ajovalon korkeudensäätö

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

ajovalon korkeudensäätö

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Marraskuu 17. 21:12:45 2004

Toinen ajovalo näyttää liian alas. Umpion takana konehuoneen puolella on säätöruuvi josta pyörittämällä pitäisi säätyä mutta kun ei saa ylemmäs. Alemmas kyllä menee.Ilmeisesti lähtenyt irti se ruuvi siitä umpion heijastimesta. Miten se tulee kiinni?
Vai pitääkö suosiolla purkaa koko umpio ? Lasinhan siitä ainakin saa irti.
Autohan on siipicossu eli lisäpitkä samassa umpiossa.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Re: ajovalon korkeudensäätö

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ke Marraskuu 17. 21:19:46 2004

siipicossu kirjoitti:Toinen ajovalo näyttää liian alas. Umpion takana konehuoneen puolella on säätöruuvi josta pyörittämällä pitäisi säätyä mutta kun ei saa ylemmäs. Alemmas kyllä menee.Ilmeisesti lähtenyt irti se ruuvi siitä umpion heijastimesta. Miten se tulee kiinni?
Vai pitääkö suosiolla purkaa koko umpio ? Lasinhan siitä ainakin saa irti.
Autohan on siipicossu eli lisäpitkä samassa umpiossa.
jos se umpion säätö toimii niin että säätöruuvista se menaa alaspäin ja ylöspäin normaalisti, mutta ei vain nouse riittävän korkealle, niin korjaa hieman sitä umpion asentoa, niin että säätö riittää.

eli jos se tosiaan liikkuu reilusti alaspäin siitä säädöstä, ja palaa sitten korkeammalle säätämällä siihen alkuasentoon, sanoisin että umpio on liikahtanut hieman paikoiltaan, ja nyt ei säätö riitä nostamaan sitä valokuviota oikealle korkeudelle.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Marraskuu 17. 21:27:32 2004

Nimenomaan ei palaa vaan jää vaan alas. Se näyttää tiellä lähemmäs kuin toinen ja sai säädettyä ainoastaan entistä lähemmäksi.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ke Marraskuu 17. 21:47:55 2004

Olisiko umpion heijastinpinta lipsahtanut pois paikoiltaan. On sellaisilla pallonivelellä kiinni umpion pohjassa. Kokeile liikkuuko heijastinpinta kun painat polttimon kohdalta heijastinta.

Mulla oli sedanissa mennyt kaksi palloa rikki.
Viimeksi muokannut ukormi, Ke Marraskuu 17. 21:48:23 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ke Marraskuu 17. 21:48:14 2004

siipicossu kirjoitti:Nimenomaan ei palaa vaan jää vaan alas. Se näyttää tiellä lähemmäs kuin toinen ja sai säädettyä ainoastaan entistä lähemmäksi.
no sitten kyllä varmaan on se ruuvi irti kuten epäilitkin. taitaa purkamis hommiksi mennä. voin huomenna katsoa jos löytyisi töissä koneelta räjäytyskuvaa tai muuta vastaavaa, jos haluat.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Marraskuu 17. 21:52:32 2004

Hectori kirjoitti:
siipicossu kirjoitti:Nimenomaan ei palaa vaan jää vaan alas. Se näyttää tiellä lähemmäs kuin toinen ja sai säädettyä ainoastaan entistä lähemmäksi.
no sitten kyllä varmaan on se ruuvi irti kuten epäilitkin. taitaa purkamis hommiksi mennä. voin huomenna katsoa jos löytyisi töissä koneelta räjäytyskuvaa tai muuta vastaavaa, jos haluat.
Kato vaan
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Ke Marraskuu 17. 22:07:13 2004

http://www.petrunko.aaanet.ru/heynes/
Olisko tuosta apua.
Sierra.htm --> Bodyworks&fittings --> kappale 46.

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » To Marraskuu 18. 19:23:14 2004

siipicossu kirjoitti:
kattelin tuolta E-TISsistä ja TISsistä, ja ei meidän kone tuntenut sierraa ollenkaan, kummassakaan. Microcatin räjäytyskuva on tulostettuna, ja jos sen haluat, niin voin sen scannata. mutta eikös sulla se microcatti ollutkin jo. mä voin vielä kattella jos olisi paperimuodossa jotain juttua asiasta.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » To Marraskuu 18. 21:41:10 2004

jos sula on jotian riki siellä sisällä (muovi hilppeitä)
niin laita YV
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Vastaa Viestiin