http://airfoto.fujikuvat.fi/album/showa ... ?id=165568
Kaasulaitteisto!!!
Valvoja: CRSC Hallitus
-
THR
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
Kaasulaitteisto!!!
Olisko joku halukas muuttamaan auton kaasu vehkeeksi,eli et vois ajaa sian paskalla(kaasu)
Nyt sais halavalla

http://airfoto.fujikuvat.fi/album/showa ... ?id=165568
http://airfoto.fujikuvat.fi/album/showa ... ?id=165568
-
ukormi
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
siipicossu
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Kaikkia ne keksii autoihin laittaa.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
cosworthman
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
- Paikkakunta: Pinehill
Tuo ei oo ainakaan A-ryhmäläisen kuristin
Autiolla oli joskus pari vuotta sitten myytävänä cossu kaasulaitteilla..olisko noi siitä..
Kyl tollaset voi johonkin E-maxiin laittaa mut en kyl ymmärrä et cossuun!
Jenkit kun virittää dieseleitä niin ne tyrkkää nestekaasua sekaan kun se alentaa palotilan lämpöä ja lisää täytöstä, tai jotenkin noin se meni..
Autiolla oli joskus pari vuotta sitten myytävänä cossu kaasulaitteilla..olisko noi siitä..
Kyl tollaset voi johonkin E-maxiin laittaa mut en kyl ymmärrä et cossuun!
Jenkit kun virittää dieseleitä niin ne tyrkkää nestekaasua sekaan kun se alentaa palotilan lämpöä ja lisää täytöstä, tai jotenkin noin se meni..
#350
-
Jahman
- Viestit: 1269
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
- Paikkakunta: Suomen Turku
Tarkemmin katsottuani se näyttääkin jonkinlaiselta lisäläpältä? Sikäli nestekaasulla ajo taitaisi olla huomattavasti benziiniä luontoystävällisempää, mutta suomessa verottaja on tehnyt moisesta käytännössä mahdotonta?Jahman kirjoitti:Toi kaasuläppäkotelon kuristin näyttää tosi fiksulta
Tässähän se menee...
-
ukormi
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Siis tuo lienee lisäläppä jonka kautta kaasu siirretään imusarjaan. Mutta miksi ihmeessä tuollainen laite laitetaan sellaiseen autoon kuin Cosworth on? Jos ostaa cossun, ei kait polttoainetalous ole ensimmäinen ajatus autoilussa? Edes italiaanolla?. Voisin tuollaisen kuvitella hyväksi jos tuonne lykättäisiin jotakin muuta ainesta kuin sian sprööttiä.
Tosiaan suomen viherpiipertäjävirkamies lätkäisi moiselle vermeelle vähintään disuveron tai ko. veron tuplana. Eihän nyt bensamonopoliin voi tuollaista laittaa, tulot tippuu
Tosiaan suomen viherpiipertäjävirkamies lätkäisi moiselle vermeelle vähintään disuveron tai ko. veron tuplana. Eihän nyt bensamonopoliin voi tuollaista laittaa, tulot tippuu
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
pablo
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
Lisäläppähän se onkin..tai siihen kohtaan suihkutetaan kaasu.se on varmaan jonkinlainen hajotin????olin mukana kun se purettiin..kaasuläppäkoteloon oli laitettu toi läppäsysteemi kiinni sikafleksillä ja pultilla.reikä siinä on noin 25mm ja sen avaa jonkinlainen rasia vaijerilla.vaikka se oiski auki niin ennen kaasuläppää on toi koko paska kuristimena noin 45mm,,yrittäkääpäs hahmottaa..aika vaikea selittää..Jahman kirjoitti:Tarkemmin katsottuani se näyttääkin jonkinlaiselta lisäläpältä? Sikäli nestekaasulla ajo taitaisi olla huomattavasti benziiniä luontoystävällisempää, mutta suomessa verottaja on tehnyt moisesta käytännössä mahdotonta?Jahman kirjoitti:Toi kaasuläppäkotelon kuristin näyttää tosi fiksulta
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..
Opel Kadett ja seiskytluku..
-
SLEI
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Ei nestekaasussa(propaani) sinällään mitään vikaa ole moottoripolttoaineena siinähän on oktaaniluku noin 120 ja kun kiehumispiste on -42C niin sekoittuu hyvin ilmaan, mutta siitä saa maksaa 20x dieselveron pakuissa ja henkilöautoissa.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
PowerUp
- Ylläpitäjä
Eihän etanolissakaan mitään vikaa ole polttoaineena, mutta suomen verokäytäntö estää sen käyttämisen.. Ja yli 5% käyttö syövyttää normaalit polttoainelaitteet.. ja saa suuttimet kusemaan.. Dieselissä se rikkoo pumpun ja vaatii täten ylimääräisen voiteluaineen käyttöä..
Ja mm. puukaasusta ei tarvitse maksaa tuota 20x dieselveroa, mutta nestekaasusta joutuu.. Miksiköhän
Valtio kusee.. Noiden puukaasuttajien piirustukset on tuolla kaapissa vieläkin pahan päivän varalle ja hallilla on 2 toimivaa laitettakin.. Toisen mitat tosin päin ***settä, mutta toimii..
Olisihan tuo aika kiva teksti auton perään;" Sierra Cosworth Ethanol"
Ja mm. puukaasusta ei tarvitse maksaa tuota 20x dieselveroa, mutta nestekaasusta joutuu.. Miksiköhän
Olisihan tuo aika kiva teksti auton perään;" Sierra Cosworth Ethanol"
-
sierra friikki
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
-
SLEI
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Ei tarvitse maksaa jos ajaa maakasulla ja auto täyttää euro4 päästönormin, joka taas tarkoittaa sitä, että auto pitää olla 1-2V vanha.sierra friikki kirjoitti:kuulkaas etei vaan laki muuttunut sillain että kaasu autosta ei tarvikkaan enää maksaa diesel veroa.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
THR
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
-
jive
- Ylläpitäjä
-
SLEI
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Tarkistin asian pari päivää sitten kun kävin auton katsastamassa.jive kirjoitti:No ei kait kuitenkaan sentään? Puhtaastihan se maakaasu palaa vanhassa koneessakinSLEI kirjoitti:Ei tarvitse maksaa jos ajaa maakasulla ja auto täyttää euro4 päästönormin, joka taas tarkoittaa sitä, että auto pitää olla 1-2V vanha.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
ukormi
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
sierra friikki
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
lähde finlex
Ajoneuvolle, jota käytetään muulla voimalla tai polttoaineella kuin moottoribensiinillä, määrätään käyttövoimaveroa. Käyttövoimaveron määrä päivää kohden on:
1) henkilöautosta (M1- ja M1G-luokka) ja kaksikäyttöautosta (N1-luokka) sekä ajoneuvosta, joka siihen tehtyjen katsastamattomien muutosten johdosta vastaa käyttötarkoitukseltaan lähinnä henkilöautoa, 6,7 senttiä jokaiselta kokonaismassan alkavalta sadalta kilogrammalta;
2) pakettiautosta (N1- ja N1G-luokka), matkailuautosta (M1-luokka) ja huoltoautosta (M1-, N1-, N2-, N3-, M1G-, N1G-, N2G- ja N3G-luokka) 0,9 senttiä jokaiselta kokonaismassan alkavalta sadalta kilogrammalta;
Käyttövoimaverosta ovat vapaat polttoainemaksusta annetun lain (1280/2003) 6 §:n 1 momentin 5 kohdassa tarkoitetut metaanista koostuvaa polttoainetta käyttävät henkilö- ja pakettiautot.
Ajoneuvolle, jota käytetään muulla voimalla tai polttoaineella kuin moottoribensiinillä, määrätään käyttövoimaveroa. Käyttövoimaveron määrä päivää kohden on:
1) henkilöautosta (M1- ja M1G-luokka) ja kaksikäyttöautosta (N1-luokka) sekä ajoneuvosta, joka siihen tehtyjen katsastamattomien muutosten johdosta vastaa käyttötarkoitukseltaan lähinnä henkilöautoa, 6,7 senttiä jokaiselta kokonaismassan alkavalta sadalta kilogrammalta;
2) pakettiautosta (N1- ja N1G-luokka), matkailuautosta (M1-luokka) ja huoltoautosta (M1-, N1-, N2-, N3-, M1G-, N1G-, N2G- ja N3G-luokka) 0,9 senttiä jokaiselta kokonaismassan alkavalta sadalta kilogrammalta;
Käyttövoimaverosta ovat vapaat polttoainemaksusta annetun lain (1280/2003) 6 §:n 1 momentin 5 kohdassa tarkoitetut metaanista koostuvaa polttoainetta käyttävät henkilö- ja pakettiautot.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia