1.8 diesel orionin lohko

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Esco_bar
Viestit: 66
Liittynyt: Ke Helmikuu 27. 8:19:28 2002
Paikkakunta: Urjala

1.8 diesel orionin lohko

Viesti Kirjoittaja Esco_bar » Pe Syyskuu 10. 21:15:35 2004

mitenkäs noi 1.8 orion diesel koneet jotka pohjautuu cvh koneeseen, mikä on poraus? Saisko siitä sovellettua mk4 escoon 1.8 bensa turbo lohkon? Ja samaten onko kukaan tehny konetta escoon pohjautuen sierran 1.9 cvh lohkoon? yks vaihtoehto olis tietenkin se zvh..

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » La Syyskuu 11. 0:57:10 2004

?!?

Escort/Orion 1.8 lohkoissa en kyllä nähnyt mitään CVH:hon viittaavaa, kun tarkastin. Samoin Sierrassa ei ole ollut 1.9 CVH konetta. Sen sijaan Sierran 1.8 CVH on olemassa. Siitä voi hyvin käyttää alakerran vaparivirityksiin. Pelkkää kampiakselia ei puysty mihinkään siirtämään pienempien laakerikaulojen takia.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Esco_bar
Viestit: 66
Liittynyt: Ke Helmikuu 27. 8:19:28 2002
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja Esco_bar » La Syyskuu 11. 11:17:41 2004

Ajattelin vaan mielessäni että toi riisselikin perustus tohon cvh koneeseen, oli vaan mutua. Mutta tietääkö kukaan tosta sierran 1.8 lohkon kestävyydestä turbo käytössä? Oli tollanen kone myynnissä ja omistaja tietenkin kehu kovasti.. Niin ajattelin jos olisin ite tollasta alkanu rakenteleen, kun tarvis jonkun sortin konetta alkaa kasaamaan...

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » La Syyskuu 11. 20:52:56 2004

Itse lohkossa ei ole mitään vikaa, mutta sopivien mäntien löytäminen on kuulemma hankalaa. Veivit ei myöskään ole maailman kestävimmät.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Su Syyskuu 12. 12:36:51 2004

pistä 1,8 ohc jos sopii :?: :?: en oo perehtyny etuvetoihin :!:
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

Esco_bar
Viestit: 66
Liittynyt: Ke Helmikuu 27. 8:19:28 2002
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja Esco_bar » Su Syyskuu 12. 13:31:26 2004

JesseT kirjoitti:Itse lohkossa ei ole mitään vikaa, mutta sopivien mäntien löytäminen on kuulemma hankalaa. Veivit ei myöskään ole maailman kestävimmät.
Selvä, tolla lohkolla tarkotin just myös mäntiä veivejä kampuraa. Mikähän mahtaa olla poraus tossa sierran 1.8 cvh koneessa? oliskohan mahdollisesti sama kun normi 1.6 cvh koneissa?

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Su Syyskuu 12. 14:55:16 2004


JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Su Syyskuu 12. 21:30:30 2004

Esco_bar kirjoitti:
JesseT kirjoitti:Itse lohkossa ei ole mitään vikaa, mutta sopivien mäntien löytäminen on kuulemma hankalaa. Veivit ei myöskään ole maailman kestävimmät.
Selvä, tolla lohkolla tarkotin just myös mäntiä veivejä kampuraa. Mikähän mahtaa olla poraus tossa sierran 1.8 cvh koneessa? oliskohan mahdollisesti sama kun normi 1.6 cvh koneissa?
Poraus ei täsmää mihinkään muuhun CVH tai Zetec koneeseen.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Syyskuu 12. 22:57:31 2004

1.3 CVH:
Syl. halkaisija x isku: .............. 79.96 x 64.54 mm (1296 ccm)

1.6 CVH:
Syl. halkaisija x isku: .............. 79.96 x 79.52 mm (1597 ccm)

1.8 CVH:
Syl. halkaisija x isku: .............. 80.00 x 88.00 mm (1769 ccm)

Mihinkähän perustuu tuo neljän satkun lisä tossa 1.8 koneen sylinterinhalkaisijassa?
Jäsen #606

Vastaa Viestiin