1.8 ZETEC kyssäri

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

rst1power
Ylläpitäjä

1.8 ZETEC kyssäri

Viesti Kirjoittaja rst1power » To Elokuu 4. 13:23:54 2005

oliskos kellään heittä jotain linkkiä mistä selvii
ko. moottorin strategisia mittoja?
Siis männäntappi kiertokankien silmät ym ym....?

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » To Elokuu 4. 14:45:49 2005

Mahlen sähkoinen kataloogi on hyvä, sieltä löytyy mitat mäntiin ainakin.
tapin halkaisija 20,63mm ja tapin pituus 63,5mm. Lämpöpuristesovite kiertarin silmukkaan. Puristuskorkeus 33.2mm männän korkeus 57.2mm

Meinaatko etsiä korvaavaa mintää jostain tosesta autosta, kerro muillekin jos löytyy :) Haulla löytyy jotain juttua, VAG konsermin tuotteista löytyy koneistamalla sopivia yhdistelmiä.
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

rst1power
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja rst1power » To Elokuu 4. 15:00:57 2005

Hartza kirjoitti:Mahlen sähkoinen kataloogi on hyvä, sieltä löytyy mitat mäntiin ainakin.
tapin halkaisija 20,63mm ja tapin pituus 63,5mm. Lämpöpuristesovite kiertarin silmukkaan. Puristuskorkeus 33.2mm männän korkeus 57.2mm

Meinaatko etsiä korvaavaa mintää jostain tosesta autosta, kerro muillekin jos löytyy :) Haulla löytyy jotain juttua, VAG konsermin tuotteista löytyy koneistamalla sopivia yhdistelmiä.
No joo haen kyllä lähinnä ultimate kestävää mäntää jokseenkin järkevällä hinnalla.. onko semmosta :roll:
Olikos männän halkaisija 80mm vai 81mm??

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » To Elokuu 4. 18:52:40 2005

rst1power kirjoitti:
Hartza kirjoitti:Mahlen sähkoinen kataloogi on hyvä, sieltä löytyy mitat mäntiin ainakin.
tapin halkaisija 20,63mm ja tapin pituus 63,5mm. Lämpöpuristesovite kiertarin silmukkaan. Puristuskorkeus 33.2mm männän korkeus 57.2mm

Meinaatko etsiä korvaavaa mintää jostain tosesta autosta, kerro muillekin jos löytyy :) Haulla löytyy jotain juttua, VAG konsermin tuotteista löytyy koneistamalla sopivia yhdistelmiä.
No joo haen kyllä lähinnä ultimate kestävää mäntää jokseenkin järkevällä hinnalla.. onko semmosta :roll:
Olikos männän halkaisija 80mm vai 81mm??
Ei ole.

Orkkis halkaisija on 80.6mm, mutta esim Accraliten Zetec-mäntä listalta on 81mm. Muilta merkeiltä ei taida olla 1.8 Zeteciin valmista takomäntää---> mittatilaus. Ja tuo Accraliten mäntä on työstettävä mittaansa, ja soveltuu lähinnä ZVH turbo konstruktioon, koska laesta loppuu valmistajan ilmoittama työstövara 16 venasella kannella. Jos meinaa alentaa alkuperäistä puristussuhdetta, siis. Tietenkin kaikki riippuu aina siitä mitä haetaan, tuolla Ford-Clubin puolella sälli tilasi Burtonilta Accralitet mittaan työstettynä ZVH turboon 8.5:1 puristissuhteella, hintaa kotiovelle 1000€
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

Jani
Viestit: 201
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 12:36:14 2001
Paikkakunta: halikko

Viesti Kirjoittaja Jani » To Elokuu 4. 18:52:41 2005

Miks kaikki on tost 1.8 tekemäs turbokonetta? Mikä vika 2.0 zetec?
Lancia Delta Integrale 8v
BMW E34 "M5"
MB S124 300TDT

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » To Elokuu 4. 18:56:45 2005

Jani kirjoitti:Miks kaikki on tost 1.8 tekemäs turbokonetta? Mikä vika 2.0 zetec?
Se olis juu osien kannalta helpompi vaihtoehto, mutta kun noita 1.8 tuntuu pyörivän nurkissa :)
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Pe Elokuu 5. 1:04:53 2005

Hartza kirjoitti:
Jani kirjoitti:Miks kaikki on tost 1.8 tekemäs turbokonetta? Mikä vika 2.0 zetec?
Se olis juu osien kannalta helpompi vaihtoehto, mutta kun noita 1.8 tuntuu pyörivän nurkissa :)
1.8 ZVH:ssa voi käyttää 1.6 CVH Turbon kansipahvia ja lohkoja löytyy joka autopurkamolta.

2.0 Zeteciä on käytetty lähinnä Mondeossa, joten pitää haalia vielä 1.9 CVH kansipahvin lisäksi Escortin koneenpidikkeet/korvat, öljyputki öljypohjaan ja Escortin öljypohja. Mondeossa pakoputki kulkee juuri toiselta puolelta öljypohjaa kuin Escortissa.

lauri
Viestit: 3488
Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja lauri » Pe Elokuu 5. 8:42:15 2005

1,8 "sopii" Audi S2:männät ja 10v turbokoneen veivit, koneistamista on kyllä tiedossa. Jos joku haluaa askarrella. Moisia osia olin laittamassa omaani kunnes tulin järkiini ja myin kaikki pois.

rst1power
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja rst1power » Pe Elokuu 5. 10:28:47 2005

lauri kirjoitti:1,8 "sopii" Audi S2:männät ja 10v turbokoneen veivit, koneistamista on kyllä tiedossa. Jos joku haluaa askarrella. Moisia osia olin laittamassa omaani kunnes tulin järkiini ja myin kaikki pois.
Mitä joutuu koneistamaan??

lauri
Viestit: 3488
Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja lauri » Pe Elokuu 5. 11:43:08 2005

Ala- ja yläsilmukat vaatii sovitusta, sylinteri tarvii porausta ja mäntästäkin joutui muistaakseni ottamaan siivun pois että mahtuu kannen alle. Tietyssä vaiheessa kannaattaa alkaa miettimään kumpi tule halvemmaksi, käytetyt audin osat ja koneistukset vai uudet takomännät kaupasta.

Vastaa Viestiin