4v. etuvetoloota ja perävälityksen tunnistus?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Hessu
Viestit: 1284
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
Paikkakunta: Sastamala

4v. etuvetoloota ja perävälityksen tunnistus?

Viesti Kirjoittaja Hessu » Ma Marraskuu 1. 10:01:38 2004

Talvi saa ja Jesteri on ihmeen vuoksi tallilla tämän talven. Loota pitää ottaa pois vetarin stefan vaihtamiseksi ja oikeastaan kiinnostaisi askarrella sinne se pitkä perä 1.6 5-vaihteisesta lootasta.

Minkäslaisiin vaikeuksiin siinä pinjonin sisältävän akselin lyhentämisessä joutuu? Sopiiko kyseinen osa edes 4v. kuoriin? Vaihteensiirtoa joutui jotenkin kehittelemään?
Viimeksi muokannut Hessu, To Joulukuu 2. 11:21:42 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar

Hessu
Viestit: 1284
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja Hessu » To Joulukuu 2. 11:21:12 2004

Tarkemmalla vilkaisulla www.varaosahaku.fi listaa muutaman lootan, joiden väitetään olevan 1.6 4v. Uskoisikohan alkuperän oikeaksi ja jaksaako maksaa sellaisesta yli 100,- onkin sitten toinen juttu...
Onko siellä lootassa joku tunniste, josta perävälitys ilmenee?
Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Joulukuu 2. 12:17:13 2004

Pieni välikommentti:
Ei sitä vaihteistoa tarvitse/kannata irroittaa jos vaan sen Stefan haluaa vaihtaa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Hessu
Viestit: 1284
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja Hessu » To Joulukuu 2. 13:01:47 2004

Yritin kyllä paikallaan mutta kovin, kovin oli tukalaa. Mk1 Fiesta 1300 soveltaa oikealla puolella erillistä väliakselia. Lootan puoleisessa päässä on ristinivel johon veto tulee sisemmän vetonivelen paikalle isketyllä akselinpätkällä. Siinä ei ole kerrassaan mitään mistä saisi kiinni ulosvetoa varten. Hitsauskaan ei onnistunut kun kyseessä lienee joku nuorrutusteräs ja paikka on viimeisen päälle ahdas tuolla Jesterin konehuoneessa.
Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Joulukuu 2. 13:43:56 2004

Jos sen napauttaisi ulos jollakin tangolla sieltä vasemmalta puolelta käsin? En sen nyt niin kovaa kiinni pitäisi olla, vaikka ei olekaan paljoa mistä vetäisi.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Hessu
Viestit: 1284
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja Hessu » To Joulukuu 2. 14:57:49 2004

Onko tasauspyörästön ristitappi niin ohut että sen ohi mahtuu lyömään vetaria vastakkaiselta puolelta?
Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Joulukuu 2. 15:06:34 2004

Tuota itsekin pohdin, mutta luulisin että voisi onnistua. en mene takuuseen helppoudesta. Kunhan ehdotin.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse » To Joulukuu 2. 19:09:35 2004

Ei sieltä välistä mahdu 'mikään'.

http://www.76s.net/misc_gfx/IM002257.JPG
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

Vastaa Viestiin