Alustan uudelleen rakentaminen

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

STW
Ylläpitäjä

Alustan uudelleen rakentaminen

Viesti Kirjoittaja STW » Ma Syyskuu 13. 6:04:02 2004

Eli mistä ois paras aloittaa alustan jäykistäminen/madaltaminen?
Itse ajattelin ensiksi pistää jäykemät puslat ja sitten ois vaihtovuorossa jouset ja iskarit (60/60)tai(40/40).
Olisiko muuta mihin pitää kiinnittää huomiota alustaa jäykistäessä?
Auto mihin tää toimenpide kohdistuu on toi mondeo minkä oon pistänyt tohon alas.Vuosimalli on98.
l
l
l
V

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Re: Alustan uudelleen rakentaminen

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ma Syyskuu 13. 18:51:04 2004

riippuu vähän mihin tarkoitukseen koria jäykistää. onko esimerkiksi jäykiste hitsaus tarkoituksenmukainen? mihin käyttöön auto tulee? jos vaan pikkusen jämäkämpää alustaa hakee, niin puslat jouset ja iskarit riittää hyvin, ehkä voisi poikittaistukia harkita.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » Ma Syyskuu 13. 20:25:38 2004

Polyuretaanipuslat järkihintaan Deflexiltä:

www.deflex.co.uk

Sierraan koko satsi eteen £35 (cossuun £40) ja taakse £60. Ei noilla hinnoilla enää edes kannat harkita kumipuslia tai Superflexejä.
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

STW
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja STW » Ti Syyskuu 14. 7:16:11 2004

Eli auto on ihan katukäyttöön ja ehkäpä myös radallakin tulee näkymään,kun vaan mahdollisuus vaan tulee.
Tota poikttaistukea en muistanutkaan.hmm pitää pistää harkintaan.
Jäykiste hitsausta on ilmeisesti turha harkita pelkkään arkiajoon?
On ilmeisesti paremmin soveltuva ratakäyttöön?
No ei ole kovia hintoja Deflexiltä.Kattoo mitä tulee hommattua.
Varmaankin aloitan niillä puslilla projektin.
Muita mielipiteitä? Ja kiitoksia jo vastanneille :D

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ti Syyskuu 14. 19:38:01 2004

STW kirjoitti:Eli auto on ihan katukäyttöön ja ehkäpä myös radallakin tulee näkymään,kun vaan mahdollisuus vaan tulee.
Tota poikttaistukea en muistanutkaan.hmm pitää pistää harkintaan.
Jäykiste hitsausta on ilmeisesti turha harkita pelkkään arkiajoon?
On ilmeisesti paremmin soveltuva ratakäyttöön?
No ei ole kovia hintoja Deflexiltä.Kattoo mitä tulee hommattua.
Varmaankin aloitan niillä puslilla projektin.
Muita mielipiteitä? Ja kiitoksia jo vastanneille :D
taitaa olla paras laitella ne puslat ja iskarit kuntoon, ja sitten vasta katella niitä poikittaistukia, kun näät tarttetko niitä edes, vai tuliko jo sopivan jäykkä alusta.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

T6
Viestit: 198
Liittynyt: Ma Toukokuu 10. 13:32:31 2004

Viesti Kirjoittaja T6 » Ti Syyskuu 14. 20:30:10 2004

jouni kirjoitti:Polyuretaanipuslat järkihintaan Deflexiltä:

www.deflex.co.uk

Sierraan koko satsi eteen £35 (cossuun £40) ja taakse £60. Ei noilla hinnoilla enää edes kannat harkita kumipuslia tai Superflexejä.
Saiskohan noita puslia suomesta mistään??

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » Ti Syyskuu 14. 21:08:59 2004

Ei ole vielä tullut vastaan, mutta en tiedä ottaisiko Prostreet tms. listoilleen. Kauppansa varmasti tekisi täälläkin päin.
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

insane
Viestit: 632
Liittynyt: Pe Kesäkuu 20. 23:24:17 2003
Viesti:

Viesti Kirjoittaja insane » Ti Syyskuu 14. 22:50:21 2004

KW:n Variant 2 Korkeus- ja jäykkyyssäädettävä alusta + Powerflex uretaanipuslat ympäri autoa, ni johan rupee alusta olee kunnossa. 8)
EX-Escort 2.0 '94 ● Satunnainen työsuhde-Ford ● #653 ●

Vastaa Viestiin