Dokkilaisen lämmöt kateissa?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

jarkkoo
Viestit: 758
Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 16:00:38 2002
Paikkakunta: Espoo

Dokkilaisen lämmöt kateissa?

Viesti Kirjoittaja jarkkoo » Ma Helmikuu 7. 20:37:47 2005

Rupes mamman dokkilaisessa (Sierra 2.0i -90) lämmöt katoamaan, siis ainakin mittarista :) Eli kohtuu hyvin puskee kuumaa, lämpenee mielestäni ihan normaalivauhtia, mutta lämpömittari vain jokottää normaalin ihan alarajassa parhaimmillaankin. Ja nestettäkin (kuulemma) kuluu jonniin verran, kävin äsken ihmettelemässä pimeällä parkkiksella -> näytti ihan kohtuukuivalta kaikki letkut jne, eikä tuntunut painetta paisuntasäilöön pukkaavan. Öljytkin näytti ihan öljyiltä :)

Eli onko vain anturi/mittari-onkelma? Tosin toki tuo nesteiden katoaminen pikkasen ihmetyttää, lätäkköäkään kun ei synny..

Ja siis, luonnollisesti kärry toimii normaalisti jokapäiväisessä ajossa.

Piru kun on tullut sen verta aikaa jo tuolla kalistimella ajeltua, ei enään muista mitään noista moottoreista :roll:
Subaru Impreza WRX MY06
Subaru Forester XT MY06

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ma Helmikuu 7. 20:42:06 2005

No tarkista nyt se anturi ihan ensimmäiseksi,myös se liitin mikä siinä anturin päässä on kiinni.
#446

jarkkoo
Viestit: 758
Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 16:00:38 2002
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jarkkoo » Ma Helmikuu 7. 20:43:08 2005

JRZ kirjoitti:No tarkista nyt se anturi ihan ensimmäiseksi,myös se liitin mikä siinä anturin päässä on kiinni.
Eli siis onko oikea paikka, siinä "jakajan" vieressä, termostaattikopan päässä kun on se anturi? Vai olenko ihan hakoteillä?

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ma Helmikuu 7. 20:45:31 2005

jarkkoo kirjoitti:
JRZ kirjoitti:No tarkista nyt se anturi ihan ensimmäiseksi,myös se liitin mikä siinä anturin päässä on kiinni.
Eli siis onko oikea paikka, siinä "jakajan" vieressä, termostaattikopan päässä kun on se anturi? Vai olenko ihan hakoteillä?
Eikös dokkilaisessa se ole hanttarin puolella siinä kannen etuosassa.Muistaakseni vähän piilossa jos kaikki alkuperäiset härpäkkeet on paikoillaan.Korjatkaa jos olen väärässä. Yhden anturin dokkiin vaihdoin,mutta siitä on hieman aikaa.
#446

Spuler
Viestit: 192
Liittynyt: Ma Kesäkuu 30. 23:28:23 2003
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Spuler » Ma Helmikuu 7. 20:45:45 2005

jarkkoo kirjoitti:
JRZ kirjoitti:No tarkista nyt se anturi ihan ensimmäiseksi,myös se liitin mikä siinä anturin päässä on kiinni.
Eli siis onko oikea paikka, siinä "jakajan" vieressä, termostaattikopan päässä kun on se anturi? Vai olenko ihan hakoteillä?
Lämpämittarin anturi on imusarjan puoleisella kyljellä kannessa, heti "kulman takana" :wink:
Jäsen #468
XR4x4 2.9i -91<--Eläkkeellä
Mondeo -05<----käyttis

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ma Helmikuu 7. 20:49:38 2005

Spuler kirjoitti:
jarkkoo kirjoitti:
JRZ kirjoitti:No tarkista nyt se anturi ihan ensimmäiseksi,myös se liitin mikä siinä anturin päässä on kiinni.
Eli siis onko oikea paikka, siinä "jakajan" vieressä, termostaattikopan päässä kun on se anturi? Vai olenko ihan hakoteillä?
Lämpämittarin anturi on imusarjan puoleisella kyljellä kannessa, heti "kulman takana" :wink:
Näinhän mä meinasin. 8)
#446

jarkkoo
Viestit: 758
Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 16:00:38 2002
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jarkkoo » Ma Helmikuu 7. 20:54:24 2005

Spuler kirjoitti:Lämpämittarin anturi on imusarjan puoleisella kyljellä kannessa, heti "kulman takana" :wink:
Eli siis ei siinä termostaattikotelon päässä? Mikäs anturi se sitten on? Jokunen johtokin näyttäis tulevan, ja 2-4 napainen liitin (lukittuva), en vielä irroitellut..

Corleone
Viestit: 528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 1:26:23 2001
Paikkakunta: Lpr
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Corleone » Ti Helmikuu 8. 19:22:35 2005

jarkkoo kirjoitti:
Spuler kirjoitti:Lämpämittarin anturi on imusarjan puoleisella kyljellä kannessa, heti "kulman takana" :wink:
Eli siis ei siinä termostaattikotelon päässä? Mikäs anturi se sitten on? Jokunen johtokin näyttäis tulevan, ja 2-4 napainen liitin (lukittuva), en vielä irroitellut..
Sehän on se flektien anturi.

Anturin testailun yhteydessä tarkista 3. ja 4 pytyn tulpat... Jos näyttävät uusilta vaikkeivat ole, alkaa olla aika kysellä tiivistesarjojen hintoja.
Mondeo 2.2 Tdci Titanium Wagon -05
Mitsu Pajero 3.2 DID
Escort mk4 RWD 2.9 24V Cosworth tic kilpuri projekti
Jäsen 338

jarkkoo
Viestit: 758
Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 16:00:38 2002
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jarkkoo » Ti Helmikuu 8. 20:03:45 2005

Corleone kirjoitti:Sehän on se flektien anturi.

Anturin testailun yhteydessä tarkista 3. ja 4 pytyn tulpat... Jos näyttävät uusilta vaikkeivat ole, alkaa olla aika kysellä tiivistesarjojen hintoja.
Ok, kiitos tiedosta. Pitää viikonloppuna (kun ei pääse sitä ennen tallille) tutkia tulpat + ettiä se mittarin anturi.

insane
Viestit: 632
Liittynyt: Pe Kesäkuu 20. 23:24:17 2003
Viesti:

Viesti Kirjoittaja insane » Ti Helmikuu 8. 20:44:06 2005

Onkos tuo kyseinen anturi RS 2000 motissa samassa kohdassa? Pitäisi tarkistaa se.

Kun on ilmennyt sama ongelma. Eli Lämpömittarin neula nousee vain kylmän ns. mustan alueen ihan alareunaan ja siihen jää. Joskus ehkä kerran viikossa se saattaa yht' äkkiä nousta siihen mihin pitääkin, mutta laskeutuu sitten takaisin alas. :roll: Johtuuko tuo huonoista johdoista? Vai onko vika mittarissa?
EX-Escort 2.0 '94 ● Satunnainen työsuhde-Ford ● #653 ●

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ti Helmikuu 8. 20:49:03 2005

insane kirjoitti:Onkos tuo kyseinen anturi RS 2000 motissa samassa kohdassa? Pitäisi tarkistaa se.

Kun on ilmennyt sama ongelma. Eli Lämpömittarin neula nousee vain kylmän ns. mustan alueen ihan alareunaan ja siihen jää. Joskus ehkä kerran viikossa se saattaa yht' äkkiä nousta siihen mihin pitääkin, mutta laskeutuu sitten takaisin alas. :roll: Johtuuko tuo huonoista johdoista? Vai onko vika mittarissa?
Ei ole samassa kohdassa.

Anturi törröttää sieltä koneen etupuolelta maahan.Auton alin kohta se anturin liittimen pää rs2k:ssa. Ottaa todella herkästi iskua. Tarkista se ja harkitse sen siirtämistä mikäli kiinnostaa pitää se kunnossa.

Edit: Kosketushäiriö aiheuttaa kyseistä vikaa,itsellä oli liitin rikki niin teki tota.
#446

insane
Viestit: 632
Liittynyt: Pe Kesäkuu 20. 23:24:17 2003
Viesti:

Viesti Kirjoittaja insane » Ti Helmikuu 8. 20:58:14 2005

JRZ kirjoitti:
insane kirjoitti:Onkos tuo kyseinen anturi RS 2000 motissa samassa kohdassa? Pitäisi tarkistaa se.

Kun on ilmennyt sama ongelma. Eli Lämpömittarin neula nousee vain kylmän ns. mustan alueen ihan alareunaan ja siihen jää. Joskus ehkä kerran viikossa se saattaa yht' äkkiä nousta siihen mihin pitääkin, mutta laskeutuu sitten takaisin alas. :roll: Johtuuko tuo huonoista johdoista? Vai onko vika mittarissa?
Ei ole samassa kohdassa.

Anturi törröttää sieltä koneen etupuolelta maahan.Auton alin kohta se anturin liittimen pää rs2k:ssa. Ottaa todella herkästi iskua. Tarkista se ja harkitse sen siirtämistä mikäli kiinnostaa pitää se kunnossa.

Edit: Kosketushäiriö aiheuttaa kyseistä vikaa,itsellä oli liitin rikki niin teki tota.
Selvä. Täytyy sieltä sitten katsoa, kun pääsee tuossa vähän ajan päästä nosturille. Kiitoksia.
EX-Escort 2.0 '94 ● Satunnainen työsuhde-Ford ● #653 ●

insane
Viestit: 632
Liittynyt: Pe Kesäkuu 20. 23:24:17 2003
Viesti:

Viesti Kirjoittaja insane » To Helmikuu 10. 18:59:37 2005

insane kirjoitti:
JRZ kirjoitti:
insane kirjoitti:Onkos tuo kyseinen anturi RS 2000 motissa samassa kohdassa? Pitäisi tarkistaa se.

Kun on ilmennyt sama ongelma. Eli Lämpömittarin neula nousee vain kylmän ns. mustan alueen ihan alareunaan ja siihen jää. Joskus ehkä kerran viikossa se saattaa yht' äkkiä nousta siihen mihin pitääkin, mutta laskeutuu sitten takaisin alas. :roll: Johtuuko tuo huonoista johdoista? Vai onko vika mittarissa?
Ei ole samassa kohdassa.

Anturi törröttää sieltä koneen etupuolelta maahan.Auton alin kohta se anturin liittimen pää rs2k:ssa. Ottaa todella herkästi iskua. Tarkista se ja harkitse sen siirtämistä mikäli kiinnostaa pitää se kunnossa.

Edit: Kosketushäiriö aiheuttaa kyseistä vikaa,itsellä oli liitin rikki niin teki tota.
Selvä. Täytyy sieltä sitten katsoa, kun pääsee tuossa vähän ajan päästä nosturille. Kiitoksia.
Jep jep. Eilen tutkin asiaa tallissa ja se liitin oli räjähtäny 3 osaan (kaikki osat olivat kyllä tallella). Ei mikään ihmekkään ettei lämmöt nouse. :roll:
Jossain ilmeisesti saanut vähän kipeää. Sitä se talvi teettää.
Noh, ei muutakun uus tilaukseen, jos ylipäätään saa. Täytyy huomenna selvitellä.
EX-Escort 2.0 '94 ● Satunnainen työsuhde-Ford ● #653 ●

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » To Helmikuu 10. 19:21:05 2005

insane kirjoitti:
insane kirjoitti:
JRZ kirjoitti: Ei ole samassa kohdassa.

Anturi törröttää sieltä koneen etupuolelta maahan.Auton alin kohta se anturin liittimen pää rs2k:ssa. Ottaa todella herkästi iskua. Tarkista se ja harkitse sen siirtämistä mikäli kiinnostaa pitää se kunnossa.

Edit: Kosketushäiriö aiheuttaa kyseistä vikaa,itsellä oli liitin rikki niin teki tota.
Selvä. Täytyy sieltä sitten katsoa, kun pääsee tuossa vähän ajan päästä nosturille. Kiitoksia.
Jep jep. Eilen tutkin asiaa tallissa ja se liitin oli räjähtäny 3 osaan (kaikki osat olivat kyllä tallella). Ei mikään ihmekkään ettei lämmöt nouse. :roll:
Jossain ilmeisesti saanut vähän kipeää. Sitä se talvi teettää.
Noh, ei muutakun uus tilaukseen, jos ylipäätään saa. Täytyy huomenna selvitellä.
On kyllä tosi arassa paikassa.
#446

Planet
Viestit: 1492
Liittynyt: Ti Helmikuu 26. 23:08:03 2002
Paikkakunta: Lohja

Re: Dokkilaisen lämmöt kateissa?

Viesti Kirjoittaja Planet » Pe Helmikuu 11. 16:24:02 2005

jarkkoo kirjoitti:Rupes mamman dokkilaisessa (Sierra 2.0i -90) lämmöt katoamaan, siis ainakin mittarista :) Eli kohtuu hyvin puskee kuumaa, lämpenee mielestäni ihan normaalivauhtia, mutta lämpömittari vain jokottää normaalin ihan alarajassa parhaimmillaankin. Ja nestettäkin (kuulemma) kuluu jonniin verran, kävin äsken ihmettelemässä pimeällä parkkiksella -> näytti ihan kohtuukuivalta kaikki letkut jne, eikä tuntunut painetta paisuntasäilöön pukkaavan. Öljytkin näytti ihan öljyiltä :)

Eli onko vain anturi/mittari-onkelma? Tosin toki tuo nesteiden katoaminen pikkasen ihmetyttää, lätäkköäkään kun ei synny..

Ja siis, luonnollisesti kärry toimii normaalisti jokapäiväisessä ajossa.

Piru kun on tullut sen verta aikaa jo tuolla kalistimella ajeltua, ei enään muista mitään noista moottoreista :roll:
Eiköhän toi anturin vaihdolla parane. Itellä oli sierrassa ihan sama vika. :wink:
Jäsen #387
Ford Sierra Cosworth 2wd
Mondeo mk4,5 wagon

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perkele » Pe Helmikuu 11. 17:38:05 2005

Taitaa olla riesoissa aika yleistä oma mittari ei ole kertaakaan noussut ämmää ylemmäs, vaikka lämmintä on tullut.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Pe Helmikuu 11. 20:27:35 2005

Perkele kirjoitti:Taitaa olla riesoissa aika yleistä oma mittari ei ole kertaakaan noussut ämmää ylemmäs, vaikka lämmintä on tullut.
Ja näköjään fiestoissa. Mulla tekee just samaa, mut enpä oo viittiny alkaa asiaa tutkailemaan, ku kuitenki lämmintä tulee ja kone toimii. :D

JussiK
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja JussiK » Pe Helmikuu 11. 21:46:58 2005

ja mk4 escoissa! omas ei noussu sitte millään edes normaali alueelle! Vaihdettiin anturit ja testattiin mittari: ei mitään vaikka auto lämpeni normaalisti! Sitte loppu kiinnostus ja annettiin olla, kyllähän se keittää sitte ku on liian lämmin :lol:

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » La Helmikuu 12. 1:45:17 2005

kannattaa katsoa anturilta sen resistanssi, ja tarkistaa johdon toisesta päästä että siellä on kokolailla sama arvo. sitten katsot mittarilta paljonko siellä on, ja jos siellä asti on oikea resistanssi arvo, niin mittari vaihtoon.

oletuksena että anturi on kunnossa.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Vastaa Viestiin