Taka-akselin öljyistä ja jne jne...

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Taka-akselin öljyistä ja jne jne...

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Syyskuu 27. 16:40:29 2005

Yksinkertaisesti, mitä ja millaisia öljyjä käytätte takaveto Fordeissanne? Itselläni on ollut Castrollin Syntraxia ja nyt viimisimpänä villityksena ihan Fordin hyllyltä saatavaa tavaraa.

Tuli semmoinenkin mieleen että oliskohan mulla keittänyt perän öljytkin kun rupesi niin vaan enemmän ja enemmän tulemaan laakereista läpi.

Ja toinen asiaa sivuava kysymys... Onko clubissa ketään ns. peräspesialistia? Olisiko ketään halukas remppaamaan/huoltamaan tuon minun vara-akselin tulta varastosta. Ei, siis kyse ei ole siitä akselista joka räjähti. Perus laakerointi, säädöt, shimmaukset ja tasauspyörästön elvytys. Luonnollisesti korvausta vastaan.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ti Syyskuu 27. 17:15:06 2005

80W90 mobilia olen käyttänyt. On noita paukahdellutkin, mutta tuskin se on öljyistä johtunu.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » Ti Syyskuu 27. 17:19:53 2005

75w90LS Valvoline tai 75w140LS Castrol, Oli lukko tahi ei. Type9 askiin samat öljyt.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » Ti Syyskuu 27. 18:51:40 2005

Muistakseni olen kuullut puhuttavan että jjs:llä olisi spesialistin vikoja tohon hommaan.. :) 8)

asiaan muuten liittyen paljon Cossun perään ja vaihdelaatikkoon (T5) menee öljyä? ja mikä on hintaluokka Fordilta ostaessa?
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ti Syyskuu 27. 21:48:44 2005

Laze kirjoitti:Muistakseni olen kuullut puhuttavan että jjs:llä olisi spesialistin vikoja tohon hommaan.. :) 8)

asiaan muuten liittyen paljon Cossun perään ja vaihdelaatikkoon (T5) menee öljyä? ja mikä on hintaluokka Fordilta ostaessa?
2wd cossun laatikkoon ATF öljyä 2,55 litraa, perään 90W öljyä 1 litra, näin meille kertoo Autodata.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Syyskuu 27. 22:08:47 2005

Käväsin suulilla ja avasin kopan. Pikkurattaathan sieltä oli palasina. En tiedä minne loput oli menneet mutta niistä palasista jotka sieltä ongein ei tule kahta ratasta millään. Olisiko akseliputkessa? Keskitappi kuitenkin oli paikallaan ja ehjänä. Tai no... rattaat olivat todella lämmenneet ja hitsautuneet tappiin kiinni niin että pahalla ruvella oli. Öljyt oli muuttuneet aivan ruskean paskaisiksi ja sitä oli tullut joka välistä ulos.

Onkohan lukko ainut ratkaisu jolla tuommosen saisi kestämään?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ti Syyskuu 27. 22:15:32 2005

Lukollahan tuo helpottaa, mutta mihin perään sen lukon sitten laittaa onkin seuraava kysymys...Mihin se on järkevää laitaa.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Rytinä
Viestit: 186
Liittynyt: Su Maaliskuu 30. 15:29:23 2003
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Rytinä » Ti Syyskuu 27. 22:16:01 2005

Mulla on ollut escortissa se Mobilin täyssynteettinen lukkoperä öljy käytössä jo monta vuotta ja hyvin on kestänyt, tosin mulla on kylläkin ZF.lukko siinä.
Bmw E46`02
Bmw E36 `96
Honda CBR 954 RR`02

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ti Syyskuu 27. 22:34:50 2005

MouTine kirjoitti:Öljyt oli muuttuneet aivan ruskean paskaisiksi
Tuoksuiko hyvälle?

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Syyskuu 27. 22:36:29 2005

Arska kirjoitti:Lukollahan tuo helpottaa, mutta mihin perään sen lukon sitten laittaa onkin seuraava kysymys...Mihin se on järkevää laitaa.
Mitäs tuolla meinaat? No siihen varastossa olevaan ehjään uudemman malliseen 3.09 Isoon-Atlekseen tietty. Ei tuohon enää kannata tehdä mitään mikä tuolla auton alla nyt on...
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ti Syyskuu 27. 23:21:11 2005

Sitä meinasin että eikös tuo atlaksen lukko ole aika arvokas vehje? Mites olisi volvon akseli.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Syyskuu 27. 23:31:32 2005

Arska kirjoitti:Sitä meinasin että eikös tuo atlaksen lukko ole aika arvokas vehje? Mites olisi volvon akseli.
Tuskin on Volvolla sellasia välityksiä josta tykkään. Ja en viitsisi lähteä rakentamaan mokomaa pakettia alusta asti. Mulla kun on tuo yksi akseli joka on suhteellisen hyvä aihio. No, katotaan nyt...
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ke Syyskuu 28. 0:14:42 2005

samiharju kirjoitti:
Laze kirjoitti:Muistakseni olen kuullut puhuttavan että jjs:llä olisi spesialistin vikoja tohon hommaan.. :) 8)

asiaan muuten liittyen paljon Cossun perään ja vaihdelaatikkoon (T5) menee öljyä? ja mikä on hintaluokka Fordilta ostaessa?
2wd cossun laatikkoon ATF öljyä 2,55 litraa, perään 90W öljyä 1 litra, näin meille kertoo Autodata.
yksi litra on väärä määrä.
oikea määrä on 1 sentti tulpan alareunan alle.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ke Syyskuu 28. 7:32:25 2005

samiharju kirjoitti:
MouTine kirjoitti:Öljyt oli muuttuneet aivan ruskean paskaisiksi
Tuoksuiko hyvälle?
Kyllä tuoksui. Siitä tulee semmonen hyvä lämmin olo kun sitä nuuhkii. Ja sitten lopuks sitä ei enää huomaakkaan. Se Hopan oma Transitin lukkoperälisäaine sitten haiseekin kaamealle. Sitä en nuuhkisi. =)

Katselin muuten samalla että vaihdelaatikostakin oli lentänyt öljyä joka mahdollisesta lävestä. Edestä, takaa, keskiliitoksesta, kytkinkopan liitoksesta laatikkoon sekä koneeseen. Uudet steeffat laitoin kylläkin sillon keväällä, mutta silti... On se saatana. Toivottavasti toi MT75 olisi parempi. Se ei ainakaan ole vuotanut tippaakaan vaikka on tuossa suulin seinällä roikkunut puolivuotta.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » Ke Syyskuu 28. 9:11:53 2005

Oliko varmasti oikean kokoiset stefat. Kattelin äsken omaa type ysiä ja essexiä altapäin ja ihan kuivana on pysyneet, essexin öljypohja on jopa ottanut pientä pintaruostetta..

Mulla on muuten nyt toisessa Caprissa mt75 ja toisessa type 9. ja tuo mt75 on selkeästi raskaampi ja kankeampi käyttää. Type 9 on täsmällisempi ja herkempi joka suhteessa.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ke Syyskuu 28. 11:47:24 2005

razorass kirjoitti:Oliko varmasti oikean kokoiset stefat. Kattelin äsken omaa type ysiä ja essexiä altapäin ja ihan kuivana on pysyneet, essexin öljypohja on jopa ottanut pientä pintaruostetta..

Mulla on muuten nyt toisessa Caprissa mt75 ja toisessa type 9. ja tuo mt75 on selkeästi raskaampi ja kankeampi käyttää. Type 9 on täsmällisempi ja herkempi joka suhteessa.
Oli oli, Fordilta tilatut.

Mullakin on tuossa käyttö-ruoskassa MT75:nen ja ihan ok se on. Mokomaa turhaa hifistelyä. Mielestäni ei eroa juurikaan käytettävyydessä. Laatikoltaanhan se on pirusti kevyempi kuin tuo Type-9. Mitenkä muuten siinä sun uudessa hankinnassa, onko tunnelia avarrettu?

Soitin RallyRaceen. Uusi ZF:n lukko 1200€. Taitaa jäädä hankkimatta...
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » Ke Syyskuu 28. 17:20:54 2005

MouTine kirjoitti: Oli oli, Fordilta tilatut.

Mullakin on tuossa käyttö-ruoskassa MT75:nen ja ihan ok se on. Mokomaa turhaa hifistelyä. Mielestäni ei eroa juurikaan käytettävyydessä. Laatikoltaanhan se on pirusti kevyempi kuin tuo Type-9. Mitenkä muuten siinä sun uudessa hankinnassa, onko tunnelia avarrettu?

Soitin RallyRaceen. Uusi ZF:n lukko 1200€. Taitaa jäädä hankkimatta...
Enpä tullut tutkineeksi tunnelia tarkemmin vaikka pesin ja suojasinkin koko pohjan :oops: Jos on avarrettu niin tehty erittäin asiallisesti kuten muutkin paikat koko autossa, ..muutamaa pyöränlaakereihin liittyvää käsittämätömän täydellistä kädetystä lukuunottamatta..

Vaihdan huomenna tukivarret siihen niin voin samalla tutkailla sitä tunnelia tarkemmin..
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ma Lokakuu 3. 14:01:01 2005

Onko kellään kokemusta taikka tietoa millaista jälkeä RallyRace tekee akselien suhteen? Sain aika hyvän tarjouksen ja jotenkin homma kuulosti selkeältä "akseli käteen" -periaatteelta.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Miku
Viestit: 795
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:37:37 2002

Viesti Kirjoittaja Miku » Ma Lokakuu 3. 16:06:32 2005

Mikäs perustavan laatuinen ero on lukollisen ja lukottoman perän öljyillä? Viskolukkoperään esim. verrattuna.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ma Lokakuu 3. 19:11:50 2005

Miku kirjoitti:Mikäs perustavan laatuinen ero on lukollisen ja lukottoman perän öljyillä? Viskolukkoperään esim. verrattuna.
Viskoperässä käytetään tavallista peräöljyä, koska viskon ei pitäisi olla kosketuksissa peräöljyn kanssa. Levylukko tarvitsee erilaisen lisäaineistuksen kuin tavallinen perä, oliskohan se GL-5 peräöljyä?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Ti Lokakuu 4. 17:11:22 2005

Kitkalukkoperä vaatii lisäaineen, öljylaatumerkinnästä pitää löytyä LS- merkintä (limited slip).
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Lokakuu 4. 17:54:40 2005

Mitenkäs tuo mun viimisin kysymykseni..?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » La Maaliskuu 18. 11:32:50 2006

Asia on edennyt jo siihen vaiheeseen että MH herätti piippauksellaan aamulla ja sielä olis tavaraa noudettavana... Ei se ennen lauantaine auki ole ollut?

Enivei... Onko kellään kokemuksia Red Linen peräöljyistä? Sain sellaisen käsityksen että ovat aika tahmaa tavaraa kunnes lämpiää.

Lopuksi. Onko jotain öljyä jota ette pistäisi perään? Poislukien nyt automaattisesti kaikki halvat ja tuntemattomat merkit.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » La Maaliskuu 18. 11:35:25 2006

MouTine kirjoitti:Asia on edennyt jo siihen vaiheeseen että MH herätti piippauksellaan aamulla ja sielä olis tavaraa noudettavana... Ei se ennen lauantaine auki ole ollut?
Ei täälläpäin ole ainakaan auki la vaikka viesti tuleekin joskus lauantaina..

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah » La Maaliskuu 18. 23:41:00 2006

MouTine kirjoitti:Lopuksi. Onko jotain öljyä jota ette pistäisi perään? Poislukien nyt automaattisesti kaikki halvat ja tuntemattomat merkit.
Mineraaliölkkejä ja synteettisiä ei pidä mennä sekoittelemaan keskenään.

Omassa Sierrassa oli vaihteistossa (type9) ja perässä jotakin tummaa soossia mikä tuli ulos ihan kuin vesi, lienikö alkuperäistä? Laitoin niihin lisäykseksi täyssynteettistä 75W90 lientä ja ihmettelin kun vaihdekeppi ei enää pakkasella liikkunu mihinkään => öljy ei tullu enää pumpullakaan ulos, meni hieman puuroksi.... :?
Synkrot sentään toimi tuon tuningin jälkeen

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Su Maaliskuu 19. 1:08:33 2006

Joo'o... Tuolla tavoin varmaan rikoin sen ensimmäisen Type-9:n viime keväänä. Höyryissä kaadoin sinne jotain vaan mitä löysin ja lähin parin sadan km:n reissuun ja takasin tultiin aika nöyrästi kun laatikko rutisi ja kolisi omiaan. Jälkeenpäin katoin, niin sen Castrol Syntraxin jatkeeksi olin kaatanut jotain vitun vanhaa Transitin hypoidi peräöljyä.

Mutta, katotaan maanantaina miltä toi RedLine näyttää.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ma Maaliskuu 20. 21:45:07 2006

Ihan ivan näköstä ja tuoksusta tököttiä tuo RedLinekin on. Kokeillaan nyt siten sillä kun ei kukaan hanttiinkaan laita. =)

Yks juttu joka hiukan askarruttaa... Onko ihan OK kun noissa ihan ajamattomissa tasauspyörästön rattaissa tuntuu pykälää vetareita pyöritettäessä? Ilmeisesti hakeutuvat kohdilleen ja kuluvat muotoonsa pikku sisäänajon jälkeen. Kö? Eli ei mitään jumitusta eikä sellasta, vain pieni pykälä.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ma Maaliskuu 20. 23:31:26 2006

itse käyttäisin /käytän vain tunnettujen valmistajien öljyjä moottorissa ynm muissa laitteissa missä vaditaan voiteluun öljyä
lukuun ottammatta moottorisahanketjua johon käy ihan mikä vain mistä luonto tykkää :)
en koskaan sekoita öljyyn mitään lisä ainetta mitä ei kyseisen öljyn /laitteen valmistaja ole siihen tarkoittanut.
Ongelma tapauksissa on vaikea näyttä toteen mitä on tapahtunut ja ongelma on se että kenelle pitää näyttää toteen vaurio tapahtuma syyt ja seuraukset.
jos laitteessa on yhden valmistajan osat ja toisen valmistajan öljy johon on lisätty kolmannen valmistajan lisäaine niin soppa on valmis niin sisällä osassa kun leivättömän pöydän ääressä.

silloin kun käytetään tunnetun vallmistajan nesteitä niin on mahdollisuus saada jotain korvauksia jos tapahtuu vahinko väärän voiteluaineen laadun takia.
Tämä asia on aivan yksiselitteinen kun kyseessä on 1M€ kone mutta setä voi myös soveltaa ihan harrastajan vehkeisiin.
lopuksi
miksi type 9 laatikkoon pitää laittaa jotain muuta mitä sinne on alunperinkin tarkoitettu
todennäköisesti se laatikko on jo 500tkm ajettu ja alkuperäisillä litkuillaja hyvin on kestänyt ja ette varmasti sillä öljynvaihdon jälkeen aja samaa määrää, miksi siis alkuperäis tyyppinen litku ei kelpaa????
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Vastaa Viestiin