Tuplien ilmansaantijärjestelyt

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Tuplien ilmansaantijärjestelyt

Viesti Kirjoittaja Krisse » Su Syyskuu 26. 22:20:32 2004

Kumpihan ompi parempi.

'Pömpeli' kaasarien päälle josta letku kartiosuodattimelle joka on jossain mistä se saa hyvin ilmaa. Vai

Jokaiselle kurkulle oma imutorvi+vaahtomuovisuodatin?

Yleisesti ottaenhan kylmä ilma on toivottavaa, mutta olen minä sellaisenkin jutun kuullut että 'kyl meil on oikeestaa joka vehkeest saatu parhaat tulokset noil erillisil suodatintötteröil ku sit ne kurkut ei sotke toisiensa toimintaa'.

En kuitenkaan rupea laittamaan jokaiselta tötteröltä omaa ilmaputkea jonnei maskin nurkille :-)


Tässä kuitenkin jahdataan tonnikuussatasesta vapariseeveehoosta niitä viimisiä heppoja :twisted:
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Su Syyskuu 26. 23:18:39 2004

En tunne cvh:ta mutta yleisesti mitä on todettu, käytä piper tai itg suodattimia per kaasutin. Imukotelon rakentaminen viileen ilman saamiseksi vaikea niin että syke säilyy. Ehkä helpompi järjestää konehuoneeseen tehokkaampi ilmankierto.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ma Syyskuu 27. 3:08:42 2004

Jos tilaa ei ole reilusti niin eikös silloin ole parempi laitta yhtenäinen suodatin niin, että ilmaa pääsee koko suodattimen alalta kurkulle?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Vastaa Viestiin