Jarrupäivitystä

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Jarrupäivitystä

Viesti Kirjoittaja qreippi » Ma Toukokuu 23. 12:43:24 2005

Kohteena RS2000.

Suunniteltua

Seat Ibiza Cupra-R:n 4-Sylinteriset Brembot (Kiinnitystys kahdellapultilla päältä) Hinta 290e/Pari (sis. Palat)

Varaosanumero 6KL-615-123 / 6KL-615-124 (Vasen / Oikea)

Cuprassa levynkoko on 305/28mm ja RS2K:ssa 260/24mm, Joten uudet levytkin menevät hankintaan.

Jarrulevyksi mahdollisesti AP-Racingin jäähdytetty ja reijitetty 315/28mm

Helpompi on tietysti vaan käyttää 260 Levyä ja tehokkaampia puristimia.

Wilwoodilta löytyykin tuohon sopivat puristimet ja levyt Taroxilta tai AP:ltä.

Takajarrujen koko on riittävä ja levyjen ja puristimien vaihdolla erinomaiset.

Tietysti valmiita kittejäkin löytyy, mutta tulevat hintoihinsa ja itse kasaamalla saa paremmat edullisemmin.

Onko kukaan eskon jarruja päivittäny? tai onko kellään rallikäytössä kyseistä vekotinta? kiinnostais kuulla kokemuksia jarrujen saralta.
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ma Toukokuu 23. 13:02:04 2005

Hetkinen, ei oo pahanhintaiset noi satulat... tää jätkä lähtee seat liikkeeseen ihmettelemään!
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ma Toukokuu 23. 13:05:28 2005

aiheeseen liittyen:

4wd cossu / absillinen perussierra; onko levyjen paksuudella eroja? jos laittais cosan levyt vakio satuloilla..?

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Ma Toukokuu 23. 13:10:58 2005

samiharju kirjoitti:aiheeseen liittyen:

4wd cossu / absillinen perussierra; onko levyjen paksuudella eroja? jos laittais cosan levyt vakio satuloilla..?
Etulevyt ovat yhtäpaksut.
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

dexta
Viestit: 764
Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:58:38 2002
Paikkakunta: Etelä-savo

Viesti Kirjoittaja dexta » Ma Toukokuu 23. 22:30:39 2005


Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Jarrupäivitystä

Viesti Kirjoittaja Sine » Ti Toukokuu 24. 0:40:54 2005

qreippi kirjoitti:Kohteena RS2000.

Suunniteltua

Seat Ibiza Cupra-R:n 4-Sylinteriset Brembot (Kiinnitystys kahdellapultilla päältä) Hinta 290e/Pari (sis. Palat)

Varaosanumero 6KL-615-123 / 6KL-615-124 (Vasen / Oikea)

Cuprassa levynkoko on 305/28mm ja RS2K:ssa 260/24mm, Joten uudet levytkin menevät hankintaan.
Onko tuo sitten bolt-on vai pitääkö soveltaa jotain väliin?

andeRS
Viestit: 1413
Liittynyt: Ti Maaliskuu 5. 9:23:38 2002

Viesti Kirjoittaja andeRS » Ti Toukokuu 24. 9:03:17 2005

Saab 900:sta löytyy edullinen budjettivaihtoehto 280mm levynä. Tarvike ei maksa palj paskaakaan ja taroxin uritettu powerdisc oli 60e/kpl.
Myö sovitettiin noi E30 bemariin.

Wilwoodin halvempia satuloita (dynalite) en kyllä suosittele kenellekkään, voi jösses mitä paskaa.

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Jarrupäivitystä

Viesti Kirjoittaja qreippi » Ti Toukokuu 24. 10:09:24 2005

Sine kirjoitti:
qreippi kirjoitti:Kohteena RS2000.

Suunniteltua

Seat Ibiza Cupra-R:n 4-Sylinteriset Brembot (Kiinnitystys kahdellapultilla päältä) Hinta 290e/Pari (sis. Palat)

Varaosanumero 6KL-615-123 / 6KL-615-124 (Vasen / Oikea)

Cuprassa levynkoko on 305/28mm ja RS2K:ssa 260/24mm, Joten uudet levytkin menevät hankintaan.
Onko tuo sitten bolt-on vai pitääkö soveltaa jotain väliin?
Sovitteet joutuu luultavasti tekemään, mutta toteutettavissa ja taitaa jostain saada valmiina rallipeleihin tarkotettua kalikkaakin?
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Ti Toukokuu 24. 10:11:40 2005

andeRS kirjoitti:Saab 900:sta löytyy edullinen budjettivaihtoehto 280mm levynä. Tarvike ei maksa palj paskaakaan ja taroxin uritettu powerdisc oli 60e/kpl.
Myö sovitettiin noi E30 bemariin.

Wilwoodin halvempia satuloita (dynalite) en kyllä suosittele kenellekkään, voi jösses mitä paskaa.
Pistittekö noi Wilwoodin puristimet?
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » Ti Toukokuu 24. 10:11:45 2005

Kertokaa ihmeessä enemmän mitkä satulat/levyt menis heittämällä paikalleen. Kun olis nuo etujarrujen uusinta edessä. Siis ymmärsinkö oikein et seatin satulat ja orkkis levyt menis yks yhteen paikalleen?? vai joutuuko hommaamaan esim sen isomman levyn?
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Ti Toukokuu 24. 10:30:14 2005

mvla kirjoitti:Kertokaa ihmeessä enemmän mitkä satulat/levyt menis heittämällä paikalleen. Kun olis nuo etujarrujen uusinta edessä. Siis ymmärsinkö oikein et seatin satulat ja orkkis levyt menis yks yhteen paikalleen?? vai joutuuko hommaamaan esim sen isomman levyn?
Uutta levyäkin vaatii, koska koko eroa RS2k vs. Cupra-r on 45mm.
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

andeRS
Viestit: 1413
Liittynyt: Ti Maaliskuu 5. 9:23:38 2002

Viesti Kirjoittaja andeRS » Ti Toukokuu 24. 10:30:48 2005

qreippi kirjoitti:
andeRS kirjoitti:Saab 900:sta löytyy edullinen budjettivaihtoehto 280mm levynä. Tarvike ei maksa palj paskaakaan ja taroxin uritettu powerdisc oli 60e/kpl.
Myö sovitettiin noi E30 bemariin.

Wilwoodin halvempia satuloita (dynalite) en kyllä suosittele kenellekkään, voi jösses mitä paskaa.
Pistittekö noi Wilwoodin puristimet?
Meillä oli noi Wilwoodin dynalitet jo aikaisemmin. Satulat on uskomattoman banaanit. Palat kuluvat epätasaisesti.

Yleensähän noihin joutuu jonkinmoisen välikikottimen tehdä. Mutta joku näppärä jätkä vois ottaa asiakseen niin teettäkää kerralla isompi läjä väliadaptereja.

SamiH
Viestit: 973
Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SamiH » Ti Toukokuu 24. 10:35:40 2005

andeRS kirjoitti:Mutta joku näppärä jätkä vois ottaa asiakseen niin teettäkää kerralla isompi läjä väliadaptereja.
Jos joku ottaa työn vastaan niin mukana!
Ford Fiesta ST 2013
#727

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Ti Toukokuu 24. 10:46:44 2005

SamiH kirjoitti:
andeRS kirjoitti:Mutta joku näppärä jätkä vois ottaa asiakseen niin teettäkää kerralla isompi läjä väliadaptereja.
Jos joku ottaa työn vastaan niin mukana!
Vaatii vaan aika tarkan suunnittelun :!:

Ja mielestäni kannattaa samantien suunnitella kappale, johon saa monen kokosta ja näköstä tarpeen tullen kiinnitettyä.
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ti Toukokuu 24. 12:33:14 2005

andeRS kirjoitti:Saab 900:sta löytyy edullinen budjettivaihtoehto 280mm levynä. Tarvike ei maksa palj paskaakaan ja taroxin uritettu powerdisc oli 60e/kpl.
Myö sovitettiin noi E30 bemariin.

Wilwoodin halvempia satuloita (dynalite) en kyllä suosittele kenellekkään, voi jösses mitä paskaa.
onkos 4*108 jakoisissa saabeissa noita 280mm levyjä? entäs paksuus / levyn offset, onko sierraa ajatellen siellä päinkään?

andeRS
Viestit: 1413
Liittynyt: Ti Maaliskuu 5. 9:23:38 2002

Viesti Kirjoittaja andeRS » Ti Toukokuu 24. 14:39:08 2005

samiharju kirjoitti:
andeRS kirjoitti:Saab 900:sta löytyy edullinen budjettivaihtoehto 280mm levynä. Tarvike ei maksa palj paskaakaan ja taroxin uritettu powerdisc oli 60e/kpl.
Myö sovitettiin noi E30 bemariin.

Wilwoodin halvempia satuloita (dynalite) en kyllä suosittele kenellekkään, voi jösses mitä paskaa.
onkos 4*108 jakoisissa saabeissa noita 280mm levyjä? entäs paksuus / levyn offset, onko sierraa ajatellen siellä päinkään?
900 88-93:sta noita löytyy... ja taitaa se jakokin olla 108. Myö porattiin siihe 100:n jako. Offsetistä en tiedä mut ei se kaukana ole.
Tosin järkevyydestä sierraan en sitte tiedä kun cossun osat käy bolt-on.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ti Toukokuu 24. 17:01:29 2005

tuo halpa hinta vain houkuttaisi.. :-)

Kehmu
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Kehmu » Ti Toukokuu 24. 17:26:13 2005

mvla kirjoitti:Kertokaa ihmeessä enemmän mitkä satulat/levyt menis heittämällä paikalleen. Kun olis nuo etujarrujen uusinta edessä. Siis ymmärsinkö oikein et seatin satulat ja orkkis levyt menis yks yhteen paikalleen?? vai joutuuko hommaamaan esim sen isomman levyn?
Focus ST170:n levyt menee melkein heittämällä. Ei ilmeisesti tarvitse muuta kuin etunapojen satuloiden kiinnikereikien suurentamisen millillä. Itselle tulossa ST170:sen jarrut escoon kunhan projekti edistyy...

Ari
Viestit: 614
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 12:19:39 2001
Paikkakunta: Helsinki

jarrut

Viesti Kirjoittaja Ari » Ke Toukokuu 25. 0:47:17 2005

Escossa ilmeisesti sama olkatuki kuin MK3 Fiestassa joten noi menee ainakin heittämällä kiinni vaatii vain 5-6mm palikat jolla satulaa levitetään ulos ja uudet tuon mitan pidemmät pultit. Jarrut mahtuvat 15- tuumaisien vanteiden sisään. http://airfoto.fujikuvat.fi/album/showa ... search=all Nelikkocossusierrasta saa samat osat myös.

ST 170 jarrut vaatii tosiaan että olkatuen 10 milliset reiät pitää porata 12 millisiksi ja hankkia uudet pultit myös. Vaatii myös 16-tuumaisen vanteen että mahtuu.

Fiesta ST 150 jarrut pitäisi myös käydä, tarkempaa tietoa ei ole.

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » Ke Toukokuu 25. 12:42:08 2005

SamiH kirjoitti:
andeRS kirjoitti:Mutta joku näppärä jätkä vois ottaa asiakseen niin teettäkää kerralla isompi läjä väliadaptereja.
Jos joku ottaa työn vastaan niin mukana!
Mukana kans!
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

Vastaa Viestiin