miten ihmeessä?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

2002rs
Viestit: 226
Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 21:01:50 2003
Viesti:

miten ihmeessä?

Viesti Kirjoittaja 2002rs » La Toukokuu 7. 8:10:35 2005

Vaihdoin tossa cossuun tulpat (champion racing spark plugs) ja ahtopaineet nous 1.2barista 1.5bariin. Kysymys kuuluu, miten ihmeessä voi vaikuttaa noin paljon? Piti jo tarkistaa hukkiksen tanko, ettei oo vaan liikkunu, mutta entisellään oli. Entiset tulpat oli boschin superit.
#643
RS2

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » La Toukokuu 7. 19:35:52 2005

Ei pitäis vaikuttaa , ettet vaan koskenut turboruuviin jne. ?
ex Jäsen #10

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » La Toukokuu 7. 19:38:55 2005

Edelliset tulpat oli sitten huonot.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

2002rs
Viestit: 226
Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 21:01:50 2003
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2002rs » La Toukokuu 7. 20:02:44 2005

siipicossu kirjoitti:Edelliset tulpat oli sitten huonot.
Juu, ei sille oikein muuta järkevää selitystä voi olla! Mutta hyvin noi entisetki kyllä toimi.
#643
RS2

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » La Toukokuu 7. 20:13:48 2005

Olet sitten mennyt ostamaan viritystulpat.
Saatavana on myös tehostetulla palautuksella varustettuja pakoputkenpainelaakereita. Noiden kanssa kannattaa olla varovainen etenkin katsastukseen viedessä :D

Ei mutta onpa kumma juttu. Kasi käynyt amaliin ja sille on tapahtunut jotakin? Kenties letku irti?
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

2002rs
Viestit: 226
Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 21:01:50 2003
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2002rs » La Toukokuu 7. 21:20:30 2005

ukormi kirjoitti:Olet sitten mennyt ostamaan viritystulpat.
Saatavana on myös tehostetulla palautuksella varustettuja pakoputkenpainelaakereita. Noiden kanssa kannattaa olla varovainen etenkin katsastukseen viedessä :D

Ei mutta onpa kumma juttu. Kasi käynyt amaliin ja sille on tapahtunut jotakin? Kenties letku irti?
Outo sattuma jos joku letku ois irti!
ajoin pihaan vaihdoin tulpat, enkä mitään muuta härppiny ja heti ajoon ja paineet nous... pitää tutkia huomenna asiaa tarkemmin. Meni vetareitten suojakumit paskaks ni kerkee tutkia :roll:
#643
RS2

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Toukokuu 8. 21:04:19 2005

Onko sama kärkiväli uusissa? Noin rajua muutosta en ole itse kokenut, mutta luokkaa 0,1-0,2 bar ei ole harvinaista. "Vahvempaa" kipinää nyt.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » Ma Toukokuu 9. 7:45:30 2005

Oisko mahdollista että jokin tulppa olisi vuotanut tiiviisteestä tai sisältä. Tosin tulpan pitäisi tummua.
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

Vastaa Viestiin