Selventävä KUVA
Eli tarkoitan tuota ruskeaa pinttynyttä stuffia tuossa kannessa nokka-akseleiden lähistöllä, joka ei lähde lipeällä, hapettavalla alustapesulla saati sitten liottimella, polttoöljyllä tai kuumapainepesurilla pois..


Kaveri meinasi että Shell:in öljyt aiheuttaa tuota.. Ite taas en ole huomannut ainakaan ns. netroil:in ja pd (tai dp):n öljyissä sivuvaikutuksia, vaikka kummallakin on meillä firmassa metsäkoneita ja autoja käytetty parhaillaan 21 000 tuntia..
Hydraoliikkapuolella tuota samaa ilmiötä on esiintynyt joissakin käytetyissä ns. tehdaskunnostetuissa osissa, mutta ns. netroil ja pd (tai dp):n öljyissä taas meillä ei tuota ole havaittu..
Automaateissa ja muuntimissa tuota ei ole toistaiseksi tullut vielä vastaan..
En muuten tätäkään kysyisi, mutta pisti vain silmään, että milläköhän tervalitkulla on mahdollisesti entinen omistaja tuollakin autolla ajanut

Tavallista karstoittumista tuo ei näyttäisi olevan, sillä omassa autossa on venttiilikoneisto kuin pesun jäljiltä, vaikka runsas tyhjäkäynti auton käyttöön kuuluukin ja pääsääntöisesti on lyhyessä ajossa.. (öjy netroil 10w30)
Kuten moni varmasti huomaa, niin yhdessä nokan laakeripalkissa (alhaalla) on havaittavissa tuota "pikeä", vaikkakin kuvakulma onkin hieman heikohko.. Samaten kuin noissa laakeripalkeissa on noita raapimisen jälkiä, niin ne eivät johdu siitä, että koneesta olisi mobilit yrittäneet karkuun kynsin ja hampain, vaan pari öljykanavaa oli tukossa..
Edit; typo