Nokkapeltiin äänieristettä?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Nokkapeltiin äänieristettä?
Meikäläisen tilkitsemis vimma jatkuu. Nyt ajattelin kysästä paria asiaa raadilta. Elikä... Jos liimaan nokkapellin sisäpuolelle äänieriste-elementtejä, niin nostaako se konehuoneen lämpötilaa paljonkin? Aattelin että jos se toimii ns. lämpöäkin eristävänä elementtinä, niin nouseekö sisäinen lämpötila paljonkin? Hommaan ajattelin käyttää juurikin sellasta jossa on metallifolioinen se pinta. Entäpä onko todellista hyötyä? Hiljentääkö se koneen mouruamista sisätiloihin paljonkin?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
lämpötilasta en osaa sanoa, mutta mä ajattelin ainakin kokeilla sellaista äänieriste bitumimattoa. eli periaatteessa samaa mitä rekan hyttien seinissä on. todennäköisesti auton lattiassakin on samaa tavaraa. letukassa on sellaista lämpökilvellistä bitumia, eli siinä on se folio päällä, ja sitä aattelin kokeilla.
on aika tehokasta, ja kun se on ohutta, siitä saa siististi leikattua paloja, jotka sitten laittaa konepeltiin, sekä en uskoisi kauhean paljoa lämpöjä nostavan. mulla joskus oli sellaista vaahtomuovillista noin 20mm vahvaa lämpökilvellistä mattoa sierran konepeltiin liimailtuna, muttei auttanut juurikaan. oli liian köykästä tavaraa.
on aika tehokasta, ja kun se on ohutta, siitä saa siististi leikattua paloja, jotka sitten laittaa konepeltiin, sekä en uskoisi kauhean paljoa lämpöjä nostavan. mulla joskus oli sellaista vaahtomuovillista noin 20mm vahvaa lämpökilvellistä mattoa sierran konepeltiin liimailtuna, muttei auttanut juurikaan. oli liian köykästä tavaraa.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
kyllä se lämpökilvellinen kestää aika hyvin liekkiä. tosin ahdin on aika kuuma, joten vaikea sanoa kestääkö sitä. sehän ei siis ole ihan tavallista bitumia.jive kirjoitti:elkää helvetissä konepeltiin bitumia laittako! Varsinkin jos konehuoneessa lymyää ahdistin on tuossa melkoinen tulipalovaara. Konepeittoon ja konetilaan yleensäkin vain palamattomia tai huonosti palavia materiaaleja.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
- Viestit: 1284
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
- Paikkakunta: Sastamala
Tuskin tuo konepeiton vuoraaminen paljon sisämelua pienentää, auton vierestä kuultavaa ehkä. Jos Caprista on kyse, niin kokeilepa joskus teipata ikkunan alapuolinen lista lasiin ja oven karmi yläosaltaan umpeen (siis koriin kiinni) ja sitten repsikan puolelta kyytiin ja ajoksi. Pitäisi huomata suhinoiden määrässä
Toisin sanoen niiden alueiden hyvällä tiivistämisellä on vaikutusta.

Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar
-
- Viestit: 244
- Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
- Paikkakunta: Tampere
-
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
- Viesti:
Ideana taitaa olla se, että lämmetessään se bitumimatossa oleva liima pehmenee... Ja sitten sataa helposti syttyvää matskua pakosarjan tai turbon päälle.Hectori kirjoitti:kyllä se lämpökilvellinen kestää aika hyvin liekkiä. tosin ahdin on aika kuuma, joten vaikea sanoa kestääkö sitä. sehän ei siis ole ihan tavallista bitumia.jive kirjoitti:elkää helvetissä konepeltiin bitumia laittako! Varsinkin jos konehuoneessa lymyää ahdistin on tuossa melkoinen tulipalovaara. Konepeittoon ja konetilaan yleensäkin vain palamattomia tai huonosti palavia materiaaleja.
BMW - Elämää ohituskaistalla. 
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Tuommoista oli joskus entisessä autossa. Talvella se toimi niin tehokkaasti lämmöneristeenä, että konepeltiin jäi aina hassut kolmionmuotoiset jääkimpaleet. Ääneen en huomannut niiden vaikuttavan.Axeman kirjoitti:Ittelläni on justiinsa tuollasta foliokalvopintasta vaahtomuovimattoa konepellin alapuolella.
Kyllä se jotain vaimentaa ja on pysyny omalla liimapinnallaankin kiinni ihan hyvin. Biltemalta saa aika halvalla...
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
niin siis sehän ei siis ole sitä saatanan katto peitettä tai asfaltissa käytettävää bitumia. ja eikä muuten irtoo ihan konetilan lämmöistä, turbosta en mee takuuseen kun en oo kokeillut, mutta epäilen että se ei irtoa siitä. eikä ole myöskään niin herkästi syttyvää. ja siis siinähän on sellainen folio lämpökilpi joka estää sen niin vain tipahtelemasta. pakosarjojen sun muiden päälle. perkele kun olisi digikamera, niin ottaisin kuvaa siitä levystä, kun sitä mulla on jonkin verran.sierra4x4tbo kirjoitti: Ideana taitaa olla se, että lämmetessään se bitumimatossa oleva liima pehmenee... Ja sitten sataa helposti syttyvää matskua pakosarjan tai turbon päälle.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.