Rst tekniikan vaihto.

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Esco_bar
Viestit: 66
Liittynyt: Ke Helmikuu 27. 8:19:28 2002
Paikkakunta: Urjala

Rst tekniikan vaihto.

Viesti Kirjoittaja Esco_bar » Ti Marraskuu 30. 11:41:48 2004

Millä prosenteilla ootte saanut noita leimattua? Kävin konttorilta kyselemässä ja äijä ei oikein osannu sanoo kuinka menee kun laittaa ne rst:n jarrut niin tuleeko siitä koko etu/taka-akseliston prosentit? Eli etuakseli 14% ja taka 6%?

TulBOsliperi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja TulBOsliperi » Ti Marraskuu 30. 12:49:04 2004

n.25-30%..tuli kun kävin escon kesällä leimaamassa..

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ti Marraskuu 30. 13:00:09 2004

jos laittaa vain jarrut ei siitä voida rokottaa koko akseliston prosentteja.

mun rs turbo tekniikanvaihdossa oli 21%, riippuu paljon paikasta missä näyttää. sitä vaihteiston vaihtoa ei kannata ilmoittaa missään...

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Marraskuu 30. 13:42:35 2004

Jyvitää ne prosentit pitää, eli pitää arvioida kuinka suuri osa jarrut on akselistosta. Kannattaa olla tiukkana, että navat ja akselit jne jne ovat samoja. Yleensä vissiin tullut noin 3% per jarrupari. Tietysti auton alkuperäinen malli vaikuttaa paljon. Itselle tuli 15%, mutta kyseessä olikin -85 ja ruiskuauto.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ti Marraskuu 30. 13:45:51 2004

mulle taidettiin laittaa 5% jarruista.

Esco_bar
Viestit: 66
Liittynyt: Ke Helmikuu 27. 8:19:28 2002
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja Esco_bar » Ti Marraskuu 30. 14:27:34 2004

1.6 escoon noi rojut tista toisesta kärrystä pitäs vaihtaa. Sen laatikon kyllä juu ajattelin jättää "vaihtamatta" :wink: . Kuinkas oliko se etu kallistuksen vakaaja paksumpi rst:ssä ku normi 1.6 escos?

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ti Marraskuu 30. 15:29:55 2004

ei ainakaa käsketty vaihtaa..

vaihtolistalla pyöräjarrut + pääsylinteri (ei tarvii abseja), jouset, tankki+b-pumppu, johtosarja ja kone.

en mäkään apulaitteita merkinny vaikka lähtökohtana oli Valenciamoottorinen...

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Marraskuu 30. 15:33:38 2004

RST:ssä on aina 24mm vakaaja, mutta niin on ollut joissakin muissakin. XR3i:ssä myös aina. Joten voi hyvin sanoa sen olleen alun perinkin. Jopa 1.4 escorteissa on ollut joissakin vuosimalleissa 24mm.

Sitten pitää muistaa, että osien lisäämisestä ei mene prosentteja. Eli kun sen takavakaajankin asentaa, niin sen ei pitäisi vaikuttaa prosentteihin.

Jos jaksaa rakentaa, niin koko RST:n konetta (lohko) ei kannata laittaa, vaan turbottaa alkuperäinen. Lohkoissa kun ei ole muuta eroa kuin yksi reikä.

Vaihdelaatikkoon olen vaihtanut RST:n tasauspyörästön alkuperäisiin kuoriin. Tämä kylläkin ihan muista syistä kuin prosenteista. Muistaakseni kaikki merkinnät on kuoren vasemmassa puolessa, joten periaatteessa sen voisi vaihtaa vanhasta RST:n boksiin. Fakta on kuitenkin se, että missään konttorilla ei noista vaihteistojen koodeista ole tietoa. Periaatteessa aina voisi väittää, että on vaihtanut pelkän lukon.

Jos näitä hommia tehdään mk3 escorttien kanssa, niin muutama asia helpottuu. Esim RST:n jarrut on samat kuin XR3i:ssä. Samoin syylärit on samat. ABSää eikä kuormantunnistimia ei ole. Puskurit ja spoileri ovat samat. Jälleen kerran IC ja ecut jne ovat osien lisäämistä, josta ei prosentteja. Mk3 XR3i:stä saisi periaatteessa S1 RST:n todella vähällä. Prosentit oikeastaan vain imu ja pakosarjasta ja männistä...
Escort mk3 + 2x Focus mk1

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ti Marraskuu 30. 15:42:00 2004

jätin muuten kuormantunnistimen kans pois kun näytti niin jumiintuneelta. helpotti jarrujen vaihtamista paljon kun jätti noi turhuudet pois...

Esco_bar
Viestit: 66
Liittynyt: Ke Helmikuu 27. 8:19:28 2002
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja Esco_bar » Ti Marraskuu 30. 15:45:35 2004

Ootteko muuten aina vaihtanu koko johtosarjan? Ite tossa vähän tutkiskelin johtosarjaa ja haynesin kaaviota ja tulin siihen tulokseen että ainoot johdot mitkä menee ruisku ja sytkäboksilta autoon sisälle päin ovat sytky boksilta 2 johtoa Fuel injection releelle ja ruiskulta yks piuha over voltage deviceen. Jos olen oikein tutkaillu niin ei liene kovin paha tehdä kokonaan erillinen johtosarja tolle moottorin ohajaukselle antureineen?

escortx2
Viestit: 126
Liittynyt: La Syyskuu 6. 18:57:55 2003

Viesti Kirjoittaja escortx2 » Ti Marraskuu 30. 15:48:44 2004

mitenkäs se takavakaaja asennetaan "laillisesti" sinne? :D eipä taida hirveesti olla normiescortissa vakaajan kiinnikkeitä... se johtosarja on kyllä melkein kaikista helpoin vaihtaa kokonaan, ei ole paha homma.

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Ti Marraskuu 30. 15:59:04 2004

eikös se ole ALB ja niin huonosti toimiva, että Suomen keleissä periaatteessa tekee enempi haittaa kuin hyötyä? Yksi korjaamon setä väitti ettei kyseistä systeemiä olisi ikinä saanut lain mukaan Suomessa hyväksyä. Onkos kaikissa 1.6 escoissa (pl. LX) isot rummut takana?

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ti Marraskuu 30. 16:01:38 2004

Saakos noita tekniikanvaihtoja miten nykyään lain mukaan tehdä?
#446

Esco_bar
Viestit: 66
Liittynyt: Ke Helmikuu 27. 8:19:28 2002
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja Esco_bar » Ti Marraskuu 30. 16:08:43 2004

escortx2 kirjoitti:mitenkäs se takavakaaja asennetaan "laillisesti" sinne? :D eipä taida hirveesti olla normiescortissa vakaajan kiinnikkeitä... se johtosarja on kyllä melkein kaikista helpoin vaihtaa kokonaan, ei ole paha homma.

Joo ei se koko johtosarjan vaihto paha homma oo, on niitä tullu joskus vahdeltua. Nyt vaan en viitsis vaihtaa kokonaan, kun on kaikki hälyjen piuhat vedettu aikasta hyvin tohon mun escon alkuperäseen johto sarjaan. Ja toinen syy on se että on ton tekniikan luovuttajan johtosarjassa sen verran patentti patentti sähköteippi virityksiä että mielellään sitä kartan...

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Marraskuu 30. 16:37:25 2004

Tee moottorille aivan erillinen johtosarja. Siitä ei tosiaan montaa piuhaa tule pääjohtosarjaan.

Isot jarrut (8'') on ollut vain 1.6 malleissa. (9'') S2:ssa. 7'' jarrut on sitten rakenteeltaan aika erilaiset.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ti Marraskuu 30. 16:54:07 2004

escortx2 kirjoitti:mitenkäs se takavakaaja asennetaan "laillisesti" sinne? :D eipä taida hirveesti olla normiescortissa vakaajan kiinnikkeitä... se johtosarja on kyllä melkein kaikista helpoin vaihtaa kokonaan, ei ole paha homma.
kyllä vaan, siellä rungossa on paikat vakaajalle. helppo ne ois tehdä taka-akseliinkin mutta mä vaihdoin koko akselin..

Ilpo
Viestit: 640
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001

Viesti Kirjoittaja Ilpo » Ti Marraskuu 30. 17:01:36 2004

Akseliston osien hitsaaminen lienee kiellettyä...
Vihellys Ja Pauke - Virityspaja

escortx2
Viestit: 126
Liittynyt: La Syyskuu 6. 18:57:55 2003

Viesti Kirjoittaja escortx2 » Ti Marraskuu 30. 18:46:25 2004

samiharju kirjoitti:
escortx2 kirjoitti:mitenkäs se takavakaaja asennetaan "laillisesti" sinne? :D eipä taida hirveesti olla normiescortissa vakaajan kiinnikkeitä... se johtosarja on kyllä melkein kaikista helpoin vaihtaa kokonaan, ei ole paha homma.
kyllä vaan, siellä rungossa on paikat vakaajalle. helppo ne ois tehdä taka-akseliinkin mutta mä vaihdoin koko akselin..
niinpä, onhan siellä rungossa paikat vakaajalle, mutta akselistossa ei... :D koko akselisto tuli itsekin vaihdettua. mutta jotkut asentaa pelkkiä vakaajia taakse, ja se hieman ihmetyttää miten se on lain puitteissa tehty...

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Marraskuu 30. 19:22:46 2004

No jopas taas jäätiin pieneen asiaan kiinni... Itsellä ei moisia tukivarsien hitsausongelmia ole koskaan ollut. Ainahan ne tukivarret voi vaihtaa. Ei se tarkoita siltikään, että koko taka-akselisto olisi vaihdettu.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

lappis
Viestit: 796
Liittynyt: Ti Syyskuu 24. 20:23:09 2002
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja lappis » Ti Marraskuu 30. 20:38:54 2004

Kyllä ennen oli auton rakentaminen helppoo,mun tekniikan vaihto rst:ssä ei ollut alkuperäistä kuin kori.Kaikki muu oli vaihdettu,eikä yhtään prosenttia ollut otteessa.Luki vaan et autoon vaihdettu rst:een moottori ja auto varustettu garret pakokaasu ahtimella :D

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Ke Joulukuu 1. 17:03:44 2004

Ilpo kirjoitti:Akseliston osien hitsaaminen lienee kiellettyä...
Noup... täytyy vain olla valmis menemään näyttämään hitsisaumaa konttoorille tai esittää todistus hitsaajan pätevyydestä ja käytetyistä menetelmistä/aineista. Tämä siis jos akselisto sisältää ennestään hitsattuja rakenteita. Valuosat, esmes olkavarsi voikin olla sitten juttu erikseen...

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ke Joulukuu 1. 17:59:03 2004

jive kirjoitti:eikös se ole ALB ja niin huonosti toimiva, että Suomen keleissä periaatteessa tekee enempi haittaa kuin hyötyä? Yksi korjaamon setä väitti ettei kyseistä systeemiä olisi ikinä saanut lain mukaan Suomessa hyväksyä.
Kyllä se systeemi on aika hanurista. Minullakin ALB:n pallukat ovat paikallaan edelleen oikeastaan vain sen takia, kun If antaa alennusta lukkiutumattomista jarruista.

Esco_bar
Viestit: 66
Liittynyt: Ke Helmikuu 27. 8:19:28 2002
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja Esco_bar » Ke Joulukuu 1. 18:00:55 2004

JesseT kirjoitti:Tee moottorille aivan erillinen johtosarja. Siitä ei tosiaan montaa piuhaa tule pääjohtosarjaan.
Jep, tutkin tossa lisää johtosarjaa ja kaavioita ja näyttäs aika simppeliltä tehä kokonaan erillinen johtosarja tolle mottorin ohjaukselle. Taidan tuoda ton polttoaineen syötön releen konehuoneeseen ja sitten jos ton ylivirtasuojan rakentelee samaan yhteyteen ton polttaoaineen syötön releen kanssa. Sen jälkeen ainoot konehuoneesta poistuvat johdot on b-pumpulle menevä johto ja yksi virtalukolle menevä johto. Taitaa jopa olla nopeempi tapa kun koko johtosarjan vaihto, ellei nyt suuria yllätyksiä tule.. :shock:

Ilpo
Viestit: 640
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001

Viesti Kirjoittaja Ilpo » Ke Joulukuu 1. 18:46:54 2004

jive kirjoitti:Noup... täytyy vain olla valmis menemään näyttämään hitsisaumaa konttoorille tai esittää todistus hitsaajan pätevyydestä ja käytetyistä menetelmistä/aineista. Tämä siis jos akselisto sisältää ennestään hitsattuja rakenteita. Valuosat, esmes olkavarsi voikin olla sitten juttu erikseen...
No joka tapauksessa ei ihan triviaali juttu jos halutaan lakipykälien mukaan edetä. Näissä asioissa yleensä pätee periaate että pitää tehdä parempaa jälkeä kuin tehdas niin ei tule ongelmia. :wink:
Vihellys Ja Pauke - Virityspaja

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ke Joulukuu 1. 19:12:14 2004

Mutta voiskohan moottorista saada pienemmät prosentit jos sanoo että koneessa on esim. alkuperäinen kampiakseli, vauhtipyörä, jakopyörät yms, eli että vaihdettu on vain lohko, männät, kansi, imu ja pakosarja yms.. Kun 1.8 ja 2.0 OHC on sama isku, eli ilmeisesti myös sama kampiakselikin :) Seuraavassa koneversiossa vois hyvin ollakin noin.
Jäsen #606

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Joulukuu 1. 19:47:14 2004

Prossajyvityksessä moottoreissa ollut sellainen käytäntö että esin koko orkkisalakerrasta (=>lohko orig. nrolla) saa jotain % talteen, kannesta ei yleensä.
Voihan sitä silti kysyä
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Esco_bar
Viestit: 66
Liittynyt: Ke Helmikuu 27. 8:19:28 2002
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja Esco_bar » To Joulukuu 2. 16:37:34 2004

Mites toi rst takakallistuksen vakain tuo takane menee? Kurkkasin perästä äkkiseltään ton tekniikan luovuttajan alle, ja en huomannu mitään normaalista poiekkeavaa siellä? Onko jollain kuvaa tosta rst taka-akselin rakenteesta?

ahola
Viestit: 472
Liittynyt: To Huhtikuu 29. 20:58:32 2004
Paikkakunta: mansesteri
Viesti:

rst

Viesti Kirjoittaja ahola » To Joulukuu 2. 23:31:43 2004

se on helppo kun kattoo auton alle,siä palkis mihin alatukivarret kiinnittyy
on jo valmiina mk4 malleis pultin reiät.tukivarret joudut vaihtaan.
ite koitin ekaan turpoon leimasetää jullittaa ite tehdyl vakaajalla mutta
repi peliverkkarinsa...... :oops:
kyl sen johtosarjan kans oon aina tehny niin jotta vaihdan kokonaan,menee niin vähän aikaa ja yleensä rst malleis lisäherkkuja johtosarjois.mulla itellä oli se oranssi rst julmetulla kossusiivellä ja putket tuli puskurista keskeltä läpi...COOL
:D
ajoneuvoverhoilu Stailaaja Ky
http://www.stailaaja.com
s-max #perhehelvetti
bmw e36 cabriolet m50b?? With Borg&Warner
escort 2000
escort sport 73" -> 2.0 zetec
escort xr3i 80-luvun kamei herkku;)
escort rst cabrioletti
bmw 325i coupe r.F

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Pe Joulukuu 3. 0:44:55 2004

Oisko kellään kuvaa tuosta takavakaajasta?
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Joulukuu 3. 8:00:58 2004

Escort mk3 + 2x Focus mk1

Esco_bar
Viestit: 66
Liittynyt: Ke Helmikuu 27. 8:19:28 2002
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja Esco_bar » To Joulukuu 9. 13:36:55 2004

Eli kuinka kun ootte noita leimannu, nii tarvitaanko katsastuksessa muita papereita kuin Tärkeimmät rakenteelliset erot paperi? Sellasen tossa hommasin ja siinä ei mainita mitään takavakaajasta, ja etujarrutkin on sen mukaan rst:ssä 240mm mitä 1.6 normi escossakin... Vaihtoon sen mukaan vaan takajarrut, no jos tollai menee niin ei tarvi sitä takavakaajaa mistään hommailla...

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Joulukuu 9. 15:14:37 2004

Tuo on se kuuluisa paperi, jossa on sotkettu mk3 ja mk4 escorttien tiedot parusteellisesti keskenään, eikä mihinkään voi uskoa. Joka tapauksessa katsastajalle ei välttämättä riitä tuo paperi jos ei tunne automalleja, vaan voi vaatia Fordilta tai Fordin edustajalta lapun, jossa todetaan autoon, runkonumero XXXX, malii YYY vaihdetun vaaditut osat ja auton nyt vastaa mallia ZZZZ. Näin myös omassa tapauksessa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » To Joulukuu 9. 19:18:29 2004

Mk3 korimallin RST S1:ssa on samat jarrut kuin Mk3 XR3i:ssa, mutta Mk4 korimallin RST S2:ssa on isommat jarrut.

Esco_bar
Viestit: 66
Liittynyt: Ke Helmikuu 27. 8:19:28 2002
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja Esco_bar » To Joulukuu 9. 20:45:35 2004

Sine kirjoitti:Mk3 korimallin RST S1:ssa on samat jarrut kuin Mk3 XR3i:ssa, mutta Mk4 korimallin RST S2:ssa on isommat jarrut.
Joo ton kyllä tiesinkin et tossa s2 on ne 260mm. Täytyy käydä konttorilla kysymässä käyks se tolla pelkällä rakenteelliset erot paperilla.

Kuinkas muuten mitkä pitäs olla rst puristuspaineet? Mittailin tossa ne, mutta kylmästä koneesta koska kone oli jo siinä vaiheessa lattialla niin vaan kylmänä startillä pyörittelin. Sain kaikkiin muihin pyttyihin n.12 bar mutta ykkösessä oli n. 11 bar.

_P_
Viestit: 409
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002

Viesti Kirjoittaja _P_ » To Joulukuu 9. 22:04:10 2004

Kuinkas muuten mitkä pitäs olla rst puristuspaineet?
12-14bar sanoo autodata2004

escortx2
Viestit: 126
Liittynyt: La Syyskuu 6. 18:57:55 2003

Viesti Kirjoittaja escortx2 » To Joulukuu 9. 22:41:57 2004

mulla piti olla vaihdettujen osien vertailu paperi mukana foordilta, jossa on varaosanumerot kanta-ajoneuvosta ja varaosanumerot vertailuajoneuvosta.

TulBOsliperi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja TulBOsliperi » Ma Joulukuu 13. 20:26:45 2004

mä ainakin tulostin klubin sivuilta vain rst tekniset tiedot,kun äijä konttorilla halusi jtk."dokumenttia"teknisistä tiedoista..ja se riitti aivan hyvin sille.! :shock:

Esco_bar
Viestit: 66
Liittynyt: Ke Helmikuu 27. 8:19:28 2002
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja Esco_bar » To Joulukuu 16. 13:36:06 2004

Asiasta kolmanteen, minkälainen imusarjan tiiviste on xr3i:ssä? Sopiiko rst:hen?Ku ei saa tarvikkeena rst:hen ja foorttilta en vielä kysyny mutta hinta luultavasti se hiukan yläkanttiin hinnoiteltu...

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » To Joulukuu 16. 15:23:29 2004

Esco_bar kirjoitti:Asiasta kolmanteen, minkälainen imusarjan tiiviste on xr3i:ssä? Sopiiko rst:hen?Ku ei saa tarvikkeena rst:hen ja foorttilta en vielä kysyny mutta hinta luultavasti se hiukan yläkanttiin hinnoiteltu...
Eiköhän rst:ssä toimi ihan tavan cvh:n tiiviste, tai tiivisteliima...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Joulukuu 16. 15:41:50 2004

Ja mielestäni nuo paperitiivisteet on ollut Foordilla lähes ilmaisia.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

mauke
Viestit: 129
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 16:32:10 2001
Paikkakunta: lpr

Viesti Kirjoittaja mauke » To Joulukuu 16. 17:03:49 2004

JesseT kirjoitti:Ja mielestäni nuo paperitiivisteet on ollut Foordilla lähes ilmaisia.
Samaa mieltä.
RS2000 -96
Fiesta -11

Esco_bar
Viestit: 66
Liittynyt: Ke Helmikuu 27. 8:19:28 2002
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja Esco_bar » Ma Tammikuu 10. 18:15:07 2005

Dodiin nyt on saatu kone rempattua ja asennettua omaan koslaan. Seuraavanlainen ongelma esiintyy kuitenkin nyt. Eli moottori ei ota kierroksia muutakuin pätkimällä ja tupruttaa kaasua painettaessa sankkaa mustaa savua. Johtuukohan kyseinen ongelma liian pienestä polttoaineen paluulinjasta joka on aika ahdistava tällä hetkellä, ja näin ollen kone kävis toosi rikkaalla?

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ma Tammikuu 10. 22:53:57 2005

mulla oli 1.3 pensalinjat ainakin omassa rst räpellyksessä eikä menoa haitannut.. jostain syystä se saa hitosti liikaa bensaa. eihän kylmäkäyntisuutin ole koko ajan auki?

Puuhapetri
CRSC jäsen 2018
Viestit: 174
Liittynyt: Ti Elokuu 3. 16:20:11 2004
Paikkakunta: Pirkanmaan alue

Viesti Kirjoittaja Puuhapetri » Ma Tammikuu 10. 23:59:53 2005

Kuin myös oli aikoinaan 1,3 bensalinjat tek.vaihdossa.Toimi hyvin
Cosworth 4x4 -90

Esco_bar
Viestit: 66
Liittynyt: Ke Helmikuu 27. 8:19:28 2002
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja Esco_bar » Ti Tammikuu 11. 8:18:39 2005

Joo kyllä se vois se kylmäkäynti suutinkin olla, käy niinkun kokoajan ryyppy päällä tyhjäkäynti karvan alta 2000 joka välillä putoo normaaliin alle tonniin muutamaks sekunniks... Täytyy tänään tutkia lisää jos ehtii...

Esco_bar
Viestit: 66
Liittynyt: Ke Helmikuu 27. 8:19:28 2002
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja Esco_bar » Ti Tammikuu 11. 15:12:56 2005

Nappasin kylmäkäyntisuuttimeen menevän liittimen irti jolla ei ollut vaikutusa käyntiin, ekös se piuha sitä suutinta ohjaa? Tyhjäkäynti putos normaaliin lukemiin välillä jolloin ei meinaa pysyä edes käymässä... Oliskohan jollain hyviä ideoita missä vika? Ei viittis seosruuviakaan alkaa ruuvailla kun sitä ei pitäs olla kenenkään ruuvvaillu koneen vaihdon+rempan aikana... Kun kumminkin toimi ennen normaalisti.

Esco_bar
Viestit: 66
Liittynyt: Ke Helmikuu 27. 8:19:28 2002
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja Esco_bar » Ti Tammikuu 11. 16:48:19 2005

Jeps eli vähän lisää tutkittu, kun pitää ilmamäärämittarin läpästä kiinni hieman vastaan niin kone pelaa normaalisti. Kuinkas saako sitä läppää säädettyä jäykemmäks että ei painu niin alas?

Ilpo
Viestit: 640
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001

Viesti Kirjoittaja Ilpo » Ti Tammikuu 11. 17:25:09 2005

Otappa määränjakajan kyljessä olevasta paineensäätimestä (musta tai harmaa tulitikkuaskin kokoinen mötikkä) johto irti ja kokeile vaikuttaako mitään.
Vihellys Ja Pauke - Virityspaja

Esco_bar
Viestit: 66
Liittynyt: Ke Helmikuu 27. 8:19:28 2002
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja Esco_bar » Ti Tammikuu 11. 18:09:44 2005

Ilpo kirjoitti:Otappa määränjakajan kyljessä olevasta paineensäätimestä (musta tai harmaa tulitikkuaskin kokoinen mötikkä) johto irti ja kokeile vaikuttaako mitään.
Napasin johdon irti ja kone rupes käymään normaalin oloisesti. Eli siis vissiin toi paineensäädin viallinen. En nyt kerinnyt ottaan sitä säädintä irti ja tutkiin tarkemmin mutta mites se säädin pelaa eli onko sille mitään ite tehtävissä vai onko hommattava uusi?

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Tammikuu 11. 20:53:00 2005

Lähinnä varmaankin vikaa siinä signaalissa mikä sille säätimelle menee. Katoppa veden lämpöanturin resistanssi yleismittarilla sieltä ruiskuboksin liittimestä käsin.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Vastaa Viestiin