Is käyntiongelma

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

nprteam
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
Paikkakunta: #803

Is käyntiongelma

Viesti Kirjoittaja nprteam » Ke Syyskuu 15. 21:29:30 2004

Eli en jaksanut selata kaikkia läpi, että olisiko jo valmiiksi samasta aiheesta kyselyitä/vastauksia.

Homman nimi: Vaihdettiin pikkuveljen sierraan Is:n moottori, jossa on ruiskun nokka, kent cams ja asteita joku 263.

Kysymukset: Paljonko pitäisi olla bensanpaine, Mikä on kyseisen nokan ajoitus ja mikä voisi olla vikana kun ei käy joutokäyntiä? Lisäilma luisti ei ole jumissa ja imuilmavuotoja ei pitäisi olla, tasakaasulla nykii(voi olla sytkästä, mutta ei voi säätää ennen kun saa käymään tyhjää) kiihdytettäessä toimii kuin junanvessa?

Kysyy epätietoinen, nimimerkillä: paalutinko suotta naapurin tontille?
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii ;)
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » Ke Syyskuu 15. 22:22:15 2004

ei käy tyhjäkäyntiä>onko ilmamäärämittarin johto kiinni mittarissa?
nykii tasakaasulla>kaasuläpän asentoanturi rikki tai ilmamäärämittarissa häikkää.
muistaakseni bensanpaine on 2,5 baaria

Teemu.R
Viestit: 197
Liittynyt: Su Tammikuu 18. 16:15:53 2004
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Teemu.R » Ke Syyskuu 15. 22:34:41 2004

B-paineet:
Tuottopaine vähintään 5,0 bar (72,5 lb/in2)
Säätöpaine 2,5 bar (36 lb/in2)

Onko kaasuläpän anturin johdot ollenkaan kiinni? Ei nimittäin käy tyhjää, jos on irti.. pikkusen pitää kierroksia niin pysyy käynnissä ja toimii normaalisti.
Jos nykii tasakaasulla, voi käydä laihalla.

Taitaa olla nokkana tuo FR 34 263°/109,5°...

nprteam
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
Paikkakunta: #803

Viesti Kirjoittaja nprteam » To Syyskuu 16. 18:15:01 2004

Joo. Joutokäynnin säätömoottori toimii, eli kun laittaa virrat päälle, niin luisti tekee edestakaisen liikkeen.

Rupeaa käymään paremmin vasta yli 3barin paineella, voisiko nokan ajoitus vaikuttaa? Muistaisiko joku mika on kyseisen nokan ajoitus? ja nokka on juuri tuo FR34.

EDIT: Eli näkyisi olevan tuo ajoitus22/61, 61/22(timing figure) ja 110 (valve timing, degrees) , eli mitä näissä tarkalleen mitataan? Sen tiedän että, nämä ovat asteina ja tarvitsen astelevyn ja heittokellon, mutta lukemat ovat yläkuolokohdasta mihin...?
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii ;)
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.

Teemu.R
Viestit: 197
Liittynyt: Su Tammikuu 18. 16:15:53 2004
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Teemu.R » To Syyskuu 16. 18:29:40 2004


nprteam
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
Paikkakunta: #803

Viesti Kirjoittaja nprteam » To Syyskuu 16. 18:36:52 2004

Eli 110 valvetiming on siis noiden ohjeiden "center line".

Yhtiö kiittää jo etukäteen.
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii ;)
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.

Teemu.R
Viestit: 197
Liittynyt: Su Tammikuu 18. 16:15:53 2004
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Teemu.R » To Syyskuu 16. 18:47:03 2004

Tuossa on toinenkin linkki.. jos vähä selkiäis tuo homma.
http://www.prostreet.fi/tekniikka-ohjee ... oitus.html

nprteam
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
Paikkakunta: #803

Viesti Kirjoittaja nprteam » To Syyskuu 23. 13:47:12 2004

Kiitoksia tiedon ammentamisesta, pitää vielä ajoittaa tuo nokka. Vika oli imusarjantiivisteessä, joka oli kaasarikoneesta.

Jos jollekkin tulee vastaavia häiriökoneita vastaan, niin varmistakaa että, siinä on ruiskumallin imusarjantiiviste.
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii ;)
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.

hawkki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja hawkki » To Syyskuu 23. 14:58:43 2004

mites se tiiviste vaikutti? olikose väärän muotonen et tuli vuotoa vai..?

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » To Syyskuu 23. 15:29:48 2004

Tulee vuotoa suuttimen kolojen kohdalta, noin puoli senttia levee rako tulee mikä on tiivistepinnan ulkopuolella, mutta imusarjan ja kannen välissä on kuitenkin "vain" noin millin rako. Silti liikaa, pienikin vuoto on liikaa, ja tuo on jo aikamoinen.
Jäsen #606

Teemu.R
Viestit: 197
Liittynyt: Su Tammikuu 18. 16:15:53 2004
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Teemu.R » La Syyskuu 25. 22:45:35 2004

Juu... Eli käsittääkseni tässä oli kyse ruisku tekniikasta, johon oli tullu kaasarimallin imusarjan tiiviste. Jos näin, niin suuttimet ruikkii suoraan tiivisteeseen ja ei varmaan toimi ok.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Syyskuu 26. 1:44:16 2004

Teemu.R kirjoitti:Juu... Eli käsittääkseni tässä oli kyse ruisku tekniikasta, johon oli tullu kaasarimallin imusarjan tiiviste. Jos näin, niin suuttimet ruikkii suoraan tiivisteeseen ja ei varmaan toimi ok.
Kävin koittaan kaasarimallin tiivistettä ruiskun imusarjaan, niin ongelmana on se, että ne suuttimien kolot menee tiivisteestä yli imusarjan puolella, eikä kannessakaan kovin kummosesti pintaa jää. Suihkut ei osu tiivisteeseen, mutta imasee tiivisteen paksusesta raosta ilmaa ohi kaasuläpän ja ilmamäärämittarin.
Jäsen #606

nprteam
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
Paikkakunta: #803

Viesti Kirjoittaja nprteam » Su Lokakuu 10. 20:31:47 2004

olafu kirjoitti:
Teemu.R kirjoitti:Juu... Eli käsittääkseni tässä oli kyse ruisku tekniikasta, johon oli tullu kaasarimallin imusarjan tiiviste. Jos näin, niin suuttimet ruikkii suoraan tiivisteeseen ja ei varmaan toimi ok.
Kävin koittaan kaasarimallin tiivistettä ruiskun imusarjaan, niin ongelmana on se, että ne suuttimien kolot menee tiivisteestä yli imusarjan puolella, eikä kannessakaan kovin kummosesti pintaa jää. Suihkut ei osu tiivisteeseen, mutta imasee tiivisteen paksusesta raosta ilmaa ohi kaasuläpän ja ilmamäärämittarin.
Juuri tämä oli sen käyntihäiriön aiheuttaja.
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii ;)
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.

Vastaa Viestiin