hx40-4x4 sierraan

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

2002rs
Viestit: 226
Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 21:01:50 2003
Viesti:

hx40-4x4 sierraan

Viesti Kirjoittaja 2002rs » Ke Huhtikuu 6. 20:18:43 2005

Mihinkäs muutoksiin pitää varautua kyseistä ahdinta laittaessa 4x4 cos- sierraan? Ja onko millasia kokemuksia toimivuudesta?
#643
RS2

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ke Huhtikuu 6. 20:37:00 2005

Riippuen hukkaportista ja pakopesästä pakosarjamuutokset,downpipe,lisää soppaa eli suuttimet,niille lastu ja mappi...onhan niitä...öljyn tulo ja meno...onko vesijäähy?...mitäs vielä...
Viimeksi muokannut JRZ, Ke Huhtikuu 6. 20:44:58 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#446

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Huhtikuu 6. 20:42:22 2005

Samoin se varmasti toimii nelikossa kuin muissakin Cossuissa.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Orsts2
Viestit: 463
Liittynyt: Ti Lokakuu 1. 23:58:53 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Orsts2 » Ke Huhtikuu 6. 21:39:30 2005

2wd modattu pakosarja
proturbon ulkoinenhukkis
pectel boardi ja lastu, sekä 3 bar map
rs500 type cooleri by pro turbo
"vaaleensiniset" suuttimet
kansi ja nokat työstetään
wisecon männät
sintteri kytkin
3"putki
vahvikelevy etuperään


ja ahtomena hx-40
noilla eväillä...
Sierra Cosworth 4X4 -90 liikkuu...
Ford Scorpio 2.0 16v -95 Käyttöpeli

Jäsen #139
iRC: cossu_

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ke Huhtikuu 6. 21:50:54 2005

Itse laittaisin/laitan hiukan pienemmän.

Myös hyötysuhde kys. ahtimessa ei ole parhaimpia pienillä paineilla. Paras hyötyuhde ~1,8-2bar, kun esim Garrett GT37:ssa ~1,5 barin paikkeilla..
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Orsts2
Viestit: 463
Liittynyt: Ti Lokakuu 1. 23:58:53 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Orsts2 » Ke Huhtikuu 6. 21:53:51 2005

1.6 paineita oon aatellu, isot pojat on kertonu et yli 1.5 ni rokkaa jo komeesti
Sierra Cosworth 4X4 -90 liikkuu...
Ford Scorpio 2.0 16v -95 Käyttöpeli

Jäsen #139
iRC: cossu_

2002rs
Viestit: 226
Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 21:01:50 2003
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2002rs » To Huhtikuu 7. 6:18:41 2005

Orsts2 kirjoitti:2wd modattu pakosarja
proturbon ulkoinenhukkis
pectel boardi ja lastu, sekä 3 bar map
rs500 type cooleri by pro turbo
"vaaleensiniset" suuttimet
kansi ja nokat työstetään
wisecon männät
sintteri kytkin
3"putki
vahvikelevy etuperään


ja ahtomena hx-40
noilla eväillä...
Mites on päästöjen laita noilla herkuilla?
#643
RS2

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » To Huhtikuu 7. 7:16:17 2005

Makuasia, mutta laittaisin pienemmällä pakopesällä. Yleensä voima riittää, mutta ajo-ominaisuudet ei 8) .
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

Orsts2
Viestit: 463
Liittynyt: Ti Lokakuu 1. 23:58:53 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Orsts2 » To Huhtikuu 7. 10:44:24 2005

kai niitä päästöjä sieltä tulee :). Ei vaan... tosiaan elilen alko projekti ja noin kuukauden päästä aattelin et ois kasassa, sit se nähdään. pudottelee sitten pensa ja ahtopaineita sen mukaan.
Sierra Cosworth 4X4 -90 liikkuu...
Ford Scorpio 2.0 16v -95 Käyttöpeli

Jäsen #139
iRC: cossu_

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » To Huhtikuu 7. 12:10:29 2005

Mulla isommalla ahtimella(switser s2 garretin portatulla pakopesällä) ja vihreillä suuttimilla bensanpaineet 4bar tyhjäkäynnillä ja co 5,5...barin kun tiputti bensanpaineita oli co 3,2. Eli saahan sen leimalle ruuvattua.Seokset noilla 4barin paineilla timantit,ahtoja 1,2-1,4bar.
#446

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » To Huhtikuu 7. 13:51:15 2005

Mulla on ollut eniten ongelmaa vakio suuttimilla saada pakokaasupäästöt tarpeeksi alas.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Pe Huhtikuu 8. 8:48:49 2005

2002rs kirjoitti: Mites on päästöjen laita noilla herkuilla?
Vähäpäästöiseen tarttee teettää lastu juuri sille kokoonpanolle, ei varmasti mene "hylly-kamana" löytyvillä lastuilla päästörajojen sisään. Vihreillä suuttimilla saa vielä päästöihin tuollaisella "hylly" lastulla. Itse ajattelin pultata Haltec:in kiinni kesällä.
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Orsts2
Viestit: 463
Liittynyt: Ti Lokakuu 1. 23:58:53 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Orsts2 » Pe Huhtikuu 8. 11:25:38 2005

redhattinen ei ilmeisesti oo vähäpäästöinen ?
Sierra Cosworth 4X4 -90 liikkuu...
Ford Scorpio 2.0 16v -95 Käyttöpeli

Jäsen #139
iRC: cossu_

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Pe Huhtikuu 8. 13:17:05 2005

Orsts2 kirjoitti:redhattinen ei ilmeisesti oo vähäpäästöinen ?
Näinhän se on, mutta mister 2002rs:n 4x4 cosworth -92 luultavasti on vähäpäästöinen.
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

2002rs
Viestit: 226
Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 21:01:50 2003
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2002rs » Pe Huhtikuu 8. 14:13:17 2005

sierra4x4tbo kirjoitti:
Orsts2 kirjoitti:redhattinen ei ilmeisesti oo vähäpäästöinen ?
Näinhän se on, mutta mister 2002rs:n 4x4 cosworth -92 luultavasti on vähäpäästöinen.
Näin on :(
#643
RS2

2002rs
Viestit: 226
Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 21:01:50 2003
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2002rs » La Huhtikuu 9. 8:30:30 2005

Kenenkäs puoleen kannattas kääntyä pakosarjan teossa? Oisko ketään hyvää tekiää tiedossa?
#643
RS2

mettis
Viestit: 837
Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
Paikkakunta: täällä jossain..

Viesti Kirjoittaja mettis » La Huhtikuu 9. 17:15:16 2005

vakio 2wd:n sarja, johon tekee uuden loppuosan....
-79 ford escort mk2 2.0T
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.

2002rs
Viestit: 226
Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 21:01:50 2003
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2002rs » Ma Huhtikuu 11. 22:33:49 2005

mettis kirjoitti:vakio 2wd:n sarja, johon tekee uuden loppuosan....
löytyskö keneltäkään projektikuvia tollasesta pakosarjaan tehdystä loppuosasta? Näkis vähän suuntaa. Ja jos löytyy ylimäärästä 2wd pakosarjaa, kuuntelen tarjouksia.
#643
RS2

Orsts2
Viestit: 463
Liittynyt: Ti Lokakuu 1. 23:58:53 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Orsts2 » Ti Huhtikuu 12. 1:22:15 2005

Sierra Cosworth 4X4 -90 liikkuu...
Ford Scorpio 2.0 16v -95 Käyttöpeli

Jäsen #139
iRC: cossu_

2002rs
Viestit: 226
Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 21:01:50 2003
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2002rs » Ti Huhtikuu 12. 10:40:04 2005

#643
RS2

Vastaa Viestiin