-01 -> mondeo V6 alusta ja renkaat
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: To Kesäkuu 2. 20:18:19 2005
-01 -> mondeo V6 alusta ja renkaat
Terve
Minulla on -01 V6 5d Mondeo. Autossa on ST220 korisarja etulokareita myöden, myös vanteet ovat ST220 alkuperäiset.
No niin asiaan. Minun mielestäni autoa pitäisi tiputtaa about 20mm, olen vertaillut autoa alkup. ST220 ja mielestäni ne ovat samankorkuiset. Lueskelin Fordin sivuilta että mondeoon on saatavaa alustaa, joka ST220 on vakiona ja johon sisältyy vahvistetut iskarien yläpääkiinnitykset tjsp. autossani on kaikesta päätellen tuo alusta, voihan siinä ST220 silti olla vähän tukevampaa osaa muuallakin, mutta korkeutensa puolesta näyttää samalta.
No, Eibachin jouset ovat laadukkaat mutta mille tasolle putoaa?
Alkup. iskareilla on kuitenkin ajettu pian 70tkm, niin ei nekään enää uudet ole.
KW:n variante 1 olisi varmasti tosi hyvä, mutta hinta on sen tonnin, eikä se ole ylitsepääsemätön summa, mutta suuri raha kuitenkin.
Autossani ei ole talvirenkaita, eikä tollaseen 'korkeakylkiseen' varmaankaan viitsi 17" pienenpiä ostaa. Nuo ST220 olivat mielestäni ET51, millä ET:llä vielä mahtuu pyörimään ?
meneekö 35? ja jos menee niin, mielestäni talvipallon ei tarvitse pyöriä niin ulkona.
Tietysti voin pyhittää nykyiset vanteet talvivanteiksi ja ostaa kesäpalloiksi jotkut vähän ulommas tulevat.
Etupuskurista puuttuu ikävä kyllä sumarit, ja sellaiset se vaatii. En ole vielä fordin tiskiltä 'kerinnyt' kysymään alkuperäisten hintoja. Onko vinkkiä mitkä tarvikemalliset tuonne saisi väsättyä.
Ja viimeiseksi, itse olen ruosteenestokäsittelyn kannalla. Oletteko suojanneet voortienne ruosteita?
-Pasi-
Minulla on -01 V6 5d Mondeo. Autossa on ST220 korisarja etulokareita myöden, myös vanteet ovat ST220 alkuperäiset.
No niin asiaan. Minun mielestäni autoa pitäisi tiputtaa about 20mm, olen vertaillut autoa alkup. ST220 ja mielestäni ne ovat samankorkuiset. Lueskelin Fordin sivuilta että mondeoon on saatavaa alustaa, joka ST220 on vakiona ja johon sisältyy vahvistetut iskarien yläpääkiinnitykset tjsp. autossani on kaikesta päätellen tuo alusta, voihan siinä ST220 silti olla vähän tukevampaa osaa muuallakin, mutta korkeutensa puolesta näyttää samalta.
No, Eibachin jouset ovat laadukkaat mutta mille tasolle putoaa?
Alkup. iskareilla on kuitenkin ajettu pian 70tkm, niin ei nekään enää uudet ole.
KW:n variante 1 olisi varmasti tosi hyvä, mutta hinta on sen tonnin, eikä se ole ylitsepääsemätön summa, mutta suuri raha kuitenkin.
Autossani ei ole talvirenkaita, eikä tollaseen 'korkeakylkiseen' varmaankaan viitsi 17" pienenpiä ostaa. Nuo ST220 olivat mielestäni ET51, millä ET:llä vielä mahtuu pyörimään ?
meneekö 35? ja jos menee niin, mielestäni talvipallon ei tarvitse pyöriä niin ulkona.
Tietysti voin pyhittää nykyiset vanteet talvivanteiksi ja ostaa kesäpalloiksi jotkut vähän ulommas tulevat.
Etupuskurista puuttuu ikävä kyllä sumarit, ja sellaiset se vaatii. En ole vielä fordin tiskiltä 'kerinnyt' kysymään alkuperäisten hintoja. Onko vinkkiä mitkä tarvikemalliset tuonne saisi väsättyä.
Ja viimeiseksi, itse olen ruosteenestokäsittelyn kannalla. Oletteko suojanneet voortienne ruosteita?
-Pasi-
-
- Viestit: 3618
- Liittynyt: To Toukokuu 8. 11:39:48 2003
- Paikkakunta: Tampere #376
Hyviä kysymyksiä mitkä muakin kiinnoistais...
Mutta kirjoitan ny omia mielipiteitäni.. Ensinnäkin tosta KW:n alustasta, toi 1000euron hinta ny ei hirveen pahalta kuulosta, tossa luokassahan ne pyörii. Itse olen kans' ajatellu jossakin vaiheessa heittää alle Eibachin alustan, ja niiden hinta on yli 1000euroa.. Eli noissa hyvien merkkien hinnoissa ei eroa ole.
Jostain nettisivuilta muistelen lueskelleeni että ST220:een olisi tarjolla ET40 olevia palloja, itse asiassa muistelin että ne ST220:n vakio pallotkin on sitä luokkaa.. Saatan olla väärässä..
Olen tässä itsekkin suunnitellu asennuttavani tohon Mondeooni ST220/2.2 TDCi M6 Titanium korisarjan.. Mutta niiden kokonais hinnaks pyörähtää n.2500-3000€, mutta erottuispahan joukosta...
Vähitellen vähitellen...
Omistamassani Mondeossa on tehtaan tekemät massaukset, tuskimpa se uusinta massaus huonookaan tekisi.. Takaraivossa kummittelee "uusien" Foortsonien ruosteongelmat...
Ei tästä vastauksesta kyllä mitää hyötyä varmaan ollu, mutta tulipahan kirjoitettua..
T:Jussi
Mutta kirjoitan ny omia mielipiteitäni.. Ensinnäkin tosta KW:n alustasta, toi 1000euron hinta ny ei hirveen pahalta kuulosta, tossa luokassahan ne pyörii. Itse olen kans' ajatellu jossakin vaiheessa heittää alle Eibachin alustan, ja niiden hinta on yli 1000euroa.. Eli noissa hyvien merkkien hinnoissa ei eroa ole.
Jostain nettisivuilta muistelen lueskelleeni että ST220:een olisi tarjolla ET40 olevia palloja, itse asiassa muistelin että ne ST220:n vakio pallotkin on sitä luokkaa.. Saatan olla väärässä..

Olen tässä itsekkin suunnitellu asennuttavani tohon Mondeooni ST220/2.2 TDCi M6 Titanium korisarjan.. Mutta niiden kokonais hinnaks pyörähtää n.2500-3000€, mutta erottuispahan joukosta...

Omistamassani Mondeossa on tehtaan tekemät massaukset, tuskimpa se uusinta massaus huonookaan tekisi.. Takaraivossa kummittelee "uusien" Foortsonien ruosteongelmat...
Ei tästä vastauksesta kyllä mitää hyötyä varmaan ollu, mutta tulipahan kirjoitettua..
T:Jussi
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: To Kesäkuu 2. 20:18:19 2005
Juu tuskin se massaus pahitteeksi ainakaan olisi, kyllä se näillä näkymin kesän mittaan tulee teetettyä.
Tulipa tänään poikettua stockmannilla ja sieltä varaosatiskiltä tilasin kirkkaat vilkut autooni. Kysyin samalla sumareita puskuriin ja niille oli hintaa 120€/kpl, meni harkintaan. Vilkut ei menneet harkintaan kun maksoivat about 5€/kpl.
Onko muuten kukaan todennut mondeon sivupeilejä aivan onnettomiksi?
Varsinkin oikean puolen peili on vaarallinen
, sinnehän mahtuu kuoleeseen kulmaan vaikka mitä. Stokkalla käydessäni istahdin aivan uuteen mondeoon ja totesin että siihen oli tuossa faceliftin yhteydessä ilmestynyt varsin asialliset peilit.
Onko kukaan vaihtanut noita alkup peilejä parempiin?
Toinen vaihtoehto on tietysti ostaa sellanen vimpanpäälle tarrakiinnitteinen 'peilipallo'
-Pasi-
Tulipa tänään poikettua stockmannilla ja sieltä varaosatiskiltä tilasin kirkkaat vilkut autooni. Kysyin samalla sumareita puskuriin ja niille oli hintaa 120€/kpl, meni harkintaan. Vilkut ei menneet harkintaan kun maksoivat about 5€/kpl.
Onko muuten kukaan todennut mondeon sivupeilejä aivan onnettomiksi?
Varsinkin oikean puolen peili on vaarallinen

Onko kukaan vaihtanut noita alkup peilejä parempiin?
Toinen vaihtoehto on tietysti ostaa sellanen vimpanpäälle tarrakiinnitteinen 'peilipallo'

-Pasi-
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: To Kesäkuu 2. 20:18:19 2005
Juu, korisarja on entisen omistajan tekosia. Sillä oli ainakin juttujensa mukaan hyvät suhteet fordin varaosapuolelle ja sieltä se ne osat on ostanut. Mulle se meinas et pelkät osat maksaa 2500€.
Ja vääräleuoille tiedoksi että näin auton alkuperäiset osat ja ne olivat ehjiä.
Madalluksen suhteen olen piheyttäni kallistumassa Eibachin jousisarjaan. Iskareita en aio nyt vaihtaa, vaihdetaan ne sitten ensi kesänä
Minunkin autooni on kuulemma takuuseen vaihdettu takaovet, etuovista ja niiden ruosteista en tiedä paitsi sen että nyt ainakaan eivät ole ruosteessa.
Täytyy tuon jousiprojektin yhteydessä varmistaa että nuo vetonivelien suojakumit ovat kunnolla kiinni ja jos arvelluttaa niin possuvarmistusta kehiin.
-Pasi-
Ja vääräleuoille tiedoksi että näin auton alkuperäiset osat ja ne olivat ehjiä.
Madalluksen suhteen olen piheyttäni kallistumassa Eibachin jousisarjaan. Iskareita en aio nyt vaihtaa, vaihdetaan ne sitten ensi kesänä

Minunkin autooni on kuulemma takuuseen vaihdettu takaovet, etuovista ja niiden ruosteista en tiedä paitsi sen että nyt ainakaan eivät ole ruosteessa.
Täytyy tuon jousiprojektin yhteydessä varmistaa että nuo vetonivelien suojakumit ovat kunnolla kiinni ja jos arvelluttaa niin possuvarmistusta kehiin.
-Pasi-
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: To Kesäkuu 2. 20:18:19 2005
Nonni, jouset on vaihdettu ja ei voi olla kuin pettynyt.
Auto keulii, sentin tai kaks mut kuitenkin liikaa.
Tulipa tutkailtua sekin että alkuperäisten iskareiden varret olivat ruosteessa joka kulmasta, tähän ei varmastikaan pysty kuin motorcraft että 70tkm ajettujen iskarien kromit on jo entiset = iskarit entiset.
Ei sitten sovi ainakaan nuo huonokuntoiset alkup. iskarit lyhyempien jousien kanssa. Jos on pari isompaa heittoa peräjälkeen niin noi takaiskarit ei enää tiedä mitä ne tekis. Vakiojousilla minun mielestäni toimi hyvin.
No, ProStreetin myyjä juttelin että Sachsin Performacet on samat iskarit kuin Eibachin alustasarjassa olevat. Sellaisia tarvitsee varmaankin vähitellen ruveta metsästämään.
Onko vinkkejä muista iskareista, jotka toimisivat hyvin lyhyempien jousien kanssa?
nimim. Kun säästit oikeassa paikassa
-Pasi-
Auto keulii, sentin tai kaks mut kuitenkin liikaa.
Tulipa tutkailtua sekin että alkuperäisten iskareiden varret olivat ruosteessa joka kulmasta, tähän ei varmastikaan pysty kuin motorcraft että 70tkm ajettujen iskarien kromit on jo entiset = iskarit entiset.
Ei sitten sovi ainakaan nuo huonokuntoiset alkup. iskarit lyhyempien jousien kanssa. Jos on pari isompaa heittoa peräjälkeen niin noi takaiskarit ei enää tiedä mitä ne tekis. Vakiojousilla minun mielestäni toimi hyvin.
No, ProStreetin myyjä juttelin että Sachsin Performacet on samat iskarit kuin Eibachin alustasarjassa olevat. Sellaisia tarvitsee varmaankin vähitellen ruveta metsästämään.
Onko vinkkejä muista iskareista, jotka toimisivat hyvin lyhyempien jousien kanssa?
nimim. Kun säästit oikeassa paikassa

-Pasi-
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: To Kesäkuu 2. 20:18:19 2005
Kiitos Boge-vinkistä.
Soittelin tuossa bogejen (miten mahtaa oikeasti vääntyä...) perään ja loppujen lopuksi sitten varmaankin keskustelin maahantuojan edustajan kanssa ja se ilmoitti että Boge ja Sachs ovat samaa **skaa, mutta Sachs Performanceja ei ole Bogeina.
Tyyppinumerot olivat:
Sachs Performance:
etuiskari 995 535
takaiskari 995 536
Hinnat olivat melko suolaisen oloisia, josta johtuen en tehnyt vielä ostopäätöstä.
Autoni takapäätä nostin 10mm ja tein sen 'nyrkkipaja' -meinigillä. Eli perssonien alapäähän menee 'reiästä' läpi ja se reikä sitten kiristetään iskarin ympärille.
Otin iskaria 10mm ylemmäs ja kiristin siihen, meininki on huono mutta lopputulos hyvä eikä takapää enää roiku. Iskari ei siis ole enää sitä hitsattua merkkiä päin, mutta ei se merkki kantavaksi olekaan tarkoitettu. Iskarinvarsi jäi vielä alapäästänsä 'reiän' eli pyörännavan ulkopuolelle.
Sitten olisi virtalukko aiheinen kysymys, eli voiko voortin virtalukkoa rasvata ja jos voi niin millä aineella?
Virtalukko on nimittäin alkanut takeltelemaan molempiin suuntiin, mutta kuitenkin enemmän autoa sammutettaessa.
-Pasi-
Soittelin tuossa bogejen (miten mahtaa oikeasti vääntyä...) perään ja loppujen lopuksi sitten varmaankin keskustelin maahantuojan edustajan kanssa ja se ilmoitti että Boge ja Sachs ovat samaa **skaa, mutta Sachs Performanceja ei ole Bogeina.
Tyyppinumerot olivat:
Sachs Performance:
etuiskari 995 535
takaiskari 995 536
Hinnat olivat melko suolaisen oloisia, josta johtuen en tehnyt vielä ostopäätöstä.
Autoni takapäätä nostin 10mm ja tein sen 'nyrkkipaja' -meinigillä. Eli perssonien alapäähän menee 'reiästä' läpi ja se reikä sitten kiristetään iskarin ympärille.
Otin iskaria 10mm ylemmäs ja kiristin siihen, meininki on huono mutta lopputulos hyvä eikä takapää enää roiku. Iskari ei siis ole enää sitä hitsattua merkkiä päin, mutta ei se merkki kantavaksi olekaan tarkoitettu. Iskarinvarsi jäi vielä alapäästänsä 'reiän' eli pyörännavan ulkopuolelle.
Sitten olisi virtalukko aiheinen kysymys, eli voiko voortin virtalukkoa rasvata ja jos voi niin millä aineella?
Virtalukko on nimittäin alkanut takeltelemaan molempiin suuntiin, mutta kuitenkin enemmän autoa sammutettaessa.
-Pasi-