistä yms.

Kokeile tyhjäkäyntiä ilman sitä anturia, auto ottaa kierroksia varsinkin alhaalla huonommin kuin ennen mutta tyhjäkäynti pitäisi olla ok, jos anturi on jotenkin sotkenut sitä.

Hoppamiäs
Viestit: 318
Liittynyt: Ma Joulukuu 30. 22:03:27 2002
Paikkakunta: Ruovesi/ Tampere

Viesti Kirjoittaja Hoppamiäs » Ma Elokuu 30. 21:58:23 2004

Ei kun mä yhtä bemaria räpläsin ja huomasin siinä sellaisen ilmiön(ja siinähän on kans L-jetti... ) Täytyy huomenna kokeilla kun tossa sierrassa on just sellasta pätkimistä alakierroksilla ja tyhjäkäynti n.1200-1400 r/min lämpösenä(erillisellä jenkamittarilla) ja lähes kaikkee muuta on jo kokeiltu, eikä se vaan meinaa laskee... :roll:
# 684
Cortina Mk2 -68 1600 de luxe
Escort Mk1 -73 2,0
Escort Mk1 -74 1300 sport projekti
Audi A4 -03 1,9TDI Quattro

nova
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja nova » Ma Elokuu 30. 22:31:52 2004

Hoppamiäs kirjoitti:Ei kun mä yhtä bemaria räpläsin ja huomasin siinä sellaisen ilmiön(ja siinähän on kans L-jetti... ) Täytyy huomenna kokeilla kun tossa sierrassa on just sellasta pätkimistä alakierroksilla ja tyhjäkäynti n.1200-1400 r/min lämpösenä(erillisellä jenkamittarilla) ja lähes kaikkee muuta on jo kokeiltu, eikä se vaan meinaa laskee... :roll:
Eli ihan perinteiset ruutan ongelmat siis.. ;)

Kaasuläpän anturin toiminta kannattaa tietysti varmistaa, mutta oletko kokeillut jo toisella lisäilmaventtiilillä? Enemmän kuin usein tyhjäkäyntiongelmat (korkeat kierrokset, seilaus jne.) johtuvat siitä, eikä viallista saa enää välttämättä kuntoon vaikka sitä kuinka yrittäisi puhdistella (varsinkin is:ssä, jossa tuo mutikka ei ole purettava).

Kuulostaa tyhmältä, mutta kai olet muistanut sen ruuvin, joka on siinä kaasuläpän akselilla? :P

Ja tietysti, onhan sytkä kohdallaan?

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ti Elokuu 31. 16:30:04 2004

LH-jetronissa jossa on kuumalankamittari, joka mittaa ilman massa, voi läppäakselilla olla vain kaksi mikrokytkintä, mutta IS:ssä on potentiometri.
2WD Cosan anturissa on katkaisija/ yhteys poikki läppä kiinni,mutta ei sekään naksahda.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Vastaa Viestiin