Jarrupäivitystä
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Jarrupäivitystä
Kohteena RS2000.
Suunniteltua
Seat Ibiza Cupra-R:n 4-Sylinteriset Brembot (Kiinnitystys kahdellapultilla päältä) Hinta 290e/Pari (sis. Palat)
Varaosanumero 6KL-615-123 / 6KL-615-124 (Vasen / Oikea)
Cuprassa levynkoko on 305/28mm ja RS2K:ssa 260/24mm, Joten uudet levytkin menevät hankintaan.
Jarrulevyksi mahdollisesti AP-Racingin jäähdytetty ja reijitetty 315/28mm
Helpompi on tietysti vaan käyttää 260 Levyä ja tehokkaampia puristimia.
Wilwoodilta löytyykin tuohon sopivat puristimet ja levyt Taroxilta tai AP:ltä.
Takajarrujen koko on riittävä ja levyjen ja puristimien vaihdolla erinomaiset.
Tietysti valmiita kittejäkin löytyy, mutta tulevat hintoihinsa ja itse kasaamalla saa paremmat edullisemmin.
Onko kukaan eskon jarruja päivittäny? tai onko kellään rallikäytössä kyseistä vekotinta? kiinnostais kuulla kokemuksia jarrujen saralta.
Suunniteltua
Seat Ibiza Cupra-R:n 4-Sylinteriset Brembot (Kiinnitystys kahdellapultilla päältä) Hinta 290e/Pari (sis. Palat)
Varaosanumero 6KL-615-123 / 6KL-615-124 (Vasen / Oikea)
Cuprassa levynkoko on 305/28mm ja RS2K:ssa 260/24mm, Joten uudet levytkin menevät hankintaan.
Jarrulevyksi mahdollisesti AP-Racingin jäähdytetty ja reijitetty 315/28mm
Helpompi on tietysti vaan käyttää 260 Levyä ja tehokkaampia puristimia.
Wilwoodilta löytyykin tuohon sopivat puristimet ja levyt Taroxilta tai AP:ltä.
Takajarrujen koko on riittävä ja levyjen ja puristimien vaihdolla erinomaiset.
Tietysti valmiita kittejäkin löytyy, mutta tulevat hintoihinsa ja itse kasaamalla saa paremmat edullisemmin.
Onko kukaan eskon jarruja päivittäny? tai onko kellään rallikäytössä kyseistä vekotinta? kiinnostais kuulla kokemuksia jarrujen saralta.
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna
-
- Viestit: 764
- Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:58:38 2002
- Paikkakunta: Etelä-savo
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: Jarrupäivitystä
Onko tuo sitten bolt-on vai pitääkö soveltaa jotain väliin?qreippi kirjoitti:Kohteena RS2000.
Suunniteltua
Seat Ibiza Cupra-R:n 4-Sylinteriset Brembot (Kiinnitystys kahdellapultilla päältä) Hinta 290e/Pari (sis. Palat)
Varaosanumero 6KL-615-123 / 6KL-615-124 (Vasen / Oikea)
Cuprassa levynkoko on 305/28mm ja RS2K:ssa 260/24mm, Joten uudet levytkin menevät hankintaan.
-
- Viestit: 1413
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 5. 9:23:38 2002
-
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Jarrupäivitystä
Sovitteet joutuu luultavasti tekemään, mutta toteutettavissa ja taitaa jostain saada valmiina rallipeleihin tarkotettua kalikkaakin?Sine kirjoitti:Onko tuo sitten bolt-on vai pitääkö soveltaa jotain väliin?qreippi kirjoitti:Kohteena RS2000.
Suunniteltua
Seat Ibiza Cupra-R:n 4-Sylinteriset Brembot (Kiinnitystys kahdellapultilla päältä) Hinta 290e/Pari (sis. Palat)
Varaosanumero 6KL-615-123 / 6KL-615-124 (Vasen / Oikea)
Cuprassa levynkoko on 305/28mm ja RS2K:ssa 260/24mm, Joten uudet levytkin menevät hankintaan.
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.
-
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Pistittekö noi Wilwoodin puristimet?andeRS kirjoitti:Saab 900:sta löytyy edullinen budjettivaihtoehto 280mm levynä. Tarvike ei maksa palj paskaakaan ja taroxin uritettu powerdisc oli 60e/kpl.
Myö sovitettiin noi E30 bemariin.
Wilwoodin halvempia satuloita (dynalite) en kyllä suosittele kenellekkään, voi jösses mitä paskaa.
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.
-
- Viestit: 489
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
- Paikkakunta: Joensuu
-
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Uutta levyäkin vaatii, koska koko eroa RS2k vs. Cupra-r on 45mm.mvla kirjoitti:Kertokaa ihmeessä enemmän mitkä satulat/levyt menis heittämällä paikalleen. Kun olis nuo etujarrujen uusinta edessä. Siis ymmärsinkö oikein et seatin satulat ja orkkis levyt menis yks yhteen paikalleen?? vai joutuuko hommaamaan esim sen isomman levyn?
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.
-
- Viestit: 1413
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 5. 9:23:38 2002
Meillä oli noi Wilwoodin dynalitet jo aikaisemmin. Satulat on uskomattoman banaanit. Palat kuluvat epätasaisesti.qreippi kirjoitti:Pistittekö noi Wilwoodin puristimet?andeRS kirjoitti:Saab 900:sta löytyy edullinen budjettivaihtoehto 280mm levynä. Tarvike ei maksa palj paskaakaan ja taroxin uritettu powerdisc oli 60e/kpl.
Myö sovitettiin noi E30 bemariin.
Wilwoodin halvempia satuloita (dynalite) en kyllä suosittele kenellekkään, voi jösses mitä paskaa.
Yleensähän noihin joutuu jonkinmoisen välikikottimen tehdä. Mutta joku näppärä jätkä vois ottaa asiakseen niin teettäkää kerralla isompi läjä väliadaptereja.
-
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Vaatii vaan aika tarkan suunnittelunSamiH kirjoitti:Jos joku ottaa työn vastaan niin mukana!andeRS kirjoitti:Mutta joku näppärä jätkä vois ottaa asiakseen niin teettäkää kerralla isompi läjä väliadaptereja.

Ja mielestäni kannattaa samantien suunnitella kappale, johon saa monen kokosta ja näköstä tarpeen tullen kiinnitettyä.
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
onkos 4*108 jakoisissa saabeissa noita 280mm levyjä? entäs paksuus / levyn offset, onko sierraa ajatellen siellä päinkään?andeRS kirjoitti:Saab 900:sta löytyy edullinen budjettivaihtoehto 280mm levynä. Tarvike ei maksa palj paskaakaan ja taroxin uritettu powerdisc oli 60e/kpl.
Myö sovitettiin noi E30 bemariin.
Wilwoodin halvempia satuloita (dynalite) en kyllä suosittele kenellekkään, voi jösses mitä paskaa.
-
- Viestit: 1413
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 5. 9:23:38 2002
900 88-93:sta noita löytyy... ja taitaa se jakokin olla 108. Myö porattiin siihe 100:n jako. Offsetistä en tiedä mut ei se kaukana ole.samiharju kirjoitti:onkos 4*108 jakoisissa saabeissa noita 280mm levyjä? entäs paksuus / levyn offset, onko sierraa ajatellen siellä päinkään?andeRS kirjoitti:Saab 900:sta löytyy edullinen budjettivaihtoehto 280mm levynä. Tarvike ei maksa palj paskaakaan ja taroxin uritettu powerdisc oli 60e/kpl.
Myö sovitettiin noi E30 bemariin.
Wilwoodin halvempia satuloita (dynalite) en kyllä suosittele kenellekkään, voi jösses mitä paskaa.
Tosin järkevyydestä sierraan en sitte tiedä kun cossun osat käy bolt-on.
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
Focus ST170:n levyt menee melkein heittämällä. Ei ilmeisesti tarvitse muuta kuin etunapojen satuloiden kiinnikereikien suurentamisen millillä. Itselle tulossa ST170:sen jarrut escoon kunhan projekti edistyy...mvla kirjoitti:Kertokaa ihmeessä enemmän mitkä satulat/levyt menis heittämällä paikalleen. Kun olis nuo etujarrujen uusinta edessä. Siis ymmärsinkö oikein et seatin satulat ja orkkis levyt menis yks yhteen paikalleen?? vai joutuuko hommaamaan esim sen isomman levyn?
-
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 12:19:39 2001
- Paikkakunta: Helsinki
jarrut
Escossa ilmeisesti sama olkatuki kuin MK3 Fiestassa joten noi menee ainakin heittämällä kiinni vaatii vain 5-6mm palikat jolla satulaa levitetään ulos ja uudet tuon mitan pidemmät pultit. Jarrut mahtuvat 15- tuumaisien vanteiden sisään. http://airfoto.fujikuvat.fi/album/showa ... search=all Nelikkocossusierrasta saa samat osat myös.
ST 170 jarrut vaatii tosiaan että olkatuen 10 milliset reiät pitää porata 12 millisiksi ja hankkia uudet pultit myös. Vaatii myös 16-tuumaisen vanteen että mahtuu.
Fiesta ST 150 jarrut pitäisi myös käydä, tarkempaa tietoa ei ole.
ST 170 jarrut vaatii tosiaan että olkatuen 10 milliset reiät pitää porata 12 millisiksi ja hankkia uudet pultit myös. Vaatii myös 16-tuumaisen vanteen että mahtuu.
Fiesta ST 150 jarrut pitäisi myös käydä, tarkempaa tietoa ei ole.
-
- Viestit: 489
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
- Paikkakunta: Joensuu