Jännä homma

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Jännä homma

Viesti Kirjoittaja paperman » Ke Toukokuu 25. 14:01:45 2005

Vaikka ulkona on lämmintä, niin "kylmänä" saa Cossu soppaa niin s...tanasti! Kaikki valot palaa iloisesti seosmittarissa. Paukuttaa putkessa, nykii ja rykii. Hieman lämpenee niin toimii normaalisti. Kun taas käyntilämpöisenä hetken ajelun jälkeen käy taas niin hiton laihalla. Samoin vedossa. Tasakaasulla häviää mittarista valot välillä kokonaan. :roll: Bensan paine normaali, aika omatekeleen näköinen stage1 lastu löytyy boksista ja ahtopaineet 0,9-1bar. Minä en ymmärrä! Auttakaa miestä mäessä.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ke Toukokuu 25. 14:24:19 2005

aloita laittamalla yleismittari moottorin ja akun - navan välille ,mitä näyttää.
sen jälkeen katso akun - navan ja boksin kuoren välinen jännite ero.
jos huomaat eroa niin maadoita uudestaan tuotteet siten että maa taso on sama
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Pe Toukokuu 27. 18:57:00 2005

sierra friikki kirjoitti:aloita laittamalla yleismittari moottorin ja akun - navan välille ,mitä näyttää.
sen jälkeen katso akun - navan ja boksin kuoren välinen jännite ero.
jos huomaat eroa niin maadoita uudestaan tuotteet siten että maa taso on sama
No jännitettä en saanut kummastakaan, mutta vastus ei ollut sama. Eli akusta koneeseen 0 ohm ja akusta boksin kanteen 0.3 ohm. Eli pitäiskö yrittää maadoittaa tuota boksin kuoria jotenkin? Oonkohan mä nyt ihan hakoteillä!
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Pe Toukokuu 27. 20:36:39 2005

Nous niis! Vaihdoin tulpat, pienensin kärkivälin 0.7mm ja vaihdoin puolan johdon. Ainakin testilenkin perusteella toimii nyt huomattavasti paremmin. Välillä silti tyhjäkäynnillä tuntuu, kun jättäis sillontällöin kipinän väliin? Mutta huomattavasti parempi oli nyt!
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Pe Toukokuu 27. 23:01:30 2005

paperman kirjoitti:Nous niis! Vaihdoin tulpat, pienensin kärkivälin 0.7mm ja vaihdoin puolan johdon. Ainakin testilenkin perusteella toimii nyt huomattavasti paremmin. Välillä silti tyhjäkäynnillä tuntuu, kun jättäis sillontällöin kipinän väliin? Mutta huomattavasti parempi oli nyt!
Paljonko sulla sitten oli kärkiväli?
Voi vieläkin pienentää hieman.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Pe Toukokuu 27. 23:12:52 2005

[quote="paperman"][/quote]

mulla on samalla lailla, että välillä pätkäsee yhden kipinän välistä tyhjäkäynnillä. pitäisi kai kasvattaa hieman kärkiväliä tulpassa, että saisi sen pois, mutta taas sitten kierrosten yläpäässä ei toiminta ole niin hyvä. näin taisimme turista andeRS kanssa, kun siipi omistajaa vaihtoi. mun mielestä toi ei haittaa, vaikka kipinä välistä silloin tällöin jääkin tyhjäkäynnillä. ehkä sitä talven aikana saisi korjausta asiaan, jos uudet sytkälaitteet saa hankittua ja asennettuakin vielä.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » La Toukokuu 28. 10:53:11 2005

siipicossu kirjoitti:
paperman kirjoitti:Nous niis! Vaihdoin tulpat, pienensin kärkivälin 0.7mm ja vaihdoin puolan johdon. Ainakin testilenkin perusteella toimii nyt huomattavasti paremmin. Välillä silti tyhjäkäynnillä tuntuu, kun jättäis sillontällöin kipinän väliin? Mutta huomattavasti parempi oli nyt!
Paljonko sulla sitten oli kärkiväli?
Voi vieläkin pienentää hieman.
En mitannut ennen! Nyt tuossa käynnistelin aamulla sierraan niin ei meinaa lähteä käyntiin ja sit pyörii todella vaivalloisesti. Paukuttaa putkessa ja hummaa tyhjäkäyntiä! Ompa omituista! Ei taida pyöriä ihan kaikilla pytyillä välillä?Voisko esim. tulpanjohdot olla menossa? Rallyracella ei olisi kovin paha hintaiset johdot (prospark).
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Ti Toukokuu 31. 11:39:59 2005

No nyt ei sitten enää edes lähde käyntiin! Voi s...tana kun ei jaksais pelleillä tuon kanssa.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Ti Toukokuu 31. 12:45:17 2005

Paljonko pitäisi/saisi olla vastusta puolan johdossa? Ja mitähän mahtaa olla nämä johdot? http://groups.msn.com/Pauhupaja/shoebox ... PhotoID=55 Musta ja musta/punainen. Olivat irrallaan teipattuina puolan takana. Samassa johtonipussa kun itse puolalle menevät johdot. Ovat vastusmittarin mukaan jollain lailla yhteydessä kipinänvahvistimen liittimeen. Ja toiseen noista tulee heikko virta virran ollessa päällä!
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Ti Toukokuu 31. 18:51:45 2005

Mittausten mukaan ei voi muuta olla, kun tuo kipinänvahvistin taas sökönä!? Onko Cossun alkuperäisessä puolassa etuvastusta? Nykyisessä ei ole. Jokuhan tuossa nyt noita polttaa!
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Toukokuu 31. 18:55:41 2005

paperman kirjoitti:Mittausten mukaan ei voi muuta olla, kun tuo kipinänvahvistin taas sökönä!? Onko Cossun alkuperäisessä puolassa etuvastusta? Nykyisessä ei ole. Jokuhan tuossa nyt noita polttaa!
Ei pitäisi olla etuvastusta.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Ke Kesäkuu 1. 14:39:56 2005

Nyt hyviä ehdotuksia miksi Cossu polttaa noita sytty-yksiköitä? Uusi kesti tasan minuutin! Alkaa käymään kalliiksi tämä touhu. :roll:
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ke Kesäkuu 1. 15:08:59 2005

ymmärsin että olet vaihtanut puolan?
olisko mahdollista että sulla on kärjellisen puola siellä?
toinen mikä tulee mieleen , tulpat tai tulpan johdot jos on vanhat ja liikaa vastusta niin se voi polttaa pääteasteen
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Ke Kesäkuu 1. 15:23:41 2005

sierra friikki kirjoitti:ymmärsin että olet vaihtanut puolan?
olisko mahdollista että sulla on kärjellisen puola siellä?
toinen mikä tulee mieleen , tulpat tai tulpan johdot jos on vanhat ja liikaa vastusta niin se voi polttaa pääteasteen
Onkos noita erikseen kärettömiin sytytyksiin? Talvella laitoin vaan ensimmäisen puolan minkä tallista löysin. Micro dynamicsin megaspark2 merkkisen. Ei vissiin sitten ole sovelias tuohon? Tulpan johdoissa resistanssi 10 kohmia tai jotain sellaista ja puolan johto on uusi.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Kesäkuu 1. 15:31:55 2005

0.7-0.9 ohmia pitäisi olla resistanssi puolassa (ensiöpuoli).
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ke Kesäkuu 1. 15:55:38 2005

kyllä on erinlaisia.
yleensä 100% kärjellisten autojen puolat ovat esivastuksella ja ne ei sovellu
sellaisenaan kärjettömiin.
esivastus on tehty sen takia että startti hetkellä esivastus ohitetaan ja silloin puola saa 100% akkujännitteen.
suosittelen lämpimästi fordin alkuperäistä puolaa.
ei oe koskaan mun foordi aikakautena mennyt rikki puola
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Ke Kesäkuu 1. 19:04:14 2005

No kävin tallilla raapimassa mun vanhasta ruisku sierrasta tuollaisen motocraftin puolan! Siinä on resistanssi 1.1 ohm ja noissa toisissa 1.8-1.9 ohm. On kyllä aikalailla erinäköinen kun tuo edellinen. Kokeillaan sillä huomenna, kunhan saan repullisen noita sytty-yksiköitä! :wink:
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » To Kesäkuu 2. 15:18:30 2005

Do diin! Ei ollut maadoitukset kunnossa (syttyboksin). Tuolla klubin sivuilla olevassa L8:n sähkökaaviossa tuo boksi on maadoitettu vielä erikseen tuohon alustaansa ja se tuosta puuttui! Lisäsin sen ja ainakin nyt kymmenisen minuuttia pyöri polttamatta mitään. Toivotaan, että se vika oli tuossa ja olisi nyt historiaa.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

Jay
Viestit: 439
Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 10:17:52 2002
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Jay » To Kesäkuu 2. 18:11:13 2005

paperman kirjoitti:Do diin! Ei ollut maadoitukset kunnossa (syttyboksin). Tuolla klubin sivuilla olevassa L8:n sähkökaaviossa tuo boksi on maadoitettu vielä erikseen tuohon alustaansa ja se tuosta puuttui! Lisäsin sen ja ainakin nyt kymmenisen minuuttia pyöri polttamatta mitään. Toivotaan, että se vika oli tuossa ja olisi nyt historiaa.
Sehän maadoittuu niillä kiinnitysruuveillansa! Onhan sulla se piitahna siellä modulin ja sen aluuminialustan välissä? Itse ainakin kerran poltin modulin luultavasti tuon tuon tahnan puuttumisen takia.
Escort GT mk1
Escort RS Turbo S1
Escort RS Turbo S2
Fiesta RS Turbo
Focus RS Mk1
Transit T460 x2

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » To Kesäkuu 2. 18:49:13 2005

Tahnaa on enemmän kuin tarpeeksi modulin alla! Ja oli aikaisemminkin. Voihan se olla, että tuo puolan vaihto auttoi asiassa enemmän? Mutta ainakin nyt vetelee Cossu iloisesti rajoittajalle asti eikä päkeltele. Tulppien kärkivälin pienentäminen auttoi tuohon vaivaan.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Pe Kesäkuu 3. 13:25:25 2005

paperman kirjoitti:Tahnaa on enemmän kuin tarpeeksi modulin alla! Ja oli aikaisemminkin. Voihan se olla, että tuo puolan vaihto auttoi asiassa enemmän? Mutta ainakin nyt vetelee Cossu iloisesti rajoittajalle asti eikä päkeltele. Tulppien kärkivälin pienentäminen auttoi tuohon vaivaan.
Tuosta rötäämisestä joskus puheltiin enemmän kuin tarpeeksi...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Ma Kesäkuu 13. 13:30:43 2005

Joopajoo! Nyt alkaa vituttamaan. Taas hyytyi Cossu tien päälle. Kipinä katosi! Mikä v...ttu noita bokseja nyt oikein vois polttaa?
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ma Kesäkuu 13. 13:48:35 2005

paperman kirjoitti:Joopajoo! Nyt alkaa vituttamaan. Taas hyytyi Cossu tien päälle. Kipinä katosi! Mikä v...ttu noita bokseja nyt oikein vois polttaa?
Ensimmäinen tutkimuksen aihe, saako peli pensaa? jos saa pensaa, on kammenkulma-antura sekä reluktanssianturi kunnossa... sitten jäljelle ei jää kuin sytkävahvistin, jakaja ja johdot ;)
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Ma Kesäkuu 13. 14:46:02 2005

Kyllä pumppu pyörii ja bensa haisee startatessa! Täytyy varmaan tehdä nuo sytytysmodulin liitinkamman liitokset uudelleen. Kikkeliskokkelis kun vaan sais sen jotenkin tallille?
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

Vastaa Viestiin