Ahdinta ja soppaa

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Ahdinta ja soppaa

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ke Syyskuu 8. 0:20:43 2004

Semmosta,että kun täällä on henkilöt vaihtanut turboa cossuihin,niin pitääkö suuttimet vaihtaa samalla vai saako noilla vakiopaskoilla tarpeeksi.Garretin t03/04 olis tarjolla ja mietin pitääkö lähtiä suutinkaupoille kanssa...

Vehe on siis muuten vakio,paitsi stg1 lastu,kello...bensanpainesäädintä on nyt ruuvattu kaks kierrosta ja vartti kun ahdot on inan yli 1.0barin.
#446

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Re: Ahdinta ja soppaa

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ke Syyskuu 8. 0:22:43 2004

JRZ kirjoitti:bensanpainesäädintä on nyt ruuvattu kaks kierrosta ja vartti kun ahdot on inan yli 1.0barin.
mutta paljon siellä on ne bensan paineet?
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ke Syyskuu 8. 0:27:05 2004

Paljonko sitä tehoa pitäisi saada ? Periaatteessa ahdin menee hukkaan jos et vaihda suuttimia . Vakio T3 antaa kyllä tarpeeksi puhkua vakio siittimille .
ex Jäsen #10

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Re: Ahdinta ja soppaa

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ke Syyskuu 8. 0:29:32 2004

Hectori kirjoitti:
JRZ kirjoitti:bensanpainesäädintä on nyt ruuvattu kaks kierrosta ja vartti kun ahdot on inan yli 1.0barin.
mutta paljon siellä on ne bensan paineet?
Ei ole paineista käryä.
#446

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ke Syyskuu 8. 0:31:05 2004

Jake kirjoitti:Paljonko sitä tehoa pitäisi saada ? Periaatteessa ahdin menee hukkaan jos et vaihda suuttimia . Vakio T3 antaa kyllä tarpeeksi puhkua vakio siittimille .
300hv:n pintaan pitäis saada,jos näin se mitataan.Nyt oli se 245.Noilla tehoilla aattelin sitte rullailla ens kesän...
#446

+2.bar
Viestit: 160
Liittynyt: To Toukokuu 1. 11:05:29 2003

Re: Ahdinta ja soppaa

Viesti Kirjoittaja +2.bar » Ke Syyskuu 8. 6:27:09 2004

Ei ole paineista käryä.[/quote]



:cry: :cry: MITTAAA hyvä mies . jollei edes seosmittaria niin kohta

NAPSAHTAA...!!!!!!!!

jiivee
Viestit: 1300
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:00:36 2001

Viesti Kirjoittaja jiivee » Ke Syyskuu 8. 8:33:39 2004

suuttimet vaihtoon, suurempi välijäähy ja sitten turbo.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Syyskuu 8. 14:43:27 2004

Ei riitä vakio suuttimet 300hp:n tehoihin
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Re: Ahdinta ja soppaa

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ke Syyskuu 8. 15:03:08 2004

+2.bar kirjoitti:Ei ole paineista käryä.


:cry: :cry: MITTAAA hyvä mies . jollei edes seosmittaria niin kohta

NAPSAHTAA...!!!!!!!![/quote]

Seokset katottiin penkissä lailles.Ja nyt on pirssi jo seisonnassa ja seuraavien viritysten tiimoilta isken seosmittarin et kyllä se siitä...
#446

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ke Syyskuu 8. 15:04:24 2004

siipicossu kirjoitti:Ei riitä vakio suuttimet 300hp:n tehoihin
No niinpä vähän aattelin et vois olla.Mitkäs ne nyt sit olis ne oikiat?
#446

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ke Syyskuu 8. 15:05:03 2004

JRZ kirjoitti:
siipicossu kirjoitti:Ei riitä vakio suuttimet 300hp:n tehoihin
No niinpä vähän aattelin et vois olla.Mitkäs ne nyt sit olis ne oikiat?
803
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Syyskuu 8. 15:24:08 2004

PasiZ kirjoitti:
JRZ kirjoitti:
siipicossu kirjoitti:Ei riitä vakio suuttimet 300hp:n tehoihin
No niinpä vähän aattelin et vois olla.Mitkäs ne nyt sit olis ne oikiat?
803
Eli boschin vihreät
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ke Syyskuu 8. 15:40:24 2004

siipicossu kirjoitti:
PasiZ kirjoitti:
JRZ kirjoitti: No niinpä vähän aattelin et vois olla.Mitkäs ne nyt sit olis ne oikiat?
803
Eli boschin vihreät
Jeez...noi pamahti hankintalistalle. Mites muuten toi lastu? Pitääkö vaihtaa uusien suttimien,turbon ja välärin myötä?
#446

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Syyskuu 8. 15:41:54 2004

Suuttimet tarttee toisen lastun ja 3 baarin mapin myös
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ke Syyskuu 8. 15:43:01 2004

No toi mappi olikin jo tiedossa,mut siis varmaan toi stg2 lastu sitten?
#446

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Ke Syyskuu 8. 15:53:28 2004

JRZ kirjoitti:No toi mappi olikin jo tiedossa,mut siis varmaan toi stg2 lastu sitten?
Jep.. Niitäkin on kyllä paljon erilaisia..
Toyota Supra TT

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ke Syyskuu 8. 16:03:29 2004

Hena kirjoitti:
JRZ kirjoitti:No toi mappi olikin jo tiedossa,mut siis varmaan toi stg2 lastu sitten?
Jep.. Niitäkin on kyllä paljon erilaisia..
On varmaan joo...eipä toi fast road 2 näemmä ole autoracingilla pahan hintainen...
#446

-Teme-
Viestit: 80
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 18:55:58 2003
Paikkakunta: Pohjois-Satakunta

Viesti Kirjoittaja -Teme- » La Syyskuu 11. 19:09:50 2004

siipicossu kirjoitti:Ei riitä vakio suuttimet 300hp:n tehoihin
riittää.. 8)
#540
Ford Sierra Cosworth 2wd -88
Ford Sierra 2.3 Lima TIC -84
Ford Focus STW -00
Suzuki GSX-R1000 K3
Lynx RE 600 H.O -07

L@RE
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja L@RE » La Syyskuu 11. 21:17:15 2004

-Teme- kirjoitti:
siipicossu kirjoitti:Ei riitä vakio suuttimet 300hp:n tehoihin
riittää.. 8)
No lyöpä faktaa pöytään!

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » La Syyskuu 11. 22:09:34 2004

Onhan niitä vakio 2bar MAP ja vihreät suuttimet lastujakin.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » La Syyskuu 11. 23:00:00 2004

SLEI kirjoitti:Onhan niitä vakio 2bar MAP ja vihreät suuttimet lastujakin.
Kauanhan sitä meni ennenkuin tämä kommentti tuli.
Onhan niitä jos vähän muuttelee lastua
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » La Syyskuu 11. 23:31:36 2004

Kyllä varmaan vakio suuttimet riittää 300 heppaan , mutta ei yksin . Jos tekee kaiken mahdollisen muun , eli kannen plaanaus , nokat , nokkapyörät , alakerran tasapainotus , cooleri , vesiruiskutus jne.jne.
ex Jäsen #10

Tomba
Viestit: 173
Liittynyt: To Huhtikuu 3. 14:42:27 2003
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomba » Su Syyskuu 12. 5:24:37 2004

Edelleenkään en ymmärrä sitä miksi pitää cossujen kanssa leikkiä eri "stage" lastujen kanssa eikö järkevintä olisi hommata joku ohjelmoitava lastu tai sitten kokonaan uusi moottorin ohjaus esim DTA, Hestec, Megasquirt.
Loppupelissä luulis säästävän aikaa ja rahaa kun virittäminen ei kuiteskaa jää siihen 300 hp meinaan kun noitten valmiitten lastujen karttoja ei voi kummosemmin muutella.

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Su Syyskuu 12. 6:24:28 2004

Tomba kirjoitti:Edelleenkään en ymmärrä sitä miksi pitää cossujen kanssa leikkiä eri "stage" lastujen kanssa eikö järkevintä olisi hommata joku ohjelmoitava lastu tai sitten kokonaan uusi moottorin ohjaus esim DTA, Hestec, Megasquirt.
Loppupelissä luulis säästävän aikaa ja rahaa kun virittäminen ei kuiteskaa jää siihen 300 hp meinaan kun noitten valmiitten lastujen karttoja ei voi kummosemmin muutella.
Mun stg1 lastu maksoi 80euroa.Stg2 maksaa UUTENA 160eskoa.Vielä on hintaeroa hestecceihin...Sen jälkeen kun aletaan viritellä niin rahaa menee johonkin muuhunkin kun moottorinohjaukseen...
#446

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » Su Syyskuu 12. 9:14:42 2004

Näinhän se menee, mutta omalla kokemuksellani voin sanoa, ettei se virittely siihen stg1 tai stg2 lastuun jää...
Nyt jos olisin takaisin alkutilanteessa, niin ostaisin suoraan ohjelmoitavan ruiskun ja riittävän isot suuttimet. Sellainen on kuitenkin jossain vaiheessa "pakollinen" hankinta, jos meinataan aina jotain lisää autoon värkätä. Ohjelmoitavat lastut on ilmeisen hyviä, mutta oma käsitykseni niistä on se, että aina kun teet muutoksia moottoriin, niin vie penkkiin säädettäväksi?? Noissa ohjelmoitavissa ruiskuissa tulee mukana jo tiedonkeruuta niin monesta pisteestä,että pienet muutokset voi helposti tehdä kerätyn tiedon perusteella ja vaikutuksen voi käydä kokeilemassa ja tarkistaa heti.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Su Syyskuu 12. 10:56:10 2004

siipicossu kirjoitti:
SLEI kirjoitti:Onhan niitä vakio 2bar MAP ja vihreät suuttimet lastujakin.
Kauanhan sitä meni ennenkuin tämä kommentti tuli.
Onhan niitä jos vähän muuttelee lastua

Mikäs kommentissa on vikana???
Tuntuu välillä olevan Weber 3bar MAPit kiven alla ja hinta ei ainakaan ole edullinen. 2bar MAPille ja vaalean vihreille 355cc(300hv) ja tumman vihr 390cc löytyy lastuja ihan kaupasta ei niitä itse tarvitse tehdä.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Su Syyskuu 12. 14:16:11 2004

Tomba kirjoitti:Edelleenkään en ymmärrä sitä miksi pitää cossujen kanssa leikkiä eri "stage" lastujen kanssa eikö järkevintä olisi hommata joku ohjelmoitava lastu tai sitten kokonaan uusi moottorin ohjaus esim DTA, Hestec, Megasquirt.
Loppupelissä luulis säästävän aikaa ja rahaa kun virittäminen ei kuiteskaa jää siihen 300 hp meinaan kun noitten valmiitten lastujen karttoja ei voi kummosemmin muutella.
Et ilmeisesti ole kuullut että nykyään saa lastun tehtyä edullisesti, siis kossuun alk.300e, miksi ryhtyy rakentamaan kaikkea uusiksi koska orkkisruisku toimii kun siihen tekee sopivan lastun. Lastua päivitetään tietenkin sitä mukaa kun tehdään muutoksia. Valmislastu on helppo tapa saada 250-300hv mutta siitä eteenpäin homma mutkistuu. Jos jotakuta kiinnostaa uusien ruiskujen ominaisuudet kuten datalogger, hienostuneet säätöominaisuudet ym. rakentakoot. Mua kiinnostaa ainoastaan että kone toimii alhaalta ylös ja kone antaa ne hepat mitä sillä on annettavaa. Niin kauan kun herra karala lastuja värkkäilee järkevään hintaan on vaikea perustella miksi laittaisin vaikka hestecin maksaa siis 1500-2500e ja niissäkin ollut murheita plus laske rakennuskustannukset, kun teetät lastun voit vihellellä ja katsella kädet munissa......onhan toi kossun ruisku sodanaikainen mutta jos toimii ni mitä sitte.

-Teme-
Viestit: 80
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 18:55:58 2003
Paikkakunta: Pohjois-Satakunta

Viesti Kirjoittaja -Teme- » Su Syyskuu 12. 17:06:53 2004

L@RE kirjoitti:
-Teme- kirjoitti:
siipicossu kirjoitti:Ei riitä vakio suuttimet 300hp:n tehoihin
riittää.. 8)
No lyöpä faktaa pöytään!
kunhan saan auton kasaan.
#540
Ford Sierra Cosworth 2wd -88
Ford Sierra 2.3 Lima TIC -84
Ford Focus STW -00
Suzuki GSX-R1000 K3
Lynx RE 600 H.O -07

Tomba
Viestit: 173
Liittynyt: To Huhtikuu 3. 14:42:27 2003
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomba » Su Syyskuu 12. 18:21:05 2004

SHR kirjoitti:
Tomba kirjoitti:Edelleenkään en ymmärrä sitä miksi pitää cossujen kanssa leikkiä eri "stage" lastujen kanssa eikö järkevintä olisi hommata joku ohjelmoitava lastu tai sitten kokonaan uusi moottorin ohjaus esim DTA, Hestec, Megasquirt.
Loppupelissä luulis säästävän aikaa ja rahaa kun virittäminen ei kuiteskaa jää siihen 300 hp meinaan kun noitten valmiitten lastujen karttoja ei voi kummosemmin muutella.
Et ilmeisesti ole kuullut että nykyään saa lastun tehtyä edullisesti, siis kossuun alk.300e, miksi ryhtyy rakentamaan kaikkea uusiksi koska orkkisruisku toimii kun siihen tekee sopivan lastun. Lastua päivitetään tietenkin sitä mukaa kun tehdään muutoksia. Valmislastu on helppo tapa saada 250-300hv mutta siitä eteenpäin homma mutkistuu. Jos jotakuta kiinnostaa uusien ruiskujen ominaisuudet kuten datalogger, hienostuneet säätöominaisuudet ym. rakentakoot. Mua kiinnostaa ainoastaan että kone toimii alhaalta ylös ja kone antaa ne hepat mitä sillä on annettavaa. Niin kauan kun herra karala lastuja värkkäilee järkevään hintaan on vaikea perustella miksi laittaisin vaikka hestecin maksaa siis 1500-2500e ja niissäkin ollut murheita plus laske rakennuskustannukset, kun teetät lastun voit vihellellä ja katsella kädet munissa......onhan toi kossun ruisku sodanaikainen mutta jos toimii ni mitä sitte.
Aivan tuota ajoinkin takaa, tarkoitin lähinnä valmis lastuja (stage1, stage2 jne)mitä esim autoracing myy.
Karalan lastut tuli ittelleki mieleen. :)

Vastaa Viestiin