Sierran alatukivarsien vaihto (taas) ja tärinän poistoa

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Sierran alatukivarsien vaihto (taas) ja tärinän poistoa

Viesti Kirjoittaja ukormi » La Syyskuu 11. 17:01:15 2004

Tekaisen oman topicin tästä hommasta..Jep, haulla löytyy kyllä juttua aiheesta mutta tässä taas jotakin.

Ostin siis ne kuuluisat Italialaiset alatukivarret kun pakkohan niidenkin on toimia kun sieltä Italiasta tulee niin paljon niitä Cossujakin :D

Ei toimi.

Varaosassa ei ollut muita kuin noita Italiaanoja ja ihan hyviltä näyttivät kun niitä päällisin puolin tutkailin. Auto oli levällään pihalla joten ajattelin että vaikka noi voi olla huonompaa laatua kuin TRW tai vast. niin kyllähän niiden pitää uutena toimia (muita ei nyt tähän hätään saanut).

Ei toimi.

Vasen rengas liikkuu edestä taakse painettaessa pari kolme senttiä ja takaa painettuna on jämäkkä. Oikea rengas liikkuu edestä painettuna neljä-viisi senttiä ja takaa painettuna pari senttiä.

Arvatkaa täristääkö :shock:

Tässä kuva vermeet paikoillaan:
VASEN
OIKEA



Kasaus on tehty oikein, noi rikat vakaajatangossa kuuluu olla noin päin. Entä jos ne kääntää toisin päin tukemaan tuota kumia?

Taidan ostaa polyuretaaniset noihin vanhoihin joissa on kumit poks mutta alapallot vielä kunnossa.

Pikkasen harmittaa kun ostaa uutta joka onkin taattua kakkaa. Olisihan pitänyt arvata.
Viimeksi muokannut ukormi, La Maaliskuu 4. 16:36:32 2006. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » La Syyskuu 11. 17:06:59 2004

Ne on ne puslat noissa jotka kannattaa vaihtaa heti toisiin. Oikein on kasattu.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » La Syyskuu 11. 17:24:47 2004

Mutta ei kai Sierran renkaat saa tuolla tavalla liikkua uusilla osilla?
Meinaan jos kävisi asiaa hieman varaosasta maanantaina tiedustelemassa :D
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » La Syyskuu 11. 17:33:16 2004

Kyllä ne vaan liikkuu vakio puslilla. Saahan siihen tarvikkeenakin paremmat puslat.
Viimeksi muokannut siipicossu, La Syyskuu 11. 17:35:29 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » La Syyskuu 11. 17:34:40 2004

siipicossu kirjoitti:Kyllä ne vaan liikkuu vakio puslilla.
Noilla uusilla vaan liikkuu huomattavasti enemmän kuin noilla jo loppuunajetuilla entisillä :lol:
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » La Syyskuu 11. 17:36:28 2004

Oliko edelliset alkuperäiset?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » La Syyskuu 11. 17:37:59 2004

siipicossu kirjoitti:Oliko edelliset alkuperäiset?
Käyn ottamassa kuvan, hetkinen..

KUVA 1
KUVA 2
KUVA 3

Ei noissa mitään missään lue. Näyttävät kyllä orkkikseilta kuntonsa puolesta.
Viimeksi muokannut ukormi, La Syyskuu 11. 17:52:18 2004. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » La Syyskuu 11. 17:43:03 2004

En laittaisi sierraan noita vakiomallisia puslia edes pahimmassa painajaisessani. Jos ei muuta niin laittaa ainakin sen vahvistetun puslasarjan noiden tilalle, ei maksa kuin kahvirahat ja ero orkkismalliin on kuin yöllä ja päivällä.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » La Syyskuu 11. 18:00:42 2004

Mulla oli tommoset kans. Luulin että tehtiin virhe asennuksessa, mutta ilmeisesti niitten sitten kuuluukin olla noin paskat :D
Jäsen #606

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » La Syyskuu 11. 18:06:47 2004

olafu kirjoitti:Mulla oli tommoset kans. Luulin että tehtiin virhe asennuksessa, mutta ilmeisesti niitten sitten kuuluukin olla noin paskat :D
8)

Prkle, ei kai auta muu kuin repiä noi uudet pois ja yrittää saada puslat jotenkin pois paikoiltaan ja laittaa jämäkämpää tilalle.

Hämmästyttävää kakkaa sitä myydänkin herkkäuskoiselle autonrakentajalle :shock:
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Teemu.R
Viestit: 197
Liittynyt: Su Tammikuu 18. 16:15:53 2004
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Teemu.R » La Syyskuu 11. 19:08:08 2004

Mullakin sierrassa samanlaiset.. Ja todellakin ovat tosi löysät, ei tee mitään. :evil: ..Turhaan tuli kyllä vaihettua, no eipähän ainakaa tee toista kertaa samaa virhettä. :roll:

Walderama
Viestit: 423
Liittynyt: Ti Joulukuu 25. 0:35:12 2001

Viesti Kirjoittaja Walderama » La Syyskuu 11. 19:57:03 2004

Sulla on upi komeet popot :wink:
Heikosta lompakosta kärsii koko harrastus.
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » La Syyskuu 11. 20:00:26 2004

Walderama kirjoitti:Sulla on upi komeet popot :wink:
Aikani tallailin nappaskengillä mutta sitten kyllästyin ja vaihdoin noihin :lol:

Nyt ovat jo pitkään palvelleet luotettavasti tuulessa, tuiskussa ja auringonpaisteessa.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Spuler
Viestit: 192
Liittynyt: Ma Kesäkuu 30. 23:28:23 2003
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Spuler » La Syyskuu 11. 20:18:37 2004

razorass kirjoitti:En laittaisi sierraan noita vakiomallisia puslia edes pahimmassa painajaisessani. Jos ei muuta niin laittaa ainakin sen vahvistetun puslasarjan noiden tilalle, ei maksa kuin kahvirahat ja ero orkkismalliin on kuin yöllä ja päivällä.
Mulla ollu 3 sierraa ja kahdessa ensimmäisessä kokeiltiin useampi sarja noita motonet/biltema/jonkunmuun harakiri firman HD puslasarjaa ja kaikki osoittautuivat huonommiksi kuin alkuperäiset puslat joissa käytettiin orkkis prikkoja ja niissä ehjiä muovipintoja oikein asennettuna. Jos alkuperäisestä pusla ratkaisusta haluaa mennä parempaan suuntaan niin polyuretaani puslat on ainoa tie.
Jäsen #468
XR4x4 2.9i -91<--Eläkkeellä
Mondeo -05<----käyttis

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » La Syyskuu 11. 21:21:31 2004

Vanhoissa tukivarsissa oli noi heavyduty kumipuslat paikallaan ja jollen ihan väärin paikoillaan olevista uusista tukivarsista nähnyt ,oli niissä noi kumien ulkopuolella olevat tukiprikat peräisin niistä entisistä kumijutskista ilman muoveja. Jos näin on ,niin ne ei tue kumeja kunnolla.

Laita orkkikset prikat muoveilla ja jäykemmillä vakiokumeilla ja tulos on kohtuullinen,tai sitten uretaanit. Prikkojakin voi moukaroida hiukan kireemmiksi kuulemma,itte en ole kokeillut.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » La Syyskuu 11. 21:31:00 2004

KtK kirjoitti:Vanhoissa tukivarsissa oli noi heavyduty kumipuslat paikallaan ja jollen ihan väärin paikoillaan olevista uusista tukivarsista nähnyt ,oli niissä noi kumien ulkopuolella olevat tukiprikat peräisin niistä entisistä kumijutskista ilman muoveja. Jos näin on ,niin ne ei tue kumeja kunnolla.

Laita orkkikset prikat muoveilla ja jäykemmillä vakiokumeilla ja tulos on kohtuullinen,tai sitten uretaanit.
Joo, näissä ei ole niitä muoveja. Joskus aiemmin vaihtaessani alatukivarren oli sellaiset isommat muoviläpyskät tuon ison prikan alla ( niin muuten oli cossussakin ). Auton mukana tuli jotkut Bilhelveten HD puslat ( käväisen huomenna hakemassa ne ). Kandeeko niitä ollenkaan laittaa paikoilleen? Auto-Racingissa taitaa maksaa uretaanipusla 18 euroa kappale? Uretaaneja ei liene saatavissa tarvikevaraosaliikkeistä kuten aadee tai vast. Pitää maanantaina käväistä kyselemässä.

Onko tuollaiset paikoillaan olleet HD kumit vakiona esim 2.9 koneisessa Sierrassa vai onko joku jossakin välissä vaihtanut siihen sellaiset?

Kuinkas noi entiset lähtevät parhaiten pois..Kaverilla on prässi joten eiköhän sillä saa jotakin aikaiseksi :D

Edit:

Paitsi että katti ei näytä mitään erikoista rikkaa tuossa asetelmassa. Siellä on vain suojus nimellä oleva rikka tuon normaalin lisäksi. Hmm..
Viimeksi muokannut ukormi, La Syyskuu 11. 21:41:03 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » La Syyskuu 11. 21:40:12 2004

Noista uusista tukivarsista lähtee kumit ,kun lyö vasaralla ruuvimeisselin kumin peltireunan väliin ja vääntää pois.
Koittaisin kumminkin orkkis prikkoja muovien kanssa ensin ,koska noi nyt paikallaan olevat on liian pienet halkaisijaltaan ja välyskin on normaalia suurempi.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » La Syyskuu 11. 21:43:46 2004

KtK kirjoitti:Noista uusista tukivarsista lähtee kumit ,kun lyö vasaralla ruuvimeisselin kumin peltireunan väliin ja vääntää pois.
Koittaisin kumminkin orkkis prikkoja muovien kanssa ensin ,koska noi nyt paikallaan olevat on liian pienet halkaisijaltaan ja välyskin on normaalia suurempi.
Kokeillaan vielä sitä. Katti löytää tollaset prikat kyllä. Katsotaan minkä kokoiset ovat ( paitsi että tietysti ovat tilauskamaa :D )

Ei kellään olisi lähettää mulle tollasia suurempia prikkoja?
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » La Syyskuu 11. 21:51:35 2004

Eikö tavallisen puslan pultti ole 10mm ja hd/Cossu jötikkä 12mm, onko sulla palkissa nyt iso reikä ja pieni pultti?

Mä pulttasin Motonetin TRW tms kalliimmat MK1:een eikä ne kyllä mihinkään hötky vaikka kallistuksenvakain on ihan naru.
Viimeksi muokannut SLEI, La Syyskuu 11. 22:23:03 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » La Syyskuu 11. 22:16:27 2004

SLEI kirjoitti:Eikö tavallisen puslan pultti ole 10mm ja hd/Cossu jötikkä 12mm, onko sulla palkissa nyt iso reikä ja pieni pultti?
Se paksumpi pultti cossussa on sisemmässä puslassa jossa vastaavasti sitten on suurempihalkaisijainen reikä. Tässä antaa periksi tuo isompi, kallistuksenvakaajaan tuleva pusla.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Su Syyskuu 12. 12:31:02 2004

käännä ne prikat toisinpäin(eli väärinpäin)
lopputulosta voi kysellä MARKILTA
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Su Syyskuu 12. 12:38:47 2004

Rahtinalle kirjoitti:käännä ne prikat toisinpäin(eli väärinpäin)
lopputulosta voi kysellä MARKILTA
Tuota tuossa tuumin mutta saattaahan siinä käydä niin että pusla ei pääse elämään lainkaan ja kallistuksenvakaaja työntää puslan pois paikoiltaan. Mieluummin jotakin muuta :D
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » Su Syyskuu 12. 12:41:35 2004

Olen ilmeisesti asentanut kaikki hd-puslat väärin koska aina ollut 10x tukevampi kuin yksikään näkemäni alkuperäinen. Voihan niitä tietysti olla erilaisia, nuo mitä olen itse asentanut ovat olleet Quinton Hazel:in (QH) tuotantoa.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Su Syyskuu 12. 18:59:38 2004

Nyt kun näin noi HD puslat niin käsitin miksi noi tarvikesysteemit ei voikaan toimia. Noissa tarvikesysteemeissä teräsholkki yltää kumin reunasta toisen kumin reunaan ja kun sen kiristää vakaajan mutterilla kiinni, kumi jää pelkän vulkanoinnin varaan ja tukivarsi pääsee liikkumaan niin kauas kunnes prikka toppaa kiinni :shock:

HD kumeissa holkki on pari senttiä per puoli lyhyempi kuin pusla ja kun puslan kiristää kiinni niin se painuu lyttyyn ja tekee rakentesta tukevan.

Voi elämän kevät :lol:

Huomenna revin uusista varsista kumit nevadaan ja laitan HD:t paikoilleen. Sitten sorvautetaan nailoniset noihin entisiin ja tökätään ne varret sopivan tilaisuuden tullen paikoilleen.

Eli tässä tapauksessa pelkkä prikkojen vaihto ei hommassa auta.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Sierran alatukivarsien vaihto ( taas )

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ma Syyskuu 13. 0:09:08 2004

Zimi Da Guitara kirjoitti:
ukormi kirjoitti: Ja TÄSSÄ laajakaistallisille 10 megainen avi. En viittinyt alkaa sitä pakkaamaan...
Ai muilla yhteyksillä ei saa ladata tota vai ?

Aha, ok, ei sit. Morjens.

:)
No kun täällä aina maristaan noista suuremmista tiedostoista niin laitoin nyt varoituksen ettei tulisi sanomista :D

Toki tuollaisen 10 megan fiilun imuroi vaikka 28 kiloisella modeemilla. Ollos hyvä vaan :wink:
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Re: Sierran alatukivarsien vaihto ( taas )

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ma Syyskuu 13. 1:41:14 2004

ukormi kirjoitti:TÄSSÄ laajakaistallisille 10 megainen avi. En viittinyt alkaa sitä pakkaamaan...
no kyllähän sitä rokkikengillä rengas liikkuu. hyvä ettei irti lähtenyt. :wink:

buutsit määrää! :lol: :lol:
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » Ma Syyskuu 13. 7:00:49 2004

Haha, huippulaatua italiasta tosiaan. :shock:
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ma Syyskuu 13. 7:04:43 2004

Zimi Da Guitara kirjoitti:Haha, huippulaatua italiasta tosiaan. :shock:
Juu, ja tuota Italian laatua en tarkoita noilla bootseilla :lol:
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Re: Sierran alatukivarsien vaihto ( taas )

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ma Syyskuu 13. 9:27:29 2004

ukormi kirjoitti:
Vasen rengas liikkuu edestä taakse painettaessa pari kolme senttiä ja takaa painettuna on jämäkkä. Oikea rengas liikkuu edestä painettuna neljä-viisi senttiä ja takaa painettuna pari senttiä.

Arvatkaa täristääkö :shock:

Ja TÄSSÄ laajakaistallisille 10 megainen avi. En viittinyt alkaa sitä pakkaamaan...
.
On varmaan kiva ajaa tuollaisena :shock:
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ma Syyskuu 13. 10:07:34 2004

siipicossu:

En ole koskaan ajanut ennen näin vikuroivalla Sierralla :lol:

On tosi Mustanki, villivarsa..

Edit:

Kävin kyselemässä asiasta varaosassa. Lykkäsivät käteen HD puslapussin ja sanoivat että laita noi :D

Olisivat antaneet jo uusien tukivarsien mukaan niin ei olisi tarttenut tehdä turhaa duunia.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ma Syyskuu 13. 22:41:55 2004

HD puslat paikoillaan eikä rengas juuri turhia enää liiku eteen/taakse :D . Saa olla noilla puslilla sen aikaa että saan sorvautettua/ostettua noihin vanhoihin uretaanit.

Sitten niitä fotoja sellaisille jotka eivät näitä puslia ole nähneet:

LÄPYSKÄT
nämä eivät todellakaan ole class 1 vaan aivan surkeat täysin mitään tekemättömät tarvikealatukivarren puslat. Miten noita telttapatjasta temmattuja ja metellireunalla "vahvistettuja" lätkiä voi edes pusliksi kutsua? Myyjä vielä totesi myyntitilanteessa että ovat ne vahvemmat jotka poistavat Sierroissa esiintyvän ratin tärinän jarrutuksessa :lol:


Tässä läpyskät poistettuna odottamassa puslia.

TÄSSÄ vertailua HD ja läpyskä.
Nuo HD puslat sattuivat kuvaan tuollaiseen asentoon, joka ei ole asennusasento :D

HIEMAN jämäkämmin puristui uudet paikoilleen.
Viimeksi muokannut ukormi, La Elokuu 27. 12:47:48 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

GYRUS
Viestit: 730
Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 20:23:21 2002
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja GYRUS » Ti Syyskuu 14. 9:32:54 2004

itse ainakin ostin pari vuotta sitten toisen puolen alatukivarren TRW niin siinä tuli juuri tuollaiset läpyskä mukamas HD puslat mukana tosin eipä nekään kestäneet kahta vuotta enempää kun katsastuksessa todettiin että pitäis vaihtaa.. ja saman laiset läpyskät tuli myös uusissa tukivarsissa mukana joihin vaihdoin suoraan uretaanit..

mutta milläs pääsee noista alatukivarren alapallonivelen vaihdoista kun tuntuu että nekin menevät niin helposti väljiksi? vai johtuiko tämä juuri siitä että puslat olivat huonot? vai onko ajotyylini vaan liikaa vanhalle sierralle :wink:
Ford Sierra Sedan 2.0i
Plymouth Duster -70

jonno
Viestit: 143
Liittynyt: Pe Elokuu 15. 0:49:44 2003
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja jonno » Ti Syyskuu 14. 9:48:29 2004

GYRUS kirjoitti:itse ainakin ostin pari vuotta sitten toisen puolen alatukivarren TRW niin siinä tuli juuri tuollaiset läpyskä mukamas HD puslat mukana tosin eipä nekään kestäneet kahta vuotta enempää kun katsastuksessa todettiin että pitäis vaihtaa.. ja saman laiset läpyskät tuli myös uusissa tukivarsissa mukana joihin vaihdoin suoraan uretaanit.
Itsellä on vähän samanlaisia kokemuksia, kun -00 kesällä ostetun TRW:n tukivarren ulompi pusla oli hajalla syksyllä -03. Nyt on kaikki etutukivarsien/kallistuksenvakaajan puslat uretaanisia, joten jos vaikka nyt vahingossa kestäisi.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ti Syyskuu 14. 9:55:52 2004

Kun pallo joutuu kiertymään noin paljon niin varmaankin kuluu epänormaalisti. Eipä noi alatukivarret vakiSierraan ole kovin kalliita ja vaihtokin onnistuu puolessa tunnissa. Uretaanit voinee käyttää uudestaan? HD puslasarja olisi maksanut 10 euroa. Eri juttu cossussa kun tukivarsi maksaa maltaita ja mansikkapalloja

edit:

On muuten tuulettimen moottori siipineen vaihdettu. Kutoskoneisessa huomattavasti helpompi homma kuin dokissa. Puoli tuntia ja homma oli tehty. Nyt taas kestää...

Varaosien kanssa on ollut hieman huonoa mäihää. Ensin tuli escon keinut ilman laakeripaloja vaikka tilatessa erikseen kysyin että tulevathan ne laakeripalat mukana. Sanottiin että kaikki tarpeellinen tulee..No jäipä keinut lunastamatta kun olisi tullut puolet lisää hintaan. Sitten noi alatukivarren puslat ja nyt vielä hihnat ohjaustehostimelle oli pikkasen eri pituiset. Toinen olisi tullut tiukalle ja toinen jäänyt todella löysälle :shock:

Ei voinut laittaa paikoilleen ja huomenna taas varaosaan..Kohta eivät varmaan myy mitään tällaiselle valittajalle :D
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ke Syyskuu 15. 22:05:23 2004

Yksinpuhelu jatkuu.

Tärinä ei kokonaan poistunut pelkillä tukivarsilla ja puslilla. Siis jarrulevyt vaihtoon.

Tässä KUVASSA huomaa hyvin jotakin epäilyttävää vanhassa levyssä.

No eipä ihme että ravistaa.

KUVA LEVYSTÄ
KUVA LEVYSTÄ
KUVA LEVYSTÄ
KUVA LEVYSTÄ

En ehtinytkään vaihtamaan kuin toisen puolen, toinen puoli on ruostunut napaan kiinni ja vaatii jämeriä otteita irroituksessa. Laitoin mömmöä väliin, josko huomenna olisi suosiollisempi irtoamaan.

Jo tuon toisen levyn vaihto poisti tärinän.

Huomenna sitten toisen levyn kimppuun.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ke Syyskuu 15. 22:17:42 2004

ukormi kirjoitti: Tässä KUVASSA huomaa hyvin jotakin epäilyttävää vanhassa levyssä.
sehän on ihan selvästi kilpamallin uritettu levy. :lol:
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Pe Syyskuu 17. 23:08:26 2004

Homma on pulkassa ja tämännäköistä oli tuloksena:

OIKEAPUOLI
OIKEAPUOLI, TOINEN KULMA
VASENPUOLI, TOINEN KULMA
VASENPUOLI

Huomenna olisi vuorossa:

ENTINEN VUOTAA; TÄMÄ EI?

Loppui tärinät ja auto on todella paljon jämäkämpi ajaa kuin ennen remonttia. Samalla tuli vaihdettua noi jarruletkutkin..
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

mk1turboic
Viestit: 78
Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 17:31:56 2003

Viesti Kirjoittaja mk1turboic » La Syyskuu 18. 7:31:11 2004

säähän meinaat entisöidä koko auton... :D
jäsen #323

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » La Syyskuu 18. 8:55:28 2004

omaani vaihdoin polyuretaanipuslat eteen, vakaajan runkokiinnikkeisiin ja alatukivarsien kumpaakinpäähän, samalla vaihdoin jarrulevyt ja palat. Korjasin myös satulat uudella tiivistekumisarjalla ja runsaalla määrällä tiivistekumeihin tarkotettua rasvaa :wink: nyt ei värise eikä tärise ja pysähtyykin jopa :lol: ennen oli hirvee värinä yli 80km/h vauhdeissa.
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

dexta
Viestit: 764
Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:58:38 2002
Paikkakunta: Etelä-savo

Viesti Kirjoittaja dexta » La Syyskuu 18. 20:36:27 2004

N. 60000km ajettu samoilla uretaanipuslilla, tukivarret vaihettu välillä. Sisempää puslaa en ole kokenut tarpeelliseks vaihtaa uretaaniseks.

Sitten kun ootte vaihtanu tukivarsien puslat uretaaniseks ni voi ruveta oottelemaan et millon alkaa kolkotus käymään ku vakaajan ja rungon välinen pusla antautuu, ei tosin omakohtaista kokemusta kun on uretaaniset siinäkin välissä mut vois ainakii kuvitella et alkuperänen ei kestä kasvanutta rasitusta kun ei tukivarren puslat ole enää joustamassa välissä

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Su Syyskuu 19. 15:38:32 2004

Paljonko kustansi syyläri ja Brembon jarrulevyt? Levyt lienee 260mm?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Su Syyskuu 19. 22:29:21 2004

SLEI kirjoitti:Paljonko kustansi syyläri ja Brembon jarrulevyt? Levyt lienee 260mm?
Syyläri kustansi 125 euroa ja noi jarrulevyt niin vähän etten viitti siitä kailottaa. Sanotaan että sain ne samaan hintaan kuin "nimettömät" levyt :shock: Olivat hesan myymälän poistolistalla, eivät olleet kelvanneet kenellekään :lol:

Ja kyllä ovat 260mm.

Tässä muutama duunikuva:

ENTINEN SYYLÄRI

TODELLAKIN ENTINEN SYYLÄRI

TILAA ON..

..VAIKKA KATTOS TÄLTÄ KANTILTA

SIINÄ ISTUU

Homma meni muuten puikkoihin, mutta ilmaamisen kanssa tuli vähän ongelmia. Pikkusta piti röyhtäyttää liki 1.5 tuntia ennenkuin röyhtäily ja mahavaivat loppuivat. Kaikenlaista kokeilin, mutta pikkuhiljaa siitä hyvä tuli.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

hawkki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja hawkki » Su Syyskuu 19. 22:54:10 2004

Offtopic ehkä, mutta pakko kommentoida että ukormin postaukset ovat kyllä ensiluokkaisia! Tämä topic kuuluisi kyllä jonnekki arkistoitavaksi/FAQ

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ma Syyskuu 20. 1:47:16 2004

hawkki kirjoitti:Offtopic ehkä, mutta pakko kommentoida että ukormin postaukset ovat kyllä ensiluokkaisia! Tämä topic kuuluisi kyllä jonnekki arkistoitavaksi/FAQ
Näin on !

Esco mulla kerkesi olla 2 päivää niin halkes jarrulevy :lol:
ex Jäsen #10

Vastaa Viestiin