Taka-akselin öljyistä ja jne jne...
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Taka-akselin öljyistä ja jne jne...
Yksinkertaisesti, mitä ja millaisia öljyjä käytätte takaveto Fordeissanne? Itselläni on ollut Castrollin Syntraxia ja nyt viimisimpänä villityksena ihan Fordin hyllyltä saatavaa tavaraa.
Tuli semmoinenkin mieleen että oliskohan mulla keittänyt perän öljytkin kun rupesi niin vaan enemmän ja enemmän tulemaan laakereista läpi.
Ja toinen asiaa sivuava kysymys... Onko clubissa ketään ns. peräspesialistia? Olisiko ketään halukas remppaamaan/huoltamaan tuon minun vara-akselin tulta varastosta. Ei, siis kyse ei ole siitä akselista joka räjähti. Perus laakerointi, säädöt, shimmaukset ja tasauspyörästön elvytys. Luonnollisesti korvausta vastaan.
Tuli semmoinenkin mieleen että oliskohan mulla keittänyt perän öljytkin kun rupesi niin vaan enemmän ja enemmän tulemaan laakereista läpi.
Ja toinen asiaa sivuava kysymys... Onko clubissa ketään ns. peräspesialistia? Olisiko ketään halukas remppaamaan/huoltamaan tuon minun vara-akselin tulta varastosta. Ei, siis kyse ei ole siitä akselista joka räjähti. Perus laakerointi, säädöt, shimmaukset ja tasauspyörästön elvytys. Luonnollisesti korvausta vastaan.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
80W90 mobilia olen käyttänyt. On noita paukahdellutkin, mutta tuskin se on öljyistä johtunu.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
-
- Viestit: 2507
- Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
- Paikkakunta: Uusimaa #813
- Viesti:
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
2wd cossun laatikkoon ATF öljyä 2,55 litraa, perään 90W öljyä 1 litra, näin meille kertoo Autodata.Laze kirjoitti:Muistakseni olen kuullut puhuttavan että jjs:llä olisi spesialistin vikoja tohon hommaan..![]()
![]()
asiaan muuten liittyen paljon Cossun perään ja vaihdelaatikkoon (T5) menee öljyä? ja mikä on hintaluokka Fordilta ostaessa?
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Käväsin suulilla ja avasin kopan. Pikkurattaathan sieltä oli palasina. En tiedä minne loput oli menneet mutta niistä palasista jotka sieltä ongein ei tule kahta ratasta millään. Olisiko akseliputkessa? Keskitappi kuitenkin oli paikallaan ja ehjänä. Tai no... rattaat olivat todella lämmenneet ja hitsautuneet tappiin kiinni niin että pahalla ruvella oli. Öljyt oli muuttuneet aivan ruskean paskaisiksi ja sitä oli tullut joka välistä ulos.
Onkohan lukko ainut ratkaisu jolla tuommosen saisi kestämään?
Onkohan lukko ainut ratkaisu jolla tuommosen saisi kestämään?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Mitäs tuolla meinaat? No siihen varastossa olevaan ehjään uudemman malliseen 3.09 Isoon-Atlekseen tietty. Ei tuohon enää kannata tehdä mitään mikä tuolla auton alla nyt on...Arska kirjoitti:Lukollahan tuo helpottaa, mutta mihin perään sen lukon sitten laittaa onkin seuraava kysymys...Mihin se on järkevää laitaa.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Tuskin on Volvolla sellasia välityksiä josta tykkään. Ja en viitsisi lähteä rakentamaan mokomaa pakettia alusta asti. Mulla kun on tuo yksi akseli joka on suhteellisen hyvä aihio. No, katotaan nyt...Arska kirjoitti:Sitä meinasin että eikös tuo atlaksen lukko ole aika arvokas vehje? Mites olisi volvon akseli.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
yksi litra on väärä määrä.samiharju kirjoitti:2wd cossun laatikkoon ATF öljyä 2,55 litraa, perään 90W öljyä 1 litra, näin meille kertoo Autodata.Laze kirjoitti:Muistakseni olen kuullut puhuttavan että jjs:llä olisi spesialistin vikoja tohon hommaan..![]()
![]()
asiaan muuten liittyen paljon Cossun perään ja vaihdelaatikkoon (T5) menee öljyä? ja mikä on hintaluokka Fordilta ostaessa?
oikea määrä on 1 sentti tulpan alareunan alle.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Kyllä tuoksui. Siitä tulee semmonen hyvä lämmin olo kun sitä nuuhkii. Ja sitten lopuks sitä ei enää huomaakkaan. Se Hopan oma Transitin lukkoperälisäaine sitten haiseekin kaamealle. Sitä en nuuhkisi. =)samiharju kirjoitti:Tuoksuiko hyvälle?MouTine kirjoitti:Öljyt oli muuttuneet aivan ruskean paskaisiksi
Katselin muuten samalla että vaihdelaatikostakin oli lentänyt öljyä joka mahdollisesta lävestä. Edestä, takaa, keskiliitoksesta, kytkinkopan liitoksesta laatikkoon sekä koneeseen. Uudet steeffat laitoin kylläkin sillon keväällä, mutta silti... On se saatana. Toivottavasti toi MT75 olisi parempi. Se ei ainakaan ole vuotanut tippaakaan vaikka on tuossa suulin seinällä roikkunut puolivuotta.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
Oliko varmasti oikean kokoiset stefat. Kattelin äsken omaa type ysiä ja essexiä altapäin ja ihan kuivana on pysyneet, essexin öljypohja on jopa ottanut pientä pintaruostetta..
Mulla on muuten nyt toisessa Caprissa mt75 ja toisessa type 9. ja tuo mt75 on selkeästi raskaampi ja kankeampi käyttää. Type 9 on täsmällisempi ja herkempi joka suhteessa.
Mulla on muuten nyt toisessa Caprissa mt75 ja toisessa type 9. ja tuo mt75 on selkeästi raskaampi ja kankeampi käyttää. Type 9 on täsmällisempi ja herkempi joka suhteessa.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Oli oli, Fordilta tilatut.razorass kirjoitti:Oliko varmasti oikean kokoiset stefat. Kattelin äsken omaa type ysiä ja essexiä altapäin ja ihan kuivana on pysyneet, essexin öljypohja on jopa ottanut pientä pintaruostetta..
Mulla on muuten nyt toisessa Caprissa mt75 ja toisessa type 9. ja tuo mt75 on selkeästi raskaampi ja kankeampi käyttää. Type 9 on täsmällisempi ja herkempi joka suhteessa.
Mullakin on tuossa käyttö-ruoskassa MT75:nen ja ihan ok se on. Mokomaa turhaa hifistelyä. Mielestäni ei eroa juurikaan käytettävyydessä. Laatikoltaanhan se on pirusti kevyempi kuin tuo Type-9. Mitenkä muuten siinä sun uudessa hankinnassa, onko tunnelia avarrettu?
Soitin RallyRaceen. Uusi ZF:n lukko 1200€. Taitaa jäädä hankkimatta...
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
Enpä tullut tutkineeksi tunnelia tarkemmin vaikka pesin ja suojasinkin koko pohjanMouTine kirjoitti: Oli oli, Fordilta tilatut.
Mullakin on tuossa käyttö-ruoskassa MT75:nen ja ihan ok se on. Mokomaa turhaa hifistelyä. Mielestäni ei eroa juurikaan käytettävyydessä. Laatikoltaanhan se on pirusti kevyempi kuin tuo Type-9. Mitenkä muuten siinä sun uudessa hankinnassa, onko tunnelia avarrettu?
Soitin RallyRaceen. Uusi ZF:n lukko 1200€. Taitaa jäädä hankkimatta...

Vaihdan huomenna tukivarret siihen niin voin samalla tutkailla sitä tunnelia tarkemmin..
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Onko kellään kokemusta taikka tietoa millaista jälkeä RallyRace tekee akselien suhteen? Sain aika hyvän tarjouksen ja jotenkin homma kuulosti selkeältä "akseli käteen" -periaatteelta.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Viskoperässä käytetään tavallista peräöljyä, koska viskon ei pitäisi olla kosketuksissa peräöljyn kanssa. Levylukko tarvitsee erilaisen lisäaineistuksen kuin tavallinen perä, oliskohan se GL-5 peräöljyä?Miku kirjoitti:Mikäs perustavan laatuinen ero on lukollisen ja lukottoman perän öljyillä? Viskolukkoperään esim. verrattuna.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 1602
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
- Paikkakunta: Raswajokilaakso
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Mitenkäs tuo mun viimisin kysymykseni..?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Asia on edennyt jo siihen vaiheeseen että MH herätti piippauksellaan aamulla ja sielä olis tavaraa noudettavana... Ei se ennen lauantaine auki ole ollut?
Enivei... Onko kellään kokemuksia Red Linen peräöljyistä? Sain sellaisen käsityksen että ovat aika tahmaa tavaraa kunnes lämpiää.
Lopuksi. Onko jotain öljyä jota ette pistäisi perään? Poislukien nyt automaattisesti kaikki halvat ja tuntemattomat merkit.
Enivei... Onko kellään kokemuksia Red Linen peräöljyistä? Sain sellaisen käsityksen että ovat aika tahmaa tavaraa kunnes lämpiää.
Lopuksi. Onko jotain öljyä jota ette pistäisi perään? Poislukien nyt automaattisesti kaikki halvat ja tuntemattomat merkit.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Ylläpitäjä
-
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
Mineraaliölkkejä ja synteettisiä ei pidä mennä sekoittelemaan keskenään.MouTine kirjoitti:Lopuksi. Onko jotain öljyä jota ette pistäisi perään? Poislukien nyt automaattisesti kaikki halvat ja tuntemattomat merkit.
Omassa Sierrassa oli vaihteistossa (type9) ja perässä jotakin tummaa soossia mikä tuli ulos ihan kuin vesi, lienikö alkuperäistä? Laitoin niihin lisäykseksi täyssynteettistä 75W90 lientä ja ihmettelin kun vaihdekeppi ei enää pakkasella liikkunu mihinkään => öljy ei tullu enää pumpullakaan ulos, meni hieman puuroksi....

Synkrot sentään toimi tuon tuningin jälkeen
Mertie pub & 3D
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Joo'o... Tuolla tavoin varmaan rikoin sen ensimmäisen Type-9:n viime keväänä. Höyryissä kaadoin sinne jotain vaan mitä löysin ja lähin parin sadan km:n reissuun ja takasin tultiin aika nöyrästi kun laatikko rutisi ja kolisi omiaan. Jälkeenpäin katoin, niin sen Castrol Syntraxin jatkeeksi olin kaatanut jotain vitun vanhaa Transitin hypoidi peräöljyä.
Mutta, katotaan maanantaina miltä toi RedLine näyttää.
Mutta, katotaan maanantaina miltä toi RedLine näyttää.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Ihan ivan näköstä ja tuoksusta tököttiä tuo RedLinekin on. Kokeillaan nyt siten sillä kun ei kukaan hanttiinkaan laita. =)
Yks juttu joka hiukan askarruttaa... Onko ihan OK kun noissa ihan ajamattomissa tasauspyörästön rattaissa tuntuu pykälää vetareita pyöritettäessä? Ilmeisesti hakeutuvat kohdilleen ja kuluvat muotoonsa pikku sisäänajon jälkeen. Kö? Eli ei mitään jumitusta eikä sellasta, vain pieni pykälä.
Yks juttu joka hiukan askarruttaa... Onko ihan OK kun noissa ihan ajamattomissa tasauspyörästön rattaissa tuntuu pykälää vetareita pyöritettäessä? Ilmeisesti hakeutuvat kohdilleen ja kuluvat muotoonsa pikku sisäänajon jälkeen. Kö? Eli ei mitään jumitusta eikä sellasta, vain pieni pykälä.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
itse käyttäisin /käytän vain tunnettujen valmistajien öljyjä moottorissa ynm muissa laitteissa missä vaditaan voiteluun öljyä
lukuun ottammatta moottorisahanketjua johon käy ihan mikä vain mistä luonto tykkää
en koskaan sekoita öljyyn mitään lisä ainetta mitä ei kyseisen öljyn /laitteen valmistaja ole siihen tarkoittanut.
Ongelma tapauksissa on vaikea näyttä toteen mitä on tapahtunut ja ongelma on se että kenelle pitää näyttää toteen vaurio tapahtuma syyt ja seuraukset.
jos laitteessa on yhden valmistajan osat ja toisen valmistajan öljy johon on lisätty kolmannen valmistajan lisäaine niin soppa on valmis niin sisällä osassa kun leivättömän pöydän ääressä.
silloin kun käytetään tunnetun vallmistajan nesteitä niin on mahdollisuus saada jotain korvauksia jos tapahtuu vahinko väärän voiteluaineen laadun takia.
Tämä asia on aivan yksiselitteinen kun kyseessä on 1M€ kone mutta setä voi myös soveltaa ihan harrastajan vehkeisiin.
lopuksi
miksi type 9 laatikkoon pitää laittaa jotain muuta mitä sinne on alunperinkin tarkoitettu
todennäköisesti se laatikko on jo 500tkm ajettu ja alkuperäisillä litkuillaja hyvin on kestänyt ja ette varmasti sillä öljynvaihdon jälkeen aja samaa määrää, miksi siis alkuperäis tyyppinen litku ei kelpaa????
lukuun ottammatta moottorisahanketjua johon käy ihan mikä vain mistä luonto tykkää

en koskaan sekoita öljyyn mitään lisä ainetta mitä ei kyseisen öljyn /laitteen valmistaja ole siihen tarkoittanut.
Ongelma tapauksissa on vaikea näyttä toteen mitä on tapahtunut ja ongelma on se että kenelle pitää näyttää toteen vaurio tapahtuma syyt ja seuraukset.
jos laitteessa on yhden valmistajan osat ja toisen valmistajan öljy johon on lisätty kolmannen valmistajan lisäaine niin soppa on valmis niin sisällä osassa kun leivättömän pöydän ääressä.
silloin kun käytetään tunnetun vallmistajan nesteitä niin on mahdollisuus saada jotain korvauksia jos tapahtuu vahinko väärän voiteluaineen laadun takia.
Tämä asia on aivan yksiselitteinen kun kyseessä on 1M€ kone mutta setä voi myös soveltaa ihan harrastajan vehkeisiin.
lopuksi
miksi type 9 laatikkoon pitää laittaa jotain muuta mitä sinne on alunperinkin tarkoitettu
todennäköisesti se laatikko on jo 500tkm ajettu ja alkuperäisillä litkuillaja hyvin on kestänyt ja ette varmasti sillä öljynvaihdon jälkeen aja samaa määrää, miksi siis alkuperäis tyyppinen litku ei kelpaa????
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia