Ilmaiskarit?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Miku
Viestit: 795
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:37:37 2002

Ilmaiskarit?

Viesti Kirjoittaja Miku » Ke Lokakuu 5. 11:12:59 2005

Onko kellään kokemuksia tällaisesta 90-lukulaisesta ihmekeksinnöstä? Karavaanarit ja jenkkiautoilijat ovat ilmeisesti enemmän käyttäneet noita, ja sellaiset oli asennettu tuohon Sierraani joskus aikanaan. Peräkontissa on venttiili ja mittari, joista voi lisätä paineita iskareihin. Tällä hetkellä paineet on melko minimissä ja perä silti aika korkealla. Jäykkyyttä piisaa myös kivasti.. talvirenkaat takakontissa perä ei putoa yhtään ja 90kg kaveri saa vetokoukun päällä hyppimällä perän vain nytkähtämään hieman alaspäin.

Sitten itse kysymys: Onko tuollaisten iskarien säilyttämisessä mitään järkeä vai heitänkö ne menemään samantien? Toisaalta, koska jäykkyyttä pystyy säätämään, niin lyhyempien jousien kanssahan noista voisi saada jotakin kelvollistakin aikaan.. vai voiko?

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » Ke Lokakuu 5. 11:55:51 2005

Mulla on tollanen Monroen Level light kitti Caprissa. Hyvin pelaa, ventiili on kontissa ja paineet max 8 kiloa. Jäykkyyteenhän tuo säätö ei vaikuta, pelkästään korkeuteen. Jäykkyys on näissä jo valmiiksi riittävä koska tarkoitettu alunperin melkein kaksi kertaa painavampaan autoon.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

Vastaa Viestiin