Cosworth nokkien erot

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Cosworth nokkien erot

Viesti Kirjoittaja paperman » To Tammikuu 20. 18:32:59 2005

En oikein haulla löytänyt vastausta, joten kysynpä täällä. Onko 2wd/4wd nokilla mitään eroa? Tuossa pilkistys mun imunokasta http://groups.msn.com/Pauhupaja/shoebox ... &PhotoID=3 Auto on 4wd. Mitkähän nuo mahtaa olla, kun kaikki aikaisemmin nähdyt ovat koneistamattomia nokkien välistä. Tietty selviäähän se sitten, kun avaa kannen.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » To Tammikuu 20. 19:07:39 2005

Nokissa on pituusero, 2wd on 5mm pitempi kuin 4wd , ei muuta eroa.
Viimeksi muokannut siipicossu, To Tammikuu 20. 19:11:48 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » To Tammikuu 20. 19:11:34 2005

No ainakin näyttää saakelin kuivalta :shock:
Oliko siellä koneessa öljyä?
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » To Tammikuu 20. 19:25:31 2005

ukormi kirjoitti:No ainakin näyttää saakelin kuivalta :shock:
Oliko siellä koneessa öljyä?
Samaa tiirailin itsekkin. Verrattuna siihen kun omani avasin...
#446

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » To Tammikuu 20. 19:58:05 2005

ukormi kirjoitti:No ainakin näyttää saakelin kuivalta :shock:
Oliko siellä koneessa öljyä?
Kyllä siellä öljyä oli! Aika lirut vaan. Pyyhittiin tuosta kuivemmaksi, että sais paremman kuvan.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Pe Tammikuu 21. 6:08:52 2005

Oisko nokka tehty billet aihiosta eikä valusta?
Mitä siinä chipin päällä lukee, jos siinä on L8H90 tai L8H93 niin se on vakiolastu? Vakioissakin on kuulakärkikynällä kirjoitettuja "hintalappuja" päällä.
"A-ryhmän" puola?
Sytytsmoduleita on varmaan eri merkkisiä, ei varmaan Motonetissäkään myydä Weber-Marelleja?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » Pe Tammikuu 21. 7:51:34 2005

siipicossu kirjoitti:Nokissa on pituusero, 2wd on 5mm pitempi kuin 4wd , ei muuta eroa.
Muistelisin että nokan kaula olis erikokoinen. Ainakin nokan stefa löytynee eri numerolla. Muisti saattaa pätkiä. :roll:
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Pe Tammikuu 21. 8:59:06 2005

SLEI kirjoitti:Sytytsmoduleita on varmaan eri merkkisiä, ei varmaan Motonetissäkään myydä Weber-Marelleja?
Cossun käyttämä marellin moduli on ihan yleinen italiailaisissa autoissa, eli löytyy kaikki sytkäosat (paitsi tulpanjohdot) tarvikeliikkeistäkin. Toi Papermanin cossun sytkänohjausyksikkö näyttää Hucon tarvikepalikalta, onko siinä 138083 numerosarja?
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Pe Tammikuu 21. 15:08:22 2005

Hartza kirjoitti:
SLEI kirjoitti:Sytytsmoduleita on varmaan eri merkkisiä, ei varmaan Motonetissäkään myydä Weber-Marelleja?
Cossun käyttämä marellin moduli on ihan yleinen italiailaisissa autoissa, eli löytyy kaikki sytkäosat (paitsi tulpanjohdot) tarvikeliikkeistäkin. Toi Papermanin cossun sytkänohjausyksikkö näyttää Hucon tarvikepalikalta, onko siinä 138083 numerosarja?
Tarvike Hucohan se on. Mutta eikös tuo kuitenkin tuossa toimine? Eikai niissä niin isoja eroja ole. Tuo puolakin on vähän kysymysmerkki. Lastun numeroa en muista! Selviää sitten kun auto haetaan. Onkos vakio mapilla ja 3bar mapilla ulkoisia eroja?
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

jiivee
Viestit: 1300
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:00:36 2001

Viesti Kirjoittaja jiivee » Pe Tammikuu 21. 17:48:19 2005

Yleensä 3bar map harmaa ja vakio musta mutta kertoipa joku täällä joskus että on niitä 3bar mustiakin. Mutta siinä nyt selvä merkki. Laita tänne se numero mapin kyljestä niin eiköhän se selviä kumpi on kyseessä.

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Pe Tammikuu 21. 20:03:15 2005

jiivee kirjoitti:Yleensä 3bar map harmaa ja vakio musta mutta kertoipa joku täällä joskus että on niitä 3bar mustiakin. Mutta siinä nyt selvä merkki. Laita tänne se numero mapin kyljestä niin eiköhän se selviä kumpi on kyseessä.
Numeron saan vasta viikon päästä, kun saan autoni uuteen kotiin! Mutta mappi siinä on väriltään harmaa. Miten on toimiiko tuo 3bar mappi vakiolastulla ja vakiopalikoilla yleensä? Kaverilla ei kuulemma toiminut. Mistäs muuten saa tuohon virranjakajaan sen minkälie anturin sinne sisäpuolelle?
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Pe Tammikuu 21. 22:04:59 2005

paperman kirjoitti:
jiivee kirjoitti:Yleensä 3bar map harmaa ja vakio musta mutta kertoipa joku täällä joskus että on niitä 3bar mustiakin. Mutta siinä nyt selvä merkki. Laita tänne se numero mapin kyljestä niin eiköhän se selviä kumpi on kyseessä.
Numeron saan vasta viikon päästä, kun saan autoni uuteen kotiin! Mutta mappi siinä on väriltään harmaa. Miten on toimiiko tuo 3bar mappi vakiolastulla ja vakiopalikoilla yleensä? Kaverilla ei kuulemma toiminut. Mistäs muuten saa tuohon virranjakajaan sen minkälie anturin sinne sisäpuolelle?
Ei toimi kyllä vakio lastulla 3bar mappi.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » La Tammikuu 22. 5:56:54 2005

siipicossu kirjoitti:
paperman kirjoitti:
jiivee kirjoitti:Yleensä 3bar map harmaa ja vakio musta mutta kertoipa joku täällä joskus että on niitä 3bar mustiakin. Mutta siinä nyt selvä merkki. Laita tänne se numero mapin kyljestä niin eiköhän se selviä kumpi on kyseessä.
Numeron saan vasta viikon päästä, kun saan autoni uuteen kotiin! Mutta mappi siinä on väriltään harmaa. Miten on toimiiko tuo 3bar mappi vakiolastulla ja vakiopalikoilla yleensä? Kaverilla ei kuulemma toiminut. Mistäs muuten saa tuohon virranjakajaan sen minkälie anturin sinne sisäpuolelle?
Ei toimi kyllä vakio lastulla 3bar mappi.
Minkälaisena temppuiluna ilmenee?
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » La Tammikuu 22. 12:01:23 2005

Molemmat mapit antaa ulos lineaarisen jännitteen paineen funktiona. 0bar = 0v on sama molemmissa mapeissa mutta 3bar mapissa 3bar vastaa 5v ja 2bar mapissa 2bar vastaa 5v, eli jos laittaa 3bar mapin autoon jonka lastu on tehty 2bar mapille, menee auto laihalle.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » La Tammikuu 22. 13:36:41 2005

paperman kirjoitti:
jiivee kirjoitti:Yleensä 3bar map harmaa ja vakio musta mutta kertoipa joku täällä joskus että on niitä 3bar mustiakin. Mutta siinä nyt selvä merkki. Laita tänne se numero mapin kyljestä niin eiköhän se selviä kumpi on kyseessä.
Numeron saan vasta viikon päästä, kun saan autoni uuteen kotiin! Mutta mappi siinä on väriltään harmaa. Miten on toimiiko tuo 3bar mappi vakiolastulla ja vakiopalikoilla yleensä? Kaverilla ei kuulemma toiminut. Mistäs muuten saa tuohon virranjakajaan sen minkälie anturin sinne sisäpuolelle?
motonet/varaosaliikkeet.
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » La Tammikuu 22. 13:52:41 2005

paperman kirjoitti:Mistäs muuten saa tuohon virranjakajaan sen minkälie anturin sinne sisäpuolelle?
paikalliselta Ford diileriltä.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » La Tammikuu 22. 15:27:25 2005

siipicossu kirjoitti:Nokissa on pituusero, 2wd on 5mm pitempi kuin 4wd , ei muuta eroa.
Vertailin noita nokkia ja erovat etuosaltaan niin, että nokka/kärki johon tulee laakeri ja hihnapyörä on 5mm pitempi 4Wd nokassa kuin 2WD. Kokonaispituus on sama ja 2WD koneeseen voi laittaa 4WD nokan, kun laittaa 5mm prikan laakerin takapuolelle. Catcamsin luettelossa on listattunakin toi prikka.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » La Tammikuu 22. 15:31:35 2005

SLEI kirjoitti:
siipicossu kirjoitti:Nokissa on pituusero, 2wd on 5mm pitempi kuin 4wd , ei muuta eroa.
Vertailin noita nokkia ja erovat etuosaltaan niin, että nokka/kärki johon tulee laakeri ja hihnapyörä on 5mm pitempi 4Wd nokassa kuin 2WD. Kokonaispituus on sama ja 2WD koneeseen voi laittaa 4WD nokan, kun laittaa 5mm prikan laakerin takapuolelle. Catcamsin luettelossa on listattunakin toi prikka.
Mutta ei siis voi sotkea toisinpäin, eli 2wd nokat 4wd koneeseen?
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Su Tammikuu 23. 7:53:39 2005

2Wd nokat ei mene ainakaan sorvaamatta 4WD koneeseen ja kun 2Wd nokasta otetaan se 5mm pois niin rupee tulemaan vastaan 6-kulmainen osa josta on ilmeisesti tarkoitus pidellä kiinni esim. nokkapyöriä irroittaessa.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Su Tammikuu 23. 11:04:05 2005

SLEI kirjoitti:2Wd nokat ei mene ainakaan sorvaamatta 4WD koneeseen ja kun 2Wd nokasta otetaan se 5mm pois niin rupee tulemaan vastaan 6-kulmainen osa josta on ilmeisesti tarkoitus pidellä kiinni esim. nokkapyöriä irroittaessa.
juuri näin, ja sitten on vielä kahdenlaisia 2wd nokkia: kaikissa 2wd nokissa on pyöreä tasainen osuus ennen sitä kuusikanttia, osassa 2wd nokissa se pyöreä osuus on riittävän leveä jotta siitä voi sorvata sen 5mm pois ja vähän vielä jää jäljellekin, ja osassa 2wd nokissa se on niin kapea että sorvaus menee kuuskulmaan saakka. itselläni on molemmanlaiset sarjat 2wd nokkia eli fakta juttu. :wink:
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

simanski
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
Paikkakunta: kotzuomi

Viesti Kirjoittaja simanski » Ke Elokuu 1. 17:10:04 2007

sprint kirjoitti:
siipicossu kirjoitti:Nokissa on pituusero, 2wd on 5mm pitempi kuin 4wd , ei muuta eroa.
Muistelisin että nokan kaula olis erikokoinen. Ainakin nokan stefa löytynee eri numerolla. Muisti saattaa pätkiä. :roll:[/quote

Nyt tarvis tietoa, kantta niputtaessa tuli luonnollisesti uudet nokka stefat jotka tuli 2wd numerolla 2wd kanteen jossa virtasen hiomat uudet nokat. Yllätys yllätys.. nokka on stefan kohdalta sen 25mm ja stefan sisäreikä 35mm, onko ideoita miten tämä on mahdollista, oiskos nelikon nokkaan noin suuri ero?? jos siis aihiona on ollut nelikon nokka???
Focus RS-03
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ke Elokuu 1. 20:02:52 2007

Ei stefat nokkaa vasten tule, vaan siinä erikseen teräsholkki jossa on stefaa vasten tuleva pinta.

Mulla on aina kaikki muut rojut olleet 2wd ja nokkia oon käyttänyt sekä 2wd että 4wd. Ainoa osa mikä tarvii laittaa on tuo noin 5mm holkki 4wd nokkien kanssa.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

simanski
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
Paikkakunta: kotzuomi

Viesti Kirjoittaja simanski » Ke Elokuu 1. 21:12:31 2007

kiitos skorppi, toi selviskin tossa jo tänään. nyt tarttis sitten sellaset holkit :D saa tarjota.
Focus RS-03
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td

Vastaa Viestiin