Mikäs persus tässä..

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Mikäs persus tässä..

Viesti Kirjoittaja ukormi » Su Lokakuu 17. 13:48:03 2004

PERSUS

No niin arvon tietäjät. Mikäs persus tässä on kyseessä?
otettu 86 iS Sierrasta..
Laippavetarit..

Suuret kiitokset luotettavista tunnistuksista :D
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Su Lokakuu 17. 16:52:59 2004

Mitä tyyppikilvessä lukee?
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Su Lokakuu 17. 17:06:56 2004

Jallu kirjoitti:Mitä tyyppikilvessä lukee?
Persuuksen luo on matkaa liki 500 kilsaa....
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Su Lokakuu 17. 21:40:40 2004

No kun hakusessa olisi lukkoperä.
Itse en ole koskaan purkanut Sierran perää ( ei ole koskaan vielä mennyt rikki :shock: ) ja en todellakaan osaa sanoa onko tässä visko vai ZF, vaiko mikä?
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Su Lokakuu 17. 23:27:44 2004

mielen kiintoista.
olisiko lukoton?
pitääpi ottaa kuva tallista puretusta viskosta ja verrata
laitna sulle ne kuvat niin näet miltä pitäis näyttää visko lukko
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Su Lokakuu 17. 23:30:38 2004

sierra friikki kirjoitti:mielen kiintoista.
olisiko lukoton?
pitääpi ottaa kuva tallista puretusta viskosta ja verrata
laitna sulle ne kuvat niin näet miltä pitäis näyttää visko lukko
Hyvä juttu. Lähden amusella pariksi päiväksi Jyväskylään, mutta jospa sieltäkin pääsisi käväisemään netissä.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Ma Lokakuu 18. 10:06:08 2004

No näkeehän tuon ottallakin että on lukoton, jos se oli kysymyksellä haettu vastaus?

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ma Lokakuu 18. 11:02:43 2004

jive kirjoitti:No näkeehän tuon ottallakin että on lukoton, jos se oli kysymyksellä haettu vastaus?
No olen koettanut kattella noista manuaaleista ja se visko jaa niissä kuvissa lautaspyörän sisään enkä ainakaan niiden operusteella voinut sanoa onko tämä lukollinen vai lukoton. Siksi kysyn ettei tule ostettua turhaan lukotonta. Eli pitää olla 100% varma että on lukollinen persus.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ma Lokakuu 18. 11:18:51 2004

jive kirjoitti:No näkeehän tuon ottallakin että on lukoton, jos se oli kysymyksellä haettu vastaus?
Ei ole kitkalukko, mutta jos se on 7" visko eli nelarista? XR4 lukkoperäkään se ei ole. -86 IS:ssä ei kai viskoa pitäisi olla jos lukko löytyy, Cossu nelarin viskoa veikkaisin jos tossa lukkop. on.
Jos kuva on nimenomaan kaupan kohteesta niin tossa kuosissa se on helppo tutkia. Kääntää toisesta kyljestä ulostuvasta laipasta ja katsoo pyöriikö toisella puolella samaan suuntaan, sitten tarkistaa ettei niitä lautaspyörän vasemmalla puolella olevia pienimpiä rattaita ole jumitettu hitsaamalla tai muuten ja lopuksi testaa pystyykö ne vetolaipat pyörimään eri nopeutta, ettei viskoon levyt ole kalahtaneet yhteen.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ma Lokakuu 18. 12:16:49 2004

On juuri kaupan kohde.
Jos tuota pääsisi itse katsomaan niin olisi selvää pässinlihaa. Mutta kun on kaukana eikä myyjäkään pääse sitä aina katsomaan kun on hänelläkin matkaa..
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Ma Lokakuu 18. 13:58:59 2004

onko muka viskolukollisissa sierran perissä planeettarattaatkin? Ei mene ihan heti jakeluun miksi olisi?

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ma Lokakuu 18. 14:00:53 2004

jive kirjoitti:onko muka viskolukollisissa sierran perissä planeettarattaatkin? Ei mene ihan heti jakeluun miksi olisi?
Kyllä kuvien mukaan ainakin on.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Ma Lokakuu 18. 14:02:36 2004

outoa, mutta jos tosiaan noin on niin sit olen vaan hiljaa... Olis mielenkiintoista tietää miten visko tuossa tapauksessa toimii.

Teemu.R
Viestit: 197
Liittynyt: Su Tammikuu 18. 16:15:53 2004
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Teemu.R » Ma Lokakuu 18. 19:11:44 2004

Minä olen kauppaamassa kyseistä perää.. Molemmat pyörät pyörivät samaan suuntaan pyöritettäessä. Jos pyörittää molemmista renkaista vastakkaisiin suuntiin, sekin onnistuu mutta on jäykkä.. ja molemmat pyörät jättää myös viivan asvalttiin, jos päästää tehot valloilleen :wink:
Itse en ole ottanut noita kuvia, vaan veljeni joka kävi kotipaikalla ja samalla aukaisi tuon takapään.
Lienee selvää, että lukkohan siinä on mutta minkälainen.. se tässä on arvoitus.
Tässä näkyy vähän vetareitakin..

edit: Vetari, lavetti ja rumpu.
Viimeksi muokannut Teemu.R, Ma Lokakuu 18. 19:29:57 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Lokakuu 18. 19:28:59 2004

Mitä todennäköisimmin kyseessä on XR4x4 perä. 7" ja viskolukko, häämöttää lautaspyörän sisällä.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Teemu.R
Viestit: 197
Liittynyt: Su Tammikuu 18. 16:15:53 2004
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Teemu.R » Ma Lokakuu 18. 19:53:55 2004

Niin... Ja perähän on -87 2,0i ghia sierrasta. Mk2, 5- ovinen..

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ma Lokakuu 18. 20:24:09 2004

ukormi sait kuvat aamulla
kyl toi taitaa olla visko.
jos tarvit niin saan kuvia lisää keskiviikoks puretusta viskosta.
se on 2wd cossusta.

tasauspyörästö on tietysti perässä kans. visko vain lukitsee kitkaperänlevyjen tavoin vetarien eripyörimis nopeudet.
voin ottaa puretusta perästä paremmat kuvat niin selviää rakenne.
yritän myös etsiä teknistä kuvaa toiminnasta.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Viesti Kirjoittaja hilteri » Ma Lokakuu 18. 20:51:15 2004

itellä samanlainen perähomma menossa jos vaan viitit ottaa kuvia ni selkenis paljon...

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Re: Mikäs persus tässä..

Viesti Kirjoittaja Hena » Ma Lokakuu 18. 21:16:13 2004

Mikäs persus tässä nyt sitten on kyseessä? Oiskohan toi kitkalukko? :roll:
Toyota Supra TT

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Re: Mikäs persus tässä..

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ma Lokakuu 18. 22:12:27 2004

Hena kirjoitti:Mikäs persus tässä nyt sitten on kyseessä? Oiskohan toi kitkalukko? :roll:
En tiä,mut jos on myynnissä laita kiireesti privaa...
#446

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: Mikäs persus tässä..

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ma Lokakuu 18. 23:02:39 2004

Hena kirjoitti:Mikäs persus tässä nyt sitten on kyseessä? Oiskohan toi kitkalukko? :roll:
Selvästi takaavedettävä malli ja varmasti varustettu melko tehokkaalla vieraisiin lipsumisen estolla. Tosin kun tuollainen malli lähtee lapasesta, niin sitä ei äkki poika pidättelekkään!! :lol:
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Ma Lokakuu 18. 23:42:59 2004

sierra friikki kirjoitti:tasauspyörästö on tietysti perässä kans. visko vain lukitsee kitkaperänlevyjen tavoin vetarien eripyörimis nopeudet.
voin ottaa puretusta perästä paremmat kuvat niin selviää rakenne.
yritän myös etsiä teknistä kuvaa toiminnasta.
Etuvetojen viskot toimivat ilmeisesti sitten erilailla. Ilmeisesti visko lukitsee kruunun ja toisenpuolen vetarin toisiinsa? jos noin on, niin toisin kuin etuvetojen viskossa, jossa tehoa hukataan toispuoleisesti, takaveto tavallaan luistattaa koko perää? Sanoisin kuitenkin että aikalailla susi tuo takavedon visko. Paljon turhaan hajoamassa olevia osia.

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Re: Mikäs persus tässä..

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ma Lokakuu 18. 23:58:46 2004

Hena kirjoitti:Mikäs persus tässä nyt sitten on kyseessä? Oiskohan toi kitkalukko? :roll:
en tiedä kitkasta, mutta multa löytys tuohon kardaani....

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Re: Mikäs persus tässä..

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ti Lokakuu 19. 0:00:07 2004

Vesku kirjoitti:
Hena kirjoitti:Mikäs persus tässä nyt sitten on kyseessä? Oiskohan toi kitkalukko? :roll:
Selvästi takaavedettävä malli ja varmasti varustettu melko tehokkaalla vieraisiin lipsumisen estolla. Tosin kun tuollainen malli lähtee lapasesta, niin sitä ei äkki poika pidättelekkään!! :lol:
ääh, taas on näitä essojuttuja. Vanha voorttimieshän näkee korvillaankin että kyseessä on kuusimäen elli vm. 78, tiukka ja kisakireä, perässä vähän väljää ja huutaa. Jaksottainen huulitiivisteen vuoto on myös ongelma tuossa peräpäässä..

kaiken kaikkiaan ärhäkkä ja ajettava peli, ylimaalattava tarpeen vaatiessa.
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Lokakuu 19. 20:27:50 2004

Teemu.R kirjoitti:Niin... Ja perähän on -87 2,0i ghia sierrasta. Mk2, 5- ovinen..
Vain 16v vanha auto . Joku "ehtinyt" vaihtaa perän?
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Re: Mikäs persus tässä..

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Ti Lokakuu 19. 22:48:26 2004

Hena kirjoitti:Mikäs persus tässä nyt sitten on kyseessä? Oiskohan toi kitkalukko? :roll:
Kaipaa vahvikelevyä,on päässy löysäksi... :wink:
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ke Lokakuu 20. 9:00:30 2004

otan lisää kuvia koko puretusta perästä tänä iltana.
ukormi kannattaa toi perä ottaa sillä varauksella että on lukko.
eiköhän myyjä anna rahat takas jos oli lukoton perä.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ke Lokakuu 20. 10:43:08 2004

Jos akselissa on rummut, laippavetarit ja ilmeisesti visko niin eikös se olisi sitten 4x4 DOHCista?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Viesti Kirjoittaja hilteri » To Lokakuu 21. 9:03:51 2004

mikähän öljy kuuluu laittaa tollaseen viskolukko perään?? käykö normaali lukkoperä öljy?

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » To Lokakuu 21. 9:19:22 2004

tavan hyvä laatuinen öljy (80-w90) esim
mielummin synteettinen.
erittäin tärkeä on että siinä on tarkalleen oikea määrä öljyä.
öljyn pinta ei saa tulla liian korkealle.
tulpan ala pinta ei ole se kohta mihin saakka öljyä saa laittaa.
sen pinta ei saa tulla niin korkealle että viskossa olevan o-rengasta vasten olisi kokoajan öljy.
jos muistan oikein niin 0.9 litraa on oikea määrä mut joku joka muistaa ehdottoman tarkan tiedon niin voi laittaa sen tähän niin korjaan kirjoituksen.

LS öljyä ei ole syytä laittaa koska visko lamellit eivät ole yhteydessä perä öljyihin (toivottavasti ei),nimittäin silloin visko on rikki.
Ukormi,,sulle tuli läjä kuvia sähkö postiin.
kaipaako joku muu kuvia visko lukon saloista?

joku kyseli visko lukon toiminnasta ja toiminta periaate on tämä.

kun toinen takapyörä pyrkii pyörimään lujempaa kun toinen niin viskon sisällä olevien levyjen välissä oleva tahmainen silikooni neste muuttuu lämmöstä vielä tahmeammaksi ja lukitsee levyt toisiiinsa yhdeksi paketiksi.
tämä lukitsee toisen veto akselin kiinteäksi klöntiksi differentiaalin kanssa
ja perä on lukossa.
pientä luistoa tapahtuu levyissa koska kitka lämpöä pitää muodostaa kokoajan että silikooni neste pysyy liisterinä.
Viimeksi muokannut sierra friikki, To Lokakuu 21. 9:33:01 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » To Lokakuu 21. 9:31:06 2004

Kiitokset sierra friikille kuvista. Perä lähtee kohta matkaamaan Joensuuta kohden Transpointilla. Siinä sitten pääsee noiden öljyjenkin kanssa pelautumaan. Taivutetulla rautalangalla saa mitattua tuon oikean määrän siitä reiästä. Manuaalissa on mainittu kuinka paljon alle täyttöreikää pinnan pitää olla. Pitää vilkaista mitta illemmalla kotona.

Kohta olisi ylimääräisenä kaksi perää, työnnettävät vetarit ja alatukivarret.

Toinen perä on tuossa paikoillaan oleva joka hieman kolahtaa ja pikkaisen ääntääkin ja toinen XR4i:n perä (työnnettävillä vetareilla) josta ei ole juurikaan tietoa. On otettu tuontiautosta ja pitäisi olla kunnossa. Vetarit ok.

Tartteeko joku?
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Viesti Kirjoittaja hilteri » Pe Lokakuu 22. 21:13:24 2004

mikä oli peräöljyn täyttömäärä? ettei vaan tulis övereitä...

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Pe Lokakuu 22. 21:38:17 2004

hilteri kirjoitti:mikä oli peräöljyn täyttömäärä? ettei vaan tulis övereitä...
10mm alle täyttöreiän alareunan. Auto tai perä luonnollisesti vaaterissa.

4x4 perä 1.0 ltr Hypoid gear oil viscosity SEA 90 to API GL5
2 wd perä 0.9 ltr Hypoid gear oil viscosity SEA 90 to API GL5
4x4 Etuperä 0.96ltr Hypoid gear oil viscosity SEA 90 to API GL5


Onpa muuten hyvä viskon testikin mainittu opuksessa. Tässä enklanniksi niin ei tule ainakaan minun käännöksestäni virheitä.

1. Chock the front wheels, then jack up the rear of the car and support on axle stands
2. Remove one of the rear wheels, then fully release the handbrake.
3. Fit the socket on the driveshaft nut, then using a torque wrench, turn the hub clockwise approximately one second to complete the movement. The turning torque must be 70± 30 Nm (52± 22 lbf ft). Note that the propeller shaft must not turn during the check. If necessary it should be held stationary, or top gear engaged.
4. If the correct turning torque is not obtained, the viscous differential is faulty and will need to be renewed.

Kyseessä 2.3/2.8/2.9 mallien perät, tuskin eroja nelisylinteristen periin..
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » Pe Lokakuu 22. 22:35:32 2004

SIERRA FRIIKKI: laitappas mulle kuvat myös niin tutkailen..
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Pe Lokakuu 22. 22:41:50 2004

Laze kirjoitti:SIERRA FRIIKKI: laitappas mulle kuvat myös niin tutkailen..
Laitoin kuvat tulemaan sierra friikin puolesta (lupa on :D )
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Viesti Kirjoittaja hilteri » Pe Lokakuu 22. 22:48:52 2004

kiitti tiedoista.. täytyy alkaa maslanvalutukseen, no huomenna tänää ei pysty..

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » Pe Lokakuu 22. 22:59:17 2004

ukormi kirjoitti:
Laze kirjoitti:SIERRA FRIIKKI: laitappas mulle kuvat myös niin tutkailen..
Laitoin kuvat tulemaan sierra friikin puolesta (lupa on :D )
kiitoksia.. 8)
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Viesti Kirjoittaja hilteri » La Lokakuu 23. 0:17:28 2004

joo friikille kiitoksia kuvista.. perähommat selvis..

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » La Lokakuu 23. 1:10:56 2004

olkaapa hjiuva.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Su Marraskuu 7. 22:17:48 2004

No niin, purin taka-akseliston osiin ja sain peränkin näkyviin. Ei sattunut löytymään T50 Torxia joten en saanut perälevyä irti..

Mielenkiintoisesti oli Löbro vetareissa yhdessä murroksessa kuusiokolopultit ja muissa tähtikannat. Luonnollisesti noista kuusiokoloista ei lähtenyt kuin 3 irti, ja 3:sta pyöristyi kannat :shock:

Joo, kuten tavallista, tunnistelevystä ei saa mitään selkoa kun on niin hapettunut/ruostunut. Perälevyssä on numero 83BG-40033-BA III/2 ja perästä löytyy kuoreen valettuna numero 066251 jonka alla iso 9

En catista löytänyt selitystä noille. Olisiko jollakulla tietoa?
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Vastaa Viestiin