rs turbon oktaaniarvot

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Kalle__K
Ylläpitäjä

rs turbon oktaaniarvot

Viesti Kirjoittaja Kalle__K » Ti Lokakuu 4. 23:03:59 2005

Onkos kellään kokemuksia 95 käytöstä rst:ssä. Kun ohjekirjassa on suosituksena 98. Olen itse käyttänyt 98, mutta aattelin kysästä. Haittoja?

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ti Lokakuu 4. 23:23:21 2005

Eihä siitä mitään haittaa ole jos ei pääse kilistelemään tuolla ysivitosella.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

PowerUp
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja PowerUp » Ke Lokakuu 5. 0:40:48 2005

Suosittelen tuota 98:a.. Jos joskus pääsee naputtamaan tuolla 95:sella, niin sitten *ituttaa niiden säästyneiden rahojenkin edestä :wink: Etenkin jos mennään astetta pidemmälle tuossa naputuksessa :roll:

Normaalistihan tankatessa 98 bensaa mittarista, se naputus kuuluu etupenkiltä..

Ja lähikaupalla saa respectiä kun huutaa isoon ääneen tankkaavansa KALLISTA 98 bensaa :D

latez
Viestit: 1606
Liittynyt: Ti Elokuu 13. 23:37:25 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja latez » Ke Lokakuu 5. 7:19:06 2005

Saman hintasex tulee kummalla ajaa.
Tmmässä vai missä oli joskus testissä 95 ja 98 ja 98si tietenki pikkusen kalliimpaa mutta auto myös kuluttaa vähempi sitä kuin vitosta.

kai sillä vitosella kädet voi pestä joskus mutta emmä sitä autoon laittais. :oops:
S2000
Sierra Rs Cosworth 90- 2WD?! 'leasing' - paskana
http://www.pojatviihtyy.com

Objects in the mirror are disappearing faster than they appear..

_P_
Viestit: 409
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002

Viesti Kirjoittaja _P_ » Ke Lokakuu 5. 15:25:59 2005

Siinä sytkäboksis on muuten liittimet jotka ilmeisesti maadoittamalla saa toisesta nakutuksentunnistusta herkistettyä ja toisesta säätyy sytkä matalaoktaaniselle bensalle.

Kalle__K
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Kalle__K » Ke Lokakuu 5. 18:39:47 2005

Kiitos kaikille vastauksista. Vielä jos sais kysyä että mikä siellä sit oikee sen naputuksen aiheuttaa ja kuinka vaarallista se on...?

PowerUp
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja PowerUp » Ke Lokakuu 5. 20:24:47 2005

Kalle__K kirjoitti:Kiitos kaikille vastauksista. Vielä jos sais kysyä että mikä siellä sit oikee sen naputuksen aiheuttaa ja kuinka vaarallista se on...?
Tunnetaan myös nimellä itsesytytys.. Johtuu seoksen syttymisestä omia aikojaan.. Turboissa ym. korkea paine yhdessä korkean lämpötilan kanssa aiheuttaa tuota.. 98 kestää aavistuksen verran paremmin näiden vaikutusta kuin 95..

"Hyvän" nakutuksen kuulee kyllä maantienopeuksissa vallan mainiosti.. Kuin moottoripyörän ketjua vetäisi peltisestä ämpäristä :D

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » To Lokakuu 6. 9:43:42 2005

Kalle__K kirjoitti:Kiitos kaikille vastauksista. Vielä jos sais kysyä että mikä siellä sit oikee sen naputuksen aiheuttaa ja kuinka vaarallista se on...?
Detonaatiohan se, kuten powerup selosti, eli bensiinin oktaani- sekä setaaniluku vaikuttaa puristuskestävyyteen sekä leimahduspisteeseen.

Yleensä tuo kuitenkin korjaantuu sytytystä myöhäistämällä, eli kyseessä ei ole detonaatio vaan liian aikainen sytytyshetki vs. liekkirintaman nopeus.

Myös hehkuva karsta saattaa detonaatiota aiheuttaa.


Huhhuh, tulipas epäselvää tekstiä... no toivottavasti joku tajuaa
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Vastaa Viestiin