Revotec öljynpainemittari.

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

KtK
CRSC jäsen 2015

Revotec öljynpainemittari.

Viesti Kirjoittaja KtK » Su Heinäkuu 17. 21:29:45 2005

Mulla on cossussa tommonen 52mm revotecin öljynpainemittari ja sen toiminta hiukan ihmetyttää.

Ensinnäkin olen kytkenyt sen lähtemään päälle samaan aikaan valojen kanssa. Kun autoon laittaa parkit päälle ,alkaa mittarin valot palaa ja viisari nousee lähelle nolla rajaa. Mutta jää selvästi alle nolla rajan. Näyttää jotain 0.2-0.3 alipainetta olevinaan.

Toinen merkillinen homma on kun autolla on ajeltu kunnolla ,jolloin annan fläktien jäähdyttää ajon jälkeen ja auto käy tyhjäkäyntiä. Ö-paineet on 1.5-1.8bar ja pysyvät siinä ,vaikka antais tyhjäkäydä puol tuntia.

Mutta jos menen ottamaan valot pois ja takas päälle ,jolloin mittari menee nolliin ,niin se ei nouse kuin johonkin 0.5- 0.8bariin ja sen saa taas näyttämään isompia lukemia pysyvästi jos antaa kaasua johonkin 2000rpm hetkeksi. Eikös 0.5barilla jo rupeis venanpainimet naputtamaan ,jos niin vähän olis oikeesti.

Jotenkin hämärää. Mulla oli tota ennen equusin ö-painemittari ,jossa ei ole mitään vaimennusta ja se näytti aikatavalla eri arvoja kuin toi (kauttaaltaan isompia) Ja näytti aina samoja arvoja ,vaikka sen otti käydessä välillä pois päältä.

Onko jollain kokemuksia tommosesta revotecin ö-paine mittarista ,voiko tohon luotaa ollenkaan,kun nollarajakin on liian alhaalla.

cossy

Viesti Kirjoittaja cossy » Su Heinäkuu 17. 22:34:41 2005

En mä oikein ymmärrä miten toi tollalailla sulla toimii. Oma revotecin sama mittari on ollu 2 vuotta käytössä ja ei ongelmia. Miten oot asentanu sen niin että kun pistät valot päälle niin mittari rupee muka toimimaan :?: Kyllä mullakin mittariin tulee valot kun pistää parkit päälle mutta ei viisari mihinkään liikahda. Mulla normi ajossa näyttää paineita noin 55psi ja tyhjäkäynnillä noi 25-30psi. joten taitaa olla jotain hämärää sulla tossa.

KtK
CRSC jäsen 2015

Viesti Kirjoittaja KtK » Su Heinäkuu 17. 22:58:18 2005

Mulla menee mittarivalojen + ja viisarin + samaan johtoon valokatkaisimen kanssa. Kun laitan valot päälle mittari saa virtaa ja viisari nousee siihen mukamas nolla rajaan.

Jos on suoravirta mittarille ,niin sitten se pysyy aina siinä (nollarajassa) ja ei tipahda pohjaan missään vaiheessa.

Kai ton vois jotenkin eritavallakin kytkeä,mutta vaikuttaako se näyttämiin jotenkin,sitä en tiiä.

Vastaa Viestiin