Tekniikanvaihtokustannuksia

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

speedi
Ylläpitäjä

Tekniikanvaihtokustannuksia

Viesti Kirjoittaja speedi » Su Elokuu 7. 15:54:10 2005

Liityin sitte jäseneksi nii pääsee vähän pintaa syvemmältä harrastelemaan näitä vehkeitä... :wink:

Tää nyt ei kovin tarkkaa tekniikkaa ole mutta koskee sitä itseään kuitenkin, että missä kustannuksissa liikutaan jos meinaan tuohon allekirjotuksessa olevaan purkkiin haaveilla turbotekniikkaa? Joko cossu, tai ohc-turbo. Nelivetokin ois kova juttu, tosin saattaa sen puolesta jäädä haaveeksi.

Jos vertaa esim.tällä hetkellä nettiautossa pyöriviin n.kymppitonnin ja päälle oleviin nelivetocossuihin, onko suorastaan tyhmä idea alkaa värkkäämään tähän nykyiseen semmosia? Itsellä ei taitoja eikä tietoja oo sen tarkemmin sitä hommaa edes tehdä, että kaverilla joutusin joka tapauksessa asennuttamaan koko paskan, eli oma lompakko tuntee homman nahoissaan myös työn puolesta.

Paha tarkkaan sanoa paljonko siihen rahaa uppoaa, mut heittäkää arviota nii osaa jotain päättää asian suhteen. Kovin mielellään en nykysestä luopuis, sekä kiintynyt siihen että "sleepperi-turbo" ois ihan mukava peli mut jos se ihan mielettömäksi duuniksi paisuu niin...

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Su Elokuu 7. 16:02:48 2005

No yhden tuollaisen katillisen tiedän johon on pultattu laillisesti cossun tekniikka. Hommaa toki on eikä tekniikkaakaan saa mistään ilmaiseksi.

Tekniikasta joutuu helposti maksamaan 4000-8000 euroa ( eli tarkoittaa että ostat katillisen cossun jo raastat siitä tekniikan tuohon autoon ) Nelivetona taitaa mennä prossat todella lähelle 50 eli pitäisi kuitenkin rakentaa takapotkuna. Hieman kinkkinen juttu mutta kun sellainen naapurustossa on, niin kaipa sellaisen saa tehtyä..

Itse en näe tuossa mitään järkeä, kun noita cossuja kuitenkin alkaa saamaan jo melko järkihintaan orkkiksinakin.

Osta orkkis cossu ja pidä nykyinen auto talviautona.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

speedi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja speedi » Su Elokuu 7. 16:10:54 2005

Perhana, onhan se sitten hinnoissaan tuommonen urakka.

Uuden ostoa en oo kunnolla harkinnu lähinnä siksi kun koskaan ei tiiä mimmonen pommi se on. Jokainen myyjä kehuu maasta taivaaseen hyväkuntoiseksi ja taidolla rakennetuksi jne jne mut viime kädessä sen laadun taitaa nähdä vasta kun on jo omissa nimissä... Perusasiat osaa kattoo paikanpäällä mut aika vähän on mulla tietoa turboista tässä vaiheessa vielä.

Jospa kevään päälle joltain klubilaiselta uskaltais ostaa hyvin pidetyn nelivetocossun, täällä tuskin tunareita ihan joka nikin takaa löytyy. :wink:

En taida talviautona kuitenkaan tätä pitää, on meinaan perseestä ajaa liukkailla kun ei ees lukkoa ole.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Su Elokuu 7. 16:22:48 2005

Tuollainen dokkiriesa vääntää alhaalta. Kun sen yhdistää HYVIIN talvirenkaisiin ja 40 kiloon ( kaksi säkkiä, yksi kummassakin takanurkassa ) hiekkaa, alkaa talvikelissä dokkiriesakin pissittämään monet huonompirenkaiset etuvedot liikennevaloista lähdössä :D

Tuo kutossierrassanikin on yllättävän hyvä pito, vaikka ei siinäkään vielä lukkoa ole. Lukko on kyllä autotallissa odottamassa asennusta mutta kun...

Kunnolliset, laadukkaat ja hyväkuntoiset nastarankaat ovat kaiken hyvän pidon perusta takaveto Sierrassa.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

speedi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja speedi » Su Elokuu 7. 16:30:41 2005

Hyvät renkaat on kyllä, mut madallus ei oikein pitoa auta talvella. Tai sitte oon ymmärtäny väärin, mutta helv*tin vaikee sillä on liikkeelle päästä, ja jos vielä sattuu lievään ylämäkeen pysähtyyn niin... Eiköhän se neliveto paremmin talvella mene, suomessa vielä niin pitkä se liukas kausi että melkein paremmalta vaihtoehdolta alkais tuntumaan.

Niitä säkkejä täytyy laittaa kyllä, viime talvena oli yksi rekka-auton akku takana, aika tujunpainonen sekin. Autto se ehkä karvan verran.

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Su Elokuu 7. 16:50:14 2005

Sierralla talvella auttoi kun risteyksissä "ryömi" punaisilla eli jättää valoihin vähän enemmän väliä ja antaa auton lipua pikkuhiljaa eteenpäin....
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Su Elokuu 7. 18:19:49 2005

fomoco3 kirjoitti:Sierralla talvella auttoi kun risteyksissä "ryömi" punaisilla eli jättää valoihin vähän enemmän väliä ja antaa auton lipua pikkuhiljaa eteenpäin....
Tuota tapaa käyttävät monet myös kesäisin. :evil: Prk.. jonon venyttäjät!!

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Su Elokuu 7. 21:32:16 2005

Bootsi kirjoitti:
fomoco3 kirjoitti:Sierralla talvella auttoi kun risteyksissä "ryömi" punaisilla eli jättää valoihin vähän enemmän väliä ja antaa auton lipua pikkuhiljaa eteenpäin....
Tuota tapaa käyttävät monet myös kesäisin. :evil: Prk.. jonon venyttäjät!!
No pärkkele! mikä kiire niihin punasiin on seisomaan ? :twisted:

Joo ja kyllä sierralla pystyy ihan hyvin talvella ajamaan vaikka oiskin vaan se takaveto. hyvät nastarenkaat vaan alle.

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Su Elokuu 7. 22:02:27 2005

Bootsi kirjoitti:
fomoco3 kirjoitti:Sierralla talvella auttoi kun risteyksissä "ryömi" punaisilla eli jättää valoihin vähän enemmän väliä ja antaa auton lipua pikkuhiljaa eteenpäin....
Tuota tapaa käyttävät monet myös kesäisin. :evil: Prk.. jonon venyttäjät!!
Ehkä cossu sierralla se kun suttaa kesälläkin.... :P
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse » Ma Elokuu 8. 1:03:45 2005

kiljupulkka kirjoitti:Uuden ostoa en oo kunnolla harkinnu lähinnä siksi kun koskaan ei tiiä mimmonen pommi se on. Jokainen myyjä kehuu maasta taivaaseen hyväkuntoiseksi ja ......
No tuota tuota.. Lyhyellä ja asiantuntemattomammallakin koeajolla selviää jo jotain auton voinnista, mutta millähän meinasit selvittää jostain tallin nurkasta kaivetun osakasan kunnon :roll:
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » Ma Elokuu 8. 7:52:13 2005

lähde kokeilemaan remmiahdinta ;) eaton m45:sia on myynnissä, sellanen kiinni vaa, hankinta hinta ~300-500e käytettynä, sitten pidempi moniura hihna ja ite rakentaa kiinnikkeet, ahtoputket kiinni vaa ja hanaa :wink: aika kovia tehoja ne on ainakin tanskassa repiny noilla kompressoreilla. luokkaa cossun vakiotehot.
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

ylimark
Viestit: 920
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja ylimark » Ma Elokuu 8. 8:17:26 2005

tanari kirjoitti:lähde kokeilemaan remmiahdinta ;) eaton m45:sia on myynnissä, sellanen kiinni vaa, hankinta hinta ~300-500e käytettynä, sitten pidempi moniura hihna ja ite rakentaa kiinnikkeet, ahtoputket kiinni vaa ja hanaa :wink: aika kovia tehoja ne on ainakin tanskassa repiny noilla kompressoreilla. luokkaa cossun vakiotehot.
Eipä taida kannattaa vähäpäästöistä autoa ruveta jälkiasennusahtamaan. Päästötesti maksaa mansikoita, eikä läpimenosta ole takeita. Alkup. cossua vaan metsästämään..
Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654

Markus
Viestit: 790
Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
Paikkakunta: Järvelä

Viesti Kirjoittaja Markus » Ma Elokuu 8. 9:41:16 2005

On se nyt perkele jossei terveet Suomalaiset miehet pärjää takavedolla suomen talvessa !!

speedi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja speedi » Ma Elokuu 8. 12:02:25 2005

Ei kukaan sanonu ettei pärjäis, perseestä se vaan on. Kivahan takavedolla talvisin on leikkiä kylläkin, kattoo vaan hyvät paikat ettei tuu kylki eellä naapuria tervehtiin. :wink:

Mut aiheeseen palatakseni, ei varmaan kannata alkaa ahtamaan tätä mottia. Kyllä se varmaan onnistuis mut halvaksi ei tule. Ja kun en ite alkais ees tekeen, ei oo tallia, työkaluja eikä tarpeeksi taitoakaan. Pitää siis muualla teettää nii maksaa vielä enemmän. Noh näkee nyt mihin sitä ryhtyy 8)

Vastaa Viestiin