Turbo 1.6 kaasari Riesaan?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Maddog
Viestit: 136
Liittynyt: Ma Toukokuu 10. 11:13:45 2004
Paikkakunta: Ylöjärvi

Turbo 1.6 kaasari Riesaan?

Viesti Kirjoittaja Maddog » Ma Elokuu 22. 13:44:30 2005

Moro!

Talveksi tulossa 1.6 vm.8? porrasperä riesa mallia cl.
Autolla ajettu 85tkm(kyllä, kilsat pitää paikkaansa), ruosteeton ikänsä pohjoisessa
viettänyt yksilö, ruostesuojattu kesällä jolloin löytyi yksi pieni reikä!
Riesa ollut samalla omistajalla viimeiset n.10vuotta, Olisin 3:s omistaja!

Nyt alkuselvityksien jälkeen päästään itse asiaan, Kinskyn kanssa oli
puhetta tuon koslan virittämisestä!

Minkälaista turboa + kilkkeitä vaatii?
Muutoskatsastukseen ei varmaankaan pitäisi olla ongelmia?
Miten tuo muuten vakio kori ja tekniikka?
Stocka turbo... käytäntö???

Turbo hommissa aika noviisi joten kaikki info ja rautalangasta
vääntäminen tervetullutta :wink:
Projekti lähtee käyntiin varmaan talven/kevään aikana!
Ford Escort Xr3i cabrio -89
Ford Mondeo Wagon TDCi -09
+ PSA ja VAG tuotteita

http://www.bestman.fi - Juhlakuljetuspalveluita

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ma Elokuu 22. 16:21:54 2005

haulla löytyy aika paljon sierran turbottamisesta.. --> http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... t=turbotus

itse unohtaisin kokonaan ton 1.6 turbottamisen ja laittaisin suoraan 2 litrasen turbo ic:n..jos budjetti vehkeen haluut rakentaa on mahlen männät+is:n kanget ihan jees vaihtoehto,ahtimeksi joku t03 ja pakosarjaksi vaikkapa stokkaturbon..coolerina vois toimia vaikka 2wd cossun..paineistetut tuplat tai ms hoitamaan polttoaine puolta,tai no miks ei weberin 32/32 DAT..siinä nyt aluksi jotain..
EDIT: http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/s ... de=results
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Maddog
Viestit: 136
Liittynyt: Ma Toukokuu 10. 11:13:45 2004
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Maddog » Ti Elokuu 23. 10:13:13 2005

Ei ole tarkoitus tästä autosta mitään megaprojektia...

Stokka turbo?
Jos löytyisi 1.6:n sarja, niin ei ilmeisesti kovin "vaikea" homma
pultata kiinni?
Mikäli oikein käsitin niin paketti "pulttaa kiinni ja aja" ?

Tulossa varmaan isompi projekti hiukan eri autosta... :wink:
Ford Escort Xr3i cabrio -89
Ford Mondeo Wagon TDCi -09
+ PSA ja VAG tuotteita

http://www.bestman.fi - Juhlakuljetuspalveluita

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Viesti Kirjoittaja hilteri » Ti Elokuu 23. 13:04:02 2005

itellä ainakin on/oli ongelmia muutoskatsastuksen kanssa.. ja auto on jo alunperin 2,0 -86 sierra. alkoivat vertaamaan cossuun!

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ti Elokuu 23. 13:06:11 2005

olikos 1.6:n DAT:lla jo? itsekkin suosittelen 40mm tuplia, saa paremmin säätöihin ja antaa mukavasti alas vääntöö. Turbos joku saabin to3:n tai vastaava, minkä ny halvalla saa. Cossusta tai saabista cooleri. Lotus Bensanpaineen säädin ja sopiva sähkönen pumppu, samalla vaihtaa bensan paluulinjan isommas. virranjakajasta alipaineletku irti ja vakio ennakot.

Noilla luulis jo yhen sierran saavan jo ahdettua :)

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ti Elokuu 23. 17:10:31 2005

hilteri kirjoitti:itellä ainakin on/oli ongelmia muutoskatsastuksen kanssa.. ja auto on jo alunperin 2,0 -86 sierra. alkoivat vertaamaan cossuun!
no huhhuh..mites toi on oikein mahdollista?
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

nprteam
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
Paikkakunta: #803

Viesti Kirjoittaja nprteam » Ti Elokuu 23. 20:49:24 2005

ytte kirjoitti:olikos 1.6:n DAT:lla jo? itsekkin suosittelen 40mm tuplia, saa paremmin säätöihin ja antaa mukavasti alas vääntöö. Turbos joku saabin to3:n tai vastaava, minkä ny halvalla saa. Cossusta tai saabista cooleri. Lotus Bensanpaineen säädin ja sopiva sähkönen pumppu, samalla vaihtaa bensan paluulinjan isommas. virranjakajasta alipaineletku irti ja vakio ennakot.

Noilla luulis jo yhen sierran saavan jo ahdettua :)
Itse sain ennekot kuriin kun annoin alipainesäätimen olla ja kolvasin keskipaon kiinteäksi. Tosin ajelinkin yli kilon paineilla ja autona oli 1.6 stockaturbo jalostettu versio. Ja katsastukseen, stockkaan ei onnistunut verrata koska Foortilta(Stockmanauto herttoniemi) ei löytynyt mitään kirjallista prosyyriä koko keksinnöstä, ainoastaan oli asentaja joka oli ollut tekemässä moisia härveleitä, no voortilla se riitti mutta katsastus sedälle ei riittänyt pelkkä piirimyyjän lappu. Joten annoin p****n olla ja harrastin sulkeiset kerran vuodessa.
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii ;)
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Viesti Kirjoittaja hilteri » Ti Elokuu 23. 22:59:59 2005

jesus48 kirjoitti:
hilteri kirjoitti:itellä ainakin on/oli ongelmia muutoskatsastuksen kanssa.. ja auto on jo alunperin 2,0 -86 sierra. alkoivat vertaamaan cossuun!
no huhhuh..mites toi on oikein mahdollista?

sanoppa se et miten mahdollista??? en tiiä nimittäin itekkään. millä konsteilla muilla nuo ohc turbot leimattu? kertokaas vinkkejä ja kokemuksia

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ti Elokuu 23. 23:29:42 2005

hilteri kirjoitti:
jesus48 kirjoitti:
hilteri kirjoitti:itellä ainakin on/oli ongelmia muutoskatsastuksen kanssa.. ja auto on jo alunperin 2,0 -86 sierra. alkoivat vertaamaan cossuun!
no huhhuh..mites toi on oikein mahdollista?

sanoppa se et miten mahdollista??? en tiiä nimittäin itekkään. millä konsteilla muilla nuo ohc turbot leimattu? kertokaas vinkkejä ja kokemuksia
Alle 125hp:n virallisen jarrulapun + mallisarjojen erojen selventävän lapun kanssai vaan konttorille ja se on siinä. Jos inssi rupee narisee, niin käskee tarkistaa omista kirjoistaan.

kondis
Viestit: 77
Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 1:44:47 2003
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja kondis » Ke Elokuu 24. 7:04:06 2005

Ite leimasin oman turbo sierrani näin,

kohde 2.0L kaasari-> 2.0i tbo. Penkistä hain 89kw paperit joiden kanssa menin konttorille ensinmäistä kertaa, mutta pelkästään tällä ei autoa leimaan saanut, ja yrityksenä oli vertaus seuraavakasi tehokkaampaan sierraan, eli is:n ja käyttäen +20% säädäntöä, mutta se ei läpi mennyt, totesivat että pitää olla vastaava alusta kuin 89kw:essa sierrassa. No dokkilaisessa ilman kattiahan on 92kw, ja makaa samalla alustalla joten siitä piti dokumentti hommata, ja sitä kun ei mistään virallisia reittejä saanut niin tulostelin hayenesin oppaasta sivut missä oli dokin tehot ja jarrujen koko, ja näin leima tuli.
Ford Sierra is -86 projekt
Jäsen #1001

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ke Elokuu 24. 9:00:18 2005

nprteam kirjoitti:...mutta katsastus sedälle ei riittänyt pelkkä piirimyyjän lappu.
Tuohan on vallan perseestä! Mulle ainakin piisasi muutosleimalla ihan itse tekemäni paperi johon vain hain leimat piirimyyjältä.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Kinsky
Viestit: 3618
Liittynyt: To Toukokuu 8. 11:39:48 2003
Paikkakunta: Tampere #376

Viesti Kirjoittaja Kinsky » Ke Elokuu 24. 9:42:52 2005

Paljonkos 2.0 Stocka turbossa olikaan vakiona heppoja?? Eikös niitä tehty 1.3, 1.6, 2.0 ja johonki diisseliin??

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ke Elokuu 24. 10:31:29 2005

Kinsky kirjoitti:Paljonkos 2.0 Stocka turbossa olikaan vakiona heppoja?? Eikös niitä tehty 1.3, 1.6, 2.0 ja johonki diisseliin??
1.3:ssa jotain 100hp
1.6:ssa 125hp?
2.0:ssa 150hp

sittenhän oli vielä v6 twin turbo.

Kinsky
Viestit: 3618
Liittynyt: To Toukokuu 8. 11:39:48 2003
Paikkakunta: Tampere #376

Viesti Kirjoittaja Kinsky » Ke Elokuu 24. 12:25:08 2005

ytte kirjoitti:
Kinsky kirjoitti:Paljonkos 2.0 Stocka turbossa olikaan vakiona heppoja?? Eikös niitä tehty 1.3, 1.6, 2.0 ja johonki diisseliin??
1.3:ssa jotain 100hp
1.6:ssa 125hp?
2.0:ssa 150hp

sittenhän oli vielä v6 twin turbo.
Eikös tossa 1.6:ssa ollu se 100heppaa??

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Ke Elokuu 24. 15:15:10 2005

ja 1.3 80heppaa. :?:

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ke Elokuu 24. 16:20:54 2005

En minä muista enää :D

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Ke Elokuu 24. 16:46:05 2005

no ei niissä silti oo tehoa..

Vastaa Viestiin