Ahdinta ja soppaa
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
- Paikkakunta: Finland
Ahdinta ja soppaa
Semmosta,että kun täällä on henkilöt vaihtanut turboa cossuihin,niin pitääkö suuttimet vaihtaa samalla vai saako noilla vakiopaskoilla tarpeeksi.Garretin t03/04 olis tarjolla ja mietin pitääkö lähtiä suutinkaupoille kanssa...
Vehe on siis muuten vakio,paitsi stg1 lastu,kello...bensanpainesäädintä on nyt ruuvattu kaks kierrosta ja vartti kun ahdot on inan yli 1.0barin.
Vehe on siis muuten vakio,paitsi stg1 lastu,kello...bensanpainesäädintä on nyt ruuvattu kaks kierrosta ja vartti kun ahdot on inan yli 1.0barin.
#446
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
Re: Ahdinta ja soppaa
mutta paljon siellä on ne bensan paineet?JRZ kirjoitti:bensanpainesäädintä on nyt ruuvattu kaks kierrosta ja vartti kun ahdot on inan yli 1.0barin.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
- Paikkakunta: Finland
Re: Ahdinta ja soppaa
Ei ole paineista käryä.Hectori kirjoitti:mutta paljon siellä on ne bensan paineet?JRZ kirjoitti:bensanpainesäädintä on nyt ruuvattu kaks kierrosta ja vartti kun ahdot on inan yli 1.0barin.
#446
-
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
- Paikkakunta: Finland
-
- Viestit: 160
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 11:05:29 2003
Re: Ahdinta ja soppaa
Ei ole paineista käryä.[/quote]
MITTAAA hyvä mies . jollei edes seosmittaria niin kohta
NAPSAHTAA...!!!!!!!!


NAPSAHTAA...!!!!!!!!
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Ei riitä vakio suuttimet 300hp:n tehoihin
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
- Paikkakunta: Finland
Re: Ahdinta ja soppaa
+2.bar kirjoitti:Ei ole paineista käryä.


NAPSAHTAA...!!!!!!!![/quote]
Seokset katottiin penkissä lailles.Ja nyt on pirssi jo seisonnassa ja seuraavien viritysten tiimoilta isken seosmittarin et kyllä se siitä...
#446
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Eli boschin vihreätPasiZ kirjoitti:803JRZ kirjoitti:No niinpä vähän aattelin et vois olla.Mitkäs ne nyt sit olis ne oikiat?siipicossu kirjoitti:Ei riitä vakio suuttimet 300hp:n tehoihin
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
- Paikkakunta: Finland
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Suuttimet tarttee toisen lastun ja 3 baarin mapin myös
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
- Paikkakunta: Finland
-
- Viestit: 80
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 18:55:58 2003
- Paikkakunta: Pohjois-Satakunta
riittää..siipicossu kirjoitti:Ei riitä vakio suuttimet 300hp:n tehoihin

#540
Ford Sierra Cosworth 2wd -88
Ford Sierra 2.3 Lima TIC -84
Ford Focus STW -00
Suzuki GSX-R1000 K3
Lynx RE 600 H.O -07
Ford Sierra Cosworth 2wd -88
Ford Sierra 2.3 Lima TIC -84
Ford Focus STW -00
Suzuki GSX-R1000 K3
Lynx RE 600 H.O -07
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Kauanhan sitä meni ennenkuin tämä kommentti tuli.SLEI kirjoitti:Onhan niitä vakio 2bar MAP ja vihreät suuttimet lastujakin.
Onhan niitä jos vähän muuttelee lastua
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 173
- Liittynyt: To Huhtikuu 3. 14:42:27 2003
- Paikkakunta: Jyväskylä
Edelleenkään en ymmärrä sitä miksi pitää cossujen kanssa leikkiä eri "stage" lastujen kanssa eikö järkevintä olisi hommata joku ohjelmoitava lastu tai sitten kokonaan uusi moottorin ohjaus esim DTA, Hestec, Megasquirt.
Loppupelissä luulis säästävän aikaa ja rahaa kun virittäminen ei kuiteskaa jää siihen 300 hp meinaan kun noitten valmiitten lastujen karttoja ei voi kummosemmin muutella.
Loppupelissä luulis säästävän aikaa ja rahaa kun virittäminen ei kuiteskaa jää siihen 300 hp meinaan kun noitten valmiitten lastujen karttoja ei voi kummosemmin muutella.
-
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
- Paikkakunta: Finland
Mun stg1 lastu maksoi 80euroa.Stg2 maksaa UUTENA 160eskoa.Vielä on hintaeroa hestecceihin...Sen jälkeen kun aletaan viritellä niin rahaa menee johonkin muuhunkin kun moottorinohjaukseen...Tomba kirjoitti:Edelleenkään en ymmärrä sitä miksi pitää cossujen kanssa leikkiä eri "stage" lastujen kanssa eikö järkevintä olisi hommata joku ohjelmoitava lastu tai sitten kokonaan uusi moottorin ohjaus esim DTA, Hestec, Megasquirt.
Loppupelissä luulis säästävän aikaa ja rahaa kun virittäminen ei kuiteskaa jää siihen 300 hp meinaan kun noitten valmiitten lastujen karttoja ei voi kummosemmin muutella.
#446
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Näinhän se menee, mutta omalla kokemuksellani voin sanoa, ettei se virittely siihen stg1 tai stg2 lastuun jää...
Nyt jos olisin takaisin alkutilanteessa, niin ostaisin suoraan ohjelmoitavan ruiskun ja riittävän isot suuttimet. Sellainen on kuitenkin jossain vaiheessa "pakollinen" hankinta, jos meinataan aina jotain lisää autoon värkätä. Ohjelmoitavat lastut on ilmeisen hyviä, mutta oma käsitykseni niistä on se, että aina kun teet muutoksia moottoriin, niin vie penkkiin säädettäväksi?? Noissa ohjelmoitavissa ruiskuissa tulee mukana jo tiedonkeruuta niin monesta pisteestä,että pienet muutokset voi helposti tehdä kerätyn tiedon perusteella ja vaikutuksen voi käydä kokeilemassa ja tarkistaa heti.
Nyt jos olisin takaisin alkutilanteessa, niin ostaisin suoraan ohjelmoitavan ruiskun ja riittävän isot suuttimet. Sellainen on kuitenkin jossain vaiheessa "pakollinen" hankinta, jos meinataan aina jotain lisää autoon värkätä. Ohjelmoitavat lastut on ilmeisen hyviä, mutta oma käsitykseni niistä on se, että aina kun teet muutoksia moottoriin, niin vie penkkiin säädettäväksi?? Noissa ohjelmoitavissa ruiskuissa tulee mukana jo tiedonkeruuta niin monesta pisteestä,että pienet muutokset voi helposti tehdä kerätyn tiedon perusteella ja vaikutuksen voi käydä kokeilemassa ja tarkistaa heti.
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
siipicossu kirjoitti:Kauanhan sitä meni ennenkuin tämä kommentti tuli.SLEI kirjoitti:Onhan niitä vakio 2bar MAP ja vihreät suuttimet lastujakin.
Onhan niitä jos vähän muuttelee lastua
Mikäs kommentissa on vikana???
Tuntuu välillä olevan Weber 3bar MAPit kiven alla ja hinta ei ainakaan ole edullinen. 2bar MAPille ja vaalean vihreille 355cc(300hv) ja tumman vihr 390cc löytyy lastuja ihan kaupasta ei niitä itse tarvitse tehdä.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Et ilmeisesti ole kuullut että nykyään saa lastun tehtyä edullisesti, siis kossuun alk.300e, miksi ryhtyy rakentamaan kaikkea uusiksi koska orkkisruisku toimii kun siihen tekee sopivan lastun. Lastua päivitetään tietenkin sitä mukaa kun tehdään muutoksia. Valmislastu on helppo tapa saada 250-300hv mutta siitä eteenpäin homma mutkistuu. Jos jotakuta kiinnostaa uusien ruiskujen ominaisuudet kuten datalogger, hienostuneet säätöominaisuudet ym. rakentakoot. Mua kiinnostaa ainoastaan että kone toimii alhaalta ylös ja kone antaa ne hepat mitä sillä on annettavaa. Niin kauan kun herra karala lastuja värkkäilee järkevään hintaan on vaikea perustella miksi laittaisin vaikka hestecin maksaa siis 1500-2500e ja niissäkin ollut murheita plus laske rakennuskustannukset, kun teetät lastun voit vihellellä ja katsella kädet munissa......onhan toi kossun ruisku sodanaikainen mutta jos toimii ni mitä sitte.Tomba kirjoitti:Edelleenkään en ymmärrä sitä miksi pitää cossujen kanssa leikkiä eri "stage" lastujen kanssa eikö järkevintä olisi hommata joku ohjelmoitava lastu tai sitten kokonaan uusi moottorin ohjaus esim DTA, Hestec, Megasquirt.
Loppupelissä luulis säästävän aikaa ja rahaa kun virittäminen ei kuiteskaa jää siihen 300 hp meinaan kun noitten valmiitten lastujen karttoja ei voi kummosemmin muutella.
-
- Viestit: 80
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 18:55:58 2003
- Paikkakunta: Pohjois-Satakunta
kunhan saan auton kasaan.L@RE kirjoitti:No lyöpä faktaa pöytään!-Teme- kirjoitti:riittää..siipicossu kirjoitti:Ei riitä vakio suuttimet 300hp:n tehoihin
#540
Ford Sierra Cosworth 2wd -88
Ford Sierra 2.3 Lima TIC -84
Ford Focus STW -00
Suzuki GSX-R1000 K3
Lynx RE 600 H.O -07
Ford Sierra Cosworth 2wd -88
Ford Sierra 2.3 Lima TIC -84
Ford Focus STW -00
Suzuki GSX-R1000 K3
Lynx RE 600 H.O -07
-
- Viestit: 173
- Liittynyt: To Huhtikuu 3. 14:42:27 2003
- Paikkakunta: Jyväskylä
Aivan tuota ajoinkin takaa, tarkoitin lähinnä valmis lastuja (stage1, stage2 jne)mitä esim autoracing myy.SHR kirjoitti:Et ilmeisesti ole kuullut että nykyään saa lastun tehtyä edullisesti, siis kossuun alk.300e, miksi ryhtyy rakentamaan kaikkea uusiksi koska orkkisruisku toimii kun siihen tekee sopivan lastun. Lastua päivitetään tietenkin sitä mukaa kun tehdään muutoksia. Valmislastu on helppo tapa saada 250-300hv mutta siitä eteenpäin homma mutkistuu. Jos jotakuta kiinnostaa uusien ruiskujen ominaisuudet kuten datalogger, hienostuneet säätöominaisuudet ym. rakentakoot. Mua kiinnostaa ainoastaan että kone toimii alhaalta ylös ja kone antaa ne hepat mitä sillä on annettavaa. Niin kauan kun herra karala lastuja värkkäilee järkevään hintaan on vaikea perustella miksi laittaisin vaikka hestecin maksaa siis 1500-2500e ja niissäkin ollut murheita plus laske rakennuskustannukset, kun teetät lastun voit vihellellä ja katsella kädet munissa......onhan toi kossun ruisku sodanaikainen mutta jos toimii ni mitä sitte.Tomba kirjoitti:Edelleenkään en ymmärrä sitä miksi pitää cossujen kanssa leikkiä eri "stage" lastujen kanssa eikö järkevintä olisi hommata joku ohjelmoitava lastu tai sitten kokonaan uusi moottorin ohjaus esim DTA, Hestec, Megasquirt.
Loppupelissä luulis säästävän aikaa ja rahaa kun virittäminen ei kuiteskaa jää siihen 300 hp meinaan kun noitten valmiitten lastujen karttoja ei voi kummosemmin muutella.
Karalan lastut tuli ittelleki mieleen.
