rs 1600 i kansi

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

fooordi
Ylläpitäjä

rs 1600 i kansi

Viesti Kirjoittaja fooordi » Ke Helmikuu 9. 8:51:09 2005

mistä tunnistaa kyseisen kannen??onko jotain tuntomerkkejä??

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Helmikuu 9. 12:41:47 2005

En tiedä onko raakakannessa mitään eroa muihin saman ikäluokan escorttien kansiin, mutta nokka on erilainen ja nostajat ovat kiinteät. Virranjakajan päässä on varmaan myös virranjakajan asetuspiste lyötynä jos kanteen on tehtaalla ruuvattu virranjakaja kiinni. Eli siis tämä piste pitäisi puuttua.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

nestori
Viestit: 830
Liittynyt: To Toukokuu 1. 13:33:14 2003
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja nestori » Ke Helmikuu 9. 15:35:46 2005

Nyt tulee pahimmanlaista mutua, kun en muista enää kunnolla koko luettua huhua, mutta: venttiilikoppahan itsessään niissä taisi olla sellainen jäähytysrivoilla varustettu, niin jostain luin (brittifoorumilta, tai näin unta kun en todellakaan muista :roll: ), että lisäksi sen sylinterinkannen sisäpuolelta kannen reunoista löytyisi myös hieman vastaavia ripoja... ?

Eli mutua ja huonoa muisteloa tuo... kiinnostaisi vain jos joku osaisi sanoa todella, että onko näin.

Ilpo
Viestit: 640
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001

Viesti Kirjoittaja Ilpo » Ke Helmikuu 9. 15:50:14 2005

nestori kirjoitti:Nyt tulee pahimmanlaista mutua, kun en muista enää kunnolla koko luettua huhua, mutta: venttiilikoppahan itsessään niissä taisi olla sellainen jäähytysrivoilla varustettu, niin jostain luin (brittifoorumilta, tai näin unta kun en todellakaan muista :roll: ), että lisäksi sen sylinterinkannen sisäpuolelta kannen reunoista löytyisi myös hieman vastaavia ripoja... ?

Eli mutua ja huonoa muisteloa tuo... kiinnostaisi vain jos joku osaisi sanoa todella, että onko näin.
Luin tuon saman jutun. Pitänee kurkata oman RSi:n kopan alle että miltä siellä näyttää. :wink:
Vihellys Ja Pauke - Virityspaja

fooordi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja fooordi » Ke Helmikuu 23. 18:48:28 2005

mitähän tollanen kansi maksaa.onko harvinainen yms

wili
Viestit: 154
Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wili » Pe Helmikuu 25. 13:15:22 2005

otteita sivulta:
http://www.kolumbus.fi/ilpok/escort3_4.htm

Compression ratio:
1,6L = 9,5:1
RS1600i = 9,9:1

onkohan tuo puristussuhteen muutos kannen ansiosta?

http://wili.1g.fi
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Helmikuu 25. 14:00:10 2005

Miksi alkuperäinen kysymys ylipäätään? Onko jotakin viitettä olettaa, että se olisi mitenkään erikoisempi kuin vakio 1.6 cvh kansi?
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Vastaa Viestiin