ohc tic paineasetelma

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

kynsi
Ylläpitäjä

ohc tic paineasetelma

Viesti Kirjoittaja kynsi » Ke Maaliskuu 23. 16:37:06 2005

Mistä edullisesti paineasetelma turbo ohariin?

Pitäis kestää sen 500nm.

Uudet on aivan liian kalliita. Käykö muunmerkkisten suoraan?
Autossa Ohc vauhtipyörä ja 4-lapa sintteri 4-vaihteinen isoboori.

heka
Viestit: 925
Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja heka » Ke Maaliskuu 23. 17:06:39 2005

sama homma ittellä
kuinka ne turbo volvon asetelmat istuis niitä on vissiin jotku käyttäny :?
#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ke Maaliskuu 23. 20:46:10 2005

Mites tuo AP-racing racing asetelma,sopis suoraan.
Mulla kesti sport asetelma 490Nm 4-lapasen sinterin kanssa.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

heka
Viestit: 925
Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja heka » Ke Maaliskuu 23. 21:23:28 2005

mutku köyhät yrittää säästää joka paikassa :oops:
#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07

pylvis
Viestit: 687
Liittynyt: Su Lokakuu 6. 17:44:16 2002
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja pylvis » Ke Maaliskuu 23. 21:39:29 2005

mistä volvosta käy paineasetelma ja minkä kokonen
#415
vapari on vaihtoehto
on mielivajaa kun fordilla-ajaa
http://www.speedimports.net/

heka
Viestit: 925
Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja heka » Ke Maaliskuu 23. 22:04:36 2005

200 sarjan turbo volvon asetelmia on jotku sovittanu mutta olis kiva tietä mitä muutoksia pitää tehda
#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ke Maaliskuu 23. 22:17:00 2005

900 saabeistakin pitäs saada sopimaan asetelma.

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ke Maaliskuu 23. 22:24:52 2005

heka kirjoitti:mutku köyhät yrittää säästää joka paikassa :oops:
Mun mielestä tulee saman hintaiseksi tuo volvon asetelman laittaminen kuin AP. Pelkkä asetelma oli jotain +300 luokkaa ja(ovh +500) ja siihen työstäminen päälle.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

pylvis
Viestit: 687
Liittynyt: Su Lokakuu 6. 17:44:16 2002
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja pylvis » Ke Maaliskuu 23. 22:30:58 2005

ytte kirjoitti:900 saabeistakin pitäs saada sopimaan asetelma.
joo näyttäs olevan 215mm kytkin ja 420nm sintterilevynllä
#415
vapari on vaihtoehto
on mielivajaa kun fordilla-ajaa
http://www.speedimports.net/

heka
Viestit: 925
Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja heka » Ke Maaliskuu 23. 22:42:08 2005

niinhän se on köyhän ei kannata ostaa halpaa mutta pohdimpahan vain muita vaihtoehtoja ku koneistuksille ei oikeestaan tartte laskee paljon mitään hintaa mutta taitaa joutua ton ap racingin hankkimaan vai olisko jollakin muita hyviä ehdotuksia asetelmaks entäs kannattaiskohan ostaa jousitettu vai jousittamaton sintteri käyttömukavamppihan se jousitettu on mutta kuinka hyvin ne jousitukset kestää

ja mistähän ton ap:n asetelman sais halvimmalla
:?:
#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ke Maaliskuu 23. 22:58:43 2005

Jos tuon 500Nm meinaat ottaa niin ehdottomasti jousittamaton. Itsellä oli levyn jouset kaput 15Tkm jälkeen vaikka en harrastanut paikoiltaan repimistä,tuo vääntö määrä painaa noi jouset väkisin kasaan.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

mettis
Viestit: 837
Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
Paikkakunta: täällä jossain..

Viesti Kirjoittaja mettis » Ke Maaliskuu 23. 23:29:20 2005

volvon sachs race asetelma....537nm piti ainakin mun ex oharissa, sachsin nelilapasella jousitetulla sintterillä, tosin kannattaa varmaan kuitenkin hommata jousittamaton, ettei rupee jouset sinkoilemaan....
tai siirtyä cossun hiluihin/kautta cossuun....
-79 ford escort mk2 2.0T
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » To Maaliskuu 24. 10:35:37 2005

heka kirjoitti: entäs kannattaiskohan ostaa jousitettu vai jousittamaton sintteri käyttömukavamppihan se jousitettu on mutta kuinka hyvin ne jousitukset kestää

:?:
Hyvin se jousitettu kesti siihen asti että jouset pyöri palasina kaavelissa...

Isoille väännöille jousittamaton, ääntää kylläkin matka-ajossa.
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

heka
Viestit: 925
Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja heka » To Maaliskuu 24. 12:32:08 2005

juu pitää hommailla jousittamaton levy vaikka ei sieltä välttämättä ihan nuin paljoo lähe vääntö no eihän sitä vielä tiedä :wink:
minkä laista ääntä siitä kuuluu ajossa :roll:
#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07

kynsi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja kynsi » Pe Maaliskuu 25. 16:33:23 2005

Hyvä topicci, kun kysymykset tuliki hekalta valmiiksi.
Mulla on tuossa saffa jousitettuna. Viimesyksynä ostettu ku entinen jousitettu nelilapainen seki, katkesi jousirungosta.

Pitääkö mun pistää tuoki vaihtoon. :cry:

Kävikö se Volvon race suoraan oharin v-pyörään.

heka
Viestit: 925
Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja heka » Pe Maaliskuu 25. 16:47:03 2005

pitihän sitä kysellä ku vastauksiakin näytti tippuvan ja tarvetta on kunnon kytkimelle :wink:
#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07

mettis
Viestit: 837
Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
Paikkakunta: täällä jossain..

Viesti Kirjoittaja mettis » Pe Maaliskuu 25. 21:57:56 2005

Kävikö se Volvon race suoraan oharin v-pyörään.[/quote]

ei käy suoraan, vähän viilaamista, poraamista ja sorvaamista....aika helppo homma...
-79 ford escort mk2 2.0T
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.

kynsi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja kynsi » La Maaliskuu 26. 10:11:40 2005

On viila ja pora, mutta sorvi puuttuu... :D

kynsi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja kynsi » La Huhtikuu 2. 12:04:54 2005

Tekeekö tolla ohc 2.0 30% jäykemmällä mopo sportin myymällä paineasetelmalla mitään?

Meinaan vaan että tuo 75 euroo on tosi halpa. Vois laittaa vaikka kaks päällekkäin. :D
Siis kuin jäykkä tuo oikeesti on tuo + 30%?

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » La Huhtikuu 2. 14:43:17 2005

Mulle tehään vauhtipyörään uudet reiät tolle volvon asetelmalle...
Piis of kake! ...kait, kysykää Ojennukselta :roll:

Asetelma makso alennuksilla 270e... ryöstöreising pyytää apn asetelmasta 349e... mut tuleehan tuo koneistuskin tietysti jotain maksamaan...

Mulla oli siis aikasemmin tuo apn asetelma mut alko luistaan noin 1,5bar ahdoilla ja loppuu kohden vähemmästäkin...
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

kynsi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja kynsi » La Huhtikuu 2. 15:52:49 2005

Mulla oli siis aikasemmin tuo apn asetelma mut alko luistaan noin 1,5bar ahdoilla ja loppuu kohden vähemmästäkin...[/quote]


Mikä levy sulla oli/on?

mettis
Viestit: 837
Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
Paikkakunta: täällä jossain..

Viesti Kirjoittaja mettis » La Huhtikuu 2. 21:32:39 2005

Mulla oli siis aikasemmin tuo apn asetelma mut alko luistaan noin 1,5bar ahdoilla ja loppuu kohden vähemmästäkin...[/quote]

niinpä.. sitä se hx40:nen teettää :lol: :lol:
hyvä et olet jo saanut osat hommattua, tehokäppyrä olis kiva jo pian nähdä...toivottavasti mun käppyräpohjat pitää, ettei tarvii uutta ohc turboa kasata :lol:
-79 ford escort mk2 2.0T
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » Su Huhtikuu 3. 1:08:34 2005

mettis kirjoitti:
niinpä.. sitä se hx40:nen teettää :lol: :lol:
hyvä et olet jo saanut osat hommattua, tehokäppyrä olis kiva jo pian nähdä...toivottavasti mun käppyräpohjat pitää, ettei tarvii uutta ohc turboa kasata :lol:
Juuh... Taitaa kesän rakentelu budjetti mennä niin hyvin noihin jarruihin että kansi jää edelleen miedoksi niimpä että taitaa sun pohjat pitää :roll:

Paitsi jos kokeillaa penkissä sitten +2bar niin... :twisted:
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » Su Huhtikuu 3. 1:11:18 2005

kynsi kirjoitti:

Mikä levy sulla oli/on?

Ojennuksen jäykkä nelilapanen sinttura
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

kynsi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja kynsi » Su Huhtikuu 3. 12:03:27 2005

Paljoko poijjaat nuo teiän kannet sitte virtaa, ja paljoko on nokissa arvoja?
Vai onko salaisuus :) ?
Mulla on nokka vielä mittaamatta. Kansiki on pahasti kesken, mutta on pirraa soiteltu.Näile paikkeille varmaan asettuu arvot 280-290ast 11.5-12mm(O-lap 3mm :( ) 160hp on kannen ainaki virrattava.
Saa ny nähä mitä loppujen lopuksi on ja mitä ei...(pakosarja on mitä on
)

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » Su Huhtikuu 3. 15:27:46 2005

Ei oo mitää hajua mitä virtaa... iS-kansi mistä on kanavat muotoiltu ja KC274T nokka... Ei sen kummempaa oo tehty... Pakosarjan pitäs olla nyt hyvä vaikka ite sanonki 8)
Ainakin pakosarjan ja hx40 laittamisen myötä tuli perstuntumalla aika reilusti hönkyä lisää :P
Ja tosiaan kytkin rupes antautumaan helpommin... :?
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

kynsi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja kynsi » Ma Huhtikuu 4. 18:18:21 2005

Pistin tilauksen volvon asetelmasta meneen. Taidan pitää ton entisen saffan jousitetun kun on aivan uusikin.

Kesäkin tulee vinhaa vauhtia ja riesassa ei ole uusia maalejakaan...

heka
Viestit: 925
Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja heka » Ma Huhtikuu 4. 21:53:40 2005

jep ittelle tulee kans volvon asetelma löyty tutulta käyttämätön ylimääräsenä sitte vaan vinguttelemaan :twisted:
#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07

kynsi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja kynsi » Su Huhtikuu 10. 17:52:39 2005

Mikähän tää mun entinen paineasetelma nyt sitte onkaan?
Ei kai vaan tuo volvon race mitä oon tilaamassa...

http://groups.msn.com/Turboriesa/ohctur ... hotoID=127

Ei lue varsinaista merkkiä mutta tekstejä on tuossa kehällä:
prässätty teksti: LC 03JR 001A
Punaisella värillä: 4LCNF01006A

Niin että onko tutun näköinen? Pitäis tietää, että mikä ja mistä.
Paikallaollessa kytkin otti ihan ylhäältä, ja tuossa nuo painelaakerille tulevat lirpakkeet ovat vähän etäämmällä vauhtipyörästä. Siitä varmaan johtui. Ulkokehällä näytti olevan kahdet eri paikat vauhtipyörässä oleville tapeille???

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » Ma Huhtikuu 11. 15:04:01 2005

niin onko kellään tietoa tai kokemusta siitä moposportin +30% asetelmasta??
ford escort´79 tic

mettis
Viestit: 837
Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
Paikkakunta: täällä jossain..

Viesti Kirjoittaja mettis » Ma Huhtikuu 11. 15:25:19 2005

sachs race asetelmassa lukee päällä sachs race....... jotain....
-79 ford escort mk2 2.0T
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » Ma Huhtikuu 11. 16:46:03 2005

mettis kirjoitti:sachs race asetelmassa lukee päällä sachs race....... jotain....
....engineering
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » La Elokuu 20. 11:41:37 2005

No en taaskaan viittinyt uutta aihetta tehdä turhaan niin aattelin kysyä tässä.

Kuinka pitkäikäsiä noin suunnilleen (km) on nuo "sintteri"kytkinlevyt, kun mulla on tollanen 4lapanen jousittamaton ja oon ajanu sillä n~2000km ja näyttäs että se ois kulunu jo melko paljon eli alkaa niitit kohta jo tulla vastaan. Onko normaalia ?

ilmeisesti on... :?

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » Ma Lokakuu 3. 17:56:14 2005

onko kellään kokemusta mitä saab900/9000 turbon 215mm kytkin kestää sintterin kanssa. vai laitetaanko kerralla volvon sach race asetelma?
ford escort´79 tic

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ma Lokakuu 3. 21:20:18 2005

Jaakkoki kirjoitti:No en taaskaan viittinyt uutta aihetta tehdä turhaan niin aattelin kysyä tässä.

Kuinka pitkäikäsiä noin suunnilleen (km) on nuo "sintteri"kytkinlevyt, kun mulla on tollanen 4lapanen jousittamaton ja oon ajanu sillä n~2000km ja näyttäs että se ois kulunu jo melko paljon eli alkaa niitit kohta jo tulla vastaan. Onko normaalia ?

ilmeisesti on... :?
Ei
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ma Lokakuu 3. 22:42:58 2005

Jaakkoki kirjoitti:No en taaskaan viittinyt uutta aihetta tehdä turhaan niin aattelin kysyä tässä.

Kuinka pitkäikäsiä noin suunnilleen (km) on nuo "sintteri"kytkinlevyt, kun mulla on tollanen 4lapanen jousittamaton ja oon ajanu sillä n~2000km ja näyttäs että se ois kulunu jo melko paljon eli alkaa niitit kohta jo tulla vastaan. Onko normaalia ?

ilmeisesti on... :?
Itse ajelin edellisellä (jousitetulla) sinterillä n.15tkm kun avasin niin pintaa oli viel noin puolet jäljellä.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Ma Lokakuu 3. 22:48:43 2005

Aksu kirjoitti:
Jaakkoki kirjoitti:No en taaskaan viittinyt uutta aihetta tehdä turhaan niin aattelin kysyä tässä.

Kuinka pitkäikäsiä noin suunnilleen (km) on nuo "sintteri"kytkinlevyt, kun mulla on tollanen 4lapanen jousittamaton ja oon ajanu sillä n~2000km ja näyttäs että se ois kulunu jo melko paljon eli alkaa niitit kohta jo tulla vastaan. Onko normaalia ?

ilmeisesti on... :?
Itse ajelin edellisellä (jousitetulla) sinterillä n.15tkm kun avasin niin pintaa oli viel noin puolet jäljellä.
jaa sulla oli joku race asetelma? mulla vain vakio, oiskohan osuutta asiaan ? pystyy "luistattamaan" vähän paremmin.. en nyt oo ihan varma onko se sittenkään kulunut niin paljoa, ei nuo uudet palat paljoa maksa.. :roll:

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ma Lokakuu 3. 23:12:56 2005

Oli se AP:n sport malli.Kyllä sitäkin pystyi luistattamaan jos halusi(ei vaan kannata liikaa)
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Ma Lokakuu 31. 21:26:38 2005

Aksu kirjoitti:Oli se AP:n sport malli.Kyllä sitäkin pystyi luistattamaan jos halusi(ei vaan kannata liikaa)
Mitäs tollanen ap:n paineasetelma maksaa, ei tuolla vakioasetelmalla tee yhtään mitään.

kynsi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja kynsi » Ma Lokakuu 31. 22:38:19 2005

Jaakkoki kirjoitti:
Aksu kirjoitti:Oli se AP:n sport malli.Kyllä sitäkin pystyi luistattamaan jos halusi(ei vaan kannata liikaa)
Mitäs tollanen ap:n paineasetelma maksaa, ei tuolla vakioasetelmalla tee yhtään mitään.
Ei sillä ap:n asetelmallakaan, jos oikein antaa sikaa. Käsitin että turbo on kyseessä.

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Ma Lokakuu 31. 23:07:06 2005

Joo turbo on. No tollanen sachsin race asetelmako se pitäisi sitten laittaa että pitää ? ei mulla nyt lähellekkään 500nm irtoa mutta varoiksi :twisted:

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ti Marraskuu 1. 2:12:40 2005

kynsi kirjoitti:
Jaakkoki kirjoitti:
Aksu kirjoitti:Oli se AP:n sport malli.Kyllä sitäkin pystyi luistattamaan jos halusi(ei vaan kannata liikaa)
Mitäs tollanen ap:n paineasetelma maksaa, ei tuolla vakioasetelmalla tee yhtään mitään.
Ei sillä ap:n asetelmallakaan, jos oikein antaa sikaa. Käsitin että turbo on kyseessä.
Kummasti se kesti reilut 490Nm Noilla väännöillä ei ilmennyt mitään ongelmia. Tuosta penkitetystä tuloksesta,ap:llä pystyi piikki paineita nostamaan 0,5bar ennenkuin antautui(1,2>1,7).
Samanlainen asetelma on nyttenkin ja hyvin toimii.Tuota asetelmaa vaan ei taida enää olla saatavilla,ainakin ½vuotta sitten rallyracen mukaan,nyky tilanne ?,"korvaava asetelma oli myynnissä,en halunnut "testi käytäjäksi".
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Ti Marraskuu 1. 10:07:58 2005

Itellä Saabin asetelma ja menee bolt-on.

Paineasetelma
Kytkin
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Ti Marraskuu 1. 10:19:32 2005

Mistä saabista tuo on ?

Mitenhän tuo pitää ? Kokemusta kenelläkään ?

Paljonko maksaa ?

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Ti Marraskuu 1. 10:50:33 2005

Jaakkoki kirjoitti:Mistä saabista tuo on ?

Mitenhän tuo pitää ? Kokemusta kenelläkään ?

Paljonko maksaa ?
900(0?) Turbo ja hintaa taitaa uutena olla noin. 150e

pitäs pitää sen 450nm.
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ti Marraskuu 1. 22:59:34 2005

qreippi kirjoitti:
Jaakkoki kirjoitti:Mistä saabista tuo on ?

Mitenhän tuo pitää ? Kokemusta kenelläkään ?

Paljonko maksaa ?
900(0?) Turbo ja hintaa taitaa uutena olla noin. 150e

pitäs pitää sen 450nm.
Siinä paikeilla itsellä loppui saabin astelmasta "poweri"
Tosin siinä vaiheessa meinasi loppua jo huumorikin tuon kytkimen kanssa,3:s kerta kun koneen nostin pois paikoiltaan kytkimen takia sinä kesänä.Alunperin oli tarkoitus että koneesta otetaan turvalliset 200 hevosta,mutta vääntöä tulikin muille jaettavaksi.
Ekaks oli normilevy saabin asetelmalla>seuraava saabi/4-lapasinteri jousilla>kolmas olikin tuo AP/4-lapasinteri jousilla.15tkm päästä jouset olivatkin sitten jopusa vaikka paloja olisi ollut viellä kuin.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H » Ke Marraskuu 2. 13:27:40 2005

qreippi kirjoitti:Itellä Saabin asetelma ja menee bolt-on.

Paineasetelma
Kytkin
Millä toi asetelma on keskitetty, kun kaikki ohjuritapin ja kiinitys pulttien reiät on viilattuja? Tehty Ford asetelmaa apuna käyttäen?

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Ke Marraskuu 2. 16:45:40 2005

Jari H kirjoitti:
qreippi kirjoitti:Itellä Saabin asetelma ja menee bolt-on.

Paineasetelma
Kytkin
Millä toi asetelma on keskitetty, kun kaikki ohjuritapin ja kiinitys pulttien reiät on viilattuja? Tehty Ford asetelmaa apuna käyttäen?
Vanhastahan ne näkee juu.
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

Vastaa Viestiin